Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:47

Er zaten mooie paarden tussen. Maar zo gaat dat in Nederland, DB doet al zo weinig, mag zo weinig en als puntje bij paaltje komt zijn de dieren altijd weer de dupe.

Had ergens gelezen dat die delen in de winter wel vaker onder water komen te staan, klopt dat Friezen onder ons? Dan kunnen we ook niet van een beoordelingsfout praten en toch zeker niet in de provincie waar men anders met watergrenzen omgaat als in andere delen van Nederland, hier bij de Maas zijn ook flinke stukken die onder water komen te staan in de winter en dan loopt er ook geen vee Verward Dus over beoordelingsfout te spreken?

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:49

orange1 schreef:
nou,, ik denk dat de paarden in de winter ook buiten staan

Lang niet allemaal hij heeft nl veel stand en grote hokken waar ze op 1 gepropt staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:50

Ann schreef:
slimmerik schreef:
Dan zullen de paarden niet zoals enkelen hier beweren, verwaarloosd zijn. Er is een inschattingsfout gemaakt wat betreft het hoge water..... Thats it.

Deze kudde komt van een uitgestrekt weiland met meer dan genoeg gras en ziet er niet ondervoed uit. Ik hoop dat de AID dezelfde paarden NA de winterperiode nog eens gaat controleren...

We hebben een heel mooi jaar gehad, perfect voor het gras, vorige week hebben we nog gras gemaaid in de tuin. Die paarden hebben daar rijkelijk van kunnen profiteren, dus de beoordeling dat ze zo goed verzorgd worden, zullen we dat idd gaan beoordelen als de winter volop bezig is en de sappige weides niet meer sappig zijn? Dan pas weten we wie onze pappeheimers zijn, nu is het de natuur die hem de voordeel van de twijfel geeft en niet zijn goede zorg.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:51

Die delen lopen wel vaker onder........ Maar dat het zo gauw zou gebeuren daar is een inschattingsfout over gemaakt...
Wat niet uitsluit dat degene die daar verantwoordelijk voor is (waarschijnlijk de boer dus) voor gestraft gaat worden.

Weten jullie trouwens of degene die MKZ destijds verspreidt hebben en de vrachtwagenchauffeurs die regelmatig vrachtwagens met kippen, varkens en koeien laten verongelukken al geëxecuteerd zijn???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:54

slimmerik schreef:
Die delen lopen wel vaker onder........ Maar dat het zo gauw zou gebeuren daar is een inschattingsfout over gemaakt...
Wat niet uitsluit dat degene die daar verantwoordelijk voor is (waarschijnlijk de boer dus) voor gestraft gaat worden.

Weten jullie trouwens of degene die MKZ destijds verspreidt hebben en de vrachtwagenchauffeurs die regelmatig vrachtwagens met kippen, varkens en koeien laten verongelukken al geëxecuteerd zijn???

Waar slaat dit nou weer op, lijkt wel weer tijd om te gaan rellen. Ik geloof niet dat dit het juiste topic daar voor is, misschien hiervoor een eigen ander topic voor gaan openen, dan bedank ik vast. Verward Frusty

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:57

slimmerik schreef:

Verward

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:58

Ik vind het wel erg grappig dat mensen toch best laconiek reageren en nog geloof hebben in de rechtstaat! Hebben jullie ook gehoord dat er in Ned. iemand veroordeeld is voor verwaarlozing van vee of dieren?? ja, misschien een kleine geldboete maar daar houdt het wel mee op.. Om die man te lynchen ben ik het ook niet mee eens (nou ja, ergens wel natuurlijk) maar om zijn dieren af te nemen na het zoveelste voorval en hem een houdersverbod op te leggen lijkt mij niet meer dan logisch! Het komt ook er amateuritsischover van verschillende instanties dat hij gewoon zijn dieren terug krijgt, hij is nog te beroerd om berouw te tonen (het intereseert hem werkelijk niks) of om iets voor de camera te zeggen! Oh ja, voor de kritiek losbarst: ik ken hem en weet hoe zijn dieren er in de stal bij staan en dat geldt niet alleen voor zijn paarden..

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:59

Vind het wel een beetje overdreven. Ik bedoel je kan de boel wel blokkeren, maar daar schieten die paarden indirect ook niks mee op toch?

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:02

2 vrouwen zijn de buuren waar mijn paard staat zijn zusjes ofzo

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:03

orange1 schreef:

Wat bedoel je hiermee?? Ik snap het niet helemaal Bloos

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:03

russel schreef:

Waar slaat dit nou weer op, lijkt wel weer tijd om te gaan rellen. Ik geloof niet dat dit het juiste topic daar voor is, misschien hiervoor een eigen ander topic voor gaan openen, dan bedank ik vast. Verward Frusty

Ik rel niet.... Ik bedoel ermee dat eerst bewezen moet worden dat ie idd schuldig is en dat ie daarvoor gestraft moet worden. Wil niet zeggen dat je hem meteen zijn broodwinning hoeft af te nemen. Controlerende en handhavende instanties zijn imo nog véél meer schuldig dan zo'n boer waarvan misschien de beesten het water ingejaagd zijn door mensen met schijnwerpers die daar niets te zoeken hadden.....

Nogmaals het oordelen en veroordelen is niet aan bokkers.....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:04

waar staan de paarden nu dan eigenlijk?
weet iemand een straatnaam?

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:05

Woplala schreef:
orange1 schreef:

Wat bedoel je hiermee?? Ik snap het niet helemaal Bloos

woeh:P waha sorry vergeten het 2e stuk er bij te typen

nou , 2 vrouwen die het water in gingen met de lokpaarden zijn de buuren vanw aar mijn paard staat het zijn 2 zusjes die mensen Tong uitsteken

snap je t nu Tong uitsteken?

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:06

Ik ben bang dat die instanties met de Nederlandse regelgeving niet veel kunnen en mogen doen eerst zal daar wat moeten veranderen laten we hopen dat dat eens gebeurt en snel.
Denk dat wij hier op Bokt dit niet zomaar moeten vergeten in die zin van hoe staan die paarden er in de winter bij want we hebben natuurlijk een hele mooie zomer gehad.
Is er dan nog iemand die zich om die dieren bekommert buiten de Bokkers ?
Geloof dat ik met de komende verkiezingen maar eens op de PvdD ga stemmen en hoop dat Nederland ooit eens wakker geschud word en dat dit soort dingen niet van deze tijd zijn in een BESCHAAFD land als Nederland!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:06

Marigold schreef:

Je maakt me nieuwsgierig wat je daarmee wilt: kaartje sturen of wil je ramptoeristje spelen?

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:08

slimmerik schreef:
Marigold schreef:

Je maakt me nieuwsgierig wat je daarmee wilt: kaartje sturen of wil je ramptoeristje spelen?

wahaha:P die naam : ramptoeristje Waha:P

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:10

Ja ik snap m orange1 Tong uitsteken
Ik ga op google earth kijken hoe het "rampgebied" er normaal uit ziet Tong uitsteken

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:10

ja ik ook :p

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:12

slimmerik schreef:
Marigold schreef:

gewoon, even die kant oprijden, kijken of er wat te zien is. Cool

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:13

Marigold schreef:
slimmerik schreef:

Ramptoeristje dus..... Bloos

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 15:15

Eerst het onderzoek afronden en daarna pas beslissen of de paarden terug mogen naar de boer, zou je verwachten dat er zou gebeuren.
Maar NL op zijn smalst, hij mag ze gewoon ophalen... Verdrietig

In andere gevallen is het toch ook zo, eerst onderzoek en daarna pas eventueel de dieren terug.
Waarom hier dan niet?
Omdat het zoveel paarden zijn en de ruimte daar er wel voor wezen moet? Nou, er was genoeg opvang geregeld.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:15

waha:P

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:19

Marigold schreef:
slimmerik schreef:

Ramptoeristje dus..... Bloos

ja Cool

zo ver is het niet rijden, en ze houden er ook wel rekening mee, ik ben gewoon beneiuwd wat ik er aantref, heel veel auto's, of niks.
en de dagen dat ze nog op het eiland stonden ben ik er niet geweest hoor, maar nu kan je toch niet meer in de weg lopen, dus wat maakt het nou uit?

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 15:24

slimmerik schreef:
Marigold schreef:

Ach, op het nieuws werd zelf al verteld dat er een restaurant in de buurt zat waar je heen kon gaan.
Wel een verrekijker meenemen, want je kon niet te dicht bij de paarden komen Clown
En natuurlijk is dat terecht, die paarden hebben rust nodig op een veilige plek en zullen het vast niet fijn vinden als tig mensen bij hun in of naast de wei komen te scharrelen om de paardjes te zien die dit hachelijke avontuur hebben beleeft.

Mijn inziens was het dan ook veel beter geweest om die paarden gister meteen in te laden en naar de opvangplekken te brengen. Dat hadden ze veel gelatener over zich heen laten komen door alle indrukken die ze mee hebben gemaakt de laatste tijd. Nu hebben ze een beetje aan kunnen sterken en tot rust komen en dan wacht hun het volgende avontuur al weer, vervoer naar de stal, welke stal het dan ook is, dus opnieuw stress en onrust.
Dat had dan toch beter meteen in 1 keer afgehandeld kunnen worden?

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:26

De actie was afgelast omdat hij ze toch NIEt op mocht halen dan toch pas zondag??
Tenminste dat zei mickey toch...???
Naja wel klote dat hij ze dus gewoon op mag halen:S vind ik niet kunne
maar dit verhaal krijgt nog een hele lange staart!!!