Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercursus!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 15:37

Whaa geweldig! Jullie hebben húmor!
Maargoed, is het ook mogelijk om je zonder paard in te schrijven voor deze cursus? Op het moment heb ik er even geen tot mijn beschikking, maar uit ervaring weet ik dat er behoorlijk veel paarden zijn met een kabouterfobie en dat er natuurlijk overal kabouters zitten.. Vooral de zigeunerkabouters zijn erg vervelend.. Ik heb ooit last gehad van zo'n zigeunerkabouter die zich vertstopte in de ton met bix! Nouu je wil niet weten wat een problemen dat heeft opgeleverd! Paard natuurlijk he-le-maal over de rooie ('hoe durft dat enge ding in mijn bix te zitten! Ik wil het eten! ik! ik! ik!'), heeft dagenlang niet meer langs die ton gedurft en keek op een gegeven moment al achterdochtig naar me als ik met een schep bix aankwam (want ja, wie weet zit die kabouter d'r wel in!).
Draaama! Gelukkig verdween de kabouter na een tijdje op onverklaarbare wijze..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 16:57

Afbeelding

nog steeds off topic, maar ik heb ze gevonden.

Vandaag maar 1 kabouter gezien met rijden, mathilde de bullterrier die moest niezen! En die bleek dus een kabouter uit te proesten.
Afbeelding

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:22

Invasie van nieuwe kabouters, en ik ben er helemaal NIET blij mee. Ik kan ze ook niet wegjagen, wat ik ook doe.

Komt de beschrijving. Ik en het paard BOB, rijden altijd na mijn werk, dus rond een uur of 7, wij rijden buiten, want dat kan niet anders. Het is donker, naast de bak grenst een park, deze is ook donker. Tot zover nog geen probleem, BOB hobbelt braaf verder.

Dan ineens, vanuit een gemene hoek uit het park, komen er kleine flikkerende lichtjes voorbij, de kabouter hebben deze of om hun buik, hoofd, en de "gekste" kabouters om hun voeten. Als paard zijnde ben je erg bang voor flikkerende lichtjes, die schijnbaar vliegen, en nergens aan vast zitten. Het gevolg, stuiterend de bak om, en spinnings van 90 graden (en ik rijd nieteens western!)

Wat moet ik hier aan?
Ik heb al gegild en geschreeuw naar ze, maar ze zijn zo verdomd brutaal!

joss

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:34

hahahhaha geweldig dit...

Chocopasta

Re: Nieuw! DE oplossing voor al uw problemen: de kaboutercur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:37

Djees, ze zaten overal!!
Wat een ramp, komen ze op de kou af ofzoiets?
In de bak, op de bakrand, in het land, in de paddock, in de bosjes, overal!
Het was afschuwelijk

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 18:49

nou in de zomer ,als het wat warmer is,dan zijn kabouters veel luier,ze zonnen veel,drinken veel,en zijn dan minder actief,in de winter daarentegen,moeten ze zich warm houden,en ze vervelen zich,en met de kerst kunnen ze de gedachte hebben natuurlijk ,om wat lampjes te pikken en daarmee te rotzooien,er lastig...

ik hoop toch dat we ons kunnen gaan verdiepen in wat rijtechnieken,om de kabouters,met de kabouterstick,een waterpistool,of katapult beter te lijf te gaan...

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 20:53

ik meld me graag aan voor de cursus .
Heb mijn paard niet erg intensief kunnen rijden het laatste half jaar .
en nu sinds een week weer wel .

Nu heb ik dus last van die stomme kantine kabouters .
Ze zitten maar aan de bar met biertjes of a a atjes nou die biertjes kabouters zijn nog niet zo erg .
Die liggen op een gegeven moment laveloos .
maar die sportdrank kabouters zijn zo hyper .
En zeker als ze dan spontaan door de kantine deur na buiten komen pffff.

dus denk dat zon cursus tog wel weer op zijn plek is

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-06 21:41

Volgens mij zijn er veel meer kabouters met deze kou dan normaal. Toen er sneeuw lag kwamen ze helemaal uit hun kabouterhuisjes gekropen om in grote getale schrik aan te jagen. Toen dacht ik ook, het wordt tijd voor een tegenaanval Afbeelding , vandaar ook de schietvereniging.

Ik kreeg een mailtje van mijn bijrijdster dat ze 20 minuten in het weiland moest wachten totdat ze mijn paard aan kon lijnen, en waarom....omdat deze met vriendin Haflinger aan het rondgalopperen was. Van schrik natuurlijk omdat er kabouters waren opgedoken die ze aan het opjagen waren Afbeelding . Bijrijdster was niet echt in haar hum Afbeelding ik zal haar opgeven voor de cursus voordat ze doordraait. Ze heeft terwijl ze in het land stond te wachten totdat de paarden wat van de schrik zouden bekomen een foto met haar gsm gemaakt, het lijkt mij een echte weidekabouter en anders kan het een mutatie zijn Afbeelding Ik heb geen verstand van al die soorten kabouters alhoewel ik hier bij dit topic wel wat wijzer geworden ben Afbeelding

Michelle77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:20

Ik lees het topic nu pas, maar wat geweldig! Echt je kan me hier helemaal opvegen! Heerlijk!

Is het binnenkort mogelijk om alle tips geplaatst door de almachtige goeroes, de uitleg van de 3 soorten kabouters digitaal te krijgen? Op deze manier zou het heel handig zijn dit wereldkundig te maken!

Esther28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 00:49

Pff, Lester heeft ze ook ontdekt hoor. Ik maar denken dat ie kabouterproof was, maar nee hoor.
Of misschien hebben die kleine klerekabouters deze bak sinds kort pas ontdekt....
Mag ik weer beginnen met opbouwen aan de longeerlijn, zitten die kleine mormels in de hoek van de longeerbak mijn paard een beetje op te hitsten . En dat terwijl ik toch echt alleen maar de stap en een paar rondjes draf mag. Het werd dus rodeo vanmiddag met longeren!! Hopelijk is de rijbak wel vrij van dit minigespuis zodat ik er niet afgelanceerd wordt als we weer mogen gaan rijden!!

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 01:51

Die kabouters zijn gewoon Lafbekken!!!

Het blijkt dus dat die laffe kabouters niet tevoorschijn komen als onze paarden met zn tweeen zijn.

Maar zodra Aileen 1 keertje alleen is, komen ze tevoorschijn. Vooral als Jody net even de hoek om is....

Veel tegen 1 da's gemeen. Waarom niet dapper wezen en beide paarden tegelijk pesten? Nee, dat durven ze niet...

Boutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 11:57

Hier zitten ze op de trein!!! Mijn hafje negeert de trein, maar de laatste tijd wordt hij er gek van en zelfs het shetveulentje was in paniek. Heb de tip met de turboplantenspuit geprobeerd, heb met tennisballen staan gooien, maar wat heb ik mijn arme beestjes daarmee aangedaan, ik heb nl géén balgevoel en nu zijn die r***kabouters nog overmoediger...
IK WIL EEN KABOUTERSTICK!!!
Ik heb mijn hafje leren voetballen dmv clickertraining als voorbereiding op de lessen zelfverdediging, nu kan hij ze zelf wegtrappen.
Misschien kan ik hem ergens een nepkabouter halen om tegen te leren schoppen?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:08

De beroemde tuinkabouters zijn nog wel verkrijgbaar en die zijn goed zichtbaar.

Boutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:07

Da's een idee, een stevige niet te zware plastiek tuinkabouter om mee te oefenen .
En dan aan een touwtje vastmaken na verloop van tijd zodat hij kan bewegen...
Ik ga op zoek naar eentje en ik zal foto's maken als het een beetje wil lukken allemaal...
Kaboutergoeroe's: ik ben jullie eeuwig dankbaar!!! Zonder jullie waren oa al deze goede ideeën er nooit gekomen!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 09:00

Is er al nieuws waar de cursus gehouden gaat worden?

Loveable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 15:50

G-e-w-e-l-d-i-g!!!!!

Boutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-06 20:28

Geen enkele kabouter gezien vandaag, niet op straat, niet in het bos, niet op de weide. Wonderbaarlijk.
Of zou het komen omdat ik kleine kindjes op de ponies had? Zouden kabouters voorzichtig zijn met kleine kleuters die dichter bij hem staan in hun ogen?
Hopelijk nemen ze morgen geen weerwraak als ik zelf op pad ga...

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 17:46

Hahahaha heel leuk gedaan!
Ik ken ze die kabouters, ze springen overal in ene op. Afbeelding

MarjaG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 08:46

Ik heb gisteren ook een kabouterloze bak gehad. En dat nog wel in het donker! Ik heb echt goed in alle hoeken gekeken, maar het was echt stil. Jamie liet zich los prima longeren en ging zelfs rollen in de beruchte kabouterhoek.
Wel zag ik in de buurt een vuur.... zouden ze daar zich zijn gaan warmen en niet in de gaten hebben gehad dat we in de bak kwamen?

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:55

Ik heb ook erge last van kabouters vooral de zigeuner en sneeuwkabouter
die kabouters gaan in de hoekjes zitten waar mijn pony ze net niet kan zien en dan in een keer BOE pony helemaal van slag hele bak door gerend maar dan kom je op de plek waar nog een beetje bevroren sneeuw ligt weeer van slag
heb alle mogelijke therapieen al gebruikt maar nej alleen die van jullie werkt hoop ik

egt een Super Idee!!!!!

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 11:58

mijn verzorgpaard komt trouwens van zigeuners maar is wel bang voor de zigeuner kabouters

Niki_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:57

Hahaha, geweldig!

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:54

Net weer hoor, op een donker erf, ik half blind door een oogontsteking, Thomas super alert na 2 dgen niet rijden.

Versperren ze de weg terug naar stal, met rijden wilde Thomas niet opzij voor m'n been, maar nu kwamen er appuyementen om de hoek kijken.
En ik kreeg die rotkabouters nog niet zomaar weggejaagd ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:30

Een paar dagen geleden schreef ik over het fenomeen "overbuurmankabouter" nav het afsteken van vuurwerk.
Ondertussen is er een politie-kabouter geweest die vond dat mijn pony toch ècht een schuilstal nodig had*
Nadat mijn dochter verteld had over 'vuurwerk' en 'buurman' en 'kreupel' is de politie-kabouter bij de buurmankabouter verhaal gaan halen. Het 'open water' en 'continue hooi' was opeens vergeten. Zomaar...
De politiekabouter heeft ponybeest nog wel uitgelegd dat: overbuurmannen niet altijd kabouters zijn (een kabouter een bon geven is nl erg lastig),
politiejassen niet getest hoeven worden op bijtproofkwaliteit *oeps*
schuilstallen voor elke pony verplicht zijn.
De politiekabouter begreep niet helemaal waarom hij bij dat laatste punt uitgelachen werd....

*ponybeest heeft een half bos als bescherming tegen slecht weer, heeft een wintervacht van (gister gemeten van vel tot haarpunten) 8 cm!!! en gaat naar een wei met schuilstal als het meer dan drie dagen regent.

sammy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:40

mijn pony zit kabouters in een hoekje