En nee, Nick, het is me niet duidelijk hoe jij over Anky denkt (meen ik serieus). Ik vind nl. wel dat je Anky tekort doet door haar te rangschikken onder de mensen die 'bloemetjesbehang en gouden knoppen' belangrijk vinden. Ik denk dat zij er alles aan doet om haar paarden 'fris' te houden en haar Prisco en Bonfire zijn toch ook gezond oud geworden in de topsport.
Voor mij heeft het veel te maken met een onderwerp dat je een beetje omzeilt (kan ook mijn gevoel zijn - je hebt het nogal druk hier
), namelijk de overeenkomsten en verschillen tussen het op natuurlijke wijze houden van paarden enerzijds en het welzijn van de dieren anderzijds. Mijn stelling is dat het absoluut geen 1 op 1 relatie is. De natuur maakt zich niet druk om 'welzijn', daar telt alleen instandhouding van de soort. Wij hebben de luxe ons bezig te kunnen houden met het welzijn van paarden. (de instandhouding van de soort is een beetje doorgeslagen in Nederland-paardenland
) Hoe kijk jij aan tegen 'acties' die wel gericht zijn op het vergroten van het welzijn van het paard, maar wellicht indruisen tegen zijn natuurlijke bestaanswijze? Ik kan wel voorbeelden noemen maar zou eerst gewoon graag willen weten hoe je hier in z'n algemeenheid tegen aan kijkt. 
.
.
maar is niet speciaal voor haar bedoeld hoor.
sorry mensen, vaak wordt ik er verdrietig van maar soms moet ik ook wel eens lachen hoor en zie dan de humorkant van een vraag en reageer dan ook zodanig. Zal proberen het niet meer te doen.

, ik zie liever pluisjes...