VOLG: de reis van overleven naar Leven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

N4N4

Re: VOLG: de reis van overleven naar Leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:25

Ach Lyona , ik voel je verdriet en onmacht door je berichtje heen.

Het is allemaal zo vreselijk verdrietig, nosey heeft zich hier met d’r lieve blik en aandoenlijke snoet ongelofelijk geliefd gemaakt en dan hebben wij haar nog niet eens in het echt gezien.

Kan je nagaan wat een impact dit meisje op jou moet hebben , je bent er 24/7 mee in de weer geweest en heb alles op alles gezet om het haar comfortabel te maken met alle liefde die ze verdiend.

Je hebt je uiterste best gedaan voor haar en wat de meeste bokkers ook schrijven,nosey heeft de afgelopen 18 dagen absoluut alle liefde gevoeld die jij haar gegeven heb en is jou eeuwig dankbaar daarvoor.

Ook ik wil je bedanken dat je juist voor nosey gekozen heb, haar bedolven heb met je liefde en haar heb laten zien dat de wereld zo slecht nog niet is .

Heel veel sterkte morgen en voor de tijd daarna en een hele dikke knuffel :knuffel:

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:26

Lieve Lyona,

Verdorie! Mijn tranen rollen al, hoe moet jij je voelen? Och wat onwerkelijk lijkt me? Je hebt haar liefde gegeven, een veilige plek, een kans. Eigenlijk heb ik geen woorden, het geeft me een enorm machteloos gevoel. Je sterkte wensen voelt als veel te weinig. Verdorie…

Ik wil je vooral ook ontzettend bedanken!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:40

Wat onwijs droevig dat het zo moet lopen... Maar eens met de andere bokkers, ze mag nu met heel veel liefde gaan, in plaats van verdrietig met nog meer pijn zonder liefde.

Wat je voor haar gedaan hebt is enorm, heel erg veel sterkte morgen

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 19:53

Sterkte :knuffel:

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:03

Precies zoals je schrijft ts, 18 dagen lang heeft ze alles gekregen wat haar hartje begeerde, daar heb jij voor gezorgd. Ze mag met een volle buik en in een warm stalletje vredig gaan met zo min mogelijk pijn, dat is echt een wereld van verschil. Heel veel sterkte.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:40

Ik geloof er heilig in dat liefde gekend hebben (ja, een dier voelt dat) het grootste cadeau is wat je haar hebt kunnen geven.....
Ik wens haar een hele goede reis, en jou ontzettend veel sterkte

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:49

Oh, wat spijtig dat Nosey's verhaal dan toch moet eindigen.
Iedereen hier leeft met jou mee, Lyona, want we weten dat je alles wat in je macht lag, hebt gedaan om haar te proberen redden.
Nosey heeft dan toch nog even mogen ervaren hoe het is om geliefd te worden.

Veel sterkte alvast voor morgen.
Hopelijk kan ze vreedzaam overgaan.

Cantheon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 20:59

Stille meelezer hier, maar nu wil ik je toch even een hart onder de riem steken. Wat een enorm respect wat jij doet voor deze paarden en wat een verdriet moet het zijn om zo'n levenslustig paard te laten gaan, voor wie je zo hard hebt gevochten. Y;( Niets anders dan lof voor jou. En ik ga volledig mee met de mensen boven mij. Wat een enorm cadeau heb je Nosey gegeven dat ze liefde en goede zorg heeft mogen kennen. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou :knuffel:

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:17

Wat ontzettend jammer. Ergens kan ik ook wel begrip hebben voor het standpunt van de DA vanuit dierwelzijn in het hier en nu bekeken. De weg naar herstel is lang en bevat lijden.

Voor nu vooral sterkte, het voelt wrang. Zeker als Nosey zelf een drafpas eruit gooit. Dat zegt toch iets over haar wil om te leven.
En ze heeft liefdevolle dagen gehad bij jou. Jij hebt haar laten zien wat liefde is en wat een stukje leven kan zijn.

Mara2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:28

Sterkte, je doet het goed

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 21:38

Je laat haar gaan uit liefde, zonder jou had ze nooit liefde gekend
Wat bijzonder dat jij dat hebt kunnen doen.
Én hoezeer ik jou onmacht en pijn begrijp en ook meevoel denk ik oprecht dat haar laten gaan het meest liefdevolle is wat je nu nog kunt doen.
Heel heel heel veel sterkte

Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 22:10

Zo ontzettend verdrietig...!
Je hebt echt alles gedaan zo te lezen, wat er binnen jouw en Noseys mogelijkheden lag!
Heel erg veel sterkte gewenst morgen, ik denk aan jullie :knuffel:

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 22:14

Als de longen van Nosey inderdaad kapot zijn, ze 'dus' ernstig dampig is, dan is haar laten gaan waarschijnlijk het enige humane wat je kunt doen. En misschien wel nu... op een moment dat ze de ervaring heeft zich béter te voelen, en, door haar gebrekkige totale conditie, nog niet tegen haar grenzen ivm haar beperkte longcapaciteit oploopt.

Hoe sneu ook... Zij weet niet dat ze er straks niet meer is.
Wat jij haar hoe dan ook bespaard hebt is verder lijden, een eenzame, langzame doodsstrijd.

Ja.. Het is sneu dat ze moet gaan. Maar god zij dank heb je haar verder lijden kunnen besparen, heeft ze het de tijd bij jou in ieder geval goed gehad, en binnen de grenzen van haar fysieke toestand comfortabel gevoeld

Ze heeft zich sterker voelen worden / is zich nog niet bewust geweest van haar beperkingen ivm de schade aan haar longen..

Haar laatste herinneringen, haar laatste dagen zijn goed geweest..... en haar lijden is straks voorbij.

Ook dát is wat je voor haar gedaan hebt, waar ze je dankbaar voor zal zijn.......... En waar jij trots op mag zijn dat je dat voor haar hebt kunnen doen.

Hoe treurig het allemaal ook is voor haar, en hoezeer we haar ook een andere toekomst hadden gewenst. jij hebt haar hoe dan ook geholpen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 22:51

Soms rek je zelf de grens steeds een beetje op en als ik lees dat ze inderdaad moeite heeft met ademen is het misschien goed dat de dierenarts duidelijk blijft hierin.

Ontzettend verdrietig dat Nosey maar zo kort bij jou heeft mogen genieten, maar wel 18 dagen vol liefde en eten, heel veel sterkte TS :knuffel:

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 23:22

Wat erg!

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-24 23:53

Heel veel sterkte, je hebt alles voor haar gedaan wat mogelijk was. Helaas zijn er soms zaken waar het hoofd over het hart moet beslissen. Je hebt haar nog een mooie tijd gegeven. Y;(

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 00:17

Heel veel sterkte! En wat fijn voor haar dat ze jou liefde nog heeft mogen ervaren!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 00:38

Heel veel sterkte.
Wat vreselijk voor je, maar als ik het zo hoor voor Nosey beter.

Ik weet dat je mensen en paarden niet kan vergelijken.
Maar jaren terug zelf eens een flinke astma aanval gehad. Man man man wat had ik het benauwd en mijn benen voelde als elastiek. Mijn paard binnenzetten was na 2 dagen nog steeds een aanslag. Iedere stap met wiebel benen, flink benauwd.....
En ja ik was toen eigenwijs en vond dat het wel kon.
Was blij dat her na een week weer wat beter ging.
Maar als ik dan lees hoe benauwd Nosey is, er geen verbetering optreed... Is dit het meest eerlijke tegenover haar.

Dank zij jouw heeft ze veel liefde, warmte, voldoende eten gekend. Dik respect voor je

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 07:31

Wat heftig zeg. Heel veel sterkte. Je hebt er zoveel aan gedaan. Het is zo zuur dat je haar toch fitter ziet worden maar dat het gewoon niet genoeg is.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 07:55

Heel veel sterkte vandaag!
Je hebt haar kennis laten maken met liefde Lyona! :knuffel:

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 08:17

Heel veel sterkte vandaag.

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 08:31

Heel veel sterkte vandaag, ontzettend verdrietig deze wending. Gelukkig heeft Nosey nu toch nog liefde mogen ervaren in haar jonge leven. Goede reis Nosey!

meijboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 08:37

Een verdrietige dag , maar je hebt er alles aan gedaan om haar te redden.
Heel veel sterkte vandaag

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 08:45

Heel veel sterkte vandaag :(:)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 08:58

Veel sterkte vandaag!
Ik hoop dat je spoedig vrede hebt met deze beslissing, ook al sta je er nu niet achter. In mijn optiek klopt het het besluit wel. Ernstige benauwdheid is minstens zo erg als pijn.