Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Berdien schreef:Er wordt inderdaad vol uitgehaald![]()
En dan dat gegrinnik erbij, waarom?!
Ik zag de opmerking over Olympische ruiter, victim blaming maar nee. Als ruiter ben jij ten alle tijden verantwoordelijk voor het welzijn van je paard. Dit heb je gewoon niet te accepteren, ongeacht wie er in de baan staat.
Sabbientje schreef:even advocaat van de duivel.
Dan kunnen we bij voorbaat iedere topruiter, maar ook iedere amateur ruiter wel gaan schorsen.
Want iedereen die met paarden bezig is, heeft vast wel eens iets gedaan waar hij/ zij niet trots op is.
DuoPenotti schreef:Natuurlijk doet dit pijn, zo'n gemene zwieper.
En de manier waarop ze het doet, de rust, dat is niet iemand die uit een uitzonderlijke keer uit emotie te ver is gegaan, dat is iemand die dit heel vaak doet.
Schorsing heel terecht.
_San87_ schreef:Sabbientje schreef:even advocaat van de duivel.
Dan kunnen we bij voorbaat iedere topruiter, maar ook iedere amateur ruiter wel gaan schorsen.
Want iedereen die met paarden bezig is, heeft vast wel eens iets gedaan waar hij/ zij niet trots op is.
Nou, prima lijkt me. Laat de beerput maar open gaan.
Tango1979 schreef:Is de filmer dan zeker degene die het naar buiten heeft gebracht? Ik heb dat nergens bevestigd gezien.
_San87_ schreef:
Popstra schreef:Jazeker. Ik ook. Amateur dan.
Maar weet nu wel dat ik veranderd ben en dat wat er gevraagd word van de paarden in heel veel disciplines en vooral in de top way to much is!
Te extreem!! Daar zou eens een omkering in moeten komen. De verwachtingen. En dat begint toch echt bij de wedstrijden en de beoordeling zelf.
In mijn discipline zie ik hier in Europa in de top ook enkel de ruiters winnen die echt absoluut niet lief zijn voor hun paarden! Ook niet in het openbaar. Dat weet iedereen in hun wereldje. Weten jurys dit nu nooit??
Ik zou een hele slechte judge zijn want zou juist die ruiters niet meer willen zien winnen.
uit 2017 van mezelf schreef:Laat ik even nuanceren... ik vind de topruiters, de milliondollarriders, die hulpmiddelen als een TW gebruiken, oprecht prutsers. Maar ik snap wel dat er een volgelingengroep achteraan loopt die alles recht praat wat krom is, onder het mom van geld verdienen...
En dat gaat de paardensport de nek omdraaien
sterregoud schreef:Getver, stop,er maar gewoon mee. Echt ik geloof niet meer in een eerlijke topsport.
xPabloBokt schreef:Sabbientje schreef:even advocaat van de duivel.
Natuurlijk heeft iedereen wel eens iets gedaan waar hij/zij niet trots op is.
Het verschil zit hem erin dat dat (hoop ik toch) niet moedwillig je paard 24 keer voor zijn benen slaan met een achterlijk lange zweep is en de zelfreflectie die je daarna hebt over wat er mis is gegaan.
Popstra schreef:In mijn discipline zie ik hier in Europa in de top ook enkel de ruiters winnen die echt absoluut niet lief zijn voor hun paarden! Ook niet in het openbaar. Dat weet iedereen in hun wereldje. Weten jurys dit nu nooit??
Ik zou een hele slechte judge zijn want zou juist die ruiters niet meer willen zien winnen.
sasja0705 schreef:DuoPenotti schreef:Natuurlijk doet dit pijn, zo'n gemene zwieper.
En de manier waarop ze het doet, de rust, dat is niet iemand die uit een uitzonderlijke keer uit emotie te ver is gegaan, dat is iemand die dit heel vaak doet.
Schorsing heel terecht.
Amen,
Daar is geen enkele emotie te zien, gewoon rustig en gericht meppen.
En als je zoiets doet, dan is dat echt geen "uitzondering" op een " situatie"
Elisa2 schreef:Ik heb ook even het tweede deel bekeken, paard lijkt verschrikkelijk traag, niet goed te begrijpen en om te springen terwijl ze een pirouette proberen te doen.
Ik snap werkelijk dat gemep met de zweep niet, wat moet dat nu oplossen? Oplossing zou imo zijn er uit rijden, schakelen,scherper maken, opnieuw inzetten, een paar goede pasjes hebben en er direct weer uit rijden.
Nu krijgt het dier spanning, snapt er nog minder van, gaat nog eerder omspringen etc etc. Oh wat valt dit mij ook vies tegen zeg. Ze was nooit mijn favoriet maar had haar wel hoger ingeschat dan dit.