Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 21:11

NorwayFjord schreef:
Hoeft niet altijd, hangt er beetje af van wat je zoekt. Gereden gaan ze vaak wel flink omhoog maar veulens tot twenters zijn meestal wel ongeveer even duur. Ik heb in november mijn toen veulen (ulsblakk) in Duitsland gekocht voor een lagere prijs dan dat ze in Nederland gingen (brunblakk). Goed zoeken en rondkijken :) Hier in NL zijn de prijzen vaak ook niet mis... Genoeg onbeleerde Fjorden voor €5000 of hoger tegengekomen

Ik vond de prijzen echt te leip. Heb toen twee tweejarige gekocht in Zeeland, bij van Egmond. Prijs was daar een stuk schappelijker. De mijne is ook lekker het ouderwetse type. Hou ik van :) . Ik vond ze daar reëel en ook prettig in het verkoopproces.

Maar ze waren wel echt super groen en heb aardig gestoeid.

Is wel goedgekomen, maar misschien is een Fjord uit de begrazing kopen als je hoogzwanger ben niet het meest geniale idee ooit :+

Nu is ze wel aardig mak( en ik ben lui en ga mijn paard niet uit 16 hectare land lopend halen)

Denk wel dat zij het stom vind, zo'n luie eigenaar :')

Afbeelding

Ik heb haar toen laten dekken bij Hestegaarde, dat is denk ik een super fijn adres om een beleerde te kopen. Ben ook daar onwijs tevreden over hoe mijn paard terug kwam :) !

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 21:20

Haha Ruitje, wat een briljante foto! Je ziet die pony denken: Gloeiende gloeiende....

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 21:53

Geniale foto :')
En mooi omschreven, Benzz.

Tot zover mijn nuttige bijdrage

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:39

Ik dacht mijn match gevonden te hebben, maar ze kwam helaas de klinische keuring niet door.

Toch een flinke twijfel want ze was echt wel wat ik zocht, maar iedereen om me heen zegt dat ik er niet aan moet beginnen. En zelf meer geld erin stoppen op te onderzoeken waar het exact vandaan komt vind ik ook zonde…

Wat zouden jullie doen? Mag ook via PB

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:45

Damelza schreef:
Ik dacht mijn match gevonden te hebben, maar ze kwam helaas de klinische keuring niet door.

Toch een flinke twijfel want ze was echt wel wat ik zocht, maar iedereen om me heen zegt dat ik er niet aan moet beginnen. En zelf meer geld erin stoppen op te onderzoeken waar het exact vandaan komt vind ik ook zonde…

Ligt er volledig aan waarom die de keuring niet door kwam. Was het één buigproef die niet helemaal fantastisch was en verder harde en zachte volte prima dan heb je alweer een ander verhaal dan dat alles slecht was.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:46

Damelzo, ik snap je gevoel.
Vorig jaar op basis van keuring met negatief aankoopadvies een heel leuk paard laten staan.

Ik weet niet of ze de keuring niet doorkwam ivm kreupelheid. Anders zou je over een paar weken kunnen herkeuren.

Ik neem aan dat jij niet voor niets wilde keuren. Hoe verdrietig ook, ik zou het paard niet kopen als ze niet door de keuring komt. Nu ben je even verdrietig. Kom je straks aan het dokteren, dan ben je veel verdrietiger.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 13:47

Wij deden altijd twee weken naderhand nog een keer klinisch keuren, afhankelijk van waarop ze niet door de keuring komen

Damelza

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 14:00

Herhaaldelijk niet zuiver op een voorbeen. Daarna zijn we ook niet verder gegaan met röntgenologisch

Zou dat door scheefheid kunnen komen?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 14:01

Damelza schreef:

Ik persoonlijk zou het niet doen. Wat je al zegt: zelf gelijk al laten onderzoeken waar het vandaan komt en dan al mogelijk een revalidatietraject in moeten is niks. De onzekerheid dat als er iets is, dat je gelijk denkt dat het dat probleem is dat bij aankoop mogelijk al speelde... Steeds de onzekerheid of het weer terugkomt, zelfs als dat paard al jaren goed gaat bij jou, nee, daarom laat je niet keuren lijkt me.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 14:36

Damelza schreef:

Heel eerlijk, mijn DA had twijfels met de buigproeven en zei dat het een risico was (hij kon geen voeten geven, buigproef ging moeizaam maar LA was niet 100%). Helaas, moet ik dit paard eind van de maand laten gaan. Dus ik neem geen risico’s meer, ik koop geen problemen meer (naja ik doe een poging), problemen krijg je vanzelf wel. Ik zou het dus niet doen…

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 14:41

Damelza schreef:
Herhaaldelijk niet zuiver op een voorbeen. Daarna zijn we ook niet verder gegaan met röntgenologisch

Zou dat door scheefheid kunnen komen?

Kan door van alles komen.. Scheefheid, ontzettend strak in het lichaam zijn, door pijn of kreupelheid door…..

Was het paard op het zachte wel goed? Soms zie je ook wel dat paarden op een kleine harde volte niet lekker lopen maar op het zachte als een tierelier.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 14:59

Ik heb er wel eens eentje gekocht die op één voorbeen niet door de buigproef kwam (herstelde na 2 tot 3 passen). Harde volte en zachte volte waren goed. Advies was om na 2 weken de buigproef te herhalen, maar dat zagen verkoper en ik niet zitten. Verkoper heeft ter plekke nog wat van de prijs gehaald en toen heb ik 'm meegenomen.

Nadat die door mijn smid netjes op zijn voeten is gezet (stond er echt slecht op tijdens de keuring) heb ik de buigproef opnieuw laten doen. Toen was die perfect.

Ac_tion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:31

Hallo allemaal,
Ik lees al een poosje mee maar kom me nu dan toch ook (eindelijk :D ) melden!
Mijn 10 jarige dochter en ik zijn rustig aan op zoek naar een leuke pony om te delen samen. Ik vind het wel spannend, je hoort zoveel horror verhalen over handelaren e.d.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:34

Ac_tion schreef:
Hallo allemaal,
Mijn 10 jarige dochter en ik zijn rustig aan op zoek naar een leuke pony om te delen samen. Ik vind het wel spannend, je hoort zoveel horror verhalen over handelaren e.d.

Welkom, zolang je even voor onderzoek doet (op bokt :P ) en iemand meeneemt die er verstand van heeft, dan komt het vast wel goed.

Ac_tion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 16:39

Thnx! Dat vooronderzoek ben ik al maanden aan het doen, hier, op mp, fb en alle andere verkoopsites :') en gelukkig zelf ook wel wat ervaring maar niet met aankopen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 17:24

Veel paarden vinden de kleine harde volte niet prettig. Ik vind het sowieso tenenkrommend om naar te kijken.

Dus wat de rest zegt het is best afhankelijk hoe erg en anders inderdaad later overkeuren.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 17:49

Een pension klantje van mij is rustig aan op zoek naar een nieuw maatje dus dacht deel het ook even hier.
Dame in kwestie is in de 60 en met pensioen, 40 jaar ervaring met paarden en een lieve en geduldige dame. Heeft altijd IJslanders gehad dus daar kijkt ze wel voor maar ook een koudbloed of kruising is zeker welkom. Ze wil er lekker mee aan de slag met grondwerk, basis dressuur en buitenritjes. Fijne stal, 24/7 buiten met 2 schuilstallen en haflinger vriendinnetje in deze paddock, ‘s zomers halve dag weidegang. Budget naar type paard en leeftijd/ervaring, wel voorkeur voor een goed ingereden en verkeersmak dier.

Mocht iemand wat hebben staan of weten, hoor ik het graag!

Myrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 18:53

Capriootje schreef:
Een pension klantje van mij is rustig aan op zoek naar een nieuw maatje dus dacht deel het ook even hier.
Dame in kwestie is in de 60 en met pensioen, 40 jaar ervaring met paarden en een lieve en geduldige dame. Heeft altijd IJslanders gehad dus daar kijkt ze wel voor maar ook een koudbloed of kruising is zeker welkom. Ze wil er lekker mee aan de slag met grondwerk, basis dressuur en buitenritjes. Fijne stal, 24/7 buiten met 2 schuilstallen en haflinger vriendinnetje in deze paddock, ‘s zomers halve dag weidegang. Budget naar type paard en leeftijd/ervaring, wel voorkeur voor een goed ingereden en verkeersmak dier.

Mocht iemand wat hebben staan of weten, hoor ik het graag!

Ik weet misschien iets

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:18

Marjan is Amy verkocht?
De advertentie bestaat niet meer

Nonna1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:19

Bij negatief aankoop advies van de dierenarts ga ik echt geen risico nemen. Laatst eentje moeten laten staan hierdoor. Maar nu echt een leuke match gevonden, totaal het tegenovergestelde van naar wat ik op zoek was maar hij is het helemaal nu duimen voor een goeie keuring.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:20

@alja

Ja denk het, ik ben door haar geblokkeerd dus heb geen idee. Bij mij staat de advertentie als verlopen maar goed ik weet ook niet hoe dat op mp zit.

Ze heeft vast een fijn huis gekregen

Nonna1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:26

Ac_tion schreef:
Hallo allemaal,

Leuk!! Doe ik ook samen met mijn dochter op het moment. Vooral veel onderzoeken naar de stallen doen, veel navragen in je omgeving of juist hier op bokt. Zo wist ik al snel waar ik in elk geval juist niet heen moet. Maar ik begon met goeie moed en na toch wel veel tegenslagen (1x afkeur en een aantal niet braaf terwijl wel 2 uur ernaar toe gereden te zijn enz) hoop ik de match gevonden te hebben.

Ac_tion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 19:57

Nonna1984 schreef:
Ac_tion schreef:
Hallo allemaal,

Leuk!! Doe ik ook samen met mijn dochter op het moment. Vooral veel onderzoeken naar de stallen doen, veel navragen in je omgeving of juist hier op bokt. Zo wist ik al snel waar ik in elk geval juist niet heen moet. Maar ik begon met goeie moed en na toch wel veel tegenslagen (1x afkeur en een aantal niet braaf terwijl wel 2 uur ernaar toe gereden te zijn enz) hoop ik de match gevonden te hebben.

Ik hoop het voor jullie! Via mp gevonden? Of op een andere manier?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-24 23:19

Zag vandaag een lusitano mix voorbij komen
VP tussen 10 en 15 K
Maar bespreekbaar
Knap paardje
Niet te groot bovenin de E maat .
Gewoon correct lopen .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 06:20

Zonnetje81 schreef:
Veel paarden vinden de kleine harde volte niet prettig. Ik vind het sowieso tenenkrommend om naar te kijken.

Dus wat de rest zegt het is best afhankelijk hoe erg en anders inderdaad later overkeuren.

Er zit nogal een verschil tussen niet prettig en niet goed lopen. Een normale volte op het harde zouden ze toch gewoon zuiver moeten lopen.