[EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: [EG]Paard gevonden: Ruin, 13jr, valk, 1.66(ongeveer).

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 14:55

Ik heb me ook aangemeld op haar Facebook maar ik weet niet goed hoe het werkt en of het doorkomt.Wel zou ik graag weten hoe dit afloopt!Dus als iemand ook op Bokt iets wil vertellen,graag!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:02

@ Aina

Aanname? Ik reageer puur op wat ik kan zien en lezen. Ik neem niets aan.

Dit paard is eigendom van iemand anders.

Een besloten facebookgroep rond dit dier opricbten, de aard van de foto en teksten vind ik in dit vroege stadium voorbarig. Ik zou het zuiverder vinden om niet zo naar buiten te treden. Gepaste afstand bewaren.

Ook een stukje zelfbescherming mocht de rechtmatige eigenaar het dier komen opeisen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:07

Boras schreef:
@ Aina

Een besloten facebookgroep rond dit dier opricbten, de aard van de foto en teksten vind ik in dit vroege stadium voorbarig. Ik zou het zuiverder vinden om niet zo naar buiten te treden. Gepaste afstand bewaren.

Ook een stukje zelfbescherming mocht de rechtmatige eigenaar het dier komen opeisen.

@Baros

Ze is zo doelbewust bezig om de eigenaar te vinden dat het mij sterk lijkt dat ze hem eigen waant. Ze is er wel duidelijk gek van en zorgt ervoor met heel haar hart. Soms heb je nou eenmaal een klik met een dier.
Als ze hem had toegeëigend had er niks meer van dit paard online gestaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:13

Ania schreef:
Boras schreef:
@ Aina

@Baros

Ze is zo doelbewust bezig om de eigenaar te vinden dat het mij sterk lijkt dat ze hem eigen waant. Ze is er wel duidelijk gek van en zorgt ervoor met heel haar hart. Soms heb je nou eenmaal een klik met een dier.
Als ze hem had toegeëigend had er niks meer van dit paard online gestaan.

Inderdaad. Als je iets\iemand vindt en je wilt hem voor jezelf houden dan is het heel verstandig om helemaal niets op sociale media te zetten! Nou is het met een paard wel een beetje moeilijk om hem helemaal geheim te houden.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:15

Ze heeft bewust een afgesloten faceb aangemaakt. Dit zie je ook terug in de berichten op deze faceb.

Ik ga niet uppen want staat me beetje tegen dat mensen geen faceb wilen omdat ze niet open en bloot online willen maar vervolgens wel mee willen lezen met de rest. Daar moet je dan ook maar mee dealen dat dit niet kan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:28

Dat is niet helemaal fair.

Op fb is het veel gedeeld en iedereen wilde helpen. Nu moet je opeens lid worden van haar gesloten groep.

Hier opende ze zelf een topic en nu is het; zoek het maar uit.......

Je mocht niet kritisch zijn, want dan werd je afgemaakt in dit topic. Waar het gewoon echt een vreemde zaak is en iedereen weet dat er vaak dingen gebeuren die op zijn minst zeer apart te noemen zijn. Dan zijn mensen gewoon wantrouwig en dat is logisch.

Ik mocht niet zeggen dat ze het paard zich zelf toe eigende.......Dat was in zijn geheel niet slecht bedoeld. Meer in de zin van; je doet je best, het lijkt een sprookje, maar bent straks verdrietig als de eigenaren wel komen en je het paard weer moet missen. Maar nee, alles is negatief als iemand wat zegt ( uit ervaring )

Ik ga geen lid worden van ene groep zomaar.

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:32

In de gesloten facebook groep legt ze uit waarom de keuze voor een gesloten groep en wat er gebeurd is waardoor ze niet meer openbaar kan updaten (daar valt bokt natuurlijk ook onder, is gewoon allemaal te vinden op google). Naar mijn inziens een hele verstandige keuze.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:38

SUSANNEx schreef:
In de gesloten facebook groep legt ze uit waarom de keuze voor een gesloten groep en wat er gebeurd is waardoor ze niet meer openbaar kan updaten (daar valt bokt natuurlijk ook onder, is gewoon allemaal te vinden op google). Naar mijn inziens een hele verstandige keuze.

Die uitleg had gewoon openbaar gegeven kunnen worden. Dan geef je nog geen info verder.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:41

Maar is ze een openbare uitleg aan iemand verschuldigd dan?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:43

Boras schreef:
FennyPower schreef:
Ts heeft wel een Facebook groep aan gemaakt waar ze soms foto's plaatst <3
https://www.facebook.com/groups/4437520 ... ?ref=share

Dat ziet eruit alsof hij al van de ts is.

Ik zou wat meer "afstand" bewaren en hiermee wachten.

Nou daar doelt ze niet op.
Net als ik zijn er zoveel bokkers en mensen die willen weten hoe het gaat met het dier en hoe het afloopt.
Ik snap dat ze een groep aangemaakt heeft.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:51

Ania schreef:

Nee maar wel hebben veel Bokkers meegeleefd met dit verhaal.Het is helaas vaker zo dat topicstarters plotseling stoppen met iets te vertellen.Ze zullen daar wel hun reden voor hebben hoor,maar als ik vantevoren weet dat er geghost gaat worden dan zou ik er geen tijd in gaan steken.

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:54

anjali schreef:
Ania schreef:

Nee maar wel hebben veel Bokkers meegeleefd met dit verhaal.Het is helaas vaker zo dat topicstarters plotseling stoppen met iets te vertellen.Ze zullen daar wel hun reden voor hebben hoor,maar als ik vantevoren weet dat er geghost gaat worden dan zou ik er geen tijd in gaan steken.

Ze zal vast haar reden hebben hier niet meer te reageren.

En eerlijk, geghost worden? Ze is niemand iets verschuldigd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:59

Lid worden is letterlijk 1 klik en iedereen wordt toegelaten dus zo lastig is dat niet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:11

superpony schreef:

Op fb is het veel gedeeld en iedereen wilde helpen. Nu moet je opeens lid worden van haar gesloten groep.

Je mocht niet kritisch zijn, want dan werd je afgemaakt in dit topic. Waar het gewoon echt een vreemde zaak is en iedereen weet dat er vaak dingen gebeuren die op zijn minst zeer apart te noemen zijn. Dan zijn mensen gewoon wantrouwig en dat is logisch.

Ik mocht niet zeggen dat ze het paard zich zelf toe eigende.......Dat was in zijn geheel niet slecht bedoeld. Meer in de zin van; je doet je best, het lijkt een sprookje, maar bent straks verdrietig als de eigenaren wel komen en je het paard weer moet missen. Maar nee, alles is negatief als iemand wat zegt ( uit ervaring )

Hoeveel Oscars heb jij al gewonnen met je dramatische woordkeuze in je berichten? :D

Afgemaakt worden omdat er kritische berichten waren. Kom op, we zijn geen 16 meer he.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:21

poes schreef:
Lid worden is letterlijk 1 klik en iedereen wordt toegelaten dus zo lastig is dat niet.

En daar zit nu ook weer een gavaar in.
Als de oproep weggehaalt is op FB, als er hier geen update of uitleg volgt is er ivm het screenshot wat hier een aantal pagina's geleden gepost is, een privegroep maken en daar updates en uitleg geven een - sorry- stomme keuze.
Want iedereen die lid is ,kan weerom screens maken en deze delen.
En die screens kunnen gemakkelijk bij verkeerde terecht komen.
Dus een privé groep is alles andere als daadwerkelijk privé...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:23

Oja dat
Ar ben ik het zeker mee eens. Ik zou geen enkele behoefte hebben om zoveel updates te plaatsen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:25

Op een openbare melding van een 'gevonden paard' komen dus blijkbaar meer en heftiger gekken af dan ik verwacht, en dan ts had kunnen voorzien blijkbaar (logisch ook).
Van de zotte dat je jezelf dan in bescherming moet nemen door niet meer zo 'openlijk' te delen. Maar volstrekt begrijpelijk en een verstandige keuze.

Naar ik begrijp wordt zij hierin ook wel geholpen door de politie, dus zij zullen haar gedegen advies geven.

M.a.w.: lekker loslaten, blij dat iemand het hart heeft dit dier te helpen, en erop vertrouwen dat straks wel duidelijk zal worden hoe het afloopt.

Dit is natuurlijk gewoon een gezellig paardenklets-forum, geen tribunaal.... dus kalmpjes aan allemaal....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:35

superpony schreef:

Je pakt het veel te persoonlijk op. Lijkt me ook niet fijn voor jezelf.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:40

sasja0705 schreef:
poes schreef:

En daar zit nu ook weer een gavaar in.
Als de oproep weggehaalt is op FB, als er hier geen update of uitleg volgt is er ivm het screenshot wat hier een aantal pagina's geleden gepost is, een privegroep maken en daar updates en uitleg geven een - sorry- stomme keuze.
Want iedereen die lid is ,kan weerom screens maken en deze delen.
En die screens kunnen gemakkelijk bij verkeerde terecht komen.
Dus een privé groep is alles andere als daadwerkelijk privé...

Dit inderdaad, hoe prive is het nog als je ieder random persoon accepteert terwijl je die niet kent en de intenties niet weet.
Ik snap dat mensen behoefte hebben aan updates, en ik snap dat zei het leuk vind om die updates te geven, maar vraag me ook af hoe verstandig is dat?
Wat als de eigenaar alsnog word gevonden en niet kan waarderen dat er zoveel online is gedeeld?

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:44

Maar zoveel wordt er helemaal niet gedeeld. Enkel dat hij eten krijgt, en dat de eigenaar nog steeds niet is gevonden. En ja, dat ze al best een beetje dol op hem is. Ik kan me niet voorstellen dat er een eigenaar is die niet blij is dat er fantastisch voor zijn/haar paard wordt gezorgd.

LadyDii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 16:48

poes schreef:

Niet iedereen hoor. ;)

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:56

LadyDii schreef:
poes schreef:

Niet iedereen hoor. ;)

Heb zelf geen Facebook, als je over een paar weken ofzo hier nog iets van een update kan plaatsen, graag !
Voor nu, veel plezier en geluk met hem. :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:08

Goudhaan1 schreef:
Maar zoveel wordt er helemaal niet gedeeld. Enkel dat hij eten krijgt, en dat de eigenaar nog steeds niet is gevonden. En ja, dat ze al best een beetje dol op hem is. Ik kan me niet voorstellen dat er een eigenaar is die niet blij is dat er fantastisch voor zijn/haar paard wordt gezorgd.

Een loslopend paard komt zowiezo in het nieuws.En nu dan nog op een goede manier want het dier leeft,wordt goed verzorgd,en er zijn geen ongelukken door gebeurd wat normaal gesproken in het drukke Nederlandse verkeer best had kunnen plaatshebben.Dus de eigenaar kan alleen maar blij zijn dat het zo is gelopen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:10

LadyDii schreef:
poes schreef:

Niet iedereen hoor. ;)

Klopt..."Mikki" is niet geaccepteerd , zucht...
:)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 17:16

LadyDii schreef:
poes schreef:

Niet iedereen hoor. ;)

Ah sorry dan neem ik dat terug :)