Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moniek21 schreef:Nou ik laat altijd zeker voorrijden .. ik wil zeker weten dat hij braaf is haha ik ben niet zo’n held
moniek21 schreef:En ik snap ook wel wat Avalanche zegt ..
Ik heb dat met mijn vorige merrie gehad,
Ik dacht ook leuk een keer een vriendin erop te zetten.. die kwam niet helemaal met haar beweging mee .. toen ging ze ook aan de bok .. bij mij nooit gedaan, maar die was daar blijkbaar ook erg gevoelig op.
ikke schreef:moniek21 schreef:En ik snap ook wel wat Avalanche zegt ..
Ik heb dat met mijn vorige merrie gehad,
Ik dacht ook leuk een keer een vriendin erop te zetten.. die kwam niet helemaal met haar beweging mee .. toen ging ze ook aan de bok .. bij mij nooit gedaan, maar die was daar blijkbaar ook erg gevoelig op.
Die ene van mij is juist het tegenover gestelde. Die gaat precies doen wat je vraagt. Dus ga je "voor de beweging uit" licht rijden, gaat ze steeds harder. Ga je "achter de beweging aan" licht rijden, gaat ze steeds langzamer
Avalanche schreef:Dat ligt er helemaal aan hoe jij rijdt. Ik ben er vrij zeker van dat ze een uitstekende rodeo gaat geven als ze met elke drafpas op de rug gebonkt en in de mond getrokken wordt.
Zonnebloem92 schreef:Ik wil ook graag eerst dat het paard wordt voorgereden zodat ik kan zien hoe hij of zij reageert en loopt, en stap daarna zelf op.
1 keer was er niemand op voor te rijden, toen ben ik er wel als eerste op gegaan maar dat was echt een doodbrave en voelde goed genoeg om er op te stappen.
ikke schreef:Zonnebloem92 schreef:Ik wil ook graag eerst dat het paard wordt voorgereden zodat ik kan zien hoe hij of zij reageert en loopt, en stap daarna zelf op.
1 keer was er niemand op voor te rijden, toen ben ik er wel als eerste op gegaan maar dat was echt een doodbrave en voelde goed genoeg om er op te stappen.
Maar wat ik eigenlijk nog belangrijker vind: ik wil eerst contact hebben met het paard. Gewoon even kennis maken met elkaar.
Ik doe bij voorkeur eerst mijn eigen "keuring". ik voel eraan, knijp er eens in en dus vooral: even met elkaar bezig zijn en aftasten wat het paard ervan vindt.
Zo kwam ik erachter dat die Gelder het dus helemaal niet zag zitten. Ze was heel beleeft; ik mocht overal aan zitten, maar wel met zo'n gereserveerdheid van: het moet nuttig blijven en verder ophoepelen!
Paard dat ik toen uiteindelijk kocht kwam meteen naar me toe, stopte haar hoofd in mijn jas, zuchtte eens diep en bleef zo staan: Neem-Mij-Mee!!
ikke schreef:Zonnebloem92 schreef:Ik wil ook graag eerst dat het paard wordt voorgereden zodat ik kan zien hoe hij of zij reageert en loopt, en stap daarna zelf op.
Maar wat ik eigenlijk nog belangrijker vind: ik wil eerst contact hebben met het paard. Gewoon even kennis maken met elkaar.
Ik doe bij voorkeur eerst mijn eigen "keuring". ik voel eraan, knijp er eens in en dus vooral: even met elkaar bezig zijn en aftasten wat het paard ervan vindt.
Zo kwam ik erachter dat die Gelder het dus helemaal niet zag zitten. Ze was heel beleeft; ik mocht overal aan zitten, maar wel met zo'n gereserveerdheid van: het moet nuttig blijven en verder ophoepelen!
Paard dat ik toen uiteindelijk kocht kwam meteen naar me toe, stopte haar hoofd in mijn jas, zuchtte eens diep en bleef zo staan: Neem-Mij-Mee!!
Fly_high schreef:Gebonk en getrek is een ding, daar mag een gevoelig paard best een mening over hebben![]()
Maar zover is het dit keer niet gekomen, paard had zijn emmertje vol al in stap zonder dat ik teugels op maat had noch been gaf, het was maar een lange zijde mee passagieren en klaar. In paniek onafgebroken zo heftig mogelijk bokken totdat de ruiter weg was. Zo'n paard is naar mijn idee gewoon niet correct zadelmak gemaakt.
stitchlover schreef:xRivaldo schreef:Als jullie een paard kopen/verkopen, tekenen jullie dan een soort van contract? Als bewijs van eigendom?
Ja dat heb ik wel gedaan, paspoort is namelijk geen eigendomsbewijs.