Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SjonnieZ schreef:Bij ons op stal (randje Maastricht)
Zetten ze vanaf 23.45u de radio kei hard aan plus alle tractoren draaiend voor de stal ingangen.. zo proberen ze de paarden van het geluid af te leiden..
mss kun jij zo iets ook realiseren.
SjonnieZ schreef:Bij ons op stal (randje Maastricht)
Zetten ze vanaf 23.45u de radio kei hard aan plus alle tractoren draaiend voor de stal ingangen.. zo proberen ze de paarden van het geluid af te leiden..
Hannanas schreef:Volledig isoleren en dan de deur en ramen met “inzet” voor als het nodig is zoals tijdens nieuwjaar?
moeshie schreef:Is het mss een optie om hem een nachtje naar een andere stal te brengen die wat meer afgelegen ligt en waar geen overlast is?
Ayasha schreef:als hij eens door het ergste heen is kan ik bij hem gaan zitten en dan blijft hij zo stokstijf staan;
[ [url=m/dvOPSk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij heeft hier zoals je ziet een vol net hooi, in zijn voerbak ligt brok en in de 2e bak er naast (beide zo ongeveer voor zijn neus, tegen de voorwand dus) ligt een grasmix.
Maar oh wee als ik op sta, dan begint hij opnieuw zoals op het filmpje. (ik zit hier op mijn hurken in de deuropening zodat ik in geval van snel uit de weg ben overigens.). Zo zitten we dan dus tot een uur of vijf tot hij begint te eten.
Hij krijgt nu al valeriaan door zijn voer ter voorbereiding overigens.
Echt. Als je dit paard moet managen... dan komt er een punt dat je gewoon niet meer snel onder de indruk bent als mensen vertellen over nerveuze paarden :’) tot hun ergernis veelal,
terwijl staat mijn man dit te doen met mijn hellepaard
[ [url=m/DOOKcz.jpg]Afbeelding[/url] ]
(ondanks dat ik op een gegeven moment verbrand haar rook bleef ze het vlammetje uit blazen.)
Hij staat dus al langs een paard dat er zich weinig van aan trekt..
Maflinger_S schreef:Daar gingen Terror d’r tastharen ….
Ineke2 schreef:SjonnieZ schreef:Bij ons op stal (randje Maastricht)
Lijkt mij niet zo gezond die diesel dampen van de tractoren…
In het filmpje dat gedeeld is, staat de muziek al wel luid aan, dat helpt niets helaas.