Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Yoyeux Coeur voorlopig de laatste keer thuis...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-21 23:41

Zien hebben we geprobeerd met ze in de paddock te laten. Dat helpt dus ide niet. Plus er wordt hier idd erg veel af geschoten..

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 23:48

Helpt hier idd ook niet. Ze voelt zich nog het fijnst in haar box.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 23:50

Sterkte, heel naar al dat vuurwerk.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 09:43

En dan zijn er mensen die vinden dat ze er maar moeten aan wennen. :n

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 09:53

Ik zou voor Sam wensen dat je zo'n hondenpension hebt voor paarden wat volledig is afgesloten voor vuurwerk. Arm paard, wat een stress.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:09

Bij ons op stal (randje Maastricht)
Zetten ze vanaf 23.45u de radio kei hard aan plus alle tractoren draaiend voor de stal ingangen.. zo proberen ze de paarden van het geluid af te leiden..
mss kun jij zo iets ook realiseren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 10:12

SjonnieZ schreef:
Zetten ze vanaf 23.45u de radio kei hard aan plus alle tractoren draaiend voor de stal ingangen.. zo proberen ze de paarden van het geluid af te leiden..

Lijkt mij niet zo gezond die diesel dampen van de tractoren…

In het filmpje dat gedeeld is, staat de muziek al wel luid aan, dat helpt niets helaas.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 11:59

SjonnieZ schreef:

Radio staat idd al luid op. We hebben maar 1 tractor en als we bovenstaande zouden doen zou hij het op de tractoren doen.
Tegen volgend jaar willen we de stal isoleren we zijn nog zoekende naar hoe we isoleren voor geluid maar dat er doorheen het jaar toch voldoende verluchting is.

Ik word inderdaad gek van mensen die zeggen dat ze maar moeten wennen: dit dier went niet. Nooit. Op een dag valt ie me een keer dood van de angst op nieuwjaar. Dat mogelijk wel. :\

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:27

Volledig isoleren en dan de deur en ramen met “inzet” voor als het nodig is zoals tijdens nieuwjaar?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:34

Glaswol of steenwol isoleert het beste tegen geluid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 12:36

Hannanas schreef:
Volledig isoleren en dan de deur en ramen met “inzet” voor als het nodig is zoals tijdens nieuwjaar?

Iets in die aard zijn we aan het bedenken nu inderdaad.. Het zal dan niet volledig soundproof zijn maar echt, als je 1 nachtje bij hem gezeten hebt met nieuwjaar dan ga je vanzelf wanhopige dingen doen. Het is echt gewoon sneu. :\

We willen tegen de rand idd glaswol zetten en daar hout tegen aan (maakt de buitenkant ook ineens wat mooier dan die lelijke steen. :+)
Ook deels tegen de warmte in de zomer overigens.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:38

Is het mss een optie om hem een nachtje naar een andere stal te brengen die wat meer afgelegen ligt en waar geen overlast is?

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:39

Wat een hell voor jullie om zo oud op nieuw te moeten vieren. :(:)

Ik realiseer mij nog eens extra hoeveel geluk wij hebben hier in Frankrijk. Waar wij wonen is zover weg van de dichtstbijzijnde vuurwerk show dat er hier echt helemaal 0 te horen is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 12:52

moeshie schreef:
Is het mss een optie om hem een nachtje naar een andere stal te brengen die wat meer afgelegen ligt en waar geen overlast is?

Ik zou willen zeggen van wel, want dan kon hij naar waar Joy staat. Máár dan moet Rêve mee. Dus dan ben ik sowieso al 2 paarden aan het verhuizen. en dat op zich zou nog geen probleem zijn maar de eerste week op een nieuwe plek doet hij dit ook... :=

enige keer dat ik het hem niet heb zien doen is het laatste kampioenschap, daar stonden tijdelijke stallen op een weide en hij was dus aan het grazen in de stal, dat vond hij een interessant concept :+ Dus toen dacht ik :)* Ik leg hooi op de grond ipv in een net.
Maar dat is niet hetzelfde blijkbaar... Want dat concept was niet boeiend genoeg bij een volgende wisseling van stal.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:01

Dat is misschien wel een goede! Mogelijk dat Joy zien hem meteen genoeg vertrouwen geeft en hij helemaal niet druk doet als je hem vd week verplaatst samen met Reve?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 13:11

Moet toch voor vrijdag nog even met haar praten betreffende nieuwjaar, weet ook niet of ze voldoende stallen heeft. Ze is geen grote pensionstal ofzo. :) toen Joy ging zou ze met nieuwjaar twee stallen naast elkaar vrij houden (ze hebben daar langs alle kanten zicht op elkaar en kunnen aan elkaar) zodat ze in een aparte stal konden maar niet gescheiden zouden worden zeg maar. Zodat ze elkaar niet per ongeluk kunnen verwonden gedurende het vuurwerk. Maar 2 of 4 stallen vrij is nogal een verschil natuurlijk. Ze heeft er geen 30 zefg maar. :+

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:13

Arm dier... heb je wel eens geprobeerd om met bach bloesems te werken?

Neon flipte ook, maar niet zo heftig als dit... hij ging rondjes om me heen rennen en ik leidde hem af met steeds voer te geven... maar bij die van jou ziet het er niet naar uit dat je die afgeleid gaat krijgen met voer...

Hier is er een vuurwerkverbod dit jaar... in België niet dus? Jammer... want dan hebben we dit jaar toch wederom last van vuurwerk...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 13:16

in onze stad niet maar vorig jaar wel en toen werd er zo mogelijk nog meer af gestoken.Dat schiet niet echt op in België tenzij ze zorgen dat ze er niet aan geraken of daadwerkelijk controleren, dergelijke verboden.

Nee hij eet idd niet als hij zo is, snoepjes, slobber, brokken, je kan het in zijn mond steken en hij spuugt het gewoon uit. Je ziet in zijn ogen dat hij gewoon weg wil van de wereld.
Als hij op een moment als dit los zou geraken zou ik hem dood terug vinden zelfs als hij geen ongeluk zou krijgen want hij zou lopen tot hij neer viel.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 13:26

Er rustig bij gaan zitten lezen is dus ook geen optie want hij overloopt je waarschijnlijk.

Ik heb hier al goede opties langs zien komen maar ook gelezen waarom het meeste niet werkt en als ik dat filmpje zo zie, snap ik ook waarom. Arme Sam.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 13:33

als hij eens door het ergste heen is kan ik bij hem gaan zitten en dan blijft hij zo stokstijf staan;
Afbeelding
Hij heeft hier zoals je ziet een vol net hooi, in zijn voerbak ligt brok en in de 2e bak er naast (beide zo ongeveer voor zijn neus, tegen de voorwand dus) ligt een grasmix.
Maar oh wee als ik op sta, dan begint hij opnieuw zoals op het filmpje. (ik zit hier op mijn hurken in de deuropening zodat ik in geval van snel uit de weg ben overigens.). Zo zitten we dan dus tot een uur of vijf tot hij begint te eten.
Hij krijgt nu al valeriaan door zijn voer ter voorbereiding overigens.
Echt. Als je dit paard moet managen... dan komt er een punt dat je gewoon niet meer snel onder de indruk bent als mensen vertellen over nerveuze paarden :’) tot hun ergernis veelal,

terwijl staat mijn man dit te doen met mijn hellepaard :+
Afbeelding
(ondanks dat ik op een gegeven moment verbrand haar rook bleef ze het vlammetje uit blazen.)
Hij staat dus al langs een paard dat er zich weinig van aan trekt..

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:09

Daar gingen Terror d’r tastharen ….

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 14:51

Ayasha schreef:
als hij eens door het ergste heen is kan ik bij hem gaan zitten en dan blijft hij zo stokstijf staan;
[ [url=m/dvOPSk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij heeft hier zoals je ziet een vol net hooi, in zijn voerbak ligt brok en in de 2e bak er naast (beide zo ongeveer voor zijn neus, tegen de voorwand dus) ligt een grasmix.
Maar oh wee als ik op sta, dan begint hij opnieuw zoals op het filmpje. (ik zit hier op mijn hurken in de deuropening zodat ik in geval van snel uit de weg ben overigens.). Zo zitten we dan dus tot een uur of vijf tot hij begint te eten.
Hij krijgt nu al valeriaan door zijn voer ter voorbereiding overigens.
Echt. Als je dit paard moet managen... dan komt er een punt dat je gewoon niet meer snel onder de indruk bent als mensen vertellen over nerveuze paarden :’) tot hun ergernis veelal,

terwijl staat mijn man dit te doen met mijn hellepaard :+
[ [url=m/DOOKcz.jpg]Afbeelding[/url] ]
(ondanks dat ik op een gegeven moment verbrand haar rook bleef ze het vlammetje uit blazen.)
Hij staat dus al langs een paard dat er zich weinig van aan trekt..

Stille meelezer hier,
Die van mij gaat ook zo over de rooie dat ik er bijna jaarlijks een veearts bij kan halen.
Nu gaat het al 2Jaar “goed” als in hij verwond zich zelf niet door de herbal calm mix van pharmahorse in combinatie met de eq confidence, propppen, geluidsdempend oornetje en lavendel olie rond de stal.
Aan die tip van de calm mix heb je nu niets meer. Maar ik hoop oprecht voor je dat je hem het nieuwjaar doorkrijgt zonder al teveel ellende

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 15:05

Maflinger_S schreef:
Daar gingen Terror d’r tastharen ….

_O- idd. Ik heel droog ‘schatteke ik ruik verbrand haar. Steek mijn paard niet in de fik aub...’
Manlief: ‘was maar een tasthaar, ze heeft er nog.’ *speelt verder met Terror*
Wij zijn verder heel verstandig en voorzichtig...... _O-

De calm mix krijgt hij ook gustixbil

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-21 19:20

:+: hij houdt zijn zen-blik en buikje nu. :+:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 19:28

Ineke2 schreef:
SjonnieZ schreef:

Lijkt mij niet zo gezond die diesel dampen van de tractoren…

In het filmpje dat gedeeld is, staat de muziek al wel luid aan, dat helpt niets helaas.

Dat ligt er maar aan.. hoe je hm parkeert.
;)