Doelen en Volg je paard 2021!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 10:25

Tja hoefschoenen, het is denk ik echt een eigen keus.. Ik denk dat ik de duurdere zou doen als die goed passen.
Zelf heb ik floating boots voor Mel, maar door blessures heeft ze die vooral op de wei aangehad :+ en nu eigenlijk niet meer nodig hahaah. Maar ze waren het geld wel waard, als ik haar op ijzers had gehouden was het veel duurder geworden en kon ze nog steeds niet op blote voetjes

Plop1997

Re: Doelen en Volg je paard 2021!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:20

Beetje laat maar het lijkt me ook wel leuk om wat doelen voor 2021 op te stellen.
Samen met mijn vriend hebben we vorig jaar een 2 jarig paard gekocht. Met een trainer erbij werken we nu aan de basis, grondwerk, schriktraining en het begin van longeren. Het is echt een droom die uitkwam. We hebben vorig jaar een stal voor hem opgeknapt en dit jaar is een van de weilanden aan de beurt om flink onderhanden genomen te worden. Daarnaast rijden we ook nog bij de manege.

Valentijn en ik in September 2020

Afbeelding

Valentijn en mijn vriend in December 2020

Afbeelding

Doelen met Valentijn:
- Meer vertrouwen opbouwen
- Goed voetje kunnen geven, vaak is het nog een ik ben twee en ik zeg nee geval terwijl we bij de hoefsmid een engeltje zijn.
- Longeren in stap, draf en galop
- Longeersingel met een dekje opkunnen
- Boswandelingen
- Ontspannen langs de grote weg lopen

Doelen met de stal en wei:
- Alle kapotte palen vervangen
- Hek aan de voorkant vervangen
- Stal verven
- Kantinehok bouwen
- Meer delen bestraten
- Trainingsplek realiseren

Doelen met rijden:
- Weer eens een bosrit maken, dit is echt al een lange tijd geleden.
- Bodyprotector aanschaffen en meer zekerheid krijgen op grote paarden
- Een sprongetje maken, dit heb ik ook al niet meer gedaan sinds dat ik 15 was.
- Balans verbeteren
- Conditie verbeteren, deze is met de lockdown en door ziekte helemaal aan diggelen gegaan.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:11

Nessinator: Goed dat je het zegt over de zomertijd. Vind dat altijd 'eng' als je die dag op wedstrijd moet. Tegenwoordig gaan alle tijden automatisch veranderen maar toch haha.

Ondanks dat het niet jou dag wad toch nog fijn kunnen rijden! Hopelijk werkt het nieuwe hoofdstel fijner voor je, is toch altijd beter als jij het voor je zeggen hebt en niet je pony.

Ik zou persoonlijk kiezen voor de duurdere maar betere kwaliteit hoefschoenen. Als je die uiteindelijk toch wilt halen kun je het beter gelijk doen i.p.v. twee keer nieuwe hoefschoenen kopen.

18 maart 2021

Miley is vandaag vrij.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:07

Nou vanavond even gekeken hoe Mel liep in de bak.
Het begon goed, ze ging helemaal hinniken toen ze me aan zag komen, was erg enthousiast.. Tja totdat ze de bak in liep -O- daar was het toch nog best pijnlijk.
Die krijgt nog een tijdje vrij dus

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-21 09:55

Welkom Plop1997! Wat een leuke pony! Rij je nog op een ander paard?
Ik denk dat ik inderdaad voor de duurdere ga. Bedankt voor jullie mening :)
Sinatra, vervelend dat ze nog zo veel pijn heeft. Nogmaals veel beterschap!

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 11:30

nessinator schreef:
Welkom Plop1997! Wat een leuke pony! Rij je nog op een ander paard?

Momenteel rijd ik in de les op verschillende paarden. Het wisselt elke week wel maar hier zit ook eentje tussen die ik best pittig vind. Vorige week ben ik er zelfs nog bijna afgedonderd. Ze is extreem voorwaarts en heeft een erg uitgestrekte galop waar ik nogal moeite mee heb dus daar kan ik ook nog in groeien.

Soms rijd ik ook op een fellpony die bij Valentijn op stal staat. Hij is al wat ouder maar er zit ook zeker nog veel pit in. Vroeger dekhengst geweest en heeft dacht ik m2 dressuur gelopen. Als het wat beter weer word en we weer in de wei kunnen rijden hoop ik dat ik een aantal keer met hem kan gaan trainen en misschien een B proefje oefenen. Ik heb nooit echt wedstrijd gereden, altijd recreatief maar daardoor heb ik het idee dat ik hier en daar wat techniek mis.

Ik ben begonnen met rijden toen ik 8 of 9 was, gestopt met 15 omdat het te duur werd. Daarna soms nog tussendoor wat ritjes gereden. Toen ik mijn vriend 3 jaar geleden ontmoette kwamen we vaker bij de stal van zijn kennis waar hij veel deed uithelpen met klussen. Mijn vriend had zelf nooit gereden en we zochten een sport wat we samen konden gaan doen. Na een paar lessen had hij ook het virus helemaal te pakken en zijn kennis bood een tijd daarna aan dat we bij hem een paard mochten stallen als dank/ in ruil voor de extra hulp. Toen begonnen we met sparen en daarna de zoektocht naar Valentijn en sinds juli 2020 staat hij bij ons. Samen met de staleigenaar en onze trainer zijn we Valentijn zelf aan het opleiden en tussendoor zijn we de stallen en weides verder aan het opknappen.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:04

19 maart 2021

Vanavond Miley weer opgepakt na een dagje vrij. Ze liep nog steeds enorm fijn, we hebben nu echt de juiste knopjes samen gevonden. Heel blij mee! <3

We hebben twee keer L1 proef 7 gereden, de eerste keer steeds stukjes meegepakt. En de tweede keer de hele proef gereden. We hebben de laatste tijd veel geofend op de afwerking. En daar voelde ik ook een goede verbetering bij!

20 maart 2021

Vanochtend Miley ook weer gereden. Ook vandaag deed ze weer super haar best, we hebben proef 7 nog een keer geoefend en daarnaast ook het stap verruimen weer extra meegepakt.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:42

21 maart 2021

Vanochtend naar de vereniging geweest met Miley. We hebben 2 proefjes opgenomen voor de online wedstrijden. De eerste heb ik net ingeleverd en de andere lever ik morgen in.

De proef van vandaag ging niet enorm goed maar ook niet bar slecht. De verbeterpunten lagen vooral op het einde. Maar verder opzich wel tevreden!

De tweede proef ging een stukje beter. Het was het niet 100% maar ik ben er tevreden mee.

Onze werkpunten voor deze week liggen vooral op het wijken en het verruimen. Dat moet echt nog beter. Hier gaan we deze week hard aan werken want volgende week zondag gaan we sinds 6 (!) maanden weer op meetmoment.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 16:58

@Roosje, Fijn dat je wel tevreden bent over de proefjes die je hebt opgenomen! Is altijd lastig om alles in 1x meteen goed te doen. Ben benieuwd naar je punten!

Ik heb vandaag wedstrijd gehad met Gestoa & Donner. Vanmorgen vroeg als eerste gestart met Gestoa in de B dressuur, 193 & 201,5 gereden en dat zet de teller op B+7. In de middag mocht Donner mee om te springen, voor ons allebei de aller eerste keer een BB parcours. Eerste parcours ging niet super goed, maar ben ook niet ontevreden. Tweede parcours foutloos :D

Afbeelding
Afbeelding

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:44

Veertje99: Fijne wedstrijddag zo. Ook nette punten gereden met Gestoa!

Je springset is ook erg gaaf staat goed op Donner! <3

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-21 20:37

Plop1997, leuk, dat klinkt als veel varieteit in paarden, leer je veel van!
Roosjenat, goed bezig, benieuwd naar wat de jury ervan vindt!
Gefeliciteerd Veertje!

Nou, dit was mijn weekend wel! Gisteren waren de paardjes hartstikke fijn, werkten goed mee en ik heb heerlijk op Stinky kunnen rijden. Dus vandaag dacht ik, misschien is het weer eens tijd voor een bosritje. Boy, was I wrong... Aan de hand is hij prima, maar onder het zadel begon hij bijna meteen te stuiteren en op het eerste bospad gaf hij me 2x achter elkaar toch eens een bokkesprong waarna hij wegschoot. Geen idee wat er gebeurde, maar daarna toch maar ernaast verder. Dat deed hij heel braaf, gelukkig is hij aan de hand beter te houden dan onder het zadel. Voorlopig hou ik het dus maar bij bakwerk totdat hij daarin echt bevestigd is, en de volgende keer gaat het bit er weer in.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 20:56

Oei dat is wel minder.. Niet gevallen hoop ik? Het was raar weer, echt een omslag. Dat voelen paarden vaak.
Vandaag liep Mel weer best lekker in de wei, m'n moeder mocht even met haar voordraven hahaah. Deden ze braaf samen :D Maar ik heb het niet aangedurfd om te kijken in de bak. Ik ga morgen nog eens stoppen met pijnstillers.

JuliavH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 00:04

Zo, long time no see!

ElskaIsland: Wat naar dat je pony afgekeurd is, wel fijn dat ze vooralsnog wel happy in haar kudde staat. :(:)
roosjenat: Jij hebt lekker doorgewerkt zo te lezen! Fijn dat Miley goed gaat de laatste tijd! Ook weer een mooi dekje gescoord voor bij de collectie. <3
Sintara: Naar van de blessure.. Wel fijn dat ze wat beter loopt nu, hopen dat het een stijgende lijn blijft, ook zonder de pijnstillers.
Felien_Kyra: Supergaaf dat je weer een parcours hebt gesprongen! Ook erg fijn dat je nu niet meer over de grote weg hoeft, dat lijkt me toch best spannend, hoe braaf je paard ook is.
veertje99: Super B-debuut met Gestoa, netjes! Gefeliciteerd met je laatste punt in het M2 met Donner! En vandaag ook weer mooie punten met Gestoa en lekker gesprongen met Donner, jullie gaan lekker!
nessinator: Jij hebt ook lekker met Stinky kunnen werken de laatste tijd! Jammer van het bos vandaag, maar het kan niet altijd goed gaan helaas.
Klinkt wel als een verstandig besluit om Sandy met pensioen te doen!
Plop1997: Welkom! Knap paardje, Valentijn! Leuk dat je vriend ook het paardenvirus heeft gekregen!

Zaza heeft na het strand eerst 4 dagen vrij gekregen om alles wat te verwerken. Ze was de eerste 2 dagen namelijk enorm schichtig, dus ze moest echt even bijkomen. Daarna weer rustig opgepakt met rijden en dat ging ondanks de storm echt wel fijn. Toen begin deze week werd ze opeens superdruk en schrok ze overal van, zelfs tijdens gewoon wandelen. Ik kwam er vrijdag achter dat ze door een miscommunicatie op meer krachtvoer was gezet, dus denk dat daar de oorzaak zat. Ze staat sindsdien ook weer gewoon op haar normale hoeveelheid voer. Gisteren heb ik gelongeerd en dat deed ze best fijn en vandaag even kort gereden en het lijkt erop dat ik mijn eigen paard weer terug heb.
Afbeelding

Barry gaat heel erg fijn. Met de storm was hij wel wat onrustig, dus ik had mn handen vol, maar hij loopt nu echt heel fijn. We rijden sinds woensdag weer ongeveer een uur per dag en gisteren hebben we voor het eerst meegegaloppeerd met de groep en dat deed hij heel erg braaf. Ik denk dat ik hem eind deze week weer af moet geven aan de manege. Ga het wel missen om met hem bezig te zijn denk ik, maar ben wel blij dat hij zo goed gaat!
Afbeelding

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:52

Oeps weer even heel druk met school en Elaya geweest en heb geloof ik voor het eerst sinds jaren een aantal dagen niet op bokt gekeken. Normaal lees ik nog wel bij, maar heb ik ook geen tijd voor gehad/ gemaakt.

@Plop1997 welkom! Wat leuk dat jullie deze hobby/passie samen kunnen delen :D Hier ben ik al blij als mijn vriend een keer mee wil naar stal voor een buitenrit op de fiets of mee gaat omdat ik even snel de stal wil doen. Al moet ik zeggen dat het paard vasthouden inmiddels ook wel gebeurd :') Succes met het behalen van je doelen!

@roosjenat Laat je het weten als je je punten binnen hebt? :)
Voor aankomende zondag succes en vooral ook veel plezier gewenst. Ik mis de wedstrijden ook ontzettend...

@veertje99 Gefeliciteerd met de goede punten! En wat een gaaf setje heb je voor het springen inderdaad! Was je nog zenuwachtig voor de allereerste keer springen?

@nessinator mm even een domper dus, wellicht ook last van voorjaarskriebels? Hebben er hier ook een aantal last van op stal. Edit: Zie nu dat Sintara omslag van het weer ook al even benoemde

@Juliavh Ik zou zelf geloof ik ook een aantal dagen nodig hebben om alles van het strand te verwerken :') echt zo gaaf om te doen! En zo zie je maar dat voer een hoop kan doen, ook in combinatie wellicht met dat het voorjaar wordt. Fijn dat je nu je eigen paard weer terug lijkt te krijgen ;)
Gaat Barry weer meelopen in de lessen omdat hij het zo goed blijft doen nu? Ene kant jammer en aan de andere kant een goed teken dat het zo goed gaat met hem. Snap dat je hem wel gaat missen.

16 / 22 - 3
Afgelopen week heb ik zelf heerlijk gereden met Elaya. Had niet al te veel tijd maar dinsdag heeft mijn stalgenootje haar gelongeerd. Zowel Elaya als ik hadden spierpijn van onze eerste keer echt een parcours springen. Mijn stalgenoot gaf aan dat ze wat stijf was, niks om me zorgen om te maken maar ze heeft haar aan de longe lekker vooral voorwaarts laten lopen en uiteindelijk was ze heerlijk ontspannen. Vervolgens heeft ze twee dagen vrij gehad en heb ik vrijdag dressuurles gehad. Dit ging echt weer heel erg fijn (eigenlijk is dit elke keer dat ik nu ga rijden het geval <3 ). Wat ik nu vooral merk is dat mijn instructrice erg bezig is met het rechtrichten en dat zodra we daar mee bezig gaan Elaya het lastig vindt om ontspannen te blijven lopen. Maar goed, dit is nou eenmaal de volgende stap en vind het zelf ook een hele belangrijke dus daar moeten we maar even doorheen :D

Zondag ben ik met haar op buitenrit geweest. De drempel werd voor mij dus steeds hoger omdat ik het zo weinig deed. Een stalgenootje is meegegaan op de fiets en het ging echt heel erg goed. Ze vond honden wel wat spannend maar liep er netjes om door :) Dit weekend nog weer even een keer en dan heb ik dat doel voor deze maand ook behaald.

Gisteren had ik weer springles. Door een onderlinge dressuurwedstrijd dit weekend op de vereniging (tot 26 jaar ;) ) , stond er geen parcours klaar, dus toen thuis maar even wat opgebouwd. We hebben geoefend met in-uitjes en dat deed ze super, heeft goed haar achterhand gebruikt was natijd aan de zweetplekken te zien. Wel smokkelde ze telkens tussen de sprongen door :') op de rechterhand ging ze telkens na twee cavaletti's over in de linkergalop.... :') Uiteindelijk goed kunnen afsluiten met netjes een paar keer de rechtergalop. Gelijk dus een goede oefening voor mijn doel: "werken aan de galop".
Afbeelding

Kortom heel wat goede dagen achter de rug! :D
Hoop school ook snel af te ronden en dan toch maar wat dressuurproeven gaan opnemen/ rijden geloof ik. Wil deze week ook nog even een proef voor mezelf oefenen. Even kijken of ik een stalgenootje kan vinden die even wil voorlezen.

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:04

Haha zelf nog maar even een update, zie dat nog niemand verder heeft gereageerd.

Ik heb gisteren gelongeerd. Ze liep al snel erg ontspannen. Niet te lang gedaan ivm de springles van de dag ervoor. Was na afloop zeker tevreden :)

Vanochtend om 7.30 zat ik er ook al weer op om even wat dressuur te rijden in de bak thuis. Dit ging wel goed. Ik merkte vooral dat ik zelf te graag wilde dat ze zo liep als tijdens de les. Echter lukt dit me zelf gewoon niet, maar goed daar is les ook voor natuurlijk ;)

Gisteren even foto's vergeleken van nu en 2 maand terug en wat een verschil zeg :D
Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:22

Dat is zeker een mooi verschil, fijn dat je zo lekker gaat! :D
Ik heb helaas niks boeiends te melden, zelf ook niet zo fit geweest..

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:34

Kleine update!

Voetje geven met Valentijn gaat al beter. Rechtsvoor wil hij af en toe nog terugtrekken maar er is zeker al progressie gemaakt.

De fundering voor de nieuwe kantine ligt en we hopen zaterdag verder te kunnen gaan met bouwen.
Afbeelding

Tijdens de les ging het heel goed op Athena (de merrie die ik nog best pittig vind om op te rijden.) Ik verloor mijn beugels niet meer in de galop en het verzamelen ging al stukken beter.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 21:56

Sinatra, nee, gelukkig ben ik blijven zitten. Hoe gaat het zonder pijnstillers?
JuliavH, lekker dan. Gelukkig dat het voer snel hersteld is, ik hoop dat ze de oude blijft! En wat goed dat je al zo ver gevorderd bent met Barry.
Felien_Kyra, ik hoop dat het door het weer kwam. Wat fijn dat het rijden zo lekker gaat! En zeker een mooi verschil in 2 maanden tijd!
Plop1997, wat fijn al die progressie!

Stinky mocht vandaag maar eens aan de longe, zodat hij zonder mijn bange billen op zijn rug even zijn energie kwijt kon. En dat wilde hij ook wel. Natuurlijk moet er aan de longe ook gewerkt worden en hebben we een klein beetje rechtrichten gedaan. Daarna zijn we wezen wandelen en dat deed hij echt super braaf. Vanuit hier kunnen we verder!
Madelief heb ik weer eens zelf meegehad het bos in. Ze is niet zo'n ster in haar eentje maar ze deed het hartstikke goed. We hebben zelfs nog een paar stukjes gegaloppeerd, wat ik niet zo goed durf als ik alleen ben!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:25

Juliavh fijn dat het zo goed ging met Zaza! Ziet er ook goed uit.

Wel jammer van Barry maar jullie hebben alsnog een leuke tijd gehad.

Felien_kyra:

Wat een verschil met de longeerfoto's. Goed bezig!

Ook lekker gesprongen zo te horen, leuk lijntje. :D

nessinator

Fijn dat het longeren goed ging met Stinky. En super goed natuurlijk dat je gegalopeerd hebt met Madelief in het bos.

22 maart 2021

Vandaag gereden met Miley. Zie liep lekker haar rondje! Vooral geoefend op het verruimen. Dat blijven we lastig vinden.

23 maart 2021

Een dagje vrij voor Miley

24 maart 2021

Vandaag mocht ze weer aan de bak. We hebben weer veel gefocust op het verruimen dat ging alweer een stuk beter! Daarnaast hebben we het wijken meegepakt, dat ging ook erg goed.

Ook heb ik vanmiddag mijn punten terug gekregen van een van de online proeven. Met 182,5 mogen we weer een puntje erbij schrijven, dat maakt ons alweer L1+9. De verbeterpunten die er op stonden waren het verruimen en het wijken. Dus precies de dingen waar we al druk mee bezig zijn. :D <3

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 12:28

@plop1997 fijn dat het goed gaat met voetje geven en dat je les goed ging. Gaat het verder bouwen lukken? Hier is het vandaag met vlagen ineens heel slecht weer..

@nessinator Fijn dat het nu even goed ging met Stinky na zijn ontploffing :')
Snap je helemaal wat betreft dat je het zelf ook niet fijn vind om stukken te galopperen alleen. Vooral niet als het paard het ook allemaal nog wel spannend vindt alleen.

@Roosjenat, gefeliciteerd met je winstpunt!! :D En ook goed dat je eigenlijk zelf al weet waar je aan moet werken. Lekker zo door gaan. Weet eigenlijk niet of ik het al had gevraagd maar wil je gelijk naar de L2 zodra het mag?

@sintara, hopelijk weer helemaal fit nu?
Hoe gaat het met Mel?

Hier even geen update, 2 dagen niet gereden want was twee nachtjes naar mijn vriend (woont op ruim een uur rijden van waar ik woon). De paarden stonden gisteren een dagje binnen door bemesting van het land en waren vanochtend super happy om weer gewoon de wei op te mogen. Direct allemaal rollen :') Ga tegen 16 uur naar stal om even te rijden en moet ze vandaag binnenzetten. Heb wel goede zin om te rijden, hopelijk zit het weer een beetje mee. Morgen samen met mijn zus en haar zoontje op buitenrit. Zij op de fiets en ik op Elaya. Wil buitenritten er even weer inhouden :D

JuliavH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 13:20

Felien_Kyra: Jij hebt een goede week achter de rug zo te lezen! Fijn dat je lekker op buitenrit bent geweest en dat je springles goed ging. Leuk ook, zo’n vergelijkingsfoto, ze ziet er goed uit!
Plop1997: Fijn dat het voetjes geven goed gaat!
nessinator: Heerlijk gevoel toch, lekker buiten galopperen in je eentje! Super goed! En fijn dat Stinky lekker aan de longe heeft gewerkt!
roosjenat: Gefeliciteerd met je winstpunt! Fijn dat de verbeterpunten overeenkomen met je eigen werkpunten!

Dinsdag 23/3 heb ik eerst een klein rondje bos gedaan om op te warmen en daarna even kort wat gedressuurd in de bak en ze liep erg fijn. Overgangen naar de galop gingen ondanks dat ze erg enthousiast was zeer gecontroleerd dus daar was ik erg blij mee! Woensdag 24/3 had ze vrij en hebben we even lekker gewandeld door het bos. Donderdag ben ik het bos in geweest en ze was ontzettend gespannen. Zaza is nogal hengstig en dan is ze altijd overal bang voor haha. Ach, dat houdt het interessant :') .
Gisteren gelongeerd en dat deed ze heel erg fijn! Linksom liep ze best prima en ze heeft maar 1 keer geprobeerd om om te draaien rechtsom, maar ze ging uit zichzelf weer verder de goede kant op, dus daar was ik erg blij mee!

Barry blijft aardig constant lopen, dus in overleg met de manege-eigenaar gaat hij weer rustig de lessen in. Maar aangezien er maar 4 mensen per les mogen en niet elke ruiter handig genoeg is om Barry nu te rijden blijf ik hem rijden op de dagen dat er geen manegeklant is die erop kan, dus ik kan rustig af kicken haha

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:03

Felien_kyra: Veel plezier morgen op buitenrit!

Ik ga inderdaad gelijk door als we mogen. Ik denk dat we dat wel aan kunnen en in het L1 en L2 zit niet enorm veel verschil.

JuliavH: een fijn paardenweekje gehad zo te lezen. Super zeg!

Ook fijn dat je nog even door kan met Barry. :D

25, 26 en 27 maart 2021

Deze dagen Miley lekker gereden. Ze loopt nog steeds enorm goed. We hebben de verbeterpunten allemaal mee gepakt en merk daar ook al wat verschil in. Heel blij met haar. <3

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 20:13

Zo ik ben blij!
Mel loopt weer in de bak. Ziet er voorzichtig en stijfjes uit in draf, maar hee. Behoorlijk verbeterd. Was ook erg schattig, na twee weken rust op een klein stukje kon ik haar zo in handen van mijn moeder (niet echt paardenmens) geven, en daar luisterde Mel super goed naar. Braaf paard.

Ennn.. Ik ga mel volgende week verhuizen naar een andere stal. Meerdere redenen voor... Wel weer eng want ja, alweer koppelen met risico dat. Maar dit lijken lieve sociale paardjes en er is daar meer toezicht. Ronde paddock.
Fingers crossed

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 10:49

Roosjenat, gefeliciteerd met je winstpunt en veel plezier met dooroefenen!
Felien_Kyra, veel plezier op buitenrit!
Julia, Hengstige merries... Altijd leuk, maar wel lekker bezig zo te lezen! En wat leuk dat je nog even met Barry bezig mag blijven!
Sinatra, wat fijn dat Mel weer is opgeknapt! Succes met de verhuizing.

Sandy is het níet eens met haar pensioen. Gisteren wilden we een rustig rondje doen, ik had een bokkend paard onder me. Continu 'schrikken', wegschieten, haast niet te houden. Ze loopt in ieder geval weer goed!
Madelief trekt zich van die onrust gelukkig niks aan (net als met Stinks bokkesprongen vorige week), dus daar zijn we wel blij mee!
Stinky heeft het op zijn heupen hoor, hij is weer aan de longe geweest en hij bleef maar lopen. Hij loopt blijkbaar erg graag. We gaan doorwerken aan rust aan de longe en ik ben erg benieuwd hoe hij gaat zijn als ik na het longeren ga rijden.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 15:57

Sintara: fijn dat Mel weer is opgeknapt en weer lekker loopt in de bak. Super zeg!

Spannend een verhuizing, hopelijk gaat het koppelen goed en kun je genieten van een nieuw plekje! :D

Nessinator: Sandy is ondeugend zo te horen. Komt misschien ook wel door het gure weer. Het wordt tijd dat het weer zomer is!

28 maart 2021

Vandaag was het eindelijk zo ver, na zes maanden weer op meetmoment. Het was voor ons beiden echt even weer wennen. We heb namelijk ook al zes maanden niet meer met andere paarden in de bak gereden.

Ze liep op het begin niet super fijn maar dat komt denk ik door alle spanningen. Maar in de proeven was ze weer fijn te rijden.

Het wijken ging alleen wat minder terwijl dat thuis wel heel goed ging dus dat is nog een verbeterpunt voor ons.

Daardoor in de eerste proef wat punten laten liggen. Ook de rechter volte in galop ging niet helemaal goed, ik liet haar teveel uit elkaar vallen waardoor de volte geen volte meer was haha! Deze proef net geen winst gehaald.

De tweede proef ging een stuk beter. Daar ook mooie cijfers gehaald en eingelijk geen grote fouten gemaakt. Deze proef hadden we 184,5 punt. Dat betekend dat we L2 startgerechtigd zijn!

Op de terugweg kreeg ik ook de punten binnen van het online proefje van vorige week. Heel fijn commentaar gehad en ook fijne tips gekregen. Daar hebben we 183 punten behaald. Dus toen stond de teller alweer op L1+11. <3