Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SandravdB

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 07:38

Gisteren wel wezen kijken bij de 22 jarige, maar weet het nog niet, die mensen hebben geen haast dat scheelt. Maar gisteren ook echo van pezen van paard waar ik mee reed, hield al rekening mee dat hij voor sport b/l niveau niet geschikt meer zou zijn maar stiekem hoop je dan toch bv nog bosritjes te maken vooral omdat dierenarts bij eerste onderzoeken nog optimistisch was. En dan hoor je dus is verslechterd. Zat dus te twijfelen bel ik bezichtiging even af of ga ik gewoon kijken. Wel geweest maar houd haar nog even in gedachte maar op moment denk ik dat die het niet wordt. Morgen wel naar die 15 jarige kijken. Benieuwd hoe die is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 10:34

esje01 schreef:
Ik meld me.
Op zoek naar een ruin
1 65/170. Tussen de 5 en 12 jaar oud
Springen geklasseerd. Cross ervaring is een pré .
Heb leuk budget, maar hoop toch wel onder de 15000 te blijven

https://link.marktplaats.nl/m1493722266
Wat jonger maar als ik 15k had voor een paard, ging ik bij deze kijken.
Die kop alleen al. Maar als ze het voor je wil doen, kan de rest rijden voor de lagere noteringen, denk ik zomaar......

Ze hebben ook een kereltje in dezelfde prijsklasse, maar die kijkt niet zo assertief uit z'n oogjes.

https://link.marktplaats.nl/m1478162909
Leuke springert.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:42

Fijne bezichtiging gehad vandaag, heerlijk rustig paardje, zelfs al buitenritje gemaakt, voelde fijn en vertrouwd aan. Volgende week nog een keer daar kijken, morgen ook nog ergens kijken maar heb gevoel dat die van vandaag de juiste gaat zijn voor me.

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:51

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 22:59

Spannend SandravdB! *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:06

robinxfellow schreef:
Iemand die ervaring heeft met:
http://horse-aquatherapy.nl/fokkerijverkoop/

Ik heb namelijk wel interesse in twee van hun freibergers.

https://www.veluwementocht.nl/

Bespreek hier een rit. Zij is redelijk bekend in "het wereldje".
Ik ken haar Freibergers een beetje en van wat zij verteld heeft zijn het echt fijne, betrouwbare paarden.
Zij kan je waarschijnlijk ook wel iets vertellen over de aandachtspunten en betrouwbaarheid van de handelaren.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 23:20

robinxfellow schreef:
Iemand die ervaring heeft met:
http://horse-aquatherapy.nl/fokkerijverkoop/

Ik heb namelijk wel interesse in twee van hun freibergers.

Zoek even op youtube Romy Oudshoorn op. Haar zusje heeft een freiberger gekocht daar en daar word uitgebreid over gevlogt.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-19 23:41

SandravdB schreef:
Fijne bezichtiging gehad vandaag, heerlijk rustig paardje, zelfs al buitenritje gemaakt, voelde fijn en vertrouwd aan. Volgende week nog een keer daar kijken, morgen ook nog ergens kijken maar heb gevoel dat die van vandaag de juiste gaat zijn voor me.

Oh dat is echt heel fijn! Als het zeker is, toon je dan wat foto's? :P Ik ben benieuwd!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 02:17

Zouden jullie ook een paard keuren die je al goed kent en voor lange tijd rijdt en nooit iets geks bij ervaren hebt? Geen sportambities.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:02

Macs schreef:
Zouden jullie ook een paard keuren die je al goed kent en voor lange tijd rijdt en nooit iets geks bij ervaren hebt? Geen sportambities.

Waarschijnlijk niet maar wellicht een ouder paard wel om te checken of en waar eventueel een beginnende arthrose zit. Dan weet je waar je staat.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:34

Macs schreef:

Dat ligt aan de prijs van het paard, alles onder de €2500 zou ik het niet doen.
Vanaf €2500 in ieder geval klinisch en vanaf €5000 ook RX

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:43

SandravdB schreef:

Dat klinkt super +:)+

Ik heb afgelopen zaterdag ook een bezichtiging gehad. De pony was lief en super relaxed tijdens een rondje wandelen. Het smaakt naar meer

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:08

Macs schreef:

Wat is voor lange tijd? Als je een paard al 5+ jaar rijdt en de prijs is er ook naar, dan zou ik niet keuren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 11:55

Macs schreef:

Als ik perse dit paard zou willen hebben wegens opgebouwde band,en hij is niet te duur,dan zou ik niet laten keuren.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 13:13

Macs schreef:

Sowieso wel klinisch. RX afhankelijk van de prijs. Ik heb mijn paard dat ik al jaren kende niet laten keuren, 4 jaar later en hij blijkt KS te hebben en artrose in de rug. 16 jaar en moeten pensioneren. Waarschijnlijk had hij het wel al toen ik hem kocht maar heeft er geen last van gehad en is pas het laatste half jaar naar boven gekomen, dus zou sowieso niet naar boven zijn gekomen op klinische keuring.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:50

Harde realiteit vandaag, mijn lichaam is zo beperkt dat ik op meeste echt niet eens kan draven, op een stal drie geprobeerd, twee binnen tien minuten afgestapt en een ging met rijden prima maar had daar niet gevoel mee dat ik zondag had, hoop snel dat weer zondag is, want denk echt dat het met dat paard goed gaat passen en dat ik daar heel blij mee kan gaan worden

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:54

Ik weet niet wat je doelen zijn met het paard, maar heb je al eens aan een gangenpaard gedacht?

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 15:56

Een gangenpaard idd, ik heb ooit met een IJslander van een vriendin gereden. Ben zelf ook rugpatiënt, echt zalig en precies een zetel.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 16:04

Recreatief dressuur tot l2 niveau is doel

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 16:32

Ik ben vandaag bij een stal in de buurt geweest, stal Jacobs. Waarschijnlijk wel bekend bij sommige. Gewoon vrijblijvend om te kijken wat ze te koop hadden en beetje te oriënteren. Samen met m'n moeder wezen kijken vanmorgen, aardige man die me wat paarden liet zien die een beetje voldeden aan wat ik wilde qua eisen. Twee tinkers, maar één daarvan was pas 3 en net beleerd dus dat werd hem niet en die andere tinker sprak me niet zo aan. En toen had hij nog een derde paardje staan. Ik heb niet gevraagd naar het ras maar ik vermoed een KWPNer. Een 7 jarige bruine ruin van ongeveer 1,60. Ik heb een afspraak gemaakt voor komende dinsdagavond om die uit te proberen. Hele goede service in ieder geval! En mocht hij wat tegenkomen wat valt onder wat ik zoek dan zou hij contact opnemen. Ik ben benieuwd! :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-19 16:53

Ah dat is fijn! Veel plezier/succes!

rijpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:25

Op welke websites zoeken jullie naar een paard? Ik ken ehorses, marktplaats en sporthorses. Worden die ook door jullie veel gebruikt? Zijn er nog meer goede sites?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:34

rijpaarden schreef:
Op welke websites zoeken jullie naar een paard? Ik ken ehorses, marktplaats en sporthorses. Worden die ook door jullie veel gebruikt? Zijn er nog meer goede sites?

Wat te denken van speurders https://www.speurders.nl/ , 2ehands https://www.2e-hands.nl/ en https://www.tweedehands.net
en zo zijn er nog wel een aantal te vinden als je googled op "advertentiesites"

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 12:35

Die vsn mij staat inderdaad op sporthorses, marktplaats en e-horses. Ook op MeWe: https://mewe.com/join/dépaardenenponysverkoopgroep worden paarden aangeboden.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:05

Ik ben heel specifiek op zoek naar een aangespannen pony, voorkeur welsh A of B. Ik volg de Facebook verkoopgroepen, enkele fokkers op Facebook. Ik denk erover om naar de hengstenkeuring te gaan in voorjaar. Probleem is dat ik pas na de zomer plek heb aan huis. Land is ingezaaid en ik wil ze niet op stal hebben 24/7. Mijn andere pony staat nu op pension. Maar alleen kijken is al leuk