Dat inspireren zie ik ook nog gebeuren haha. 2 bitches bijeen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Regelmatig paarden gehad die bij naderen ineens omdraaiden en de benen namen “doet ie anders nooit!” Sorry, de koningin is in aantocht!
super zacht. En een schaap
ook fijn.
De gewone rosborstel valt ook hier absoluut niet in de smaak, dat is wel duidelijk.
Welke borstel gebruik jij om de losse haren uit hun vacht te krijgen?
Het is best leuk, maar niet altijd praktisch.
Ik zal de komende dagen proberen om meer naar Aliaa te luisteren.
Aliaa reageert heel zuur op andere paarden wanneer ik in de buurt ben, maar op wandeling heeft ze nog nooit lelijk gedaan, tot woensdag dan.
Ik hou me nu al vast wanneer ik in de bak moet rijden met anderen of inderdaad wanneer ik op buitenrit of zelfs wedstrijd ga met Aliaa.
Ik denk niet dat Aliaa haar aura overtuigend genoeg vindt dan.
Het paard dat naast haar op stal staat, is niet onder de indruk van Aliaa haar boze blikken en je ziet gewoon dat Aliaa zich daar mateloos aan ergert.

Avalanche81 schreef:Furminator wordt goedgekeurd door overgevoelige paardenvachtjes?Geitenharen borstelsuper zacht. En een schaap
ook fijn.
Voor het verharen: een furminator. Ook nog wel lol gehad met een Magic Brush.
Dan zal ik nog eens moeten shoppen binnenkort.
Een handschoen met schapenwol heb ik ook.
Dan “luistert” dat andere paard vaak ineens niet meer zo braaf naar de hulpen...

Je stalgenoten zullen vast niet blij zijn als jij erbij komt met rijden.
Zo duur zijn die borstels nu ook weer niet, dus kan ik zeker overwegen om ze eens aan te schaffen.
Of eens vragen aan stalgenootjes of zij zo'n borstel hebben die ik eens mag uittesten. Stiekem was ik vandaag al wat aan het rondkijken naar borstels, ondanks dat ik al 2 volledige dagen aan mijn bachelorproef aan het schrijven ben.
Hoe humeurig ze soms ook kan zijn, ze is toch enorm vergevingsgezind.
Ik heb mijn stoute schoenen aangetrokken en Aliaa geborsteld vandaag, ik wil niet overdrijven met dingen die ze niet leuk vindt, maar ik wou haar ook tonen dat het niet altijd stom is (wat het ook niet altijd is hoor, maar sinds ze aan het verharen is wel). We hebben geknuffeld en gekrabbeld, wat Aliaa heerlijk vond.

Ik kan me voorstellen dat de anderen op je vorige stal er moeite mee hadden, ik zou er waarschijnlijk ook niet blij mee zijn haha, ook al doet Muzanna op zich niets verkeerd.
Als Aliaa hetzelfde zou zijn als Muzanna met rijden in de bak, dan zullen mijn stalgenoten ook niet blij zijn met mij. 
Ik zag het vanochtend meteen al dat alles weer dik in orde was tussen ons 2!
Ik denk dat ik op een gemiddelde dag toch makkelijk 3 uur op stal ben.
Ik was 3 weken thuis om aan de bachelorproef te werken, maar die 3 weken zijn voorbij gevlogen. Sinds Aliaa er is, zijn de dagen zo voorbij.
Man ik ga haar zo hard missen volgende week. Ik zal aan mama Whatsapp eens moeten uitleggen, zodat ik toch wat foto's van haar kan krijgen als ik weg ben.
.
Als Aliaa niet boos is omdat ze mij 2 dagen niet gezien heeft tenminste...
Aliaa zou daar vast en zeker geen problemen mee hebben...
Voorlopig toch. Aliaa stond redelijk stil op de poetsplaats, op wat schrapen na, maar dat is haar ook vergeven, want ze is echt hyper met dit weer.
Maar zolang ik haar in de hand heb, is ze dan weer doodkalm.
Ze heeft lekker gelopen in de bak, en daarna zijn we op straat gaan uitstappen en mocht ze wat grasjes knabbelen.
Lekker geknuffeld en kusjes gegeven. Ik ben zo gek op dit paard.
Nu moet ik haar opnieuw tot woensdag missen.

Boeit niet.
Ik mag lekker wiebelen, bewegen,... Ze reageert er niet op.
Ze bleef wel braaf, maar liet duidelijk merken dat het niet oke was.
Ik was haar aan het leiden in de bak, en ze knabbelde boos aan mijn hand en arm.

). Bij mijn moeder daarentegen was ze een engeltje.
Luid roepen elke keer ze me zag, vanuit de weide in volle galop op mij aflopen, een braaf paard tijdens het poetsen. Eigenlijk totaal het omgekeerde gedrag van woensdag.
Best grappig om te zien eigenlijk.
Maar ik vrees dat ik er de tijd niet voor zal hebben.
Ze wou enkel in de bak stappen.
Ze wou eigenlijk ook niet als eerste op Aliaa stappen, want ja, levensgevaarlijk jong paard en niet gelongeerd op voorhand...
Moeder toch overtuigd gekregen om gewoon op te stappen en Aliaa heeft opnieuw geen stap verkeerd gezet.
De beugels zijn te lang voor haar, maar ze wou niet dat ik ze korter zette...

Voor zover het de term buitenrit verdient tenminste...
We zijn gewoon even de straat op en af gestapt.
Voor Aliaa lijkt het niet zoveel uit te maken waar we rondhobbelen. 
Super schattig gewoon. Ze was ook heel nieuwsgierig naar dat kleine mensje. 

Sowieso dat Aliaa Quick zou opvreten als ze de kans krijgt.
Maar zodra Aliaa wat ouder is en de basis knopjes onder het zadel goed bevestigd zijn, lijkt het me super leuk om eens naar de heide te gaan bij jou. 
Retjethorse schreef:Zolang ik geen stuur op Aliaa heb, liever niet.Sowieso dat Aliaa Quick zou opvreten als ze de kans krijgt.
Maar zodra Aliaa wat ouder is en de basis knopjes onder het zadel goed bevestigd zijn, lijkt het me super leuk om eens naar de heide te gaan bij jou.
Ik durf het in mijn eentje niet goed aan om de hulpen onder het zadel aan te leren. Ik zou eens een les moeten vastleggen maar tijd...