[VOLG] Van lelijk eendje naar....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

smurffie

Re: [VOLG] Van lelijk eendje naar....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 03:40

Mocht hij dan een nachtje daar in de buurt moeten blijven zodat je 2 dagen achter elkaar kan, kan hij ook bij mij in stal. Naar de vrijhoeve heeft revalidatie en daarbij ook aquatraining.
Ik zie je puppy zeker vooruit gaan! Al had ik bij jullie thuis ook niet anders verwacht :).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:07

Wat een verschil op de foto's!

Op het filmpje loopt hij weer een stuk beter, losser en krachtiger met meer buiging in het achterbeen.

Ik vind het voor die 7 weken al een enorm positief verschil, en inderdaad 7 weken is kort..en er is een hoop gebeurd voor hem.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:31

Wat een verschil zeg! en dat voor nog maar 7 weken waar al veel gebeurd is.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 12:07

Nogmaals ik kan het je echt aanraden de aquatrainer. Bij mijn paard was het onder begeleiding van de dierenarts dat maakte het erg duur, het kan vast goedkoper. Ik was 2500 euro kwijt voor 1 maand (inclusief verzorging/stalling en medicatie)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:40

€2500 is voor de meeste mensen een compleet maandloon, of zelfs meer dan dat. Dus ik snap wel dat niet iedereen dat zomaar ff eraan uitgeeft. Gezien ts niet eens weet of ze het paard zelf kan gaan houden.. het moet wel leuk blijven.. welzijn paard staat voorop maar het moet wel realistisch zijn gok ik..

Dus snap wel als TS daar niet gelijk voor kiest, in korte tijd al best veel resultaat geboekt dus zou eerst kijken of die stijgende lijn zich voort blijft zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:42

Ik snap ook wel dat 2500 best een smak geld is voor zo'n projectpaard. Als je zeker weet dat hij er echt dusdanig veel sterker uit komt dat de verkoopprijs ook weer stijgt met minstens 2000 euro is het te overwegen, maar aangezien het in dit geval niet zeker is kan ik me voorstellen dat het niet de eerste keuze is.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:45

Ik vind sommige mensen wel nogal drammen hoor. Kom op zeg. Het beest staat er net 7 weken, laat ze nog lekker op hun gemak zo door gaan. Wanneer de vooruitgang minder wordt of stopt kan er altijd nog voor een andere behandeling worden gekozen. Laat dat beest lekker daar wennen in plaats van er weer mee te gaan slepen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:55

Jaime_ schreef:
€2500 is voor de meeste mensen een compleet maandloon, of zelfs meer dan dat. Dus ik snap wel dat niet iedereen dat zomaar ff eraan uitgeeft. Gezien ts niet eens weet of ze het paard zelf kan gaan houden.. het moet wel leuk blijven.. welzijn paard staat voorop maar het moet wel realistisch zijn gok ik..

Dus snap wel als TS daar niet gelijk voor kiest, in korte tijd al best veel resultaat geboekt dus zou eerst kijken of die stijgende lijn zich voort blijft zetten.

Is ook een smak geld! Zeker als je denkt dat je goed verzekerd bent en de verzekering keert niet uit.

Maar goed dat was onder begeleiding van een DA inclusief medicatie (tildren). Die kosten zullen er voor deze niet bij zitten natuurlijk. Ik heb alleen werkelijk geen idee wat het kost bij een stal zonder dierenarts begeleiding erbij.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:58

Nies_ schreef:
Ik vind sommige mensen wel nogal drammen hoor. Kom op zeg. Het beest staat er net 7 weken, laat ze nog lekker op hun gemak zo door gaan. Wanneer de vooruitgang minder wordt of stopt kan er altijd nog voor een andere behandeling worden gekozen. Laat dat beest lekker daar wennen in plaats van er weer mee te gaan slepen.

Niemand zegt dat ze iets "moet" doen. Iedereen denkt en leeft gewoon mee met hun verhaal.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:25

Losse aqautraining sessie zijn hier in de buurt 45 euro per sessie. en omdat het een nieuw centrum is hebben ze nu de eerste maanden korting dus dan betaal je ik geloof 25 euro. Dat is nog eens leuk. Ergens intern zal je idd meer betalen

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 18:27

Intern zie ik niet zitten, hij is hier pas kort dus wil hem niet weer verhuizen. Hij mag verhuizen naar een leuk nieuw baasje maar that's it Haha.

Zal eens kijken naar losse sessies maar nu is hij er nog niet aan toe denk ik. €2500,- is inderdaad een bedrag wat ik er niet in ga steken, tot nu toe doet hij het prima zo op deze manier.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:02

Gelijk heb je. 2500 euro in een project steken. Misschien als ik de staatsloterij gewonnen had. Maar anders niet :P

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 19:37

Ja precies als ik miljonair word is het geen probleem haha

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:53

Nou dat zou ik ook echt niet zomaar doen hoor. Wat een geld!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 23:34

Ik zie ook verbetering! Wat meer vrijheid in zijn lichaam.
En heb voor de gein eens m'n vinger op de bovenlijn van zijn rug gehouden op het filmpje :+ , en toen zag het er een stuk normaler uit. Dat zijn rug zo hoog is vertekent echt een beetje het beeld!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:20

Jaime_ schreef:

Het is meer dan mijn maandloon :')

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-17 13:38

Voor mij ook hoor haha, heb veel over voor m'n paarden en als ze iets écht nodig hebben hoor je me niet maar overdrijven is ook een vak :=

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:06

GabberGill schreef:
Jaime_ schreef:

bijna dubbele ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 20:27

In stap begint zijn rug precies een beetje losser te worden!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 11:22

pinkie87 schreef:
GabberGill schreef:

bijna dubbele ;)

Nou ik verdien niet slecht, maar heb ook een leven, huis, kind, paard enz enz enz

Denk dat ik hier toch bijna een jaar voor moet sparen. Als al mijn vast lasten eraf gaan enzo kan ik miss 200 pm sparen. hahhahaa dus nee voor mij zou het ook geen optie zijn om dit te doen. Helemaal niet omdat dit wat ze nu doen ook zijn vruchten afwerpt. Ja het gaat langzamer, maar is dat heel erg? Hij moet dit allemaal ook verwerken.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:00

Het is meer ook wanneer het je goede paard is, je maatje, je enige paard, die een blessure oploopt met goede vooruitzichten, dan snap ik eerder dat je daarvoor zo diep in de buidel wil tasten.

Maar voor een "projectpaard" (die het misschien net zo goed verdient hoor, daar niet van) is zoiets wel een hele uitgave, vooral ook omdat je van te voren niet de effecten ervan kan voorspellen. Als je nou de garantie had dat daarmee alles was opgelost wou je er nog weleens over nadenken. Maar in de huidige situatie zou het ook zeker mijn keuze niet zijn maar gewoon eens aanzien hoe ver je vorderingen kan blijven maken met de huidige aanpak.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-17 12:01

Jaime_ schreef:
Het is meer ook wanneer het je goede paard is, je maatje, je enige paard, die een blessure oploopt met goede vooruitzichten, dan snap ik eerder dat je daarvoor zo diep in de buidel wil tasten.

Maar voor een "projectpaard" (die het misschien net zo goed verdient hoor, daar niet van) is zoiets wel een hele uitgave, vooral ook omdat je van te voren niet de effecten ervan kan voorspellen. Als je nou de garantie had dat daarmee alles was opgelost wou je er nog weleens over nadenken. Maar in de huidige situatie zou het ook zeker mijn keuze niet zijn maar gewoon eens aanzien hoe ver je vorderingen kan blijven maken met de huidige aanpak.

Precies dit :j

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:03

Ik denk persoonlijk dat deze gestage manier van vooruitgang beter is.
Geen te grote veranderingen en lijf en hoofd kunnen het bolwerken zonder ineens vreselijk spierpijn oid te krijgen door ineens iets heel anders te gaan doen.
Ik zeg: ga zo door TS, ik vind dat je het super doet! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 15:36

fleurtjeuh schreef:
Ik denk persoonlijk dat deze gestage manier van vooruitgang beter is.
Geen te grote veranderingen en lijf en hoofd kunnen het bolwerken zonder ineens vreselijk spierpijn oid te krijgen door ineens iets heel anders te gaan doen.
Ik zeg: ga zo door TS, ik vind dat je het super doet! +:)+

Dat denk ik ook. Heel rustig opbouwen. Geen goedbedoelde gekke fratsen met wstertrainen en weetikwat. Soms moet je het juist gewoon simpel houden.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 16:38

Juist mijn 2,5 jarige kreeg ik als skelet terug. Hier hebben wij niks aan gedaan qua veearts of trainingen. Langzame veranderingen pakte hij goed en ik heb hem in 10 maanden van Skelet naar rijpaard gekregen. Hij was er nog niet , maar geloof me deze kleine puntjes waren beter voor hem en zijn brein.

Afbeelding

Afbeelding