Menno is 21. Verder nog gewoon fit maar het is niet verstandig om op een paard te gaan zitten die elk moment onderuit kan zakken. Helemaal nu zelf met mijn rug wil ik het risico niet nemen er onder te liggen. Annie heeft nog wat tijd nodig voordat ik er weer op klim. Wil eerst alles vanaf de grond bevestigd hebben en een ander zadel voor haar en in combinatie met mijn revalidatie heeft dat gelukkig ook helemaal geen haast!
Dank jullie wel! Geen pijn meer nee, als ik maar rustig aan doe maar dat geeft hij heel goed aan dus kan ik goed rekening mee houden.
Vandaag is het dan toch gelukt, poging 5 Annie heeft door het water heen gelopen in de Rijn haha. Nog niet heel ver maar de voetjes werden nat. Heel trots!
De planning was om een bit met tongboog te proberen voor Annie omdat ze de stang die ik er toen in had voor de foto's wel leek te accepteren.. MAAR... Ik heb vorige week het lepelbit omgewisseld voor de dubbelgebroken kneveltrens en ze lijkt het nu eindelijk te begrijpen. YES!! Vorige keer gooide ze af en toe haar tong er overheen en weer er onder maar vandaag helemaal niet en ze is ook veel rustiger met haar mond. Niet constant meer kauwen maar gewoon stil zeg maar dus ik ben heel blij en kijk het even zo aan.
Ook heb ik vandaag voor het eerst lange lijnen gedaan terwijl ik achter haar liep. Al 2x er naast gewerkt en vandaag er achter. Ze vond het de eerste keer doodeng en schoot er vandoor maar toen ik weer naast haar liep en me langzaam meer naar achteren verplaatste vond ze het oke en ging het super goed! Op stemhulp loopt ze netjes weg en sturen gaat nu ook super!! Heel trots!
Ooooh wat goed nieuws! Heerlijk uitzicht is dat hé, als ik er achter loop besef ik pas hoe groot Dexter is. Ga je haar voor de kar leren? Ik vond dat proces van hem voor de kar te leren leuker dan mennen zelf, ga nu ook nog vaker gewoon zo wandelen dan dat ik hem effectief inspan haha
Heel misschien ooit maar voor nu is het meer ter voorbereiding op het rijden en haar problemen met het stuur wat ineens kwijt is. Op deze manier moet ze ook wat meer op eigen benen gaan lopen wat ze nog heel lastig vind. Ze zoekt graag steun, dat gaat alleen wat lastiger als ik verdwijn achter haar dikke billen.
Wat leuk met lange lijnen! En heel herkenbaar met het schrikken als je erachter loopt. Nick vond dat ook heel eng! "Wat doe je achter me?" Maar op een gegeven moment valt het kwartje, gewoon rustig beginnen.
Fijn dat ze nu een bit heeft wat bij haar past. En gewoon regelmatig oefenen, alle begin in moeilijk of onwennig. Wel een mooie kont om naar te kijken Kan je er wel overheen kijken?
Captain
Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-17 06:54
Uhhh ja volgens mij zie ik haar hoofd nog net. Ze is ook een beetje overbouwd dus dat werkt ook niet echt mee.
Misschien kom ik wat laat binnenvallen, maar hé een bekende! Ik volg paard zoekt baas al een hele tijd en Annie heb ik ook al een paar keer voorbij zien komen! Ik volg ook mee!
Vandaag was echt een fijne dag! Eerst lekker met de paarden het water in geweest, ook het eerst wat verder met Annie. Ze deed het super. Zelfs de golven vond ze niet eng.
Daarna voor het eerst haar gewassen. Eerst Menno zodat ze aan het geluid van de slang kon wennen en daarna haar. Ging super, ze vond het aan het begin even eng maar zodra ze het water voelde accepteerde ze het direct. We hebben ook goed haar benen kunnen schrobben dus ook erg fijn dat ze dat netjes toeliet!
WIT!!
Het is alleen wel elke keer een strijd om haar te vangen in de wei. Vandaag liep ze ook steeds weer weg. Ze is heel wantrouwend, ze komt wel direct naar je toe maar zodra ze doorheeft dat je een touw/halster/hoofdstel hebt is ze ook zo weer weg. Dat is dus nog even oefenen maar dat komt wel.. Doet ze bij iedereen overigens. Best lastig soms maar oke.
Wat goed dat je haar lekker hebt kunnen wassen. En ook fijn dat je zo het water in kan Lijkt me alleen wel heel erg lastig dat als je haar wilt pakken, ze steeds weg loopt.
Die van mij heeft dat ook. Ik heb standaard iets lekkers in m'n voerton. Zodra hij de voerton hoort weet hij dat hij iets lekkers krijgt. Dat werkt perfect. Hij krijgt het trouwens pas als halster om is.
WITTTT Wat wonen jullie daar mooi zeg, aan het water. Ben gek van water
Dat hebben die van mij beiden nooit gedaan tot ik het vliegenmasker ontdekt had. Dat was voor Duke echt not done. Nou is het zover dat hij me gewoon aan de kant duwt en half omver loopt als ik hem een halster om wil doen Ik neem nu standaard de vliegenspray mee, als hij te dichtbij komt spray ik 1x en hij vliegt zo 10m achteruit Als ik dan zo boos en geïrriteerd ben, kan ik altijd gelukkig worden als Dexter dan met zijn 'verwijfde' hinnikje op me af komt rennen
Mijn haflinger heeft soms ook de tik om weg te lopen. Dit doet ze naar mijn gevoel vooral als we ervoor wat "zwaars" gedaan hebben. Mentaal/lichamelijk zwaar... Dan vind ze het dus schijnbaar te moeilijk. Dan nemen we een stapje terug en dan gaat het goed tot het weer een keertje te veel was
Mijn verzorgje loopt weg om vooral uit te proberen, haha. Maar wat een heerlijke plek heb je daar! Genieten!!
Captain
Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-17 18:55
Inderdaad echt een hele fijne plek! Zijn we ook erg blij mee!
Vandaag eigenlijk niet zo heel veel gedaan.. Ze liet zich bijzonder makkelijk pakken. Misschien omdat ik ook niet de intentie had om iets te gaan doen. Had zondag bij de dag van het Iberische paard een neckrope met ring laten maken door Lovelance touwhalsters en die moest vandaag natuurlijk even getest worden. Heb geen goede met Annie er bij want die wilde niet zo leuk stilstaan.