IJslander [naam] ~ "Let's pretend it's OK one more time..."

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mvdbijl

Re: IJslander Koekie ~ "Let's pretend it's OK one more time..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:12

heel veel sterkte gewenst. jullie hebben nog prachtige foto's met hem gemaakt.

verschrikkelijk dat zo lief dier zoiets moet overkomen. Gelukkig is hij op jullie pad gekomen en heeft hij nog in jullie kudde en liefde volle omgeving kunnen wonen.

bijzonder hoe jullie paarden afscheid hebben genomen, ieder op hun eigen manier..

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 18:50

Soms zou ik willen dat gisteren nooit voorbij ging,
omdat vandaag alles zo anders is.....

Laat de herinneringen een troost zijn,
nu,
en later......

Heel veel sterkte gewenst met dit grote verlies..... Tineke, Maarten en de andere paardjes....

Karin.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:10

Ik reageer tegenwoordig niet zo vaak meer in jullie topics, maar ik wilde jullie vandaag toch even heel veel sterkte brengen.
Zelf heb ik vandaag ook een euthanasie meegemaakt van een paard dat ook veel te jong was.
Zo mooi, maar ook veel pijn.
Ik heb het er zelf ook altijd moeilijk mee, zelfs al heb ik geen band met deze dieren(ik ben dierenarts assistente in opleiding).
Ik wens jullie beide, maar ook de andere mensen die Koekie hebben gekend, heel veel sterkte toe de komende tijd. Verdriet neemt zijn eigen tijd en pad, geef elkaar een dikke knuffel, huil bij elkaar en wees er voor elkaar.
En heb vrede met de keuze om hem te helpen bij zijn pijn. Hij heeft nu geen pijn meer, en tegen de tijd dat het jullie tijd is, zal hij vast voor jullie klaar staan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:37

Heel erg bedankt allemaal, de lieve reacties doen ons meer dan jullie waarschijnlijk beseffen. :+:

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:03

Het heeft hier bijna de hele dag geregend, de hemel huilde om Koekie :(
Heel erg veel sterkte aan jou en Maarten gewenst! :(:) Ik hoop dat de rest van de kudde jullie weer een beetje kan laten opvrolijken de komende dagen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:06

Och wat sneu, veel sterkte gewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:15

Nog bedankt voor al jullie steunbetuigingen aan [naam] en mij.

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:58

Heel veel sterkte toegewenst met dit verlies! Y;(

Jullie mogen vooral enorm trots op jullie zelf zijn met het nemen van deze beslissing, jezelf compleet wegcijferen voor het welzijn van jullie pony, echt wauw! Ik hoop voor jullie dat dat een troost mag zijn en dat de laatste tijd van zijn leven, ookal was het te kort, voor hem een paradijsje is geweest waar hij alle liefde en waardering heeft gekregen die hij zo heeft verdiend.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:03

Sterkte, samen. :(:)

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 21:36

Heel veel sterkte komende tijd. Heb alles met een brok in mijn keel gelezen. Wat een fantastisch paard hebben jullie verloren. Mooi dat jullie de kudde ook afscheid hebben laten nemen.
Jullie hebben er alles aan gedaan om hem een paar mooie laatst jaren gegeven en een mooi einde zonder onnodig lijden. Uit de foto's en filmpje blijkt ook duidelijk hoe blij hij was dat hij bij jullie mocht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:00

Wat een goed en moedig besluit. Dat hij maar heerlijk pijnloos rond mag rennen. En wat klinkt hij ontzettend lief aan al je berichtjes te lezen.
Veel sterkte de komende tijd.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:08

:(:)
Juiste beslissing, maar daarom doet het niet minder zeer.
Afbeelding

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:12

;( onwijs veel sterkte gewenst in deze tijd. Jullie hebben een hele sterke beslissing genomen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:20

Rust zacht Koekie, je Belangrijke Taak zit er hier op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:13

Bedankt voor de lieve berichten. :)

Zijn taak zit er inderdaad op, hij heeft ons geleerd wat hij ons moest leren.

Het is heel onwerkelijk nog steeds.
We hebben gisteravond nog bij hem gekeken en hem geaaid, maar hij was er al niet meer.
Toch is het een heel raar idee dat we hem straks alleen nog maar op foto's kunnen zien.
Dat we niet meer zijn zachte snoetje voelen en zijn fleemde koppie zien.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:56

Je bent verdoofd door verdriet tineke, vaak komt t echte besef dat een dier er echt niet meer is vaak pas later.

De ziel is ook uit het lichaam, die is er niet meer t is nu niks meer dan een omhulsel van wat een prachtige ziel was.

Huil en rouw samen of desnoods ook met de paarden samen, het laten gaan van een dier moet nu een plekje gaan krijgen.
En het verwerken heeft tijd nodig :(:) komt wel goed maar geef t tijd.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 28-06-16 09:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 08:59

Maar dat is ook echt zo... ik vroeg net aan [naam] hoe hij zich voelde en hij zei:"Versuft".
En dat is ook wat ik voel... emotioneel uitgeput, niet in staat om even echt te leven, maar alles op de automatische piloot.
En het ene moment heb ik er vrede mee, het andere moment ben ik onwijs boos en dan weer enorm verdrietig.
Uiteindelijk hoop ik dat we er enkel nog vrede mee kunnen hebben en af en toe verdrietig zijn.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:06

T verwerkings proces is pas begonnen, t verdoofde automatische piloot stand zal nog wel even aan houden.

Geef t tijd en huilen mag boos zijn mag, maar weet dat jullie het allerbeste voor hem hebben kunnen doen.

Ook al zou je ook momenten gaan hebben van, oh wat als ik nou dit had geprobeerd of wat als t zus had gegaan.

Jullie hebben hem van zijn pijn bevrijd, zijn ziel is vrij van alle ellende.

:(:) jullie hebben het beste voor hem gedaan
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 28-06-16 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:08

Ja, dat had ik gisteren... toen las ik iets en dacht ik: Dát hadden we nog kunnen proberen. Maar achteraf weet ik wel dat hij daarvoor al teveel pijn had en het al tever heen was.
Ondanks dat ik geen gelovig persoon ben en twijfel of er iets is na de dood, geloof ik daar nu wel heel hard in.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:15

Heb de mijne 6 jaar geleden heen laten gaan, en zelfs nu denk ik soms nog met alle nieuwe dingen van zou dit geholpen hebben of had dit gewerkt.

Maar praat ook tegen jullie paarden, huil bij ze uit t zijn geweldige luisteraars.
Praat ook met maarten samen want jullie hebben elkaar, en jullie andere paarden hebben jullie ook nodig.

En wie weet kom je zijn mooie ziel over een paar jaar tegen, in een ander dier of ander paard.
Only time will tell it

Sterkte voor de komende tijd, onthoud je heb de allerbeste keus gemaakt voor hem ook al voel t nu niet zo.

Wat trouwens ook wel goed is qua emotionele uitputting, doe af en toe als t kan even je ogen dicht op de bank en pak wat slaap.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 28-06-16 09:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:18

Herkenbaar inderdaad. :j

Ik denk ook dat er altijd wel wat van hem in [naam] zal zitten, want hij heeft haar toch 5 maanden opgevoed en haar dingen geleerd.

Bedankt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:36

Hij is zojuist opgehaald... hij is nu echt weg.
We hebben hem nog één over zijn wang gestreeld, voor de laatste keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:39

Heel veel sterkte! :(:)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:40

Volg jullie al een tijd maar reageer nooit! Vind het bijzonder hoe jullie voor jullie paard hebben gekozen en niet voor jullie zelf door nog maandenlang met hem aanmodderen om vanalles te proberen wat dan uiteindelijk toch niet blijkt te helpen!
Het mannetje heeft rust nu en is pijnvrij een goede beslissing! Sterkte met het verwerken, maar daar komen jullie wel bovenop met jullie prachtige kudde.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 09:42

Y;(