Pony bereden door onbekend meisje.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 07:26

Supervixen schreef:
Wat een verhaal zeg.. ik ben benieuwd hoe ik in zo'n geval zou reageren.
Wat ik echt knap vind is dat je meteen een been breekt als je van een mini shetlander afvalt. Hoe krijg je dat voor elkaar??

Dat kan al als je struikelt. Je hoeft naar net verkeerd terecht te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 07:26

Supervixen schreef:
Wat een verhaal zeg.. ik ben benieuwd hoe ik in zo'n geval zou reageren.
Wat ik echt knap vind is dat je meteen een been breekt als je van een mini shetlander afvalt. Hoe krijg je dat voor elkaar??

Dat slaat natuurlijk nergens op. Er zijn zelfs mensen die hun been breken als ze van een stoeprandje afstappen dus waarom zou dit niet kunnen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:31

Het topic wordt heropend met de volgende opmerking:

Moderatoropmerking:
Op de afgelopen pagina's werd helaas erg offtopic gegaan en zoals in de Boktregels duidelijk staat vermeld is dit niet toegestaan. Speculaties over het al dan niet waar zijn van het onderwerp en het discussiëren over of een paard al of pas 2 is vallen hier ook onder. Hierbij het dringende verzoek om on-topic verder te praten. Wanneer er weer offtopic gegaan wordt, zullen deze berichten worden verwijderd en bestaat er de kans dat het topic definitief op slot gaat. Alvast bedankt.

cherell0

Re: Pony bereden door onbekend meisje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:37

ik hoop dat het topic open blijft omdat ik erg benieuwd ben naar het verloop.

bij deze vraag ik me ook af hoe de stand van zaken nu is en of je nog contact met beide gezinnen hebt gehad ?

*en mijn eerdere vraag of er meer gedupeerde in de buurt zijn ?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:45

Waarvan heb je aangifte gedaan als ik vragen mag?

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:55

Fijn dat topic open blijft en dat er ff is ingegrepen.

Wat ik me afvraag is, of anderen in jou land komen en aan jou spullen/dieren zitten is dit dan huisvredebreuk?

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 14:02

cherell0 schreef:

bij deze vraag ik me ook af hoe de stand van zaken nu is en of je nog contact met beide gezinnen hebt gehad ?

Van het meisje met het gebroken been hebik nog niks gehoord. Het andere meisjeis vanochtend hier geweest en we vonden het beide erg leuk.

Verder staan er in de buurt niet echt pony's maar ik heb verder ook nog niet echt navraag gedaan. Ik heb aangifte gedaan van mishandeling en eerroof, dit vanwege de onjuiste informatie naar de dierenbescherming toe.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:05

franka75 schreef:
Ik snap in dit geval niet dat mensen twijfelen, moet alles dan zo precies opgeschreven worden, het is al erg genoeg wat er gebeurd is

Ja er zijn altijd mensen die door het beeldscherm kunnen kijken( denken ze) en het beter weten ook al zijn ze eer niet bij geweest.
Ts trek het je niet aan, goed gehandeld. :(:)

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:06

Lanolynn schreef:
cherell0 schreef:

Van het meisje met het gebroken been hebik nog niks gehoord. Het andere meisjeis vanochtend hier geweest en we vonden het beide erg leuk.

Verder staan er in de buurt niet echt pony's maar ik heb verder ook nog niet echt navraag gedaan. Ik heb aangifte gedaan van mishandeling en eerroof, dit vanwege de onjuiste informatie naar de dierenbescherming toe.

Ik denk dat je laster bedoelt? Eerroof is niet een juridische term hier in Nederland. Kan mij niet voorstellen dat de politie het als zodanig heeft geregistreerd.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:07

Het heet laster en eerroof ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:07

Ze woont in België :)

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:09

Ik had d'r andere been ook gebroken. Is ze nu helemaal van de pot gerukt...

Ouders geven ook een lekker signaal af: je mag je misdragen en als je schade oploopt daarbij kun je het altijd op het slachtoffer verhalen..

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:09

In BE spreken we idd over "laster en eerroof", dacht ik.

Benieuwd of je nog wat hoort van dat andere meisje, TS

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:10

Picasso schreef:

Maar de pony's staan in Nederland. Dus het is op Nederlands grondgebied gebeurd en zal in Nederland geregistreerd moeten worden.

Nederlandse wet kent geen eerroof. Wel laster.

Lanolynn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 14:10

Maar de zaak speelt zich af in nl, ook qua gerechtssysteem en het heet inderdaad laster en eerroof en zo staat het ook in het pv van de politie, zie art. 443 e.v.
Laatst bijgewerkt door Lanolynn op 21-05-16 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:11

Ania schreef:
Picasso schreef:

Maar de pony's staan in Nederland. Dus het is op Nederlands grondgebied gebeurd en zal in Nederland geregistreerd moeten worden.

Nederlandse wet kent geen eerroof. Wel laster.

Oh okay, dat had ik gemist. Maar goed, dan kan iemand de term nog wel zo gebruiken omdat ze vlaams nl spreekt.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:13

AmyII schreef:

Ouders geven ook een lekker signaal af: je mag je misdragen en als je schade oploopt daarbij kun je het altijd op het slachtoffer verhalen..

Plus dit. My god wat een opvoeding krijg je dan. "Je mag alles doen wat je wil ook al is het fout want jij bent ons prinsesje, en niemand komt aan ons prinsesje. Koetsjie koetsjie"

Ik zou die moeder met een waterslang het erf af gespoten hebben denk ik. Wat denken ze wel.
Laatst bijgewerkt door Ania op 21-05-16 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:13

Nou ja, maakt ook niet uit. :) Ik denk dat het belangrijkste is dat je aangifte hebt gedaan. Zo is de politie op de hoogte, mocht de andere partij toch klacht indienen ofzo.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:14

Lanolynn schreef:
Maar de zaak speelt zich af in nl, ook qua gerechtssysteem en het heet inderdaad laster en eerroof en zo staat het ook in het pv van de politie, zie art. 443 e.v.

Aan een artikelnummer heb ik weinig zonder bijbehorende wetboek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:14

Ania schreef:
AmyII schreef:

Plus dit. My god wat een opvoeding krijg je dan. Je mag alles doen wat je wil ook al os het fout want jij bent ons prinsesje, en niemand komt aan ons prinsesje. Koetsjie koetsjie

Ik zou die moeder met een waterslang het erf af gespoten hebben denk ik. Wat denken ze wel.

Mijn mond viel er ook van open: onvoorstelbaar stom en asociaal gedrag!

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:29

Ania schreef:
AmyII schreef:

Plus dit. My god wat een opvoeding krijg je dan. "Je mag alles doen wat je wil ook al is het fout want jij bent ons prinsesje, en niemand komt aan ons prinsesje. Koetsjie koetsjie"

Dan ben jij nog lief! Ik had de hogedruk gepakt }:)

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:10

Kan je geen aangifte doen van inbraak? Aangezien de pony's bij jou aan huis staan zijn de meisjes zonder toestemming op jou terrein geweest toch?

Hoe is het nu met je pony?

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:27

Oef... Jeetje lastig tussen al die berichten door te lezen voor info van TS maar ik heb ze weer gevonden hoor.

TS, hoe is het nu met jou eigenlijk? Na al die vragen over hoe het met je pony moet ik ook aan jou denken nu.
Het is nogal niet wat, wat jou en je beestjes allemaal is overkomen! En dan die aangifte die je hebt moeten doen... Heftig hoor! Gelukkig heb je een hele goede vriendin die je hierin heel erg goed helpt!
Ik had ook gelezen dat je ouders niet thuis zijn. Ik heb diep respect voor je over hoe je met de situatie weet om te gaan TS! Super!! Hopelijk zijn je ouders snel weer thuis zodat je er niet echt ( buiten je vriendin om ) meer alleen voor hoeft te staan.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:59

maikeltje schreef:
Lanolynn schreef:
Lieve Punz,

Als deze hele situatie achter de rug is wil ik je graag uitnodigen om dierenarts- en politierapport te komen lezen en mijn pony te komen bekijken. De dierenarts zei dat alleen als er schade aan de ruggenwervels zijn er later een kans is op ks, en ik geloof dat want hij heeft daar immers voor geleerd. Mocht deze informatie niet kloppen, dan vind ik dat heel vervelend en zal ik ook zeker om opheldering gaan vragen, misschien heb ik in alle hectiek dingen verkeerd gehoord of geinterpreteerd

Je kunt toch een foto maken van het rapport vah de DA?

Laat je niet verleiden om dit te doen TS. Als het een zaak wordt kan alle info die je online zet alleen maar tegen je gebruikt worden...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:04

Wat eilleen ook zegt, zet niks online en stuur niks op kwa foto's. Dan weet je niet waar het terecht komt en zou sonde zijn als daardoor dit tegen jouw gebruikt word.

Je hoeft tenslotte niks te bewijzen, wie twijfelt is aan hun lekker negeren vind gewoon belachelijk dat er nog om foto's gevraagd word ook om te bewijzen wat je DA heeft ondervonden. Neem aan dat je je DA vertrouwt, zoals je zegt die heeft ervoor geleerd en de pony onderzocht.