Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:02

Zeker spannend een verhuizing! Wel fijn dat er nog een maatje mee gaat verhuizen, is er nog iets bekends.

Ik heb mijne nu een maand niet gezien en ik gok dat ze al weer flink veranderd is in de tussentijd. Blijft wonderbaarlijk om te zien hoe snel ze groeien en veranderen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:38

@NRJ; oh spannend! Succes :D
@fransje; dat lijkt me zo gek, je paardje een maand niet zien. Wel leuk dat je dan zo goed het verschil ziet steeds. Als je ze dagelijks ziet is dat natuurlijk veel minder. Ik denk elke keer heee volgens mij is hij gegroeid en dan is het helemaal niet zo :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 12:50

Dat is ook gek en was in de eerste instantie ook niet mijn bedoeling haar in een traditionele opfok te doen. Maar bij het eerste adres hielden ze zich niet aan de afspraak qua voer en stonden ze er in de viezigheid. Bij het volgende adres sprong ze over de omheining en toen was ik blij dat ze hier heen kon.
He mezelf er maar een beetje bij neergelegd. Voor haar maakt het niet zoveel uit, ze staat er prima bij en loopt in een leuk koppel.

noor14

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:51

Succes met de verhuizing!
Gaat het trailerladen goed?

Het is idd jammer om je jaarling minder vaak te kunnen zien, maar een goed plekje is echt het belangrijkste!
Dex staat nu ook niet naast de deur, maar kan er wel wekelijks langs.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:07

Mijn knappe jaarlinger hengst is vandaag precies 1jaar! En dat betekent natuurlijk weer fotos en wat lekkers.

Mooi koppie!
Afbeelding

Lekker appeltje.
Afbeelding

Een worteltje..
Afbeelding

En een paprika geprobeerd.
Afbeelding

Heel sprekend koppie hier,Afbeelding

En nog een paar:Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:13

Die is leuk, dat blauw staat hem ook heel goed ;). Ik ben wel benieuwd naar zijn afstamming.

Eten die van jullie allemaal zo makkelijk? Zimba lust geen wortels, appels etc. met trailerladen kwamen we er achter dat hij alleen pavo biks en de goedkoopste soort paardensnoepjes lust.

@NRJ: Succes met de verhuizing! Komt wel goed. Met trailerladen helpt het enorm dat de kleintjes nog zo nieuwsgierig zijn. Wel goed vastzetten in de trailer, anders is de kans dat ze over de stang proberen te springen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:19

Veronia is gek op worteltjes. Appels moest ze heel erg aan wennen. Vorig jaar moest ze er niks van hebben, maar nu wordt het wat beter. Brokken lust ze alleen van Havens. Ik heb vorig jaar 1 zak van Pavo geprobeerd, maar dat vond ze toch smerig, dus maar snel weer terug naar Havens. Moeder heeft de pavo veulenkorrels maar verorbert. Paprika's en dergelijke geef ik niet aan mijn paard.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:21

Mag een paard Paprika? Eens proberen dan.
Fflur eet ook geen appels. Verder weet ik het niet. Soms eet ze bepaalde snoepjes niet, en soms wel.

Wortels zijn Fflur favoriet. Dan zou ze alles voor je doen. (Zwepen zijn eng he? Zodra er een wortel aanhangt niet *zoekt de video even*)

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:35

Wortels vind Dex ook heerlijk, hij heeft het wel moeten leren eten haha.

Waar heb je dat blauwe halster vandaan biancalaylo?
Die is echt prachtig!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:38

Mag ik me ook hier melden? Ik heb net een jaarling hengstje gekocht. Voorlopig gaat ie lekker in een koppeltje hengsten in de opfok. Hij staat lekker 24/7 buiten en ik ga denk ik elk weekend ff kijken hoe het met m gaat.

Afbeelding

Afgelopen weekend heb ik m opgehaald, was een trailer rit van meer dan 3 uur terwijl hij nog nooit een trailer gezien had maar ging prima.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:43

carika schreef:
Die is leuk, dat blauw staat hem ook heel goed ;). Ik ben wel benieuwd naar zijn afstamming.

Zijn vader is volfonic xx (engels volbloed)
En moeders is mijn merrie, onbekend (enigste wat ik weet is kwpm x engelsvolbloed)

En ja hoor hij eet alles heel makkelijk haha.
En paprika, ik weet niet beter dan dat een paard dat mag. Me oudere merrie is er gek op.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:44

noor14 schreef:
Wortels vind Dex ook heerlijk, hij heeft het wel moeten leren eten haha.

Waar heb je dat blauwe halster vandaan biancalaylo?
Die is echt prachtig!

Epple jeck, merk is shires volgens mij.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:26

Bedankt allemaal, verhuizing is super gegaan! Heb al een aantal trailerlaadlessen met haar gehad, dat ging perfect. Ik had meer zenuwen dan zij := en het scheelde echt enorm dat ze lekker met z'n tweetjes verhuisd zijn.

AfbeeldingAfbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:16

Ik had vandaag even een pennymomentje met Geronimo <3 hij lag lekker te genieten in het gras en ik mocht bij hem komen zitten :D eerder stond hij meteen op maar dit keer niet :)

Een vriendin wilde een foto maken maar de foto is net te laat geknipt want Geronimo stond weer op maar toch ben ik er heel erg blij mee. Ik ben benieuwd of hij het de volgende keer weer toe laat <3

Afbeelding
Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:20

Dat had ik ook eens met Fflur haha. Maar zij had een beentje al recht, stond alleen in de wei ernaast _O- (ze lagen bij het hek hoor, alle drie samen)
En dan zeg je heel relaxed "hooo maar, blijf maar liggen" en kruip je er heen, krijg je zoiets, en blijft ze ook zo zitten _O- (andere keer was dit)
Afbeelding

Wel leuke foto die eerste, knap paard!

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 07:19

Jaa die foto is heel bijzonder voor mij toch een soort bewijsje van onze eerste keer bij elkaar zitten tijdens het liggen. Geronimo is sws een best wel schuw mannetje. Door mij laat hij alles wel toe maar voor andere is hij best wel terughoudend en schrikt hij sneller van hun bewegingen

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:59

Leuke foto's zeg :) NRJ spannend zo'n verhuizing :)

Had een vraagje 13 augustus ga ik m'n veulen ophalen (6,5 maand )en gaat bij mij overdag op land en avond op stal hebben jullie tips of ik nog speeltje op moet hangen in stal ?

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:03

Nee niet nodig denk ik, zou ik pas doen zodra je merkt dat de met de drinkbak gaat slepen (Yazhi en Fflur zijn terrorduo, oeps) en gewoon een voetbal in de wei leggen, of twee. Kunnen ze zich ook fijn mee vermaken.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:04

Wow veulens die in de zomer ook al snachts op stal gaan? Dat ben ik echt totaal
niet gewend.. In mijn beleving 'horen' ze echt de eerste tijd 24/7 buiten. Maarja dat is ook
maar net wat je veel om je heen ziet/hoort denk ik.

Speelgoed tsja.. ik weet het niet. Volgens mij doen veel paarden helemaal niks met die
dingen.

@NRJ; wat goed dat de verhuizing makkelijk ging! Lekker hoor.
@KittyDylan; ah wat schattig :D

Lars zal ook echt niet opstaan als hij lekker ligt :+ Kan hem ook geen bal schelen als je erbij komt liggen,
vindt hij wel lekker want dan wil hij zeker even dat je hem gaat kriebelen :D

Gister weer een eindje met hem gewandeld. Hij wordt nu wel een beetje puberig hoor.. Hij wil liever voor
me lopen en ziet echt alle vogels vliegen.. Hee gras! Hee een eend! Hee een fiets ! Hee een boom ! :):) :):)

Maar goed hij is gewoon enthousiast hij doet geen gekke dingen verder :D

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:09

Hier gaan ze gewoon op stal hoor :j

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:28

Bedankt voor jullie reacties hihi nou nog vraagje zoek wat ervaringen in het vervoeren van veulen wat net afgespeend gaat worden

Ik heb 2 paards trailer waar ik alle stangen uit haal en hooi net ophang en de achter klep + bovenstuk dicht (zeil) voor een rit van 2 uur

Is dit goed plan ? of zal ik een 1/5 paards huren dan alle stangen eruit dan is ie wat kleiner

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:51

Ik heb die van mij gesedeerd vervoerd.
Hij was ook nog niet gespeend.
Maar geen hooi, gewoon tussen de schotten in een 2 paards trailer en alle stangen dicht.
Reis van 2,5 uur, ging erg goed.
Op het laatst werd hij wat onrustig maar op een klein schaafwondje op z'n hoofd na is hij heelhuids aangekomen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:53

Tweepaardstrailer, stangen eruit en gewoon erin zetten (desnoods met moeder, en daarna die er snel afhalen). Zo ging het ook met Fflur, een half uur netjes relaxed gestaan

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 14:04

Rosie was 6 maanden. We hebben moeder even bij het voor deurtje gezet en toen ze naar binnen liep het deurtje dicht gedaan. We hebben haar vervoerd in een 2 paardstrailer zonder schot en voorstang. Het zeil boven de achterklep docht en wat stro op de grond. De rit was ruim een uur. Is heel goed gegaan. Ik ben zelf met de auto achter de trailer gaan rijden. Dit meer voor mijn idee.

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:22

Bedankt voor jullie ervaring :):) vind het allemaal gewoon best spannend hihi ga er zondag Heen om em even te bewonderen :)