Dat helpt echt longeren met elastiek oid
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik vind dat echt ideaal, plus dat er niet zoveel druk meer aan een kant komt omdat je aan het zadel 'hangt'.
Ik stap altijd op met een krukje, dit was juist heel bijzonder. Zara heeft een gigantisch probleem gehad met opstappen, waarbij ze zich achterover liet vallen als je vanaf de grond wilde opstappen. Nu anderhalf jaar later heb ik eigenlijk nooit meer zonder krukje opgestapt. Altijd met of anders een voetje om erop geslingerd te worden. Toevallig had iemand gisteren het krukje nodig en besloot ik gewoon om te proberen zonder op te stappen.
Ik hoef alleen af en toe de balkjes terug recht te leggen omdat ze er weer te lomp overheen gaat. Vandaag ga ik haar weer rijden met dit mooie weer. Morgen en woensdag zit ik van 8:00 - 17:00 in Amsterdam, dus dan kan ik niet naar stal
Wie weet wat er in de tussentijd met deze pony is gebeurd. In ieder geval ontzettend veel, want dat is gewoon te merken aan haar. Ze heeft zo'n ontzettend goed karakter, is hartstikke braaf en lief en wil voor je werken. Maar ze was het vertrouwen in de mens helemaal kwijt. Ze is nu alweer bijna 2 jaar bij mij en ze is compleet veranderd. Van schuw, bang en getraumatiseerd paard tot een blije, werkwillige en happy pony. Aan de hand is het absoluut een kinderpony, ik gebruik haar nu als een soort therapiepony voor mijn vriend. Hij was altijd enorm bang voor paarden, maar wil zijn angst overwinnen. Dat doet hij met Zara en ze blijft zo enorm relaxed bij hem, ook al zit hij enorm hoog in zijn stresslevel omdat hij bang is. Onder het zadel blijft het een ding, met mij inmiddels geen problemen meer, maar ik zal er nooit zomaar een andere ruiter op kunnen zetten. Dat is nog een stap te ver voor haar. 

In de bak even aangesingeld en opgestapt. Dat kon voorheen echt niet na een aantal dagen geen zadel erop gehad te hebben. Nu is het dus gewoon opstappen en wegrijden. We hebben maar heel kort gereden omdat ik weinig tijd had en ik wil haar niet direct keihard aan het werk zetten. Dus lekker basic stap, draf en galop gedaan. Maar wauw, de galop was vandaag zo gigantisch goed! Enorm fijn tempo, lekker aanspringen, constante aanleuning en fijn te sturen. Ik was even zeer verbaasd na zoveel dagen
Uiteindelijk echt een geweldige les gereden! Alles ging weer zoals de week ervoor, galop links en rechts was gewoon top. Ze begint echt ruim te lopen en ik rij er zo een middendraf uit zonder pijn of moeite. Daar doen we het voor!
Gelukkig was ze weer heel fijn te rijden, ze was nog lekker los van de les de dag ervoor. Ik heb amper een half uurtje gereden en lekker relaxed gedaan. Fijn paard!
Mijn volgende pakketje kwam dus binnen. Oke deze was ik stiekem wel heel enthousiast voor.. Want ja.. Je ziet het zo wel. Onder andere een blauwe bodywarmer of eigenlijk windstopper voor mezelf. Afgeprijsd en in dezelfde kleur blauw als mijn dekje. Mooi ding! Heel fijn ook met diepe zakken, eindelijk. Maar dat was niet het enige in dit pakketje. Nee ik had ook nog iets eeh.. Bijzonders besteld? 

Sorry. Zara is gedegradeerd tot pyjamapaard.
Goed goed, ik ga hem alleen gebruiken de nacht voor een wedstrijd. Want zeg nou zelf, comfortabel kan zo'n ding nooit zijn toch? Het is echt puur en alleen tegen de strontvlekken in manen en hals die ze altijd heeft. En als ze hem sloopt.. Ach dan sloopt ze hem maar. Dan stap ik wel weer over op extra wasbeurten
Het ding was slechts 12 euro in de aanbieding, dus wat dat betreft prima. Als ze er drukplekken oid van krijgt, dan ga ik hem uiteraard ook niet meer gebruiken. Maar he, je weet het maar nooit als je het niet geprobeerd hebt!
.