Hoe stal jij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:34

Polly schreef:
Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat je met Lusitana in discussie gaat, zij wijst jou op het feit dat je blijkbaar de tekst niet helemaal goed gelezen hebt of die wellicht verkeerd begrepen hebt.
Een andere mogelijkheid is dat de reacties erop niet helemaal goed geformuleerd zijn, simpelweg omdat je reageert op dingen die er eigenlijk helemaal niet staan of omdat je gemakshalve sommige delen tekst helemaal niet leest.

Uit je bovenstaande reactie blijkt dat ook weer, je reageert alleen op een klein stukje tekst terwijl je de rest compleet links laat liggen. Wellicht is dit stuk tekst aan je aandacht ontsnapt of roept het kleine stukje waar wel een reactie op komt zoveel op dat je de rest een beetje vergeten bent.

Overigens lijkt water op het vuur gooien mij geen kwalijke zaak. Ik heb totaal niet de intentie om het vuur (welk vuur?) hoger op te laten laaien maar het valt nogal op dat jij zeer sterk reageert op 1 persoon die in dit topic meningen en ervaringen deelt (zoals gevraagd door de TS in de OP) en niet voor rede vatbaar lijkt als diegene haar ervaringen meer uitlegt.
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die het niet met jouw meningen en ervaringen eens zijn maar die blijven daar ook niet eindeloos op doorgaan, jouw manie, jouw beesten, jouw keuze.
Het enige waar ik (en met mij vele in dit topic) een beetje moeite mee hebben is de blijkbaar selectieve manier van lezen en reageren.

Dus de wijze van discussiëren en niet jouw persoonlijke mening over hoe je een paard moet houden want het zal mij bij wijze van spreken aan mn bibs oxideren hoe een ander zn knol huisvest, iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt ookal staat dat haaks op mijn manier. Ik ga er vanuit dat iedereen het op zijn of haar manier op zn best doet binnen de mogelijkheden die er zijn.

Eens :j
Ik probeerde het eerder ook te zeggen, maar jij omschrijft het beter.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:49

Geheel off-topic maar het gezegde is olie op het vuur gooien.

Lusitana heeft een zeer genuanceerde mening over deze zaak. Hulde hoe zij steeds blijft uitleggen hoe ze het ziet. En ja ik ben het erg met haar eens.

Paarden houden is maatwerk. Zoals er voor heel veel mensen uitzonderingen te bedenken zijn dat ze in bepaalde situaties anders dan andere functioneren of andere voorkeuren hebben paarden dat ook.

Topsportpaarden zijn een voorbeeld maar er zijn ook paarden die gewoon om wat voor een rede anders zijn.

En dan kan je roepen dat zijn uitzonderingen. Ik denk dat het wel meevalt met die uitzonderingen.
Om maar te zwijgen van de omstandigheden die soms mee of tegen zitten.

Ik heb net zo veel moeite met een persoon die simpelweg zegt dat zijn paard buiten niet fijn vind en hem inderdaad 23/7 op z'n stal laat staan als iemand die zegt hij moet en zal 23/7 op het land staan terwijl het paard bij de draad staat te sippen.

Beide kijken niet goed naar het paard.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:55

NatasjavE schreef:

Daarom benadruk ik ook dat het me niet zo'n probleem lijkt als je water op het vuur gooit maar wellicht had ik er een kleine uitleg bij moeten zetten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:01

Polly schreef:
NatasjavE schreef:

Daarom benadruk ik ook dat het me niet zo'n probleem lijkt als je water op het vuur gooit maar wellicht had ik er een kleine uitleg bij moeten zetten

Ohhhhh okee

Smillie was ook goed ;) geintje

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:21

Wat een discussie!
Mijn paard is als jaarling voor meer dan een half miljoen aangekocht en is daarna naar Hong Kong gevlogen en heeft daar in een jaar tijd bijna een miljoen bij elkaar gelopen. Door een soort van Penny droom is hij bij mij uitgekomen. Uiteraard is hij heel zijn leven verwend als een koning. Toen hij weer terug vloog naar australie was hij buiten staan niet gewend. Toch genoot hij ervan, tenzij het regende, dan scheurde hij zijn stal in. In de winter stond hij vaak snachts binnen, overdag met de deur open op een stukje zand. Tijdens lunch reed ik hem dan en ging hij daarna op wei tot Savonds. In de zomer gaat hij overdag naar binnen met de airco aan, buiten veels te heet. Dan rijd ik hem ook niet, maar zwemt hij4 banen in ons paardenzwembad. Dat is nog een flinke afstand en een behoorlijke inspanning!!

Op stal waar ik werk hebben wij alleen peperdure racepaarden, deze staan vaak ook 24/7 buiten. De duurste Rn belangrijkste staan in de weilanden rondom de stallen waar we alles in de gaten kunnen houden. Voor paarden met blessures die stalrust moeten hebben, hebben wij stallen van 7 meter lang. Alle stalpaarden kunnen naar buiten kijken en binnen ook over de staldeur en hebben contact met hun buren.

Bij mijn oude werk was ik de rechterhand van mijn werkgever. Hij was naar de OS in Londen geweest, en gaat dit jaar waarschijnlijk weer. Zijn paarden gingen ook naar buiten. Behalve zijn olympisch paard, die ging uit zijn dak buiten en heeft altijd al hele zwakke pezen gehad. Die verzorgde ik dus ook als een baby. Niet altijd even handig, maar dat paard was zijn alles en mocht alleen door mij verzorgd worden. Ook wel een eer, toen hij ziek was heb ik zijn volledige medicatie op mij genomen. Ik hb dagen lang in de kliniek met hem gezeten en hij is er weer boven op gekomen. Als hij volgend jaar meegaat naar Rio zal ik zeker voor hem duimen!!
Toen we 2 jaar terug met 6 paarden naar Engeland vlogen waren er 2 ook van slag vanwege jetlag en seizoen wisseling. Ik heb de oudste ook luid horen snurken :') Het meisje dat mijn taken overnam (dat was de reden dat ik naar Engeland moest, ik runde zijn top race en eventingstal in Australie, maar ik had een kleine week de tijd om een nieuw iemand al mijn gewoontes aan te leren, die manier wilde hij exact hetzelfde op de perfecte manier gedaan hebben. Dat werden slapeloze nachtn : ') ) schrok zich ook helemaal rot toen ze een paard zo diep in slaap zag :+

Op mijn huidige werk komen paarden van heel de wereld aan, de eigenaren komen ze vaak per helikopter bekijken. Ze gaan uiteindelijk allemaal naar buiten met schuilstal, het weer is hier toch altijd goed, en ze zijn allemaal knettergek, dus moe worden ze niet. Ze moeten andere prestaties leveren dan dressuur of spring paarden.
3 weken geleden hadden we 2 fokmerries aangekocht uit Amerika en Engeland, die stonden even te puffen hier met het weer. Ze worden daarom half geschoren en gaan op hele hete momenten naar binnen, anders dier onvriendelijk voor ze.
Onze topsportpaarden hebben een beter leven dan welk paard dan ook. Er is 24 uur per dag iemand zowat wel iemand. Ik ken ieder paard door en door, zodra ze ook maar iets hebben helpen wij ze. Daarbij is onze medicijnkamer iets waar een veearts jaloers op kan zijn. Wij zijn op flinke afstand van de dichtstbijzijnde kliniek, daarbij ben ik met de andere managers en mijn bazin opgeleid om kleine dingen zelf te kunnen fixen. In het ergste geval staat de 24/7 klaar om ze accuut naar de grootste kliniek van het land te vervoeren. En in worst case scenario zijn wij helaas ook ervaren van het zelf onze eigen paarden inslapen. Vorige week brak een veulentje van 4 maanden oud haar been net boven haar knie. Ik was toevallig net als enige op stal omdat ik voorbereidend werk moest doen toen ik een hoop commotie hoorde en het zag. Mijn baas is zo ervaren dat hij direct wist dat het over en uit was. 1 telefoontje naar de eigenaresse van het bedrijf die veearts was en we konden haar direct volledig verdoven zonder pijn. Toen mijn bazin kwam heeft ze haar ingeslapen. Ze heeft amper pijn gehad omdat er altijd wel iemand is die de boel controleerd. En voor iedereen die denkt dat wij er op zulke stallen niet omgeven en dat wij alleen geld en media rijk willen zijn, wij zijn hierna lang van slag geweest. Je bent zoveel uren per dag met ze bezig. Je bouwt een band met ze op en je hebt het absolute beste met ze voor.
Wij hebben hier 2 dagen per week 2 veeartsen aanwezig. 4 dagen per week 1 tot 2 hoefsmeden.

Wat een verhaal, maargoed zo gaat het er hier aantoe :')

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 10:40

Leuk om dat zo te lezen Waikiki! Mijn zusje is eind vorig jaar voor onderzoeksstage in Nieuw Zeeland geweest en onderzoek gedaan naar eventingpaarden en die zag dus ook hoe alle paarden daar gehouden worden. Haar professor deed veel onderzoek naar race paarden en vertelde daar ook vele over.
Jaloers daar zeg, zo gaaf hoe dat allemaal daar kan! Wou dat dat hier in NL kon! Als ik die foto's ook zag van de uitgestrekte gebieden daar! <3

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:40

pol1 schreef:
Als je mijn berichten goed zou lezen zie je dat ik het wel degelijk over uitzonderingen heb..Ik scheer nooit alle paarden over 1 kam..

En als je mijn berichten echt leest, begrijp je dat er zoveel uitzonderingen zijn dat je nauwelijks van uitzonderingen kunt spreken. Elk paard is gewoon verschillend.
En je scheert ze wel over een kam als je ze alleen als paard (als soort) ziet en daar en gebruiksaanwijzing aan probeert te hangen.
Maar ik snap wél waarom jij zo denkt, je moet beginnen met iets en de leidraad is een goed houvast.
Die leidraad geldt ook voor een groot gros en jij ziet de rest als uitzondering.
Daar is niks mis mee. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat het niet correct is om een paard in het harnas van de bekende leidraad te persen tegen wil en dank, maar dat je naar het paard moet kijken, of hij daar wel tevreden in is en dingen aan moet passen indien nodig.
Ik weet zeker dat je het daar mee eens bent, dus uiteindelijk is er helemaal geen discussie nodig omdat we het best met elkaar eens zijn, eigenlijk.
In ben in elk geval geen fanatiek tegenstander van jouw standpunten.
Maar ik zal steeds reageren op puntjes die niet echt kloppen, en dat is niet eens persoonsgebonden, maar die ik globaal tegenkom hier. En dat doe ik zodat iedereen meerdere kanten van dingen ziet en zo zelf een mening kan vormen.

pol1 schreef:
Polly: als jij behoefte voelt om te reageren moet je dat zeker doen! De mening en ervaring van Lusitana ligt zover van de mijne af dat ik verdere discussie zinloos vindt.

Onze ervaringen liggen, lijkt het, inderdaad nogal uit elkaar. En dat maakt ook dat het waardevol is dat veel mensen zich in discussies mengen. Hoe meer verschillende ervaringen, hoe meer overzicht je krijgt.
Als je alleen vanuit je eigen ervaring blijft denken, krijg je toch niet echt een goed, completer beeld van dingen.
Ik zit hier niet om jou of iemand anders ergens van te overtuigen, maar om gewoon dingen te laten weten waar men zelf mee kan doen wat men wil.

Onze meningen echter, liggen helemaal niet zo ver uit elkaar als je lijkt te denken.
Ik ben nl ook van mening dat een paard zoveel mogelijk buiten moet als het kan. Het enige waarin we verschillen is dat ik begrip heb voor bijna alle soorten houden van paarden als dat aangepast is naar het paard en omstandigheden. En wellicht verschillen we daar ook niet eens van mening en valt dat gewoon onder jouw "uitzonderingen".

Enfin ik denk dus ook dat discussie verder niet nodig is. :D

MizoraJarig

Re: Hoe stal jij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 21:23

Ik ben heel nieuwsgierig hoe groot die stallen bij Saddledancer nu zijn. Want ik lees een paar keer dat de stallen echt groot zijn en dat dit veel uitmaakt. Nu heb ik allerlei maten boxen al voor groot of zeer ruim uitgemaakt zien worden. Van 3x3 of 2.5x4 tot stallen van 10x10m. Die laatsten zijn in mijn ogen ook werkelijk groot, in de eersten vond ik het sneu dat er een paard van 1.80 in moest staan.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:03

Mizora schreef:
Ik ben heel nieuwsgierig hoe groot die stallen bij Saddledancer nu zijn. Want ik lees een paar keer dat de stallen echt groot zijn en dat dit veel uitmaakt. Nu heb ik allerlei maten boxen al voor groot of zeer ruim uitgemaakt zien worden. Van 3x3 of 2.5x4 tot stallen van 10x10m. Die laatsten zijn in mijn ogen ook werkelijk groot, in de eersten vond ik het sneu dat er een paard van 1.80 in moest staan.

Denk dat iedereen het weer anders inschat..denk voor een paard wat de hele dag buiten loopt dat een kleiner formaat stal iets minder erg is.

anna_gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:13

Gail staat 24/7 buiten met schuilstal of het moet heel hard gaan stormen dan zetten we haar in de avond in de grote stal en dan in de morgen weer terug in de wei

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 23:21

Mizora schreef:

Nou ja, ze had het over echt plat en languit kunnen liggen en zonder enig gedoe kunnen rollen.
Dat red je niet met 3.5*4 bij grote paarden.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 23:10

Denk dat er maar heel weinig stallen zijn waar het paard helemaal languit kan..
Nog een reden om lekker op de wei of grote paddock te kunnen..Lekker languit zonder de benen tegen de muren te schuren..

MizoraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:10

Daarom ben ik heel nieuwsgierig naar de maat van de stallen. Helaas reageert Saddledancer hier niet meer terwijl hij in een ander topic wel heel actief is.

Mijn paard staat overigens in een stal van 3x5 en een aantal uur per dag in een paddock van 6x8 samen met een vriendinnetje i.v.m. een peesblessure. Zodra de loonwerker denkt dat het land bewerkt kan worden, wordt het weiland grondig aangepakt (land wordt rechtgelegd, gedraineerd, geploegd en opnieuw ingezaaid) en wordt er een paddock paradise omheen aangelegd (deels verhard, er wordt voor gezorgd dat de gehele track goed te belopen is voor de paarden) en hopelijk ook een schuilstal. Dan mag hij 24/7 naar buiten, na de zomer hopen we weer wat met hem te kunnen gaan doen.

Maar dit is dan ook geen sportpaard, dit is een paard dat als enige taak heeft gelukkig en pijnvrij te zijn, alles wat er verder nog met hem kan is mooi meegenomen, maar hij heeft voor mijn moeder een hele nieuwe wereld geopend en heeft zijn taak daarmee er ook op zitten.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:17

Wat maakt het uit hoe groot de stallen zijn? Ik weet nu al dat er mensen zijn die het toch niet groot genoeg vinden en die nog steeds de illusie hebben dat die beesten 23/7 op t hok staan.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:18

Mizora schreef:
Daarom ben ik heel nieuwsgierig naar de maat van de stallen. Helaas reageert Saddledancer hier niet meer terwijl hij in een ander topic wel heel actief is.

Mijn paard staat overigens in een stal van 3x5 en een aantal uur per dag in een paddock van 6x8 samen met een vriendinnetje i.v.m. een peesblessure. Zodra de loonwerker denkt dat het land bewerkt kan worden, wordt het weiland grondig aangepakt (land wordt rechtgelegd, gedraineerd, geploegd en opnieuw ingezaaid) en wordt er een paddock paradise omheen aangelegd (deels verhard, er wordt voor gezorgd dat de gehele track goed te belopen is voor de paarden) en hopelijk ook een schuilstal. Dan mag hij 24/7 naar buiten, na de zomer hopen we weer wat met hem te kunnen gaan doen.

Maar dit is dan ook geen sportpaard, dit is een paard dat als enige taak heeft gelukkig en pijnvrij te zijn, alles wat er verder nog met hem kan is mooi meegenomen, maar hij heeft voor mijn moeder een hele nieuwe wereld geopend en heeft zijn taak daarmee er ook op zitten.

Mooi vooruitzicht voor het paard!!

Was me ook al opgevallen dat er geen reactie meer komt van saddledancer..druk op andere topics.
Zou er dan ook wel es foto's van willen zien zulke stallen..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:19

Polly schreef:
Wat maakt het uit hoe groot de stallen zijn? Ik weet nu al dat er mensen zijn die het toch niet groot genoeg vinden en die nog steeds de illusie hebben dat die beesten 23/7 op t hok staan.

Niet 23/7 maar wel 21 of 22/7.. Net zo sneu!

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:30

pol1 schreef:
Mizora schreef:

Mooi vooruitzicht voor het paard!!

Was me ook al opgevallen dat er geen reactie meer komt van saddledancer..druk op andere topics.
Zou er dan ook wel es foto's van willen zien zulke stallen..

Heb het vermoeden, dat het "saddledancer" ietsjes te heet onder de voeten wordt...

MizoraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:32

Een stal van 10x10 (ja, ze zijn er. In amerika bij de thoroughbreds zie je ze een enkele keer) kan een paard zich echt vrij bewegen. Dan hebben ze soms een stuk van een meter waar ze fysiek contact met één buur kunnen maken (laag schot). Dat is groter dan een hoop één-paards paddocks.

Maar ook een stal van 6x6 kan een paard zich al veel natuurlijker als een paard gedragen dan in een box van 3x3, of 3.5x3.5. Inderdaad dus rollen, languit liggen, een rondje lopen in plaats van een rondje om de as draaien, uitgebreid uitrekken, dat soort dingen. Is het ideaal vergeleken met paddocks van 10x10 met buurman en schuilstal? Nee, maar het geeft wel een flink welzijnsverhoging t.o.v. 3x3 stallen.

Het gaat hier om toppaarden, ik gok dat het om springpaarden gaat gezien het geen dressuur is, de paarden tot 2.5 op de weide komen (dus geen race of draverij) en weidegang in de sport ongebruikelijk is bij de sportpaarden (dus geen eventing of endurance). In mennen wordt niet genoeg geld verdiend maar polo zou eventueel ook kunnen.

Wat mij opvalt is dat hij de illusie wekt dat "zijn" methode om met toppaarden om te gaan, wordt getoond als de juiste manier om met toppaarden om te gaan, terwijl dit per discipline wisselt en daar ook echt met heetgebakerde paarden wordt gewerkt die over het algemeen veel geld waard zijn.

Er is op bokt ook een keer iemand geweest die de stalruiter was van een grote springruiter (ik dacht in Frankrijk) waar ze op een keer zijn gaan experimenteren met weidegang. Eerst alle paarden apart een paar uur en uiteindelijk stonden ze in groepen van 4-6 paarden buiten omdat de prestaties ervan verbeterden en de totale hoeveelheid blessures (en ernst) gelijk bleef. Maar daar weet ik het fijne niet meer van. Ik weet wel dat ze gemiddeld een vrachtwagen vol meenamen op wedstrijden en dat ze begonnen op Z-niveau maar daar ook ruim boven sprongen.

Edit: overal waar hij geschreven staat kan ook zij gelezen worden, ik heb geen idee of saddledancer een man of een vrouw is. De manier van reageren vind ik mannelijk, maar ik heb er nogal eens gigantisch naast gezeten.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:53

@pocca locca: dat denk ik nou ook! Zie haar ( denk wel dat een zij is) veelvuldig reageren op andere topics ! Denk dat hier niet meer veel te halen valt..
Jammer had wel willen zien in wat voor een stallen saddledancer de paarden houdt daar ze daar toch een lange tijd vd dag moeten verblijven.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:08

Polly schreef:

Nou, dit dus haha als ik t wel zeg zijn ze toch weer niet groot genoeg :')
5 bij 6 trouwens, en idd springpaarden :j ik ben een zij, is dat ook weer duidelijk hahaha

@pocca-locca
Ik vind je echt kei irritant, 'denk dat t saddledancer wat heet word onder de voeten' en waarom zou dat wezen? Doe even normaal joh, zou je sieren op jouw leeftijd :')

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:14

Mizora schreef:
Een stal van 10x10 (ja, ze zijn er. In amerika bij de thoroughbreds zie je ze een enkele keer) kan een paard zich echt vrij bewegen. Dan hebben ze soms een stuk van een meter waar ze fysiek contact met één buur kunnen maken (laag schot). Dat is groter dan een hoop één-paards paddocks.

Maar ook een stal van 6x6 kan een paard zich al veel natuurlijker als een paard gedragen dan in een box van 3x3, of 3.5x3.5. Inderdaad dus rollen, languit liggen, een rondje lopen in plaats van een rondje om de as draaien, uitgebreid uitrekken, dat soort dingen. Is het ideaal vergeleken met paddocks van 10x10 met buurman en schuilstal? Nee, maar het geeft wel een flink welzijnsverhoging t.o.v. 3x3 stallen.

Het gaat hier om toppaarden, ik gok dat het om springpaarden gaat gezien het geen dressuur is, de paarden tot 2.5 op de weide komen (dus geen race of draverij) en weidegang in de sport ongebruikelijk is bij de sportpaarden (dus geen eventing of endurance). In mennen wordt niet genoeg geld verdiend maar polo zou eventueel ook kunnen.

Wat mij opvalt is dat hij de illusie wekt dat "zijn" methode om met toppaarden om te gaan, wordt getoond als de juiste manier om met toppaarden om te gaan, terwijl dit per discipline wisselt en daar ook echt met heetgebakerde paarden wordt gewerkt die over het algemeen veel geld waard zijn.

Er is op bokt ook een keer iemand geweest die de stalruiter was van een grote springruiter (ik dacht in Frankrijk) waar ze op een keer zijn gaan experimenteren met weidegang. Eerst alle paarden apart een paar uur en uiteindelijk stonden ze in groepen van 4-6 paarden buiten omdat de prestaties ervan verbeterden en de totale hoeveelheid blessures (en ernst) gelijk bleef. Maar daar weet ik het fijne niet meer van. Ik weet wel dat ze gemiddeld een vrachtwagen vol meenamen op wedstrijden en dat ze begonnen op Z-niveau maar daar ook ruim boven sprongen.

Edit: overal waar hij geschreven staat kan ook zij gelezen worden, ik heb geen idee of saddledancer een man of een vrouw is. De manier van reageren vind ik mannelijk, maar ik heb er nogal eens gigantisch naast gezeten.

Ik ben t trouwens met je eens dat t per discipline wisselt hoor :j heb ook met racers gewerkt (die kwamen na de training op de wei) en met eventers (buiten t seizoen op de wei) en met polopaarden (niet op de wei) maar ik vind dit voor deze specifieke paarden wel het beste werken, dat is mijn persoonlijke ervaring. Als iemand daar anders over denkt vind ik dat ook helemaal prima, juist erg interessant :j maar dan wel met respect voor andere denkwijzen, en dat mis ik in dit topic soms een beetje :')

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:46

Hoihoi! Wat grappig, dat je mij kei irritant vind, saddledancer. Ik vind jou niet irritant, hoor, het valt me alleen wel op, dat een aantal dingen die je beweert, en de zelfgenoegzame manier waarop je heel stellig dingen beweert, bij mij niet de indruk wekken, dat je daadwerkelijk bent, wie je pretendeert te zijn...
Maar, excuseer me voor mijn onvolwassen manieren...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:53

Saddledancer is echter wel een van de weinigen hier in het topic die onwijs netjes blijft reageren, ondanks dat de hele kudde "ik weet het beters" hier over haar heenvallen op basis van Eigen interpretatie. Wat dat betreft heft SD echt wel mijn respect verdiend.

SD, dat zijn inderdaad ruime stallen. Hebben ze ook de mogelijkheid om te groomen? Of is dat niet om de dieren ook rust te gunnen?

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 16:29

Pocca_Locca schreef:
Hoihoi! Wat grappig, dat je mij kei irritant vind, saddledancer. Ik vind jou niet irritant, hoor, het valt me alleen wel op, dat een aantal dingen die je beweert, en de zelfgenoegzame manier waarop je heel stellig dingen beweert, bij mij niet de indruk wekken, dat je daadwerkelijk bent, wie je pretendeert te zijn...
Maar, excuseer me voor mijn onvolwassen manieren...

Jahoor, heel zelfgenoegzaam :') ach, gelukkig hoef ik me ook helemaal niet 'geloofd' te voelen hier. Jij vind mij wss niet irritant omdat ik dat niet ben. Ik kan misschien wat lomp uit de hoek komen, maar ik probeer niet op een sarcastische kinderachtige manier mensen duidelijk te maken dat ik ze niet geloof :') zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten enzo, heb ik altijd geleerd. Zegt dus in mijn ogen meer over jou dan over mij ;)

Rocamor schreef:
Saddledancer is echter wel een van de weinigen hier in het topic die onwijs netjes blijft reageren, ondanks dat de hele kudde "ik weet het beters" hier over haar heenvallen op basis van Eigen interpretatie. Wat dat betreft heft SD echt wel mijn respect verdiend.

SD, dat zijn inderdaad ruime stallen. Hebben ze ook de mogelijkheid om te groomen? Of is dat niet om de dieren ook rust te gunnen?

Dankje :)

Ja ze zijn best groot :j een aantal stallen hebben 'snuffelluiken' die open en dicht kunnen, als deze open staan kunnen de paarden elkaar ook echt aanraken, maar die staan niet altijd open omdat we het graag in de gaten houden. Tussen de hengstenstallen hebben wij dit helaas niet, omdat de hengsten ontzettend stennis kunnen schoppen als ze elkaar te dichtbij hebben, maar die hebben wel snuffelluiken met tralies, dus zij kunnen elkaar wel zien en ruiken als deze open staan :j

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 18:23

Tja saddledancer: het zal wel aan mij liggen maar bij je laatste bericht denk ik echt alleen :? De luiken staan dus niet vaak open omdat jullie het in de gaten willen houden??? Bij hengsten snap ik dat nog maar bij ruinen/ merries?? Vrijwel geen vrije gang, maar ook dus op stal weinig contact.. ik zal wel van lotje getikt zijn maar ik wil dus echt zo geen paarden houden..