Polly schreef:Volgens mij is het ook niet de bedoeling dat je met Lusitana in discussie gaat, zij wijst jou op het feit dat je blijkbaar de tekst niet helemaal goed gelezen hebt of die wellicht verkeerd begrepen hebt.
Een andere mogelijkheid is dat de reacties erop niet helemaal goed geformuleerd zijn, simpelweg omdat je reageert op dingen die er eigenlijk helemaal niet staan of omdat je gemakshalve sommige delen tekst helemaal niet leest.
Uit je bovenstaande reactie blijkt dat ook weer, je reageert alleen op een klein stukje tekst terwijl je de rest compleet links laat liggen. Wellicht is dit stuk tekst aan je aandacht ontsnapt of roept het kleine stukje waar wel een reactie op komt zoveel op dat je de rest een beetje vergeten bent.
Overigens lijkt water op het vuur gooien mij geen kwalijke zaak. Ik heb totaal niet de intentie om het vuur (welk vuur?) hoger op te laten laaien maar het valt nogal op dat jij zeer sterk reageert op 1 persoon die in dit topic meningen en ervaringen deelt (zoals gevraagd door de TS in de OP) en niet voor rede vatbaar lijkt als diegene haar ervaringen meer uitlegt.
Vergeet niet dat er ook mensen zijn die het niet met jouw meningen en ervaringen eens zijn maar die blijven daar ook niet eindeloos op doorgaan, jouw manie, jouw beesten, jouw keuze.
Het enige waar ik (en met mij vele in dit topic) een beetje moeite mee hebben is de blijkbaar selectieve manier van lezen en reageren.
Dus de wijze van discussiëren en niet jouw persoonlijke mening over hoe je een paard moet houden want het zal mij bij wijze van spreken aan mn bibs oxideren hoe een ander zn knol huisvest, iedereen moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt ookal staat dat haaks op mijn manier. Ik ga er vanuit dat iedereen het op zijn of haar manier op zn best doet binnen de mogelijkheden die er zijn.
Eens
Ik probeerde het eerder ook te zeggen, maar jij omschrijft het beter.
Het meisje dat mijn taken overnam (dat was de reden dat ik naar Engeland moest, ik runde zijn top race en eventingstal in Australie, maar ik had een kleine week de tijd om een nieuw iemand al mijn gewoontes aan te leren, die manier wilde hij exact hetzelfde op de perfecte manier gedaan hebben. Dat werden slapeloze nachtn : ') ) schrok zich ook helemaal rot toen ze een paard zo diep in slaap zag 

De luiken staan dus niet vaak open omdat jullie het in de gaten willen houden??? Bij hengsten snap ik dat nog maar bij ruinen/ merries?? Vrijwel geen vrije gang, maar ook dus op stal weinig contact.. ik zal wel van lotje getikt zijn maar ik wil dus echt zo geen paarden houden..