Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ayasha schreef:Ben ik dan de enige die over het algemeen info van bokt ook met een korreltje zout neemt?

geerke schreef:Er staat best wel goede info op Bokt...ook onzin.Ik haal mijn info uit Amerika.Die zijn naar mijn idee even verder op paardengebied.(medisch)
NatalieLot schreef:@nikass met die onveilige omgeving bedoel jij natuurlijk op de prikkeldraad of niet?? Hoeveel paarden in Nederland staan er wel niet achter. En hoevaak gaat het ook gewoon goed. Toevallig is die van mij ook in de prikkeldraad blijven hangen. Maar die wat erbij stond niet. En zowel op de vorige stal als op mijn huidige stal nog geen enkel paard. (Die van mij staat er niet meer langs) maar deze wonden kunnen ook ontstaan van lint of gewone draad. Dus die onveilige omgeving vind ik in mijn geval wel meevallen.
Daarnaast heeft het paard nog altijd met plezier gelopen met ts. Ik heb meerdere foto's gezien waarop het niet duidelijk zichtbaar zou zijn dat othello pijn heeft. Ik zie een paard wat ervan geniet!
Mijn eige paard is ook afgekeurd. Maar dat betekent niet dat ze niet meer berijdpaard is. En ook niet dat ik niet meer de sport met haar in kan. Oké het hoge niveau zal ze niet meer aankunnen. Maar wie weet. Misschien ook wel. Met liefde en geduld kan ook veel helen. Wilt niet altijd zeggen dat als iemand visie A voor zich heeft en een ander B dat maar eentje goed is. Nogmaals meerdere wegen leiden naar Rome.
Nikass schreef:NatalieLot schreef:@nikass met die onveilige omgeving bedoel jij natuurlijk op de prikkeldraad of niet?? Hoeveel paarden in Nederland staan er wel niet achter. En hoevaak gaat het ook gewoon goed. Toevallig is die van mij ook in de prikkeldraad blijven hangen. Maar die wat erbij stond niet. En zowel op de vorige stal als op mijn huidige stal nog geen enkel paard. (Die van mij staat er niet meer langs) maar deze wonden kunnen ook ontstaan van lint of gewone draad. Dus die onveilige omgeving vind ik in mijn geval wel meevallen.
Daarnaast heeft het paard nog altijd met plezier gelopen met ts. Ik heb meerdere foto's gezien waarop het niet duidelijk zichtbaar zou zijn dat othello pijn heeft. Ik zie een paard wat ervan geniet!
Mijn eige paard is ook afgekeurd. Maar dat betekent niet dat ze niet meer berijdpaard is. En ook niet dat ik niet meer de sport met haar in kan. Oké het hoge niveau zal ze niet meer aankunnen. Maar wie weet. Misschien ook wel. Met liefde en geduld kan ook veel helen. Wilt niet altijd zeggen dat als iemand visie A voor zich heeft en een ander B dat maar eentje goed is. Nogmaals meerdere wegen leiden naar Rome.
Prikkeldraad, loshangend draad, te laag gespannen draad... ongelukken die voorkomen kunnen worden (en dus moeten worden). Dat er nog veel paarden zo bij staan is diep triest.
Dat het soms ook goed gaat betekent niet dat het goed is.
purny schreef:Lang genoeg het verhaal een beetje meegelezen. Maar als othello 10 jaar geleden al zo gezegd eigenlijk niet meer gezond was om pijnvrij door het leven te gaan vind ik eigenlijk dat je niet meer moet doorsukkelen met hem. Je zegt zelf al in je titel hoever je zou gaan voor het welzijn van je paard. Ik vind dat je wel ver genoeg bent gegaan.
Maar goed dat is mijn mening
purny schreef:Ik zou me ogen uit m'n kop schamen als ik dit zou doen. Iets met egoïsme denk ik maar
purny schreef:Varekaj schreef:Moet je wel eerst weten dat ie stuk is. Als ze dat paard verkopen als gezond en de DA pakt niet door voor verder onderzoek? Tjah.
Als je naar pagina 8 gaat lees je dat dit paard is afgekeurd. Dus is hij stuk.
bobje26 schreef:Een paard wat op die manier is afgekeurd heeft pijn, dat kun je haast niet ontkennen..