Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:29

xChanelx schreef:
@Mandy_B ze is nu vier jaar. Ik heb begrepen dat ze wel 'in handen' is geweest en ook wel wat basis kent (borstelen, voetjes, wat grondwerk en ze heeft laatst zelfs een keer een bitje in gehad). De eigenaresse heeft er echter nog één staan die wel is beleerd en ze gaf aan dat de merrie waar ik dus mee aan de slag mag daardoor een beetje achter blijft.

Jij geeft aan dat je overgangen oefent? Doe je dat aan de longe of..?

Oke klinkt als een leuk projectje dus! Spannend hoor.

Ja eerst deed ik het gewoon los in de longeerton. Gewoon dat hij de overgangen leert stap, draf, galop en hooo. En nu aan de longe begonnen maar hij pakt het allemaal heel snel op.

@Maaaikkee Haha hij staat er wel heel braaf bij te kijken als of het de normaalste zaak van de wereld is.
@Tymone Hea jakkes is deze scheur volledig hersteld? of zal hij hier altijd last van blijven houden?

Tymone

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 13:18

@mandy_b, als je hem nu ziet bewegen kun je niet geloven dat het echt gebeurd is. Ik wel voor de zekerheid nog een controle foto laten maken, maar dat is meer voor mij zelf dan ik denk dat er echt iets is.

We hebben vanmorgen voor het eerst meerdere keren kunnen hangen. Dat gaan we nu eerst goed bevestigen en daarna een stapje verder.

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:15

Vandaag er een keer op gezeten. Van de week al een keer gehangen en hij deed niks. Dus vandaag dachten we waarom er niet even op zitten haha. Dat word nog een makkie als hij dalijk weg gebracht word om te beleren :D

Afbeelding

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 17:30

Nou, zoals ik het zo zie, is het zonde van je geld om hem te laten beleren :-P ! Lukt prima zelf! Hahaha.

Met Santos vandaag de vuurdoop wat betreft verkeer gehad; bloesemshoot in almere middenin de woonwijk. (Busbaan, spelende kinderen, scooters, fietsers, steppen, skaters, etc). Hij gaf er helemaal niks om! Nog 2 maandjes en dan officieel beginnen met inrijden :)

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:00

Even een vraagje uit interesse :
Beginnen jullie allemaal met 3 jaar of 4 jaar met zadelmak te maken en in te rijden? :)

Marleen_vA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:23

Ik wacht bewust. Vanaf 4 jaar begin ik met gewicht/hangen. Liefst wacht ik nog langer, maar als je je paardjes vanaf 0 heb en ze moet 3,5 ongeveer de opfok toch wel uit moeten als hengst....... ik kies er dan vanaf 4 jaar inrijden ervoor om het eerste jaar max 2x per week te rijden.

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 18:50

Afbeelding

Wij zijn ook weer goed op weg! Stap en draf op links en rechts zitten erop en de rem werkt ook. Ze doet het super! Volgende maand wordt Takoda 4 jaar *\o/*

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:34

Ik ben begonnen met grondwerk vanaf 3,5 jaar. Daar doe ik nu ook wedstrijden in.
Hij is nu net 4 jaar en nu ben ik begonnen met longeren!
Doe het rustig aan :j

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 20:38

Ik kreeg het advies om die van mij toch nog maar even lekker in het land te laten deze zomer, en pas in het najaar of begin 2017 echt te beleren. Ze is nog zo iel. Ik ben het daar wel mee eens.

Toch ben ik al wel met haar bezig, dus we kijken wel tot hoever dat gaat :)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 21:50

Ik kom hier ook even binnen vallen.
Iedereen al lekker bezig zie ik.
Ik heb in principe maar 1 pony dit jaar om in te rijden omdat ik het dit jaar een heeeel stuk rustiger aan wilde doen.
Meet Caramel ( Fs Champion de Luxe X Orchid's Cestanli) van 2012. Een Duitse rijpony ruin die hier is om zadelmak te maken en door te rijden en wie weet wat de toekomst brengt.
Staat nu een week bij ons en het gaat aardig goed.
2e keer iemand op de rug en buiten een rondje stappen op het terrein.
Afbeelding
In de bak aan de longe
Afbeelding
En vandaag voor het eerst los
Afbeelding

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 10:19

@kyrkelover : Dat is een leukerd! Hoe groot is ie?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:58

Rond de 1.47.
Eindmaat D pony zeg maar.

judwes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 16:13

Die van mij wordt over een maand 3. We zijn al een aantal maanden grondwerk oefeningen aan het doen en zo af en toe ga ik erop zitten. Ik wil gaan inrijden als ze 3 is. Het eerste jaar hoeft ze geen hele inspannende oefeningen te doen :)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:26

Wat een positieve berichten! Leuk hoor :)

Ik had vandaag iets bedacht, ik wilde zelf weer op Giv :o
Afbeelding

Oortjes foto <3
Afbeelding

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:59

Afbeelding

Chameur gister maar even gewassen want daar zag je geen wit meer op en het zwart was bruin grijs dus dat was hoog nodig. Vanavond weer les met hem. Na onze val is hij erg allert op mij geworden en gaan we met sprongen vooruit. De beenhulpen en het sturen gaan steeds beter.

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 18:07

Toch nog een positief puntje eraan dus :=

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:11

meisje2000 schreef:
[ [url=m/1Nyhaw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Chameur gister maar even gewassen want daar zag je geen wit meer op en het zwart was bruin grijs dus dat was hoog nodig. Vanavond weer les met hem. Na onze val is hij erg allert op mij geworden en gaan we met sprongen vooruit. De beenhulpen en het sturen gaan steeds beter.

Hij is zo schattig! Hoe groot is die? :)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:59

Hij is niet zo heel groot. Nu 155 maar hij oogt wel groter vooral als hij het zadel op heeft. Hij heeft ook echt de gangen van een groot paard ondat hij heel ruim loopt met daarbij nog eens een hele sterke achterhand.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:41

Er is een primeur geweest vanavond in de bak. We kunnen op yori hangen en een rondje lopen door de bak . Er was zelfs een toeschouwer als bewijs materiaal. Helaas geen foto of filmpje hiervan.

Hij is echt super braaf.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:04

Mag ik mij melden? Ik ben een week geleden met een vier jarige merrie begonnen. Ze is in die vier jaar gebruikt als grasmaaier dus ze kan nog helemaal niks. Volgt niet, trapt naar je als ze het er niet mee eens is en is ook totaal niet bang voor de mens. Niet het ideale paard. Ik ben nu bezig met grondwerk met haar en tot nu toe gaat alles wel oke (we nemen veel kleine stapjes). Het is de bedoeling dat ze dit jaar ingereden gaat worden
Afbeelding
Dit is Heppie

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:37

Irocco vandaag weer eens gereden, was toch al even geleden! Hij was verschrikkelijk eigenwijs, maar uiteindelijk nog goed af kunnen sluiten!

ReadTheRulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:55

Een hele uitdaging Neverland !

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:21

@Neverland succes met deze uitdaging! Veeeeeel geduld gebruiken en consequent zijn, dan gaat dat helemaal goed komen.

@lindamusters wat fijn dat je het nog goed af hebt kunnen sluiten.

Ik heb vandaag een poging gedaan om te longeren, wat ze nog niet goed kent, maar na wat 'discussie' (om willen draaien, alleen maar willen draven) toch naar de ontspanning in stap kunnen werken. Tussendoor heel veel gekriebeld en beloond en paardje was helemaal relaxed. :)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 17:44

@xChanelx Wat fijn dat het goed is gegaan! Dat alleen maar willen draven ken ik :=

Gisteren voor het eerst alleen gewerkt met het paard. Mijn trainer vond dat ik het wel alleen aan kon. En wat deed ze het goed! Ze loopt al niet meer over me heen en houdt netjes haar afstand. Ze leert steeds sneller :)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:48