flitzz schreef:Dat is inderdaad erg irritant maar dat zelfde geld ook voor de aspirant kopers. Je krijgt een mailtje met diverse vragen over het te verkopen paard. Je stuurt een uitgebreide mail terug, nooit geen reactie meer. Fatsoenshalve vind ik dat je op zijn minst een mail terug kan sturen met dank je wel voor de informatie..
Ik heb in de loop van de jaren al aardig wat paarden verkocht en heb ook al de nodige rare dingen meegemaakt.
Zo ook dat ik mensen uit Dubai, Engeland, Duitsland en België Zweden en Finland. De mensen uit Finland waren ook een verhaal apart. Kwamen dus speciaal uit Finland voor een merrie, uitgebreid mail en telefonisch contact gehad. Uit mijn verhaal en reactie's hadden ze in principe de merrie gekocht. Ik mocht de exportpapieren klaar laten maken. Alle kosten zouden door hun betaald worden. Ze hadden ook interesse in onze hengst dus ook daar moesten de papieren al op voorhand voor klaar gemaakt worden. Merrie was gekeurd maar zij wouden hem opnieuw gekeurd hebben. Met een kliniek in de buurt geregeld dat ik 's avonds om 9 uur nog daar terecht kon voor een rontgenlogische keuring de klinische was overdag al door een andere da gedaan.
Mensen komen 's avonds om ongeveer 7 uur bij me aan, paard werd voorgereden. Zonder er zelf opgezeten te hebben, is het paard "verkocht". Dus de kliniek gebeld voor de keuring, paard werd goedgekeurd dus weer werd er gezegd paard is verkocht. Omdat het al onderhand nacht was zijn die mensen naar een hotel gegaan en hadden we afgesproken om de volgende morgen de financiële afhandeling te regelen en het paard klaar te maken voor transport.
Volgende morgen komen die mensen op stal ik had het paard helemaal klaar voor transport, wilden ze het paard toch eerst zelf rijden. Prima ik verwachte geen problemen, die meid reed internationaal volgens haar zeggen. Tja en daar sta je dan met je bek vol tanden want ze kon absoluut niet rijden.. Met tips van mij lukte het aardig maar dan stond paps weer tegen haar te roepen en blokkeerde het paard weer. Absoluut geen moeilijk paard om te rijden maar je moest gewoon niet te veel in de mond zitten..
Paard werd dus niet verkocht, paps heeft alle kosten die ik gemaakt had netjes betaald en me wat extra gegeven voor alle moeite die ik gedaan heb.. Even een paard uitproberen vanuit Finland en dan onverrichte zaken weer naar huis gaan..
Als je geld hebt.
Uiteindelijk is dat ook gewoon waar het om draait. Een d-pony die z dressuur loopt vind ik zo bijzonder niet. Maar zet het dier voor 15000 te koop en je trekt vanzelf gekken (in dit geval uit Spanje) die het duurste van het duurste willen hebben voor hun dochter van 10.Dat elke beetje sportgerichte pony met een leuk ruiter tot het z te rijden is maakt niet uit. Ze willen gewoon grof betalen omdat het bij hun status hoort. Nou prima toch, leuk verdienen en dier komt daar niets tekort.