De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:17

Vraag is dan eerder of ze niet is overleden, maar goed. Je kan blijven gissen! Weet je haar naam nog? Misschien valt het nog te herleiden.

Vriendin van mij was op zoek naar een paard, een die al wat hoger liep waar ze het nodige van kon leren. Maar wel een waar ze ook lekker mee naar buiten kon. Ze had een leuke gevinden, wat op leeftijd en kon niet tegen stof. Omdat het in Utrecht was (en zij woonde in Emmen) is ze toch even verder gaan kijken naar iets meer in de buurt.

2 maanden later krijgt ze een berichtje, deze man had zijn paard nog steeds. Op de manege/stal waar hij stond in Utrecht was geen land voor het paard waar hij kon staan, en dat is wat zij juist kon bieden. Omdat het paard al wat ouder was, en hij graag een goed huis wou voor het paard kon ze hem kostenloos komen halen, met alles erop en eraan. Dekens, hoofdstellen, zadel.. noem het maar op. Zolang het paard maar lekker buiten kwam te staan overdag, en ze hem op de hoogte zou houden over hoe het ging met dit paard.

Gratis paard, je zou het maar krijgen! Was een ontzettend lief dier, erg groot en ze heeft er een hele tijd plezier aan beleeft. :)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:20

Wauw wat nobel van die man :j

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:26

nu ik opzoek ben , kan ik me erg irriteren als mail als contact voorkeur staat maar je nooit een mail beantwoord krijgt .

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 16:36

Ow vreselijk iritant ja

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:34

Dat is inderdaad erg irritant maar dat zelfde geld ook voor de aspirant kopers. Je krijgt een mailtje met diverse vragen over het te verkopen paard. Je stuurt een uitgebreide mail terug, nooit geen reactie meer. Fatsoenshalve vind ik dat je op zijn minst een mail terug kan sturen met dank je wel voor de informatie..

Ik heb in de loop van de jaren al aardig wat paarden verkocht en heb ook al de nodige rare dingen meegemaakt.
Zo ook dat ik mensen uit Dubai, Engeland, Duitsland en België Zweden en Finland. De mensen uit Finland waren ook een verhaal apart. Kwamen dus speciaal uit Finland voor een merrie, uitgebreid mail en telefonisch contact gehad. Uit mijn verhaal en reactie's hadden ze in principe de merrie gekocht. Ik mocht de exportpapieren klaar laten maken. Alle kosten zouden door hun betaald worden. Ze hadden ook interesse in onze hengst dus ook daar moesten de papieren al op voorhand voor klaar gemaakt worden. Merrie was gekeurd maar zij wouden hem opnieuw gekeurd hebben. Met een kliniek in de buurt geregeld dat ik 's avonds om 9 uur nog daar terecht kon voor een rontgenlogische keuring de klinische was overdag al door een andere da gedaan.
Mensen komen 's avonds om ongeveer 7 uur bij me aan, paard werd voorgereden. Zonder er zelf opgezeten te hebben, is het paard "verkocht". Dus de kliniek gebeld voor de keuring, paard werd goedgekeurd dus weer werd er gezegd paard is verkocht. Omdat het al onderhand nacht was zijn die mensen naar een hotel gegaan en hadden we afgesproken om de volgende morgen de financiële afhandeling te regelen en het paard klaar te maken voor transport.
Volgende morgen komen die mensen op stal ik had het paard helemaal klaar voor transport, wilden ze het paard toch eerst zelf rijden. Prima ik verwachte geen problemen, die meid reed internationaal volgens haar zeggen. Tja en daar sta je dan met je bek vol tanden want ze kon absoluut niet rijden.. Met tips van mij lukte het aardig maar dan stond paps weer tegen haar te roepen en blokkeerde het paard weer. Absoluut geen moeilijk paard om te rijden maar je moest gewoon niet te veel in de mond zitten..
Paard werd dus niet verkocht, paps heeft alle kosten die ik gemaakt had netjes betaald en me wat extra gegeven voor alle moeite die ik gedaan heb.. Even een paard uitproberen vanuit Finland en dan onverrichte zaken weer naar huis gaan..

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:03

Kwestie van een papa met geld en een dochter zonder zelfreflectie? :D

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:24

flitzz schreef:
Dat is inderdaad erg irritant maar dat zelfde geld ook voor de aspirant kopers. Je krijgt een mailtje met diverse vragen over het te verkopen paard. Je stuurt een uitgebreide mail terug, nooit geen reactie meer. Fatsoenshalve vind ik dat je op zijn minst een mail terug kan sturen met dank je wel voor de informatie..

Ik heb in de loop van de jaren al aardig wat paarden verkocht en heb ook al de nodige rare dingen meegemaakt.
Zo ook dat ik mensen uit Dubai, Engeland, Duitsland en België Zweden en Finland. De mensen uit Finland waren ook een verhaal apart. Kwamen dus speciaal uit Finland voor een merrie, uitgebreid mail en telefonisch contact gehad. Uit mijn verhaal en reactie's hadden ze in principe de merrie gekocht. Ik mocht de exportpapieren klaar laten maken. Alle kosten zouden door hun betaald worden. Ze hadden ook interesse in onze hengst dus ook daar moesten de papieren al op voorhand voor klaar gemaakt worden. Merrie was gekeurd maar zij wouden hem opnieuw gekeurd hebben. Met een kliniek in de buurt geregeld dat ik 's avonds om 9 uur nog daar terecht kon voor een rontgenlogische keuring de klinische was overdag al door een andere da gedaan.
Mensen komen 's avonds om ongeveer 7 uur bij me aan, paard werd voorgereden. Zonder er zelf opgezeten te hebben, is het paard "verkocht". Dus de kliniek gebeld voor de keuring, paard werd goedgekeurd dus weer werd er gezegd paard is verkocht. Omdat het al onderhand nacht was zijn die mensen naar een hotel gegaan en hadden we afgesproken om de volgende morgen de financiële afhandeling te regelen en het paard klaar te maken voor transport.
Volgende morgen komen die mensen op stal ik had het paard helemaal klaar voor transport, wilden ze het paard toch eerst zelf rijden. Prima ik verwachte geen problemen, die meid reed internationaal volgens haar zeggen. Tja en daar sta je dan met je bek vol tanden want ze kon absoluut niet rijden.. Met tips van mij lukte het aardig maar dan stond paps weer tegen haar te roepen en blokkeerde het paard weer. Absoluut geen moeilijk paard om te rijden maar je moest gewoon niet te veel in de mond zitten..
Paard werd dus niet verkocht, paps heeft alle kosten die ik gemaakt had netjes betaald en me wat extra gegeven voor alle moeite die ik gedaan heb.. Even een paard uitproberen vanuit Finland en dan onverrichte zaken weer naar huis gaan..

Als je geld hebt. :D
Uiteindelijk is dat ook gewoon waar het om draait. Een d-pony die z dressuur loopt vind ik zo bijzonder niet. Maar zet het dier voor 15000 te koop en je trekt vanzelf gekken (in dit geval uit Spanje) die het duurste van het duurste willen hebben voor hun dochter van 10.Dat elke beetje sportgerichte pony met een leuk ruiter tot het z te rijden is maakt niet uit. Ze willen gewoon grof betalen omdat het bij hun status hoort. Nou prima toch, leuk verdienen en dier komt daar niets tekort.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 14:40

lastig als mensen inderdaad geen reactie terug geven.
doe ik wel altijd netjes, laatst een heel verhaal en foto's ontvangen maar pony viel tegen heb ik ook netjes terug gemaild.

nu 2dagen geleden een mail gedaan of ik een foto van de achterkant kan krijgen,tot nu toe nog niks ontvangen (twijfel of schuren)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:00

Nollie hoe is het met de advertentie met vraagprijs test? Of had je dat niet geprobeerd laatst?

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:31

StalNollie schreef:
doe ik wel altijd netjes, laatst een heel verhaal en foto's ontvangen maar pony viel tegen heb ik ook netjes terug gemaild.

nu 2dagen geleden een mail gedaan of ik een foto van de achterkant kan krijgen,tot nu toe nog niks ontvangen (twijfel of schuren)

Hele stomme opmerking, maar ik hoop dat je er wel bij hebt gezet waarom je het vraagt? Met al die beulen en viezerikken in de paardenwereld de laatste tijd krijg je snel een verkeerde indruk bij zo'n vraag.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:06

MorganeR schreef:
StalNollie schreef:

Hele stomme opmerking, maar ik hoop dat je er wel bij hebt gezet waarom je het vraagt? Met al die beulen en viezerikken in de paardenwereld de laatste tijd krijg je snel een verkeerde indruk bij zo'n vraag.

haha, laten we het hopen! Als ik zo'n vraag kreeg, zonder uitleg.. zou ik ook niet meer reageren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 17:29

Wat ik irritant vind is het feit dat sommige verkopers zo weinig geduld hebben. Zag een jaar of twee geleden een erg leuk paard, zat toen in het buitenland en met de verkopers afgesproken om vanaf Schiphol direct door te rijden(dag later) Prima, dochter haalde me op, wij nog 150 km extra karren en kom je daar, tja, paard net een uur geleden verkocht aan mensen die zo langs kwamen, geloof me, dan ben je niet blij.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:07

Abercrombie schreef:
Nollie hoe is het met de advertentie met vraagprijs test? Of had je dat niet geprobeerd laatst?

dag erna ben ik gebeld en hebben ze die avond nog de pony opgehaald. :D
nu dus niks voor de verkoop, wel weer opzoek en dan test ik het nogmaals uit.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 20:54

Ben benieuwd Nollie :j

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:24

bigone schreef:
Wat ik irritant vind is het feit dat sommige verkopers zo weinig geduld hebben. Zag een jaar of twee geleden een erg leuk paard, zat toen in het buitenland en met de verkopers afgesproken om vanaf Schiphol direct door te rijden(dag later) Prima, dochter haalde me op, wij nog 150 km extra karren en kom je daar, tja, paard net een uur geleden verkocht aan mensen die zo langs kwamen, geloof me, dan ben je niet blij.

Maar, Bigone, het is toch helemaal niet zeker dat jij het paard gekocht zou hebben.Dus dan snap ik die verkoper wel.Volgens mij maken ze vaak gebruik van een dergelijke situatie door tegen kijkers te zeggen dat er zo nog iemand komt kijken, zodat die dan meteen beslissen en niet afdingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:34

anjali schreef:
bigone schreef:

Maar, Bigone, het is toch helemaal niet zeker dat jij het paard gekocht zou hebben.Dus dan snap ik die verkoper wel.Volgens mij maken ze vaak gebruik van een dergelijke situatie door tegen kijkers te zeggen dat er zo nog iemand komt kijken, zodat die dan meteen beslissen en niet afdingen.

Als mensen zoveel moeite doen om te komen kijken doen ze dat niet voor de poelegrap. Wij moesten meer dan 300 kilometer extra rijden om te bezichtigen en te rijden. Als de verkoper had aangegeven dat weg=pech is dan had ik helemaal niet gereageerd. En even een belletje was nog te veel gevraagd. Dit was een particulier, die het heel moeilijk vond om te verkopen en een goed tehuis zocht en dan geeft hij het paard meteen mee. Later paard nog weer in de picture gekregen, totaal verwaarloosd en aan flarden gereden. Erg sneu voor het paard maar ik heb wel de toenmalige verkoper een foto met mail gestuurd, hij wist het al en had veel spijt maar geld kwam op de eerste plaats. Hij vond het toen wel heel zuur dat hij niet gewacht had. Ondanks dat we het paard misschien niet gekocht hadden maar er zat wel een hele grote kans in want ze was precies wat we zochten en dat wist hij, had hem zelfs nog foto's van de stal en omgeving gestuurd waar het paard kwam te staan. Toen reageerde hij heel enthousiast en gaf aan heel blij te zijn met onze interesse. Dan moet je niet zo handelen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:44

Herkenbaar Bigone. Teleurstelling is dan inderdaad echt groot maar goed het gebeurd continu.

Ben nu bezig met een paard en kreeg (uiteraard) te horen dat er iemand anders zou komen kijken ook. Ik kon afgelopen weekend niet voor een 2e keer komen dus heb gevraagd mij op de hoogte te houden van de andere verkoper.

Die dame zou geweest zijn en dinsdag terug komen voor een 2e rit. Ik heb toen geregeld dat ik voor dinsdag kon komen zodat ik eerste keus had. Paard wordt morgen gekeurd door mijn DA. Het wie het eerst komt die het eerst koopt principe is denk ik overal uiteindelijk zo. Hoe mooi ze ook beloven het paard vast te houden of het "eerlijk" te doen zodat elke koper kans heeft.

Of het trouwens waar is van die andere koper weet ik niet, maakt mij ook niet uit ik ben nu een dag eerder komen kijken dan dat misschien het handigst uit kwam voor mij. Het paard hadden we toch al interesse in na de 1e keer dus of het wel of niet een leugen is om de druk op te voeren maakt niet uit.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 10:57

Jammer voor jou en het paard,Bigone. Soms lijkt de paardenhandel wel op roulette- al dan niet Russische roulette.... :( :) /3

Zilkesteyn70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 11:49

Ik heb een AMHA dekhengstje te koop staan en er was interresse uit zwitserland.
Heel veel foto´s en videos werden er gevraagd van voor, achter, onder en boven en dat snap ik ook wel want je wilt een beetje een idee krijgen als je niet direct zelf kunt komen kijken.
Nog uitgezocht wat het zou kosten als ie nog hier gecastreerd werd want ze willen m laten ruinen maar dat is in zwitserland veel duurder dan hier.
Dus alle gevraagde info gestuurd en hoor nu helemaal niks meer, als je een beetje fatsoen hebt dan zeg je toch gewoon dat het of te duur word of het paardje toch niet is wat je zoekt of wat dan ook, maar helemaal niks meer laten horen na zoveel gezeur vind ik niet echt netjes.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:00

Tja het is eenmaal zo, hoeveel mensen zeggen dat ze het paard willen en toch niet komen ophalen of mensen echt beloven te komen en niet komen zonder een fatsoenlijk berichtje van die kant.
En laten we eerlijk zijn, de leuke betaalbare paarden zijn gewoon het snelste weg, tegenwoordig draait ook alles om geld.

Ik kreeg zojuist een mail van een manege of ze het desbetreffende paard daar voor mogen kopen. Tja dat is prima, manege is nog niet zo slecht soms. Maar ze willen het paard 2 weken op proef om te testen of die echt mak is met ruiters, snap ik wel maar ik wil geen verpest paard terug na 2 weken proef.
Netjes terug gemaild dat ik geen probleem heb met de manege maar wel met de proef periode en het paard uitgebreid bij ons getest mag worden.
Toen hadden ze geen interesse alleen minstens een week op proef.. Twijfel twijfel

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:01

Zilkesteyn70 schreef:
Ik heb een AMHA dekhengstje te koop staan en er was interresse uit zwitserland.
Heel veel foto´s en videos werden er gevraagd van voor, achter, onder en boven en dat snap ik ook wel want je wilt een beetje een idee krijgen als je niet direct zelf kunt komen kijken.
Nog uitgezocht wat het zou kosten als ie nog hier gecastreerd werd want ze willen m laten ruinen maar dat is in zwitserland veel duurder dan hier.
Dus alle gevraagde info gestuurd en hoor nu helemaal niks meer, als je een beetje fatsoen hebt dan zeg je toch gewoon dat het of te duur word of het paardje toch niet is wat je zoekt of wat dan ook, maar helemaal niks meer laten horen na zoveel gezeur vind ik niet echt netjes.

Helemaal met je eens, kost zo weinig moeite om even te zeggen dat je toch niet verder gaat. Ik ga wat dat betreft nu vaak richting buitenland en dan de grotere stallen, ervaring toch dat je daar niet voor niets komt als je een afspraak hebt staan.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:05

kletzk ik zou ook een week op proef niet doen of dat nu een manege of een particulier is. weg is weg. ik zou die rompslomp niet willen wat je ervan kunt krijgen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:00

proefperiode sta ik ook niet toe. Komen rijden bij mij thuis geen probleem maar niet op proef bij een ander staan.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 13:30

Ik ging eens kijken bij wat paarden die te koop stonden, op een stal waar Natural Horsemanship centraal stond. Op de site kreeg je een prachtige sfeerimpressie, mooie paarden, zonder hoofdstel of zadel, terwijl zij met eigenaren rond galoppeerden over mooie vlaktes. Je kent het wel.

Toen kwam ik daar aan. Mooie stal, de pensionpaarden stonden er netjes bij!
Maar de paarden voor de verkoop.. := Drie twenters bij elkaar in een stal ter grootte van twee normale stallen, met kale ondergrond (ja, mest). Een hengstige merrie tegenover een Andalusiërhengst, die de hele tijd als een malle zichzelf gek aan het maken was dus.

Ik vond het niks en vertelde de eigenaresse van de stal dat ik hier niks tussen zou vinden. Oh, wacht, ze had nog wel wat paardjes te koop! Als eerste toonde ze een ranke D-pony (ik ben en was toen ook al 1.71 :') ), die in de lessen liep. Alle paarden werden daar bitloos gereden, vertelde ze trots. Ik bekeek het paardje eens van dichtbij, het was echt een lief ding! Zag ik allemaal wondjes bij de mond, op de plek waar normaal een bit ligt. Dus ik vroeg hoe dat kon. 'Ja,' zei ze, 'de kindergroep gaat wel eens op buitenrit en dan wordt er wel een bit ingelegd.' Euh, oke, dus je laat kinderen van een jaar of 7 nooit met bit rijden, en legt er dan voor een buitenrit opeens een bit in :=
Nevermind, paardje was echt te klein.
Oh, ze had nog wel een paard te koop staan! Nou, we waren er toch al, dus laat maar zien.
Het betrof een kruising Fries, wel de goede maat dus. Meteen werd hij opgezadeld en als bitloze optoming kreeg het paard een touwhalster om. Een staljongen reed het paard eventjes voor, het was nog maar een jong dier van een jaar of drieënhalf. Toen mocht ik er op, leuk! Ik stapte een rondje door de bak, zodat we even aan elkaar konden wennen. Toen ik na dat rondje weer mijn moeder en de eigenaren van de stal passeerde, wenkte de eigenaresse me. 'En? Ga je hem kopen? Ja toch, gaat goed!' Ik gaf vriendelijk aan dat ik dat niet zo snel wist. 'Pas maar op', kreeg ik te horen, 'volgende week is hij óf verkocht of 500 euro duurder.' :')
Uiteindelijk mocht ik omdat ik serieus geïnteresseerd was, een week later nog eens komen om te kijken of de klik er toen ook nog was. Toen we aankwamen bij de stal, was er een clinicweekend bezig voor volwassenen die willen leren paardrijden. En welk paard werd hier onder andere voor ingezet..? Die jonge Fries. 8)7 Een kerel zonder enige ervaring (sprak later met hem) zat erop, en die reed een beetje in het rond. Na een tijdje schrok het paard en galoppeerde schuin door de bak heen en wisselde vanuit zichzelf. Toen kwam de eigenaresse van de stal dolenthousiast op me af 'kan je zien hoe goed hij kan wisselen op commando??' Eh, ja, right, met een man erop die voor het eerst in zijn leven paardrijdt, sure :j

Ik heb de mensen vriendelijk bedankt en ben weg gegaan. Ze positioneren zich als een stal waar het paard belangrijk is en centraal staat, maar hebben mij in een half uur in totaal 6 keer aangedrongen om een paard van hen te kopen en datzelfde ook nog bij mijn moeder :')

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 14:13

petraaken schreef:
proefperiode sta ik ook niet toe. Komen rijden bij mij thuis geen probleem maar niet op proef bij een ander staan.

StalNollie schreef:
kletzk ik zou ook een week op proef niet doen of dat nu een manege of een particulier is. weg is weg. ik zou die rompslomp niet willen wat je ervan kunt krijgen.

Blij dat het dus niet aan mij is en meer mensen er zo over denken. Keuren kan naar een dierenarts op eigen keus maar wel bij mij of op de kliniek.
Rijden en testen kan wederom bij ons.
Ben zo bang om een verpest/kapot paard terug te krijgen.