Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jolandje schreef:mijn eerste veulen is geboren en heeft hier een prachtige naam gekregen, nu heb ik nog een drachtige merrie, zij moet pas eind juni bevallen, maar goed, namen bedenken kan nu best al toch? de merrie heet NXS Duffy's Super Angel Glow ( Glowy), de hengst waar ze door gedekt is heet, Special Delivery van LEB( Billy)zijn beide amerikaanse miniatuurpaardjes, ik hoef geen bepaalde letter ofzo, maar bij mij beginnen de namen met stalnaam en naam hengst , in dit geval dus Josta Billy's ............, iets van een fantasy of sprookjesachtige naam vind ik mooi, en zowel voor merrie als hengstveulen, heeft er iemand leuke ideeen ?
croyslover schreef:ik heb hier een 9 maanden drachtige merrie, ze is zwart/bruin nonius (hongaars ras) 165 hoog ze heet dahlia en ik zoek een hele leuke naam voor haar veulen (met evt betekenis)
Quebelle schreef:croyslover schreef:ik heb hier een 9 maanden drachtige merrie, ze is zwart/bruin nonius (hongaars ras) 165 hoog ze heet dahlia en ik zoek een hele leuke naam voor haar veulen (met evt betekenis)
Hier wat Hongaarse namen;
Aliz (nobel)
Aranka (goud)
Zsazsa/Zsa Zsa (lelie)
Lícia (blij, gelukkig)
Cilla/Silla (van het hongaarse 'csilla" wat ster betekent)
Tímea (eer)
Andor (krijger)
Sandor (beschermer)
Gaspar (schat)
Jelleee schreef:jolandje schreef:mijn eerste veulen is geboren en heeft hier een prachtige naam gekregen, nu heb ik nog een drachtige merrie, zij moet pas eind juni bevallen, maar goed, namen bedenken kan nu best al toch? de merrie heet NXS Duffy's Super Angel Glow ( Glowy), de hengst waar ze door gedekt is heet, Special Delivery van LEB( Billy)zijn beide amerikaanse miniatuurpaardjes, ik hoef geen bepaalde letter ofzo, maar bij mij beginnen de namen met stalnaam en naam hengst , in dit geval dus Josta Billy's ............, iets van een fantasy of sprookjesachtige naam vind ik mooi, en zowel voor merrie als hengstveulen, heeft er iemand leuke ideeen ?
Josta Billy's Glow In The Dark
Josta Billy's Special Edition
jolandje schreef:mijn eerste veulen is geboren en heeft hier een prachtige naam gekregen, nu heb ik nog een drachtige merrie, zij moet pas eind juni bevallen, maar goed, namen bedenken kan nu best al toch? de merrie heet NXS Duffy's Super Angel Glow ( Glowy), de hengst waar ze door gedekt is heet, Special Delivery van LEB( Billy)zijn beide amerikaanse miniatuurpaardjes, ik hoef geen bepaalde letter ofzo, maar bij mij beginnen de namen met stalnaam en naam hengst , in dit geval dus Josta Billy's ............, iets van een fantasy of sprookjesachtige naam vind ik mooi, en zowel voor merrie als hengstveulen, heeft er iemand leuke ideeen ?
HiFive5 schreef:In juni wordt ons gevlekt veulen geboren dat momenteel nog naamloos is, inspiratie gezocht
AylaB schreef:HiFive5 schreef:In juni wordt ons gevlekt veulen geboren dat momenteel nog naamloos is, inspiratie gezocht
spot
flasch
moon
flashlight
even een vraagje tussendoor, moet de naam met een bepaalde letter beginnen? of moet het een naam zijn uit een bepaald land, of juist niet?
skittle
tiamo
Joraya
Amber
Goldstar (goldy)
Goofy
sunny
qualitant
dingo
diëgo
doopy
sandrie
Kentaro schreef:Wij verwachten dit jaar 6 veulens! (shetlanders)
Verwachtte kleuren zijn zwart, vos of bruin.
De naam moet met een K beginnen.
helaas houdt de eigenaar niet van dubbele namen![]()
Wie weet er een paar mooie?