[VOLG] Bonte Jaopie & lessen van Steef Geelen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: Bonte Jaopie & lessen van Steef Geelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 16:21

Ik en vitaminetekort is echt zeer onwaarschijnlijk, als je weet hoe ik eet en wat ik er aan vit.supplementatie bij slik. Bovendien ben ik nog geen half jaar terug op zowat álles doorgelicht, geloof alleen m'n oren nog niet, hahaha, ik ben dan eigenlijk ook nooit "ziek", dit is voor mijn doen wel heel uitzonderlijk, zo hondsberoerd en uitgeput zijn. Normaal kan ik ook niet stilzitten, nu doe ik niets liever.

Maar alla, 'k ben ook geen achttien meer, dat is ook weer waar (he waarom nou niet?)

Heb eerder het gevoel dat "alles" me een beetje teveel is geworden van de laatste tijd. Persoonlijk, met Jaopie, het racet allemaal maar door (soms letterlijk, hahaha). Misschien zegt mijn lijf nu wel even: Ho tot hier en niet verder...

Voor 't zelfde geld duurt het een dag en gaat 't morgen weer redelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:08

Ik zou ook even naar de dokter gaan met deze klachten... er kan toch nog iets veranderd zijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:49

terpentijn schreef:
Als het aan jullie ligt kan een mens niet eens in alle rust verlíéfd zijn. Er zijn nog grenzen hoor.

Morgen ga ik weer op Jaopie.

Ik wou nog vragen na je verhaal….ben je verliefd?? Maar ik liep 3 pagina's achter dus dacht…eerst ff alles lezen :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 17:50

ohhh…ziek ook nog. Gewoon maar eens rustig aan doen, misschien gaat het morgen een stuk beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:18

Beterschap in ieder geval, goed dat je naar je lichaam luistert. :)

Selima

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:39

Heel veel sterkte, Terpentijn! Hopelijk is er niet echt iets mis met je en ben je er vlot doorheen!

Zou kunnen (klein kansje) dat je je zo ergerde in de les zondag omdat je eigenlijk al iets onder de leden had en dan ziet alles er nou eenmaal een stuk 'minder aangenaam' uit.

Maar alle emoties van de laatste tijd kunnen natuurlijk ook de oorzaak zijn, van zowel je irritaties als van de lichamelijke ongemakken. Maar goed, daar zijn al een hele hoop hele zinvolle posts aan gewijd (en al dat 'gedenk en geschrijf', van heel wat bokkers, met jou zelf als aanvoerder, maakt dat dit een topic blijft om op de voet te volgen...)

Nogmaals beterschap!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 11:15

Vanochtend toch weer zelf Jaopie en Khavanna gaan voeren, daarna met Dobers even naar bos. Die zijn gisteren alleen maar even voor het hoognodige op het achterf geweest, dat kan ook niet langer dan een dag, dan worden ze helemaal hyper. Rijden op Jaopie is nog wel even een brug te ver, want de energie is nu al weer op en mentaal heb ik mezelf ook nog helemaal niet bij elkaar.

Ik wil dat voeren verder ook niet afschuiven op Hanneke, de staleigenaresse, langer dan strict noodzakelijk is.

Moet vanmiddag ook nog even de Shetten doen, dus nu maar weer even rustig aan.

Zodra het weer wil pak ik Jaopie weer.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:39

Op uitnodiging van terpentijn himself kom ik hier even lezen hoe het met hem gaat...vinden jullie het vervelend als ik kom meekletsen hier?
Eerlijk zeggen, hoor, want dan ben ik na deze boodschap gewoon weer weg uit dit topic...

Keertje bloed laten checken kan nooit kwaad, dat je vitamines slikt, garandeert niet dat je lichaam ze ook opneemt!
Ga ook wel sterk mee met degenen die zeggen dat het een terugslag kan zijn van hetgeen je allemaal te verwerken hebt gehad.
Ondanks dat e.e.a. "goed" is afgelopen, doet het toch veel met je, zowel lichamelijk als geestelijk.
Dit heb ik ook aan den lijve ondervonden en nog steeds...

Neem je tijd, geniet en eis niet teveel van jezelf!
:*

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:40

Shirley!!!!!!! *\o/*

Beterschap/sterkte Terpentijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:00

Fijn dat het weer ietsje beter gaat! Tenminste, zo klinkt het wel!
En ga nou niet alles zelf zitten doen, maar vraag (ons) om hulp als je het niet red!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 13:40

Dank voor de lieve berichtjes.
Vind het niet zo erg dat ik geen enkele puf heb om Jaopie te gaan rijden, eerlijk gezegd heb ik totaal geen zin in welk paard of paardengedoe dan ook op dit moment. Ook niet in gepoets, getrain of geles, raak al weer stressy als ik er maar aan dénk. Zo lang ik me zo er over voel ga ik natuurlijk ook niks er mee doen.

Misschien moet ik op vakantie (kan niet) of overal even een time out van nemen, ook van de lessen en alles.... weethetniet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:43

Het lijkt wel of je een burn-out hebt...
Maar als je op vakantie wil; [naam] en ik kunnen best een paar dagen voor je paarden zorgen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:43

Weet je wat ik zou doen als ik jou was; een mailtje naar Steef sturen.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:44

Zeker niet gaan rijden o.i.d., dat is bij voorbaat al gedoemd om te mislukken...
Je voelt vanzelf wel wanneer je er aan toe bent!
Gewoon hooi erbij gooien en lekker kijken hoe ze het opeten :(:)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 13:54

@Koudbloedkim: ja lief aangeboden, maar niet voor m'n Dobers, en een mailtje sturen: waarom dát nou weer, wat moet die man daar ook mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 13:56

Ik heb ook weleens meegemaakt wat jij nu hebt meegemaakt en ik heb hem toen wel gemaild.
Uit ervaring weet ik dat hij precies die dingen weet te zeggen, waardoor je weer uit die dip kunt komen.
Maar je moet het natuurlijk zelf weten...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 14:03

Nee doe ik niet, ga écht niet instructeur lastig vallen met "een dipje", zou me doodschamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:03

En bedankt...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 14:07

Zo bedoel ik het niet!
Niet dat jij het niet had moeten doen, maar zou voor MIJ niet werken. Ben echt niet te beroerd om hem over paardenonderwerpen te mailen hoor, maar niet over dit.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:09

Doodschamen hoef je je natuurlijk nergens voor, maar eerlijk gezegd vind ik ook dat het hem niets aangaat...
Hooguit tijdens de les, dat je aangeeft niet lekker in je vel te zitten, maar dat zal hij ook wel zien aan de ruiter..en anders wel aan het paard ;), maar je hoeft toch geen tekst en uitleg te geven waarom je even geen puf hebt om te rijden?

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:09

Ach wat jammer, ik kwam even spieken of er alweer een vrolijk verslag was, blijkt de hoofdpersoon gevloerd. Beterschap Terpentijn, en toch nog even wat bemoeienis.

Want hoeveel mensen zijn er die als ze benauwd, beroerd, duizelig en zweterig zijn wel zin hebben in iets anders dan op de bank liggen? Bij mij thuis heet dat gewoon 'ziek'.

Dat kan het gevolg zijn van (mentale) stress, maar ook dan is er vaak een niet-mentale aanleiding voor de echte ziekteverschijnselen. Omdat stress de weerstand verlaagt en het lichaam dan wel echt ontregeld raakt van een simpel virusje waar het anders tegen bestand zou zijn.

Stel nou dat KbK met deze verschijnselen rondliep, dan zou je zelf toch ook vinden dat ze in bed moet kruipen en naar de huisarts moet als ze na een dag of twee niet opknapt? Doe dat dan zelf ook en wat betreft die time-out: niemand is onmisbaar. KbK heeft al aangeboden de paarden een paar dagen voor je te doen en de honden kunnen misschien ook wel gewoon mee op time-out? Wat je precies moet doen weet ik natuurlijk ook niet, maar tot nu toe kwam je op mij over als een kanniet-ligt-op-het-kerkhof-en-wilniet-ligt-ernaast-type. Als je dat bent en nu opeens niet, dan lijkt het me best verstandig om eens te kijken of iemand je kan helpen (niet noodzakelijk op Bokt trouwens, eerder in de echte wereld).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:13

Ik bedoel ook niet dat je je hele hart hoeft uit te storten en tot in detail hoeft te vertellen waar je last van hebt.
Maar goed, wat voor de één werkt hoeft voor de ander niet te werken natuurlijk.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:59

Gewoon je tijd nemen en uitzieken (doe ik ook op mijn werk)
Paarden voeren en verder laten voor wat het, is Steef mailen dat je even een time out neemt omdat je ziek bent, hoeft verder geen uitleg ofzo.
Je energie in je Dobers steken en in jezelf.
Beterschap

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 16:18

Heb net ruim een uur niksdoende op achtererf in stretch-stoel in de zon gelegen, geritsel en gekauw van de Shetten achter me in de paddock, kwinkelerende vogeltjes, lekker voorjaarszonnetje op m'n bek en armen...geluiden veraf van kukelekuhaan, getok van kippen aan overkant... en mijn senior Doberreu die lekker op de paardendeken in het zonnetje aan m'n voeten kwam liggen soezelen, effe niks aan je kop... Hey lekker!
Ook een soort klein vakantiegevoel dus.
Ga nog even niks naar niemand mailen, straks krijg ik daar bij nader inzien spijt van en /of ben ik bij volgende les weer helemaal into it, eerst maar eens kijken hoe het verder gaat.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:23

Klinkt goed, Terpentijd, even lekker vitamine D absorberen.
Kan inderdaad best een combinatie van factoren zijn dus kijk even aan of het beter gaat als je lichamelijk en geestelijk even rust neemt. Dat heb je Khava ook gegund dus jij mag nu ook even ;)

Als je de komende les nog niet wilt doen, is het waarschijnlijk vroeg genoeg als je 1 of 2 dagen van tevoren afmeldt met de mededeling dat je niet lekker bent.