Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimnl

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 08:37

Mijn plannen met hem zijn eigenlijk heel allround!
Hij is nu 2,5 maand onder het zadel en blijkt toch wel al dressuur beentjes te hebben haha. Hij is springgefokt en ook dit hebben we van de week uitgeprobeerd onder het zadel en dit deed hij ook erg goed. Dus ik wil van de zomer met hem gaan starten in de B dressuur (voor ons beide de 1ste x dan) en eind dit jaar hopen we ons 1ste B spring proefje te kunnen springen (maar aangezien ik weinig spring ervaring heb moeten we even kijken of dit dan wel haalbaar is). En ooit misschien een x een paarcrosstrainingen en misschien wedstrijden.
Voorderest mag hij lekker mee op buitenritten maar eerst nog maar even goed onder het zadel bevestigen want hij is behoorlijk heet. En ik vind al het grondwerk en wandelen ook erg leuk dus dat mag hij ook lekker blijven doen.

Bedankt voor de tips over foto's plaatsen!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 09:52

Gisteren is er iemand langs geweest, die gaat over twee weken beginnen met onze paarden verder zadelmak te maken en in te rijden :)
Dan is mijn merrie hopelijk al beetje verder gereden tegen dat ikzelf ook weer mag rijden :)

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 11:47

Yes, gister voor het eerst een rondje gestapt op Sunshine! Het ging zo goed dat ik na het hangen en leunen op haar er heel voorzichtig op ben gestapt. Super trots uiteraard. En wat gedraagde ze zich voorbeeldig!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 12:26

Ik ga toch wel zeuren over een cap. Als je het geheel tot je eigen verantwoordelijkheid wilt laten horen, claim dan ook niet bij de zorgverzekering waar wij met zijn allen steeds meer voor moeten betalen Als het fout gaat.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 09:29

lailapri schreef:
Ik ga toch wel zeuren over een cap. Als je het geheel tot je eigen verantwoordelijkheid wilt laten horen, claim dan ook niet bij de zorgverzekering waar wij met zijn allen steeds meer voor moeten betalen Als het fout gaat.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-15 17:41

Na 4 dagen ziek te zijn heb ik vandaag weer heel fijn op Hinde kunnen rijden. We zijn vooral bezig om haar meer proberen te laten zakken wat ze dus heel moeilijk vindt. Ze krult heel snel op en dat willen we juist niet. Het gaat gelukkig elke keer weer een stapje beter en ze voelt steeds wat stabieler in, fijn paard! Ik zal zo wat foto's plaatsen. Hoe gaat het met jullie beestjes vandaag?

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:07

Hallo, mag ik mij hier ook melden? Ik lees al een paar weken mee. Hier ook eentje die op dit moment beleerd wordt (door anderen, speel een beetje vals dus). Vind het wel interessant om te lezen hoe jullie het allemaal aanpakken thuis en op nieuw terrein enz. :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 18:31

yeentll schreef:
Na 4 dagen ziek te zijn heb ik vandaag weer heel fijn op Hinde kunnen rijden. We zijn vooral bezig om haar meer proberen te laten zakken wat ze dus heel moeilijk vindt. Ze krult heel snel op en dat willen we juist niet. Het gaat gelukkig elke keer weer een stapje beter en ze voelt steeds wat stabieler in, fijn paard! Ik zal zo wat foto's plaatsen. Hoe gaat het met jullie beestjes vandaag?

Bij ons gaat het wel goed. Althans, zal echt nog wel ff duren voordat ie echt zadelmakkie is. hij is echt heter dan heet zeg maar. Nog echt wel spanning met op- en afstappen en dat zal echt nog wel ff duren. Geen "bokker" dat niet, maar vlug, vlug, vlug. Dat op- en afstappen schijnt wel een Ferro dingetje te zijn.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:14

Gaat lekker bij de meesten! :D

Bij ons gaat het er nu zo aan toe, haha :')
Afbeelding
Zo'n beetje elke dag haal ik dit er af, zomervachtje komt er aan.
Happy is bijna 3 realiseerde ik me laatst trouwens *\o/*, vandaag heb ik haar even gelongeerd, ging heel lekker, ze zoekt steeds meer de ontspanning op, ook op haar moeilijke kant en daar ben ik onwijs blij mee.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:40

Hier gaat het beleren ook fijn. Kunnen 10 dagen geen bit in dus maar met halstertje, wel weer erop gezeten en gestapt. Ze keek nergens naar en vond het eigenlijk wel prima allemaal.

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-15 19:55

Morgen een leuke spannende dag voor mijn jonkie History. Namelijk zadels passen! Dus de eerste keer dat er een zadel op komt. Zoooo benieuwd hoe hem dat gaat staan!!

Afgelopen week op speelse wijze wat op zijn rug gehangen, kijken wat hij hiermee deed. Zoals ik wel verwacht had, maakte het hem niets uit en vond het allang gezellig die benen aan de ene kant en vrouwtje's hoofd aan de andere kant :D

Kleine kinderen worden groot.... Nu 3 jaar en bijna 4 maanden oud.
Kruising Fjord x Pinto

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 07:51

Oh spannend Orsje , maak je wel foto's van je knapperd

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 09:46

leuk ding orsje

Mijn jonkie heeft afgelopen weekend zijn eerste handpaard training gehad. Eerst durfde hij niet gelijk bij mij te komen. Ik was zo hoog. Toen ik vervolgens verder reed kwam hij achter ons aan. Vindt het wel raar maar wil wel mee! Ging voor een eerste keer al super goed. Al probeert hij wel iedere 60 seconden mijn andere paard te bijten :x kwal.....
Dan is mijn huidige rijpaard wel echt een held. Hoef geen seconden op hem te letten. Kan mij volledig focussen op dat ettertje naast mij <3

yeentll

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 11:47

Hieronder wat foto's van Hinde, komende week heeft ze weer lekker een weekje vrij. We doen alles heel rustig aan omdat ze met zulke sprongen vooruit gaat elke keer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 12:58

Hinde is echt een héél leuk paard!

Die van mij gaat volgende week weer onder het zadel, net als onze hengst.
Ben erg benieuwd! Mag het wel niet meer zelf doen. }:0 maar gelukkig iemand goed gevonden die aan huis gaat komen, voor drie keer per week.
Dan is ze fijn al wat gereden tegen dat ik terug mag rijden :)

Orsje, ook een leuk paard! Heb je ook een foto waar hij volledig opstaat? Ziet er schattig uit :)

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 13:03

Ziet er goed uit yeentll, echt een leuk paard!

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 21:11

Zadel passen ging vandaag echt uitstekend! Na 5 zadels erop gehad te hebben, kwamen we uit op een fijn dressuurzadel dat goed lag!

Hij pikte het uitstekend op en stond voorbeeldig, bijna trots erbij. Zijn eerste aanraking met een zadel.

Ook op de foto's staat hij er heel trots op! Vrijdag ga ik het zadel uitproberen op een andere pony, kijken of het mij ook past en lekker rijdt. Heb hem nu even op proef, zodat ik hem met longeren ook kan gebruiken. Zadel is van een stalgenoot, dus dat scheelt!

Afbeelding

Afbeelding

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 19:13

hinde is leuk yentll, wat pakt ze het goed op.
Heerlijk dier ook heb jij orsje, hij kijkt er heel onschuldig bij haha

Hier van de week weer aan de hand een paar rondjes door de binnenbak gestapt, ging super.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 21:59

Ik meld me ook weer. Kan helaas geen foto's zien maar die kijk ik dan thuis weer.

Vanmiddag beide jonkies weer gepakt met hun verzorgsters. We doen nu om de week een lesje en verder doen de meiden twee a drie keer per week zelf wat met de pony ernaast. Vorige les zijn we bezig gegaan met het vinden van ontspanning op commando dus niet lopen frutselen en rommelen aan vanalles maar gewoon koppie laag even stilstaan. Tot ze gingen kouwen, zuchten, likken, schudden en het daarna zelf weer vinden. Dat is best lastig met de koekiemonsters dus meiden hadden huiswerk. Bij de een was het echt verbeterd, de ander merkte ik weinig verschil maar was ook heel boos op de hele wereld vandaag. Beide hebben we gezadeld en even laten bewegen met singeldruk. Geen kick natuurlijk. Toen erop en net zolang met de pony's gewandeld dat ze in de ontspanning zakte. Ik denk nog een of twee keer zo en dan kunnen we er zo op weg rijden. ZE reageren beide al op beenhulp en uitademen toen we dat vandaag even probeerde dus dat is fijn.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 18:44

Mijn 3 jarige (of binnen 2 weken toch..) puber heeft gisteren voor het eerst een bit in gehad. Gewoon voor eens te proberen, wat zijn maat beetje was etc. En eens wat anders, niet met de bedoeling het veel te gebruiken.
Meneer vond het allemaal prima, was of hij deed het al jaren. Hebben wat rondgestapt met bitje in, geen enkel probleem.

Sinds een week heb ik hem ook de longe geleerd, wat eigenlijk ook zonder echt veel moeite gegaan is. Meneer kan nu stap-draf op beide kanten (wel longeer ik hem héél weinig, gewoon 5min aan elke kant (max, eigenlijk nog niet) en voor de rest véél ander grondwerk). Maar hij heeft het allemaal vrij makkelijk opgenomen (als ik herinner hoe een gesukkel het was om zijn halfzus het longeren aan te leren .. met nodige bokjes etc richting de persoon die ermee werkte/zich lostrekken/..., terwijl met hem was het echt van.. "ahja, ok, ja, ik zal dan wel draven of stappen, whatever" :')
Misschien komt het moeilijke stuk met de galop aan te leren? (hier ga ik nog even mee wachten)

Ik vind hem een beetje saai om op te leren tot nu toe haha :') Nou ja, hij is buiten dan weer wat meer puber voor de moment en zijn verlatingsangst-issues spelen voorlopig nog wat hard op, dus helemaal makkelijk is het nooit natuurlijk.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:25

Vandaag voor het eerst een zadel op Haydn gehad, wat ik verwachte deed hij ook... Even z'n staart tussen z'n billen knijpen en z'n achterbenen bijna tussen z'n voorbenen brengen :D kwaliteit tot zitten heeft hij wel ~~}> , hij was erg braaf verder, na een rondje liep hij alsof hij nooit anders deed ... Trots op m <3

Knappe Hinde , ze gaat lekker yeentll .

Kimnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:11

Wat een leuke knappe paarden zie ik allemaal.

Ik heb ook eindelijk wat rij fotos van mij en Faldo.

En ja natuurlijk heb ik netjes mijn cap op en mijn bodyprotector aan ;P

hij heeft erg de neiging om heel diep te gaan lopen. Letterlijk bijna met zijn hoofd tussen zijn voorbenen, zeker in de galop.. maar het gaat steeds beter. Ik ben ook zo blij dat ik vanaf dag 1 begeleiding erbij heb van Alexander Bonnet van de paardenbemiddelaar. Ik rij nu 3,5 maand met faldo met een tussenstop van 1 maand. De 1ste 2,5 maanden 2 a 3 x per week en nu even niet tot 9 april ivm met wachten op de zadelmaker. En hij word volgende maand 5 jaren jong.

Maargoed hier de foto ;)
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben echt super blij dat het nu zo goed gaat want het heeft zeker 10 x geduurd voor meneer een keer de rodeo achter wegen liet.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:16

Zonde als er eerst een rodeo aan vooraf moet. Gelukkig nu dus niet meer? Vind het een mooi paard om te zien :)

Kimnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 21:28

ja zeker zonde en dankje.
Ik had hem toen al een jaar maar hij is gewoon heel erg heet, steiger en bokt bv ook altijd in de paddock/op het land en tijdens het longeren ook regelmatig. Had hem voor de 1ste x erop al zeker 40 x met zadel zonder problemen gelongeerd/gewandeld en ook het hangen ging keer op keer vlekkeloos. Alleen het echte zitten kon hij gewoon niet aan. Maar gelukkig heb ik Alexander gevonden en die zat het gelukkig goed uit en heeft Faldo samen met mij het vertrouwen kunnen geven en nu loopt hij echt top en is helemaal blij als we weer naar de bak gaan.

Kimnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 22:22

Nog even een vraagje over het foto plaatsen op je profiel. Ik kan nergens een keuze invoeren voor een foto aan te klikken en ook niets plakken. Kan iemand mij dit misschien uitleggen?