Wat voor ras zou je nooit kopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:54

xSlvna schreef:
Dus? Nog onvolwassen van je om zo te reageren. Een draver is niet gebouwd voor GP dressuur en springwerk, wel voor top drafwerk. Een KWPN precies omgekeerd, fijn toch? Als je baanmensen deze vraag stelt zullen ze allemaal de KWPN niet willen, puur omdat deze niet kan presteren op de baan. Ja hij zal zeker hard kunnen draven, maar niet hard genoeg. Zeker kan een draver springen, maar niet hoog genoeg.

Het punt is, kwpn'ers zijn niet te vinden op de baan. Dat is logisch. Maar een draver mag geen dressuur of springen. En het punt is, dravers zijn wel in de dressuur en springsport actief... dus dravers en kwpn'ers kun je niet vergelijken op dit gebied. Want wat draver eigenaren meemaken, all die oliebol die zij naar hun hoofd gegooid krijgen, krijgen die kwpn eigenaren nooit naar hun hoofd geslingerd. Snap je? Kwpn'er zit niet op de baan dus geen discussie. Draver wel in de dressuursport en iedereen gelijk: "Nee, dat is een draver, laat hem terug naar de baan gaan." Die reacties slaan nergens op.

En mensen die zeggen dravers zijn uit verhouding, lelijk en hebben een te lang hoofd... kijk eens naar de kwpn'er... die zijn ook niet perfect!

NikkivanOlst

Re: Wat voor ras zou je nooit kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 18:57

Pfff... Ik zou elk ras (of kruising) kopen.
Zolang het maar klikt, het paard me aanstaat en ik er iets in zie :))

Binnen rassen heb je tegenwoordig zoveel verschil gekregen....

Quiir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:01

Heimdallr schreef:
xSlvna schreef:
Dus? Nog onvolwassen van je om zo te reageren. Een draver is niet gebouwd voor GP dressuur en springwerk, wel voor top drafwerk. Een KWPN precies omgekeerd, fijn toch? Als je baanmensen deze vraag stelt zullen ze allemaal de KWPN niet willen, puur omdat deze niet kan presteren op de baan. Ja hij zal zeker hard kunnen draven, maar niet hard genoeg. Zeker kan een draver springen, maar niet hoog genoeg.

Het punt is, kwpn'ers zijn niet te vinden op de baan. Dat is logisch. Maar een draver mag geen dressuur of springen. En het punt is, dravers zijn wel in de dressuur en springsport actief... dus dravers en kwpn'ers kun je niet vergelijken op dit gebied. Want wat draver eigenaren meemaken, all die oliebol die zij naar hun hoofd gegooid krijgen, krijgen die kwpn eigenaren nooit naar hun hoofd geslingerd. Snap je? Kwpn'er zit niet op de baan dus geen discussie. Draver wel in de dressuursport en iedereen gelijk: "Nee, dat is een draver, laat hem terug naar de baan gaan." Die reacties slaan nergens op.

En mensen die zeggen dravers zijn uit verhouding, lelijk en hebben een te lang hoofd... kijk eens naar de kwpn'er... die zijn ook niet perfect!

Geen enkel paard is perfect, dat veel mensen Dravers nou minder mooi vinden dan andere paarden kan toch gewoon. Ik word er een beetje gek van dat je maar de hele tijd hetzelfde roept, een mening verander je echt niet dus hou op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:04

Ik lach me kapot om de meeste reacties hier. _O- Wat een gezeur of een draver mag dressuren/springen of niet.

Oja, Fries mag ook nog in mijn rijtje, hoef ik bij nader inzien ook niet.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:05

Hou dan ook alsjeblieft zelf op met het afkraken van de draver... Want ik ken genoeg andere rassen waaronder een KWPN die uit verhouding en lelijk is. Tevens ken ik een super mooie Vivaldi hengst, super mooi paard, veel body en front. Heeft ook een erg mooi koppie.

Maar een draver vind ik ook geweldig, er zitten echte parels tussen, jammer genoeg ziet niet iedereen dit. Ik waardeer elk paard, maar zodra mensen leugens over de draver gaan verzinnen kan ik er niets aandoen dan even uitleggen dat het niet zo is. Want ja ik begon vriendelijk, maar als mensen dan de draver nog meer gaan afkraken en mij de les gaan lezen, donder dan maar op.

En het gaat echt niet om een draver die kan dressuren of springen. Het gaat er toch om dat je een team bent met je paard? Al heb je het lelijkste paard van de hele wereld, voor de eigenaar is en blijft het een pareltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:07

Er wordt niet afgekraakt, dat is nou het hele punt! Mensen zeggen dat ze ze uit verhouding VINDEN, of niet mooi VINDEN. Dat is iets anders dan afkraken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:08

En geen paard die er onzekerder door wordt hoor als iemand het ras niet mooi vindt :')
Alleen eigenaren kunnen daar last van hebben, de vreselijke onzekerheid, maar moeten er gewoon boven staan :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 03-03-14 19:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MarshaAldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:08

geen arabier of een 'groot' paard. geef mij maar een pownie. /3

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:09

Niet ras specifiek; maar alles onder de 1.40 en boven de 1.65 m zal ik niet kopen voor mijzelf.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:10

Yezzi schreef:
Er wordt niet afgekraakt, dat is nou het hele punt! Mensen zeggen dat ze ze uit verhouding VINDEN, of niet mooi VINDEN. Dat is iets anders dan afkraken.

Er zijn hier geen meningen genoemd over de draver. En dat staat een paar pagina's terug ook.

_AAASCHAAA_ schreef:
Draver om de vlakke gangen en de bouw.

zo heb ik er ook nog een paar. Maarja, het hele punt is dat ze wel worden afgekraakt. Het draverras in het algemeen afkraken... oké maar ga dan geen leugens vertellen.

Trouwens, een meerderheid van de KWPN'ers haalt GP niveau ook niet. Dut vind het een beetje vaag waar dat vandaan komt dat draver geen gp kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:11

Waarom wil je steeds een discussie voeren? Geef antwoord op de vraag en klaar, geen gemiep of het eerlijk is of niet, iedereen vindt wat anders leuk.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:12

Jeetje houd nou eens op!

Er word ook best vaak gezegd dat Tinkers lomp zijn, nou dat zijn ze lang niet allemaal. Hoor je mij hier over klagen? Nee, dat moeten mensen zelf weten. Ze ondervinden vanzelf wel dat het niet waar is en daarbij zijn er altijd uitzonderingen.

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:12

donnar schreef:
Jeetje houd nou eens op!

Er word ook best vaak gezegd dat Tinkers lomp zijn, nou dat zijn ze lang niet allemaal. Hoor je mij hier over klagen? Nee, dat moeten mensen zelf weten. Ze ondervinden vanzelf wel dat het niet waar is en daarbij zijn er altijd uitzonderingen.

+1

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:13

Doei, zeikers....

ElsRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:15

waarom worden we (terwijl ik niets heb gezegd over dravers) nou weer zeikers genoemd? ieder heeft zijn of haar eigen mening en idee, of dat nou goed of fout is. punt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:16

Laat het gewoon rusten. Ik zou trouwens ook geen ezel willen, al is dat geen paardenras. _O-

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:17

Ik wilde bijna zeggen een Tinker, maar dat is niet helemaal waar. Ik vind alleen het behang bij de Tinkers zo lelijk. Die lange baarden, soms manen zo lang dat het lelijk wordt. En het behang aan de benen is eigenlijk altijd smerig. Maar zonder het behang vind ik het eigenlijk best leuke paarden. Dus, een Tinker is wel welkom, als er maar een tondeuse bij geleverd wordt!
Daarbij zal binnen een ras het ene paard je wel aanspreken, het andere weer niet.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:20

Tinkers zonder vlekken, fjorden, haflingers, koudbloeden (muv tinkers met vlekken), friezen.

coldsummers

Leuk dat mensen zich aangesproken voelen terwijl ze er niks mee te maken hebben...

Yezzi, ik wil een muildier of muilezel of iets... ik weet niet hoe je ezelxpaard of paardxezel noemt, maar ik zou er best eentje willen. Lijken me maffe beesten maar oh zo grappig.

Vroeger wilde ik een berber, iets forser dan een arabier omdat ik de arabier te vellig vond. Het zijn mooie paarden, maar niet mijn type. Een berber had toch iets meer, maar kon ze nergens vinden. Nu zou ik geen berber meer willen.

Maar wat bij mij echt nooit in de wei of stal komt is een kwpn'er, ik vind ze mooi maar ze zijn niks voor mij.

Sammyoo, Ik vind tinkers juist gaaf! Vooral het behang en die enorme sokken. Een tinker zonder sokken is voor mij geen tinker haha. Beetje stom, want het is en blijft een tinker.

Kuggur

Heimdallr schreef:
Al heb je het lelijkste paard van de hele wereld, voor de eigenaar is en blijft het een pareltje.

Dat kan niet. Je mag namelijk geen dravers hierheen importeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:21

Muildier/ Muilezel lijkt me wel leuk, maar ik vind ezels eigenlijk helemaal niet leuk.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:21

Kuggur schreef:
Heimdallr schreef:
Al heb je het lelijkste paard van de hele wereld, voor de eigenaar is en blijft het een pareltje.

Dat kan niet. Je mag namelijk geen dravers hierheen importeren.

Pardon? Serieus! Waar slaat dit op!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:22

Het is ook té gemakkelijk... _O-

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:23

Kuggur schreef:
Het is ook té gemakkelijk...

je vraagt er nu zelf om hea! Serieus! KAP GEWOON! is dat nou teveel gevraagd!

Mdominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 19:28

Ik zou denk ik geen belgisch trekpaard willen dan kom ik er lang niet op met een krukje ;( Maar ik dacht dat een ijslander ook niks voor mij zou zijn en toch vind ik ze nu helemaal leuk :')