xSlvna schreef:Dus? Nog onvolwassen van je om zo te reageren. Een draver is niet gebouwd voor GP dressuur en springwerk, wel voor top drafwerk. Een KWPN precies omgekeerd, fijn toch? Als je baanmensen deze vraag stelt zullen ze allemaal de KWPN niet willen, puur omdat deze niet kan presteren op de baan. Ja hij zal zeker hard kunnen draven, maar niet hard genoeg. Zeker kan een draver springen, maar niet hoog genoeg.
Het punt is, kwpn'ers zijn niet te vinden op de baan. Dat is logisch. Maar een draver mag geen dressuur of springen. En het punt is, dravers zijn wel in de dressuur en springsport actief... dus dravers en kwpn'ers kun je niet vergelijken op dit gebied. Want wat draver eigenaren meemaken, all die oliebol die zij naar hun hoofd gegooid krijgen, krijgen die kwpn eigenaren nooit naar hun hoofd geslingerd. Snap je? Kwpn'er zit niet op de baan dus geen discussie. Draver wel in de dressuursport en iedereen gelijk: "Nee, dat is een draver, laat hem terug naar de baan gaan." Die reacties slaan nergens op.
En mensen die zeggen dravers zijn uit verhouding, lelijk en hebben een te lang hoofd... kijk eens naar de kwpn'er... die zijn ook niet perfect!

Wat een gezeur of een draver mag dressuren/springen of niet. 

Maar ik dacht dat een ijslander ook niks voor mij zou zijn en toch vind ik ze nu helemaal leuk