Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
[quote]geetje1 schreef:dank je kamy
eindelijk eentje die het snapt

Kamy schreef:Slachten en dan voor diervoerder gebruiken of zo?
Ik dacht dat ze dan sowieso niet naar de slacht konden. Misschien naïeve gedachte: Maar de slacht roept bij mij op: opgegeten worden door mensen![]()

Kamy schreef:Ik zie der op deze pagina weer meer dan genoeg, moet ik ze echt gaan opsommen?
Geetje geeft ook weer een andere kant van het verhaal. Maar dat wordt gelijk onderuit gehaald. Ze is niet betrouwbaar, maakt sluipreclame en al zou ze dan misschien wel betrouwbaar zijn. Dan is ze een van de weinigen en daarmee basta.
Nogmaals, gezien de harde wereld waar we in leven, hebben jullie misschien gelijk. En zijn de eerlijke mensen echt in de minderheid. Maar ze lezen dit topic misschien wel, en het doet ze misschien "pijn" om te lezen wat hier allemaal gezegd wordt.
Respecteer het nou eens, als iemand wel zijn nek uit steekt om "kapotte paarden" nog een goed leven te geven. Maar haal niet alles meteen onderuit! Dat doen wij toch ook niet met jullie mening? Wij proberen hier met echte verhalen wat te vertellen. Maar hee, dat kan toch allemaal niet waar zijn? Wij banketstaaf maar, zijn ter plekke als ongeloofwaardig bestempeld, of nog erger: ik ben geen goede eigenaar want ik wil iets zoeken wat volgens jullie niet bestaat.
even ontopic: Zou dat ene inlegvel in je paspoort er misschien ook mee te maken hebben? Niet alle paarden zijn nog geschikt voor de slacht ivm een medische achtergrond. En persoonlijk vind ik een paard naar de slacht brengen, een minder verdrietige klank hebben dan een paard af laten spuiten. En misschien dat er eigenaren zijn met paarden die niet meer naar de slacht mogen, en die dan ook liever op zoek gaan naar een andere oplossing? Die in mijn ogen ok is, zolang het dier er niet onder leidt. Maar dat is niet aan ons om te bepalen. Dat bepalen de spelers van het werkelijke spel...

Mindim schreef:Kamy schreef:Ik zie der op deze pagina weer meer dan genoeg, moet ik ze echt gaan opsommen?
Geetje geeft ook weer een andere kant van het verhaal. Maar dat wordt gelijk onderuit gehaald. Ze is niet betrouwbaar, maakt sluipreclame en al zou ze dan misschien wel betrouwbaar zijn. Dan is ze een van de weinigen en daarmee basta.
Nogmaals, gezien de harde wereld waar we in leven, hebben jullie misschien gelijk. En zijn de eerlijke mensen echt in de minderheid. Maar ze lezen dit topic misschien wel, en het doet ze misschien "pijn" om te lezen wat hier allemaal gezegd wordt.
Respecteer het nou eens, als iemand wel zijn nek uit steekt om "kapotte paarden" nog een goed leven te geven. Maar haal niet alles meteen onderuit! Dat doen wij toch ook niet met jullie mening? Wij proberen hier met echte verhalen wat te vertellen. Maar hee, dat kan toch allemaal niet waar zijn? Wij banketstaaf maar, zijn ter plekke als ongeloofwaardig bestempeld, of nog erger: ik ben geen goede eigenaar want ik wil iets zoeken wat volgens jullie niet bestaat.
even ontopic: Zou dat ene inlegvel in je paspoort er misschien ook mee te maken hebben? Niet alle paarden zijn nog geschikt voor de slacht ivm een medische achtergrond. En persoonlijk vind ik een paard naar de slacht brengen, een minder verdrietige klank hebben dan een paard af laten spuiten. En misschien dat er eigenaren zijn met paarden die niet meer naar de slacht mogen, en die dan ook liever op zoek gaan naar een andere oplossing? Die in mijn ogen ok is, zolang het dier er niet onder leidt. Maar dat is niet aan ons om te bepalen. Dat bepalen de spelers van het werkelijke spel...
Ja noem ze maar eens op, al voor Geetje haar posts had gezet, vond je er nogal bekrompen reacties tussen zitten, dus idd, noem er eens wat en onderbouw eens waarom je ze bekrompen vindt.
Niemand zegt dat er geen mensen zijn die hun nek niet uitsteken voor deze paarden en dat er geen succesverhalen zijn, want die zijn er wel. Maar het is struisvogelpolitiek om te denken dat het gros van de paarden wel een goed huisje vindt. Want dat is niet zo. Welke paarden staan op transport denk je? Als ik sommige mensen 'pijn' doe met mijn mening is dan jammer. Ik heb wat dat betreft meer met het paard te doen, dan diens eigenaar. Dat sommige meningen niet stroken met de jouwe, maakt ze niet gelijk bekrompen en dat jij een paard op contract hebt, maakt niet dat het voor de meeste paarden ook goed afloopt, dat is tunnelvisie. De enkelingen die het goed treffen, maakt het voor de meerderheid niet goed.
Citaat:Ik geloof zeker dat gezien de harde wereld waarin we leven mijn verhaal een uitzondering is.
Mindim schreef:Tja, wie de schoen past, trekke hem aan, denk ik dan. Bekrompen conclusie zoveel.
Dan zeg je toch hetzelfde als ik? Alleen voeren de goede voorbeelden bij mij niet de boventoon, aangezien dat het in de realiteit ook niet doet. Laat mensen de ogen maar eens open doen eer ze hun kapotte of uitgerangeerde paard de handel in gooien.

little_king schreef:Uit welk belang is het anders?
Ze willen zelf kunnen rijden, dat is toch eigen belang?
Alleen maar in de wei staan en geaaid worden. Waar vindt je zoiets? Een kansje!
Maar ik sta er nog altijd achter, mijn paard gaat niet het zgn marktplaatscircuit in. Kamy schreef:Ja dat is zo. "Ze" willen verder met de rij hobby en dat kan dan niet op het huidige paard.
De toon in het woord "ze" zegt al genoeg. En ik snap je frustratie echt wel hoor. Er zijn veel te veel mensen die uit bovenstaande eigenbelang handelen en het paard uit het hart knikkeren om door te kunnen. Maar er zijn ook nog mensen op deze wereld die niet onder "ze" vallen.
Je hebt verschil tussen de mensen die hun paard willen laten verdwijnen, ongeacht wat dat voor het paard betekend. En je hebt mensen die een passende oplossing zoeken die ook in het belang van het paard is.
En als een andere partij het gezochte kan bieden, en het loopt naar ieders tevredenheid. Dan is daar niks mis mee in mijn ogen? Zolang het paard er niet de dupe van is.
Dat is ook de reden waarom ik mijn dieren nooit aan zal bieden niet op bokt maar ook niet op andere sites, als ik geneigd ben naar zo'n oplossing te zoeken. Ik reageer zelf wel op oproepen als ik meer wil weten van diegene die de advertentie plaatst.
En ik wil zeker geen geld voor het paard, want verkocht=verkocht. En ik wil juist niet dat mijn dier in de handel komt. Dan neem ik inderdaad die ene beslissing wel, als dat beter is.
Maar er zijn echt nog goede mensen, die heel blij zijn met een gratis paard. En die er goed voor zijn! Zoals ergens in het begin ook al gepost werd: het ligt ook aan het verwachtingspatroon. Ik ben doodeerlijk, en vertel voor 100% de waarheid aan geïnteresseerden. Zodat er geen scheve verwachting gewekt kan worden en het paard straks lekker loopt te hobbelen onder iemand die geen benul heeft van het paard en ook niet doorheeft als er wat is met het paard.
Ik vind het super als je de ruimte en het geld hebt om je paarden tot de dood te houden. Dan moet je dat zeker doen. Maar dat is niet iedereen gegeven. En ja, als je paard kapot is en pijn heeft, wees dan eerlijk en help em. Maar als ie niet in die mate kapot is, waarom mag ik dan niet op zoek naar iemand die wel verder wil met mijn paard?
En wie de schoen past trekke hem aan. Ik weet niet hoe je dat bedoeld. Ja, ik voel me enigzins op mijn ziel getrapt. Omdat dit topic vrij zwart-wit is voor mijn gevoel. En dat is de werkelijkheid niet.
Ik denk dat we allebei/allemaal de schoen aan kunnen trekken. Want we willen allemaal het beste voor onze dieren. Alleen doen we dat op andere manieren? En mensen die die poging doen, zijn er niet altijd op uit om hun paard te dumpen en "opgeruimd staat netjes" verder te kunnen.
Ik verbaas me er overigens wel over, dat er voor dat soort dieren inderdaad geld wordt gevraagd. Wees reëel.