Steeds meer 'kapotte' paarden op Boktmarkt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 21:39

Wat doe ik? Ik draag zelf zorg voor mijn paard.
Ik maak me zorgen over een "opvang" als de jouwe. Enerzijds schrijf je dat je alles financieel op orde hebt, anderzijds plaats je een advertentie met een verzoek om materiële giften, dat doet te denken.
Ik begrijp dat je je financiën privé wilt houden, maar de constructie die je omschrijft kan niet. Een paard eet zomaar voor 100 euro in de maand, en met 15 paarden is 500 euro medische/hoefsmid/overige kosten ook niet gek. Goede afspraken met de dierenarts zijn leuk, maar ook die man zal moeten eten en medicatie moet betaald worden. Samenvattend, ik geloof er nog steeds geen snars van, maar ik hoop voor de paarden die bij jou verblijven dat je gelijk hebt.
Er zijn meer instanties die mooie verhalen over herplaatsing en heropvoeding schrijven, google maar eens op Ria van der Vreeken.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:38

[/quote]
Nou, misschien kun je de bekrompen reacties dan even quoten, weten we ook waar je op doelt ;)[quote]

Ik zie der op deze pagina weer meer dan genoeg, moet ik ze echt gaan opsommen?

Geetje geeft ook weer een andere kant van het verhaal. Maar dat wordt gelijk onderuit gehaald. Ze is niet betrouwbaar, maakt sluipreclame en al zou ze dan misschien wel betrouwbaar zijn. Dan is ze een van de weinigen en daarmee basta.
Nogmaals, gezien de harde wereld waar we in leven, hebben jullie misschien gelijk. En zijn de eerlijke mensen echt in de minderheid. Maar ze lezen dit topic misschien wel, en het doet ze misschien "pijn" om te lezen wat hier allemaal gezegd wordt.
Respecteer het nou eens, als iemand wel zijn nek uit steekt om "kapotte paarden" nog een goed leven te geven. Maar haal niet alles meteen onderuit! Dat doen wij toch ook niet met jullie mening? Wij proberen hier met echte verhalen wat te vertellen. Maar hee, dat kan toch allemaal niet waar zijn? Wij banketstaaf maar, zijn ter plekke als ongeloofwaardig bestempeld, of nog erger: ik ben geen goede eigenaar want ik wil iets zoeken wat volgens jullie niet bestaat.

even ontopic: Zou dat ene inlegvel in je paspoort er misschien ook mee te maken hebben? Niet alle paarden zijn nog geschikt voor de slacht ivm een medische achtergrond. En persoonlijk vind ik een paard naar de slacht brengen, een minder verdrietige klank hebben dan een paard af laten spuiten. En misschien dat er eigenaren zijn met paarden die niet meer naar de slacht mogen, en die dan ook liever op zoek gaan naar een andere oplossing? Die in mijn ogen ok is, zolang het dier er niet onder leidt. Maar dat is niet aan ons om te bepalen. Dat bepalen de spelers van het werkelijke spel...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:40

Paard mag wel geslacht worden, maar dan niet voor consumptie gebruikt worden.

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:41

dank je kamy
eindelijk eentje die het snapt

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 22:48

GamblersCup schreef:
Paard mag wel geslacht worden, maar dan niet voor consumptie gebruikt worden.

Klopt, slacht mag altijd.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:00

Slachten en dan voor diervoerder gebruiken of zo?
Ik dacht dat ze dan sowieso niet naar de slacht konden. Misschien naïeve gedachte: Maar de slacht roept bij mij op: opgegeten worden door mensen :o :D

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:02

geetje1 schreef:
dank je kamy
eindelijk eentje die het snapt

Ik sta net als jij aan de andere kant van deze discussie...... Ondanks dat ik het allerbeste wil voor mijn dieren, wordt dat in dit topic als anders gezien.
Dit topic is een beetje afgedwaald denk ik. Het moest gaan over "waarom er zoveel kapotte paarden op de markt zijn". Maar het is logisch als je meningen loopt te verkondigen, dat je er een ander pijn mee doet en dat die zich misschien ook wil melden.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:04

Kamy schreef:
Slachten en dan voor diervoerder gebruiken of zo?
Ik dacht dat ze dan sowieso niet naar de slacht konden. Misschien naïeve gedachte: Maar de slacht roept bij mij op: opgegeten worden door mensen :o :D

Ik geloof dan zelfs niet voor diervoer maar verbrand.

Nee op eten mag niet bij bepaalde medicijnen, maar slachten dus wel :)

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:07

Ok, weer offtopic. Maar waarom zou je een dier slachten en het dan verbranden? Omdat het als je het af laat spuiten, via de destructor in de diervoeders terecht kan komen? Serieuze vraag, ik zit echt even naar mijn beeldscherm te kijken van "huh"? :o
Maar als je je paard niet in de keten terecht mag laten komen door bepaalde medicatie. Is dit dan de weg die je moet bewandelen naar het einde zeg maar?

little_king

Re: Steeds meer 'kapotte' paarden op Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 23:10

Omdat de een liever de pin van de slacht heeft en een ander liever de spuit van de da.
Dat is voor ieder toch persoonlijk wat hij het liefste heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:12

Wat ik heb begrepen dat als ze minimaal een periode op de wei lopen, de medicijnen zijn uitgewerkt...dat zij keurslagers er soms zelfs paarden op de wei lopen tot de slacht...bizar, maar slager worden vind ik sowiezo niet mijn ding :D

Ken zo een slager, vrouw heeft zelfs paarden en daar lopen ze dan bij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:19

linnie050 schreef:
Beter opletten chelle_dora :+

Misschien gewoon weer verder gaan en niet een nieuwe discussie beginnen....

Ik tem even

Zo fijne eerste post, nog wat nuttigs te melden en on topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:21

Kamy schreef:

Geetje geeft ook weer een andere kant van het verhaal. Maar dat wordt gelijk onderuit gehaald. Ze is niet betrouwbaar, maakt sluipreclame en al zou ze dan misschien wel betrouwbaar zijn. Dan is ze een van de weinigen en daarmee basta.
Nogmaals, gezien de harde wereld waar we in leven, hebben jullie misschien gelijk. En zijn de eerlijke mensen echt in de minderheid. Maar ze lezen dit topic misschien wel, en het doet ze misschien "pijn" om te lezen wat hier allemaal gezegd wordt.
Respecteer het nou eens, als iemand wel zijn nek uit steekt om "kapotte paarden" nog een goed leven te geven. Maar haal niet alles meteen onderuit! Dat doen wij toch ook niet met jullie mening? Wij proberen hier met echte verhalen wat te vertellen. Maar hee, dat kan toch allemaal niet waar zijn? Wij banketstaaf maar, zijn ter plekke als ongeloofwaardig bestempeld, of nog erger: ik ben geen goede eigenaar want ik wil iets zoeken wat volgens jullie niet bestaat.

even ontopic: Zou dat ene inlegvel in je paspoort er misschien ook mee te maken hebben? Niet alle paarden zijn nog geschikt voor de slacht ivm een medische achtergrond. En persoonlijk vind ik een paard naar de slacht brengen, een minder verdrietige klank hebben dan een paard af laten spuiten. En misschien dat er eigenaren zijn met paarden die niet meer naar de slacht mogen, en die dan ook liever op zoek gaan naar een andere oplossing? Die in mijn ogen ok is, zolang het dier er niet onder leidt. Maar dat is niet aan ons om te bepalen. Dat bepalen de spelers van het werkelijke spel...

Ja noem ze maar eens op, al voor Geetje haar posts had gezet, vond je er nogal bekrompen reacties tussen zitten, dus idd, noem er eens wat en onderbouw eens waarom je ze bekrompen vindt.

Niemand zegt dat er geen mensen zijn die hun nek niet uitsteken voor deze paarden en dat er geen succesverhalen zijn, want die zijn er wel. Maar het is struisvogelpolitiek om te denken dat het gros van de paarden wel een goed huisje vindt. Want dat is niet zo. Welke paarden staan op transport denk je? Als ik sommige mensen 'pijn' doe met mijn mening is dan jammer. Ik heb wat dat betreft meer met het paard te doen, dan diens eigenaar. Dat sommige meningen niet stroken met de jouwe, maakt ze niet gelijk bekrompen en dat jij een paard op contract hebt, maakt niet dat het voor de meeste paarden ook goed afloopt, dat is tunnelvisie. De enkelingen die het goed treffen, maakt het voor de meerderheid niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:39

En wat ik doe? Opa (30) en oma (29), erg gevoelig voor hoefbevangenheid, slechte gebitten en artrose in de kogel, tot stijf in de achterbeen vanwege een trap.
Afbeelding
Verder hebben we bij ons op stal vaak vreemde pensionklanten (mensen met geen verstand van een paard, waar een paard de inzet van een scheiding is, tot mensen die hun paard laten uitmergelen totdat ze vinden dat het drachtig moet) met paarden waar men niet naar om kijkt en die geestelijk niet helemaal normaal zijn. Die bij ons op stal door rust en regelmaat en veelal een vriendelijke hand en gelukkig door afwezige eigenaren, vaak weer tot rust komen en stabiel zijn als ze weer vertrekken.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 12:44

Mindim schreef:
Kamy schreef:

Ja noem ze maar eens op, al voor Geetje haar posts had gezet, vond je er nogal bekrompen reacties tussen zitten, dus idd, noem er eens wat en onderbouw eens waarom je ze bekrompen vindt.

Niemand zegt dat er geen mensen zijn die hun nek niet uitsteken voor deze paarden en dat er geen succesverhalen zijn, want die zijn er wel. Maar het is struisvogelpolitiek om te denken dat het gros van de paarden wel een goed huisje vindt. Want dat is niet zo. Welke paarden staan op transport denk je? Als ik sommige mensen 'pijn' doe met mijn mening is dan jammer. Ik heb wat dat betreft meer met het paard te doen, dan diens eigenaar. Dat sommige meningen niet stroken met de jouwe, maakt ze niet gelijk bekrompen en dat jij een paard op contract hebt, maakt niet dat het voor de meeste paarden ook goed afloopt, dat is tunnelvisie. De enkelingen die het goed treffen, maakt het voor de meerderheid niet goed.

Het gebeurt nu toch weer? Ik heb een tunnelvisie, ik doe aan struisvogelpolitiek. Jij hebt meer met het paard te doen, dan diens eigenaar. Waarop ik dus uitmaak, dat ik een "slechte" eigenaar ben.
Ik heb NOOIT gezegd dat het gros van de paarden goed terecht komt. Waar je dat vandaan haalt weet ik niet. Ik heb alleen verteld hoe het bij mij gegaan is. Ik ben zeker niet het gros. En ik heb zelfs gezegd: Ik geloof zeker dat gezien de harde wereld waarin we leven mijn verhaal een uitzondering is.
Ik zeg ook niet dat de rest bekrompen is omdat het tegen mijn mening in gaat. Ik zeg alleen dat voor mijn gevoel de "positieve ervaringen" weggewuifd worden. En dat is ook niet netjes. Net zo min als mij bestempelen met tunnelvisie en struisvogelpolitiek.
Als je er een goede ervaring mee hebt, waarom zou je dan niet van het positieve uitgaan en het nog een keer proberen?

Ja joh, ik heb mijn destijds 16 jarige merrie prima kunnen dumpen. Ik was er mooi vanaf, kon met een ander paard de sport weer in. En een ander zat met de lusten. Heerlijk dat het me toen gelukt is! En ook al zeg ik: Dit was een happy end voor iedereen incl paard. Dan nog komen de wegwuif theorieën in dit topic naar boven. Want jullie kunnen blijkbaar heel goed oordelen vanaf mijn verhaal dat mijn paard kapot was, dat ik een slechte eigenaar ben en alleen aan mijzelf gedacht heb, en dat het paard daar nu de dupe van geworden is. En de nieuwe "eigenaar"nu met een kapot paard en de lasten zit.
Prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:22

Tja, wie de schoen past, trekke hem aan, denk ik dan.
verder gaat dit topic niet over jou, jij komt er mee dat wij bekrompen denken en als ik je vraag om letterlijk eens wat te quoten, blijf je in gebreke. Aangezien jij daar niet mee komt, denk ik dat het onze mening wel zal zijn, die je zo bekrompen vind. Misschien moet je het ook eens minder op je zelf betrekken en op jouw 16 jarige paard.

Citaat:
Ik geloof zeker dat gezien de harde wereld waarin we leven mijn verhaal een uitzondering is.

Dan zeg je toch hetzelfde als ik? Alleen voeren de goede voorbeelden bij mij niet de boventoon, aangezien dat het in de realiteit ook niet doet. Laat mensen de ogen maar eens open doen eer ze hun kapotte of uitgerangeerde paard de handel in gooien.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:40

Mindim schreef:
Tja, wie de schoen past, trekke hem aan, denk ik dan. Bekrompen conclusie zoveel.

Dan zeg je toch hetzelfde als ik? Alleen voeren de goede voorbeelden bij mij niet de boventoon, aangezien dat het in de realiteit ook niet doet. Laat mensen de ogen maar eens open doen eer ze hun kapotte of uitgerangeerde paard de handel in gooien.

Laat mensen in hun waarde en oordeel niet over ze. Je trekt hier weer de conclusie dat mensen uit eigenbelang hun kapotte dier de handel in gooien.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 13:42

Uit welk belang is het anders?
Ze willen zelf kunnen rijden, dat is toch eigen belang?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:02

little_king schreef:

En daar kan ik me alleen maar bij aansluiten. Een paard met dusdanig veel gebreken dat ie als 'kapot' bestempeld kan worden, doe je echt geen plezier met 'm de handel in te gooien.. Maar kan het mis hebben natuurlijk.

Kamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:11

Ja dat is zo. "Ze" willen verder met de rij hobby en dat kan dan niet op het huidige paard.
De toon in het woord "ze" zegt al genoeg. En ik snap je frustratie echt wel hoor. Er zijn veel te veel mensen die uit bovenstaande eigenbelang handelen en het paard uit het hart knikkeren om door te kunnen. Maar er zijn ook nog mensen op deze wereld die niet onder "ze" vallen.

Je hebt verschil tussen de mensen die hun paard willen laten verdwijnen, ongeacht wat dat voor het paard betekend. En je hebt mensen die een passende oplossing zoeken die ook in het belang van het paard is.
En als een andere partij het gezochte kan bieden, en het loopt naar ieders tevredenheid. Dan is daar niks mis mee in mijn ogen? Zolang het paard er niet de dupe van is.

Dat is ook de reden waarom ik mijn dieren nooit aan zal bieden niet op bokt maar ook niet op andere sites, als ik geneigd ben naar zo'n oplossing te zoeken. Ik reageer zelf wel op oproepen als ik meer wil weten van diegene die de advertentie plaatst.
En ik wil zeker geen geld voor het paard, want verkocht=verkocht. En ik wil juist niet dat mijn dier in de handel komt. Dan neem ik inderdaad die ene beslissing wel, als dat beter is.

Maar er zijn echt nog goede mensen, die heel blij zijn met een gratis paard. En die er goed voor zijn! Zoals ergens in het begin ook al gepost werd: het ligt ook aan het verwachtingspatroon. Ik ben doodeerlijk, en vertel voor 100% de waarheid aan geïnteresseerden. Zodat er geen scheve verwachting gewekt kan worden en het paard straks lekker loopt te hobbelen onder iemand die geen benul heeft van het paard en ook niet doorheeft als er wat is met het paard.

Ik vind het super als je de ruimte en het geld hebt om je paarden tot de dood te houden. Dan moet je dat zeker doen. Maar dat is niet iedereen gegeven. En ja, als je paard kapot is en pijn heeft, wees dan eerlijk en help em. Maar als ie niet in die mate kapot is, waarom mag ik dan niet op zoek naar iemand die wel verder wil met mijn paard?

En wie de schoen past trekke hem aan. Ik weet niet hoe je dat bedoeld. Ja, ik voel me enigzins op mijn ziel getrapt. Omdat dit topic vrij zwart-wit is voor mijn gevoel. En dat is de werkelijkheid niet.
Ik denk dat we allebei/allemaal de schoen aan kunnen trekken. Want we willen allemaal het beste voor onze dieren. Alleen doen we dat op andere manieren? En mensen die die poging doen, zijn er niet altijd op uit om hun paard te dumpen en "opgeruimd staat netjes" verder te kunnen.

Ik verbaas me er overigens wel over, dat er voor dat soort dieren inderdaad geld wordt gevraagd. Wees reëel.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:26

Probleem is dat de oude eigenaar doodeerlijk kan zijn maar de nieuwe het vaak niet is. Met grote blauwe ogen beloven ze eeuwig trouw, en nee, rijden hoeft niet en fokken niet en doorverkopen niet, en ook geen kinderlesjes of demo's. :n Alleen maar in de wei staan en geaaid worden. Waar vindt je zoiets? Een kansje!
Vervolgens krijgt de nieuwe eigenaar het paard gratis mee, en haalt er een scheermachine over, stopt het paard eens vol met pijnstillers, laat hem geinig lopen op een kort filmpje en verkoopt het paard...Kapot, dat wel, maar ja dat zagen de nieuwe kopers niet want hee! Een koopje!
Paard naar de kliniek, paard afgekeurd, paard opnieuw op marktplaats. En nog eens, en nog eens, en nog eens..en al die tijd lijdt dat paard gewoon verschrikkelijk. Dat is de realiteit!
Op drie benen kun je best nog veulens geven! Wat maakt het uit dat die merrie niet meer vreet van de pijn? dan trekken we er nog een veulen uit, zoals dat zo eerbiedig heet, en dan kan ze naar de slacht..

Dit is een circuit wat begint met verkoop, het zoeken naar " een goed plaatsje". En geloof mij, er zal er geen een zeggen: ja ik wil je paard en dan gooi ik hem zo hup de handel in! Dat zou ook eerlijk zijn he? Maar dat gebeurd niet...

En dus is het een valkuil om te zoeken naar dat ene plaatsje, logisch overigens dat je het probeert, maar het gaat zo vaak mis. En die lijdensweg heeft een paard gewoon niet verdiend. Breng hem dan zelf naar de slacht.

Overigens heb ik mijn onverkoopbare merrie zelf in laten slapen om dit te voorkomen, toen de handel nog niet in duigen lag. Ik zal jullie besparen welke zoete berichten ik daarover mocht ontvangen := Maar ik sta er nog altijd achter, mijn paard gaat niet het zgn marktplaatscircuit in.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:39

little_king schreef:

Amen !

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:58

geetje1 schreef:
WAT DOE JIJ HIER TEGEN ????

wat zou jij met je paard doen dan er geld voor vragen van een andere particulier die je je paard een goude toekomst beloofd geeft je net zo min garantie

Zelf mijn verantwoordelijkheid nemen ;) Heb niet voor niets drie grasmaaiers.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:12

Ik begrijp de ophef en emoties niet.

Niemand in dit topic, helemaal niemand, beweert dat er geen uitzonderingen zijn.
Integendeel. Er zijn uitzonderingen. Maar dat is wat het is; uitzonderingen.

Waar vooral tegen wordt gewaarschuwd is om op die uitzondering te vertrouwen. Minstens 95 % van de paarden met gebreken die worden verkocht (en al helemaal grasmaaiers) gaat een heel wat mindere rooskleurige toekomst tegenmoet.
Dat is de realiteit. Daar zijn zelfs cijfers van
Dat sporadisch een lief mens een gebrekkig paard met open armen ontvangt, is geweldig, maar niets iets waar je als verkopende partij vanuit moet gaan.
Zelfs als de meeste verkopers daarvan uit WILLEN gaan.

Als paardeneigenaar doe je er verstandig aan reeel te blijven. Dat wordt hier gezegd. De markt puilt uit met kapotte paarden/grasmaaiers. Als eigenaar moet je er rekening mee houden dat het kapotte paard/grasmaaier hoogst zelden het paradijs krijgt dat hem wordt beloofd.
Het tegendeel komt veel meer voor. Sterker nog. Dat is schering en inslag.
En diep in ons hart, weten we dat allemaal wel.

Het is helaas zoals Pauline zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:49

Kamy schreef:
Ja dat is zo. "Ze" willen verder met de rij hobby en dat kan dan niet op het huidige paard.
De toon in het woord "ze" zegt al genoeg. En ik snap je frustratie echt wel hoor. Er zijn veel te veel mensen die uit bovenstaande eigenbelang handelen en het paard uit het hart knikkeren om door te kunnen. Maar er zijn ook nog mensen op deze wereld die niet onder "ze" vallen.

Je hebt verschil tussen de mensen die hun paard willen laten verdwijnen, ongeacht wat dat voor het paard betekend. En je hebt mensen die een passende oplossing zoeken die ook in het belang van het paard is.
En als een andere partij het gezochte kan bieden, en het loopt naar ieders tevredenheid. Dan is daar niks mis mee in mijn ogen? Zolang het paard er niet de dupe van is.

Dat is ook de reden waarom ik mijn dieren nooit aan zal bieden niet op bokt maar ook niet op andere sites, als ik geneigd ben naar zo'n oplossing te zoeken. Ik reageer zelf wel op oproepen als ik meer wil weten van diegene die de advertentie plaatst.
En ik wil zeker geen geld voor het paard, want verkocht=verkocht. En ik wil juist niet dat mijn dier in de handel komt. Dan neem ik inderdaad die ene beslissing wel, als dat beter is.

Maar er zijn echt nog goede mensen, die heel blij zijn met een gratis paard. En die er goed voor zijn! Zoals ergens in het begin ook al gepost werd: het ligt ook aan het verwachtingspatroon. Ik ben doodeerlijk, en vertel voor 100% de waarheid aan geïnteresseerden. Zodat er geen scheve verwachting gewekt kan worden en het paard straks lekker loopt te hobbelen onder iemand die geen benul heeft van het paard en ook niet doorheeft als er wat is met het paard.

Ik vind het super als je de ruimte en het geld hebt om je paarden tot de dood te houden. Dan moet je dat zeker doen. Maar dat is niet iedereen gegeven. En ja, als je paard kapot is en pijn heeft, wees dan eerlijk en help em. Maar als ie niet in die mate kapot is, waarom mag ik dan niet op zoek naar iemand die wel verder wil met mijn paard?

En wie de schoen past trekke hem aan. Ik weet niet hoe je dat bedoeld. Ja, ik voel me enigzins op mijn ziel getrapt. Omdat dit topic vrij zwart-wit is voor mijn gevoel. En dat is de werkelijkheid niet.
Ik denk dat we allebei/allemaal de schoen aan kunnen trekken. Want we willen allemaal het beste voor onze dieren. Alleen doen we dat op andere manieren? En mensen die die poging doen, zijn er niet altijd op uit om hun paard te dumpen en "opgeruimd staat netjes" verder te kunnen.

Ik verbaas me er overigens wel over, dat er voor dat soort dieren inderdaad geld wordt gevraagd. Wees reëel.

Ik zeg nou werkelijk nergens dat er geen goede mensen zijn en ik heb dat al wel tig keer gezegd ook. Hetzelfde dat gewoon het gros van de mensen hun paard aan de kant schuift als het niet voldoet, het liefst door er nog wat aan te verdienen. Wat ik zeg is hetzelfde als Liljebo net zo mooi verwoord. Van de uitzonderingen kun je niet uit gaan, het zijn niet voor niets uitzonderingen.

Wie de schoen past trekke hem aan, daar bedoel ik mee, dat als jij je door mijn opmerkingen op je ziel getrapt voelt, ja zo zij het dan. Ik snap niet waarom, als je in jouw ogen alles prima hebt gedaan. Dit topic is echter niet alleen op jouw toegespitst. Ik heb ook een paard staan, die heeft het hier goed, omdat een ander haar niet meer wou. Dus ik weet ook wel dat uitzonderingen bestaan, het is alleen de uitzondering die de regel bevestigd. Je leest echter enkel wat je wilt lezen en dat is negatief naar jou toe, terwijl dat helemaal niet op die manier is bedoeld. Dat je zelf schrijft reacties bekrompen te vinden en dan zelf niet kan incasseren, vind ik dan weer jammer.