De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:14

Ja, ik heb dr ook een.
Ik reed mee in de springles, de eerste keer, op de snelste pony van de manege... Was bijna niet te houden.

Ik rijd dus in de springles. Ze gaat continue keihard op de hindernis af, ik kan haar niet houden. Ze springt er wel goed overheen verder, maar ze mag niet zo hard. Na de hindernis gaat ze dan keihard rennen, ook dan kan ik haar bijna niet houden... Ze springt best vaak goed, maar veel te hard. Gelukkig val ik niet af. Na een tijd begint ze ineens bij elke hindernis te weigeren. Gaat verder goed, ze rent er alleen keihard langs. Ik val niet. Tot ze na de zoveelste weigering ineens een bocht maakt, waardoor ik eraf val tegen de bakrand....

Zazzel

Re: De raarste manier waarop jij ooit van je paard bent gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:28

Ik had iets soortgelijks, alleen was dat een van mijn eerste lessen en reed na een springles. Ze hadden nog wat hindernissen laten staan, ik had zo'n oude pony, die zou daar toch niet bij in de buurt komen... Maar nee hoor, die ging lekker springen,en ik kom hem niet houden. Tijdens het springen bleef ik er wel op zitten, maar toen die tot stilstand kwam, heel charmant voor over gevallen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 10:31

Van de week nog.. Zo'n domme actie.. :+

Ik klom erop in de wei, niks aan de hand, pony helemaal braaf. Komen er wat andere paarden aanstormen, dus ik die pony omgedraaid en ik dacht, ik ga er wel even vanaf, wat veiliger. So far so good, pony was nog niet weggerend!
Nee zeg, schat ik de grond iets dichterbij in dan dat ie was, dus de laatste 20 cm plat gevallen.. :+

Sparks_Fly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 11:52

chelle_dora schreef:
Van de week nog.. Zo'n domme actie.. :+

Ik klom erop in de wei, niks aan de hand, pony helemaal braaf. Komen er wat andere paarden aanstormen, dus ik die pony omgedraaid en ik dacht, ik ga er wel even vanaf, wat veiliger. So far so good, pony was nog niet weggerend!
Nee zeg, schat ik de grond iets dichterbij in dan dat ie was, dus de laatste 20 cm plat gevallen.. :+

Haha dat is mij ook een keer overkomen!

Jamiee__xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:05

Was een keer m'n pony aan t knuffelen om z'n nek maar er lag een blaadje op de grond, en ja dat moest opgegeten worden dus hij deed z'n nek naar beneden en daar lag ik...

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:00

Over zijn nek met mijn mond in het zand, bleh! :r

Xje_chicaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:03

Heb me dood gelachen toen me vriendin op een probeeerde op te stappen enbdat paard ineens in galop schoot , met een been in de beugel heeft ze het een half rondje vol gehouden

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 11:31

Is ze veilig eraf gekomen? Dat gaat nogal eens ernstig mis (tot de dood aan toe).

xcarlosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 14:53

tegen de spring paal op geknald toen stukje vliegen dan tegen het schot geknald met mijn schouder, toen met me hoofd op de grond geknald, ik was toe 5 min buiten westen ;( en moest naar de eerste hulp en had een scheur in mijn schouder ;( ;(
en een aantal jaar later weer van een paard afgeknald toen had ik mijn sleutelbeen gebroken nog erger. :j

Rubinhio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 16:13

Met springen, een in uitje. Mijn paard is nog niet heel erg gevorderd is springen en was de tweede keer met het in uitje niet met mij eens. Hij gaf na de in een scheut gas, terwijl hij zich afboog naar links, waardoor ik mijn evenwicht verloor en zijwaarts van hem afviel. Ik belandde met mijn lichaam tegen de hindernispaal van het uitje en viel met mijn kont zo op de lepel! De punt van de lepel was in mijn linkerbil terechtgekomen, waardoor mijn (oh-zo-geliefde) rijbroek helemaal aan flarden scheurde! :( Daar stond ik dan, met blote kont naast mijn paard :}

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:48

Ik ben vorige week dinsdag met paard en al onderuit gegaan, paard lag op de grond en ik zat er nog gewoon op.na de val wel afgestapt uiteraard.
En vandaag, precies een week later, krijg ik het voor elkaar om nog een keer eraf te vallen en letterlijk zand te happen (met mn knieën en gezicht in t zand), fietser die voorbij fietste moest erg hard lachen.
Ben sowieso al 2 jaar niet meer gevallen en nu 2 keer in precies 1 week. :')

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:46

Met een salto om vervolgens keurig op mijn voeten terecht te komen :D
Het duurde al even voordat ik zat (jong paard en vader zonder verstand van paarden) ;)
Mijn vader was een halve minuut weg en net op dat moment werd ik er afgegooid, je had hem moeten zien toen hij terug kwam en ik naast het paard stond.
Hij was helemaal geïrriteerd dat ik was 'afgestapt' en dat hij me er opnieuw moest ophelpen 8)7
Gelukkig was hij niet boos meer toen ik zei dat ik niet vrijwillig was afgestapt :D

Luniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:52

Toen ik nog maar net reed en een springles had op de manege. Mijn pony weigerde voor de hindernis en stond er dus stil voor. Ik wilde haar omdraaien om het nog een keer te proberen en toen besloot ze vanuit stilstand toch te springen. Ik viel eraf en hield de teugels vast, en toen was het hele hoofdstel af. Lag ik daar op de grond met een hoofdstel in mijn handen :') Pony bleef wel staan want die was ook compleet verbaasd :+

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:15

Met mijn oude verzorgpony ben ik al vaak gevallen haha xD
dit zijn er maar 2 :)
1 x toen reed ik haar nog maar net (en reed ik net een jaartje op de manege), was ik aant stappen in de bak. was ze heel braaf. draait ze ineens 360 graden en vliegt ze in volle galop op het hek (uitgang, binnenbak) af. net voor t hek stopt ze en bokt ze en ik vlieg boven tegen de muur aan, met mijn wang tegen de muur naar beneden geschaafd... wang lag open en deze gek stapt gwn weer op en maakt haar les af.. :+

1x toen was ik in de buitenbak aant rijden (stond ze op een ander pension), het was die dag lekker weer maar het had die week wel wat geregend. Ik weet niet meer wat er gebeurde, maar ineens zat ik niet op de rug maar stond ik ernaast met de teugels in mn hand,vlak voor een modderpoeltje na een salto voorover.. :o

Kimmloveit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 13:37

hahaha, wat een leuke verhalen! ook enge
1. ik ben een paar jaar terug bij een manege les, met springen gevallen.. omdat mijn pony ineens dacht: we gaan ff een rengalopje doen naar de hindernis, nouja dat maakte me niet uit.. alleen toen ie weer 2 benen aan de grond voelde na dat ie over de hindernis sprong stopte die ineens... dus ik met een driedubbele salto in het zand... en die pony kwam naar me toe, en kopjes geven enzo.. ze had geloof ik een beetje spijt :)
2. Ik was aan het zwemmen met mijn eigen pony (heb nu inmiddels een andere) en toen ging ze ineens springen..... en toen viel ik in het water..
3. euhh... hihii ik was met mijn lieve lacosje aan het zwemmen en toen wou die de visjes heeft bekijken geloof ik... hij duikte ineens met z'n hele lijf onder water en ging op z'n knieen onder water lopen... gelukkig was het niet zo diep en kwam ik nog net met mijn hoofd boven water, en dan sta je raar te kijken als je alleen nog maar belletjes ziet komen vanuit onder water ;)
4. een hele pijnlijke keer... ik was met m'n vriendin aan het rijden samen op 1 pony.. en we hadden de hele tijd een cap op behalve die x ( ik weet zelf niet meer wat we allemaal deden, dit is me allemaal na verteld) en die pony sloeg ineens onder het draad van de bak door, dus ik bleef met me hoofd in die draden hangen en vriendin viel gelijk, dus ik knalde met mn hoofd op de harde stenen, me vriendin en ik waren allebij bewusteloos, alleen kwam zij gelijk weer bij, dus zij roepte me ouders en ik begon te schuimbekken, en was nog steeds bewusteloos.. de ambulance en politie kwam en toen ben ik naar het ziekenhuis geweest, en heb er een zware hersenschudding aan over
gehouden.. ik weet verder nix meer van die dag..
maar het kwam wel weer goed hoor :)

dit zijn mijn verhalen, ben nog wel veel vaker gevallen, maar anders wordt het wel heel lang :)

britje1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 20:38

haha geweldige verhalen allemaal _O-
1. op mijn stage mocht ik een x op een suuper braaf paard rijden het ging zo goed en rustig dat ik niet meer oplette (weet ik het was dom) en toen begon ze uit het niets te rennen en ik had dus duidelijk niet goed aangesingeld dus het zadel schoof weg en lag ik op de grond :') heb wel hard moeten lachen maar had wel veel pijn later :(
2. ik ging heel eventjes rijden op me pony want ik ging een nieuw zadel uitproberen en toen ging ze draven maakte een bocht en ik gleed er heel langzaam vanaf toen ik op de grond lag snapte ik ook echt niet hoe en wrm ik gevallen was :P

Kampvuurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:29

Blij om te horen dat ik niet de enige ben met dit soort handige acties. Een keer weet ik nog heel goed. Ik was lekker aan het rijden, toen mijn paard besloot dat het tijd was om het tempo wat op te voeren. Daar had ik even niet op gerekend, dus ik vloog zo van mijn paard af, midden in een plas modder. Ik had nog een pijnlijke kont voor weken.

EefjedeKort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:37

Het paarf liep allemaal te bokken en te steigeren en ik bleef mooi zitten en toen ging het rijden eindelijk goed. Draait hij een keer om en ik lig eraf. Nog nooit zo erg in een deuk gelegen. Verder ben ik ook nog in een salto van het paard gevallen

Yvettee93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:18

Hmm, samen met paard en al en dan met een koprol in het zand belanden. Vond hem zelf erg origineel, haha

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 15:42

1. Had een paardje dat niet al te lief was, maar in het bos samen met een vriendin (hoe oud was ik, jaar of 14) erop was het een schatje. Dus wij met zijn tweeën erop, opstappen was niet zo'n makkie, erop springen liet ze niet toe, maar via verhoogje wel. Oke, ik erop, toen die vriendin nog, bokte mijn paardje, zijn er langs andere kant eraf. Na wat lachen geraakte ze er dan toch bij op. Wij het bos in, volle galop, schoven we alle twee, midden in een plas.
Nergens meer een verhoog, ik vriendin erop geholpen en zelf maar met natte kleren terug naar de manege.
2. de laatste keer dat ik haar gereden heb (werd echt niet meer veilig, en had toen ook niet mogen opstappen, maar wou toch niet opgeven, wou haar niet weg doen of laten inslapen) was ik bij de ene kant in de bak, en andere moment lig ik op mijn kont recht zittend in de mest. aan de andere kant van de bak. 40m waarvan ik niet weet wat er gebeurd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 20:24

Hahaha super grappig allemaal! Ik was een keer op een klein ponytje, voorover eraf gebokt, inclusief hoofdstel!

shawney123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 02:38

Oké op de stage als ik Goed had gewerkt mocht ik meerijden, we mochten aangalloperen een paard voorop ging in rengallop en ik kon mijn evenwicht niet meer houden ik wou Naar recht paard wou naar links dat had ik niet verwacht, ( manegepaard ) dus was ik met mijn gezicht tegen de bakrand gevallen ik had een bloedneus en de duim uit de kom, had op het weg Naar het ziekenhuis zelf terug erin gezet hoe weet ik niet meer maar het deed wel pijn, ik had een week gips, en met mijn neus dachten ze dat die gebroken was, gelukkig niet zo maar dat was door de val, als ik Geen bloedneus had gehad was ik er gwn weer erop gegaan, maar om eerlijk te zijn voelde ik me ook best slecht had het gevoel dat ik bijna flauwviel, stond nog verbaast dat het niet was gebeurd gelukkig ,

AkkiexSpotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 01:38

Hi,
Een keer was ik aan't rijden in de bak en lief paardje deed een beetje raar, ging steigeren en bokken en ik bleef lang zitten maar toen was ik aan't giechelen met een vriendin die toekeek en toen bokte hij nog eens en toen kwam ik dus in zijn nek terecht en toen gleed ik dus naar onder.. Het moest er heel grappig uit zien. Hahahaha

Einde! :)

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 03:13

Samen met mijn vriend op mijn pony jaren geleden zonder zadel. Ik zei stap, ze deed niets, beetje aandrijven en weer stap! en ze begon te bokken. Mijn vriend kon dit natuurlijk niet uitzitten (kleine bokjes van een haflingertje :') ) en sleurde mij mee. Op een of andere manier was hij zo slim om lekker zacht bovenop mij te vallen waarna ik bewustelood was. Ik had schuim uit mijn mond en hij dacht dat ik een grapje maakte toen ik daar zo bleef liggen. Een flinke hersenschudding en ik wist niet meer dat hij mijn vriend was. Dit kwam gelukkig wel weer terug, maar ik weet nog dat ik vroeg wat voor dag het was, wie hij was, wat er was gebeurd, en iedereen zuchtend reageerde.. blijkbaar had ik dit al 20 keer gevraagd.. :')

TJ_Venus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 13:06

ik was op buitenrit met een vriendin rond oud en nieuw, we hadden dus olibolen mee op buitenrit, maar toen viel het doosje van de olibolen dus ik dacht ik pak hem even probeer ik af te stappen, maar ik had niet goed ingeschat hoe hoog mijn zadel zegmaar was, bleef ik met mijn been erachter hangen dus zo hing ik aan mijn ponytje :+ ben heel hard uitgelachen door die vriendin. Gelukkig bleef pony lief gewoon braaf staan :D