Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: moeilijken keuze toch slacht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:21

Fijn om te horen dat het goed gaat!

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:27

Maartje1990 schreef:
is het misschien een idee om de mods te vragen om de titel te veranderen? helemaal van toepassing is het niet en ik denk dat er hier best veel mensen zijn die het leuk vinden om te weten hoe het met ed blijft gaan.

Lijkt me een goed idee... :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 21:14

Ik weet niet of TS en degene die Ed nu heeft het hiermee eens zijn?

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 22:42

Wat een verhaal TS. Diep respect voor jou en ik ben benieuwd hoe het verder met hem zal gaan. (stille meelezer)

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:54

Ik zie je verhaal nu pas voor bij komen.
Vind het wijs besluit. :j Je hebt al het nodige gedaan wat je kon.
Op een gegeven moment is het gewoon klaar.
Heb zelf ooit 1x op ed gereden, en was zeker geen fjord met rijden. :')

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:17

Gefeliciteerd TS, Matheno en Ed!
Ik blijf ook volgen. Leuk dat hij zich zo aan Gino optrekt :-)

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:43

ben benieuwd hoe het met Ed gaat: zit er nog een update " in de lucht?" :)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:00

Tijd voor een update weer ja! :D

Ondertussen heb ik nu redelijk in de gaten hoe Ed's karakter is, en die is hartstikke zachtaardig.
Het probleem van hem is alleen dat hij zijn spanning niet goed kan laten afvloeien, en overreageert op prikkels.

Goed voorbeeld: Kluns dat ik ben, ik liet een emmer uit mijn handen vallen op stal (Dat gebeurt zo'n 20x per dag ;) ). Ik zie dan een aantal hoofden de lucht in gaan met monden vol hooi die me op deze manier aankijken: >;) en daarna weer rustig verder gaan met eten. Voor Ed daarentegen is dat reden voor paniek. Onverwachte bewegingen of geluiden zorgen ervoor dat hij meteen in het hoekje van zijn stal staat.
Daar gaan we dus op oefenen. Ed heb ik na 2 dagen een schepje nerv control door zijn voer gedaan (een week). Stress vloeit dan net wat sneller af, en zo heeft hij sneller door dat zijn stal zijn "veilige plek" is.
Vanaf vrijdag krijgt hij dit nu niet meer.
Kwartiertje geleden zat ik even wat strobalen aan het verslepen, en natuurlijk viel er weer 1 op de grond. Weer alle reacties: >;)
Maar reden tot een feestje, want Ed's reactie was enkel dit! : :wow: en toen weer lekker eten natuurlijk.
Geen paniek en geen bibberende Ed in het hoekje van zijn stal. Een hele positieve update dus.
Nu kunnen we langzaam verder met alle andere obstakels, waaronder de mens, want die wantrouwt hij ook heel erg.

Hij heeft ondertussen al wel door dat ik elke dag rond 5 uur een bakje koffie doe met een biscuitje, voor ik de stallen mest. Elke dag staat hij dus paraat om 5 uur bij de stallen om ook mee te doen met koffie drinken (Lees: Biscuitjes stelen samen met Gino).

En nog een leuke foto van Gino en Ed, hoe ik ze vrijwel elke dag aantref:

Afbeelding

En 4 vriendjes samen:

Afbeelding

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:11

Ik vind dat toch wel positieve berichten, erg leuk om te lezen. :j Ben benieuwd hoe dit zich voort zet. Mag je de Nerv Control niet langer dan een week geven ?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:21

Klinkt goed! Fijn dat je weer een update hebt geplaatst, ik was toch wel benieuwd naar Edje.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:23

Bassenqua schreef:
Ik vind dat toch wel positieve berichten, erg leuk om te lezen. :j Ben benieuwd hoe dit zich voort zet. Mag je de Nerv Control niet langer dan een week geven ?

Ja, Nerv Control mag je bij mijn weten zelfs altijd geven, alleen beter zonder supplement dan met natuurlijk.
Ik gebruik het meestal alleen voor korte periodes als ik iets nieuws ga doen met de paarden. Eerste keer een zadel erop bij een jonkie bijvoorbeeld.
Het duurt alleen sowieso wel een dag of 3 voor je merkt dat het paard ook echt rustiger wordt (naar mijn ervaring). Daarom gebruik ik het dan meestal een weekje, en meestal zijn de scherpe enge randjes van het nieuwe er dan ook af.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:28

oh dat klinkt wel goed!
Het is denk ik nog een beetje te vroeg om voorspellingen te kunnen doen he, of heb je het idee dat je al een beetje kunt inschatten of er problemen zullen komen?
Ga je hem uberhaubt een keer onder het zadel proberen of houdt je hem echt puur voor het gezelschap?

Mellanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:41

Ik volg ook even :)

Ged dat het goed gaat met hem nu :)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 23:44

+:)+ super berichtje zeg.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:19

Wat een leuk nieuws !!!

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:04

Zo leuk om te lezen en ook blij dat dit verhaal zo positief verloopt!!! Bedankt Matheno voor je leuke update!! Maakt mijn dag weer goed. *\%/* :):)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:05

wat een fijne update om te lezen.

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:10

Ik volg dit ook met grote belangstelling. Je bent op de goede weg hoor, fantastisch ...het zijn kleine stapjes maar je maakt ze wel!!!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:25

Wat een ontzettend leuke en fijne wending in dit verhaal. Het klinkt alsof je de juiste persoon bent voor dit paard. Je schrijft het erg leuk/mooi op, ik zie zo al die paardenhoofdjes voor me bij het 'emmer-incident' en de grote ogen bij het 'strobaal-incident' :P .

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 10:31

Wat goed dat het zo iis afgelopen.
Hopelijk blijft het goed gaan!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 11:24

opisop_shop schreef:
oh dat klinkt wel goed!
Het is denk ik nog een beetje te vroeg om voorspellingen te kunnen doen he, of heb je het idee dat je al een beetje kunt inschatten of er problemen zullen komen?
Ga je hem uberhaubt een keer onder het zadel proberen of houdt je hem echt puur voor het gezelschap?

Echt grote voorspellingen kun je natuurlijk niet maken nee, alleen met wat ik nu heb gezien en meegemaakt heb ik al wel een schatting kunnen maken over hoe hij gaat reageren op bepaalde dingen. Voor de rest is het natuurlijk aftasten.

In principe blijft hij echt puur voor gezelschap, alleen vind ik zelf dressuur aan de hand (lange teugelen) echt machtig mooi. Dus dat wil ik wel een keer gaan proberen met hem. Het rijden hoeft voor mij niet echt zo nodig, ik rijd meestal alleen als er een trainingspaard op stal is om te beleren of door te rijden, en mijn jonkie ga ik van de winter beleren dan, maar daarna mag hij gezellig verder gereden worden door een ponyruitertje. Rijden is voor mij eigenlijk meer een verplichting ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:10

Voor Ed is het wel fijn dat je zo onhandig bent op stal, dat went lekker snel :D.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:22

jeetje wat fijn om zo'n positieve update te lezen!! hopelijk blijft het ook zo goed gaan

Matheno

Re: Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 15:25

De titel is aangepast naar iets positievers ;)

RoosG

Re: Edje heeft een nieuw baasje! *Updates vanaf pag 13*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 16:18

Wat ontzettend goed om te lezen! Fijn dat je update! Ik ben zo onwijs benieuwd wat de toekomst voor Edje brengt.

En de titel geeft een goede nieuwe indruk