Nies_ schreef:Ik zeg nergens dat je dom bent en ik denk ook niet dat het nodig is om zo in de aanval te gaan. Verder ga ik er niet meer op in als het zo moet.
Depende, ja, maar wat is lelijk? Kijk, arabieren vind ik 'lelijk', maar ik zie echt wel het verschil tussen een 'mooie' arabier en eentje waar gewoon echt niks van klopt en dat laaste zie je wel vaak bij kruisingen en dat heeft ook niet zo veel met smaak te maken (wel iets natuurlijk).
Over het algemeen vind ik het nog wel meevallen met de verkeerd gebouwde kruisingen, tuurlijk zit er wel een wat tussen waarvan je denkt is die gekruist met een giraf. Ik vind wel dat je als fokker van een bewuste kruising moet streven naar een zo correct mogelijk dier, bij sommige combinaties denk ik op voorhand al dat je er een enorm verkeerd gebouwd dier uit krijgt. Natuurlijk geld dat net zo goed voor fokken binnen een stamboek, als je een kleine compacte merrie hebt en je zet daar een grote lange hengst op kan je ook wel eens onaangenaam verrast worden.