Een nieuw paard kopen deel XI

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:26

Dan praten we over echte hoge prijsklasse want paarden van 10000 tot 15000 kun je vaak nog zelf dokken.
Er zijn wel foto's aanwezig maar vaak verouderd.

Somebody_

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:27

Het is ook maar net wat je afspreekt natuurlijk. Het enige wat ik ten alle tijden betaal zijn rug en halsfoto's, maar verder is het echt; afkeuren voor eigenaar en dat vind ik niet meer dan normaal!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:28

Gefeliciteerd Pletje!
Spannend Seven. :)
Somebody_ schreef:
studiemiep schreef:
nou somebody ook in de hogere prijsklasse zie je dit echt niet hoor (maar vaak zijn er dan van te voren al wel foto's gemaakt...) en is het toch echt keuren kk

Nou Studiemiep, ik ben behoorlijk bekend in de hogere prijsklasse en daarin is het vrij normaal om al foto's te hebben (soms) en dan wordt er overgekeurd op voorwaarden, zoals ik hierboven al zei.

Inderdaad. Ik heb mijn paard bij aankoop ook over laten keuren, daar zat een rapport van 9 maanden oud bij. De foto's van de rug waren sowieso voor mij en de rest bij een postief advies ook en anders voor de verkoper.
En waarom ook niet, als je er bijna wel van uit kan gaan dat het paard goed is?

x_Quinta_x

Re: Een nieuw paard kopen deel XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:29

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:31

toch zie je het ook vaak niet hoor. Daarnaast is beoordeling van foto's niet zo heel eenduidig (wel bij echt niet te missen grote gebreken...) maar wanneer iets nu een 2 of 3 opleverd....mwah dat is niet zwart wit.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:32

Ik zou het niet laten om paard niet te laten keuren als het kosten koper is.
Zoiets calculeer ik mee in de aankoop prijs nu heb ik van eigen geld nog maar 4x iets laten keuren en alles goed.

Weer niet hoe ik er over zou denken als ik al 5x afkeuring had moeten betalen want kostte laatste keer 1100 euro en voor 5500 schijn je topper te hebben want zowat elk paard is talentvol :D

Maar goed een braaf werkwillig paard is ook best talentvol zijn de beste ingrediënten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 19:33

KarinvdM schreef:
Gefeliciteerd Pletje!
Somebody_ schreef:
Nou Studiemiep, ik ben behoorlijk bekend in de hogere prijsklasse en daarin is het vrij normaal om al foto's te hebben (soms) en dan wordt er overgekeurd op voorwaarden, zoals ik hierboven al zei.

Inderdaad. Ik heb mijn paard bij aankoop ook over laten keuren, daar zat een rapport van 9 maanden oud bij. De foto's van de rug waren sowieso voor mij en de rest bij een postief advies ook en anders voor de verkoper.

Omdat je als verkopende partij niet in kunt schatten wat voor amateurs je over de vloer krijgt. Ik ga als verkoper niet de onkunde van de kopende partij financieren, NOOIT!!

Ik blijf het apart vinden dat men in de paardenwereld vindt dat de verkopende partij voor de kosten moet opdraaien bij een negatief advies, terwijl we, pak weg, in de trailerhandel niet eens op het idee komen om bij een negatief advies de verkoper op te laten draaien voor de kosten........
Leg dat verschil eens uit?!?

Bucas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:34

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:34

@Quinta, leuk paard, kwa gangen niet verkeerd. Maar ze laat bv geen verruimde gangen zien (middendraf of stap) en dat vind ik ook altijd wel prettig om te zien dan alleen een basisdraf.

(moest wel heel de tijd naar het zweepje kijken..die zou ik weleens even op willen meten..hij lijkt langer dan toegestaan...of ben ik nu een hele zeikerd..) :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:35

Kan filmpje niet zien mb is te laag

Jaja zeikerd studiemiep
Laatst bijgewerkt door tita op 28-09-12 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:35

ikke schreef:
KarinvdM schreef:
Gefeliciteerd Pletje!

Omdat je als verkopende partij niet in kunt schatten wat voor amateurs je over de vloer krijgt. Ik ga als verkoper niet de onkunde van de kopende partij financieren, NOOIT!!

Ik blijf het apart vinden dat men in de paardenwereld vindt dat de verkopende partij voor de kosten moet opdraaien bij een negatief advies, terwijl we, pak weg, in de trailerhandel niet eens op het idee komen om bij een negatief advies de verkoper op te laten draaien voor de kosten........

Weer eens een stukje pure onzin! Het gaat hier niet om de kunde of onkunde van kopers, het gaat hier om de gezondheid en de kans op eventuele gezondheidsproblemen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:36

studiemiep schreef:
@Quinta, leuk paard, kwa gangen niet verkeerd. Maar ze laat bv geen verruimde gangen zien (middendraf of stap) en dat vind ik ook altijd wel prettig om te zien dan alleen een basisdraf.

(moest wel heel de tijd naar het zweepje kijken..die zou ik weleens even op willen meten..hij lijkt langer dan toegestaan...of ben ik nu een hele zeikerd..) :+

Ik vind 'm in draf behoorlijk weinig ritme hebben.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:37

studiemiep schreef:

@Somebody kwa takt, ik ga er dan wel vanuit dat omdat het dier nog vrij jong is (en zo te zien niet bizar lang onder het zadel dat dit tijdelijk is). En kwa takt zie ik er ook genoeg in de Z2..die takt missen

Ik zou zeker wel bij het paard willen kijken

(en waarom vind altijd iedereen alles te duur)

paard is zeker niet onaardig, heeft een mooie zwarte kleur, komt braaf over...

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:37

Ja met losrijden mag dat wel in Belgie. Ik vind hem eigenlijk maar gewoontjes en bovendien loopt ie niet recht. De amazone moet iets naar buiten zitten in de wendingen en naar links buigt het paard niet mooi in.
Dat haat ik dus altijd he, dat mensen mij maile met 'ik heb HET paard voor jou' en dan maar achteloos mijn max. prijs er tegenaan vlammen, in de hoop dat ik maar eens een idioot moest zijn.
Maarja, zwart maakt toch altijd 1000euro duurder denken veel mensen volgens mij.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:38

ikke schreef:

Welk verschil, het verschil tussen een trailer en een paard? :?
Trailers koop ik nieuw, wel zo veilig...

Wat heeft onkunde van een koper met een keuring te maken? Die keuring doe je toch niet zelf? Daarvoor kies ik een erkend keuringsarts.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:38

Als kopende partij heb je ook onderzoeksplicht.

Nogmaals waar ik reed gingen beesten voor vermogen weg en boeren betaalde echt de keuring niet.
Paard was bij ad na keuring wel gelijk 2x meer waard :+

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:42

x_Quinta_x schreef:
Ja met losrijden mag dat wel in Belgie. Ik vind hem eigenlijk maar gewoontjes en bovendien loopt ie niet recht. De amazone moet iets naar buiten zitten in de wendingen en naar links buigt het paard niet mooi in.
Dat haat ik dus altijd he, dat mensen mij maile met 'ik heb HET paard voor jou' en dan maar achteloos mijn max. prijs er tegenaan vlammen, in de hoop dat ik maar eens een idioot moest zijn.
Maarja, zwart maakt toch altijd 1000euro duurder denken veel mensen volgens mij.

ik probeer de rijkwaliteiten van de ruiter toch wel een beetje buiten beschouwing te laten...als ik een paard bekijk. Ik ga er liever zelf opzitten om ea te voelen... dat zegt mij meer en dan neem je nog een "paardenboer" met verstand van zaken mee voor voor de beoordeling vanaf de grond en dan is het compleet, meer heb ik niet nodig.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 19:43

Somebody_ schreef:
ikke schreef:

Weer eens een stukje pure onzin! Het gaat hier niet om de kunde of onkunde van kopers, het gaat hier om de gezondheid en de kans op eventuele gezondheidsproblemen.

Maarre, hoeveel paarden heb jij intussen bekeken maar niet gekocht?

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:44

KarinvdM schreef:
ikke schreef:

Welk verschil, het verschil tussen een trailer en een paard? :?
Trailers koop ik nieuw, wel zo veilig...

Wat heeft onkunde van een koper met een keuring te maken? Die keuring doe je toch niet zelf? Daarvoor kies ik een erkend keuringsarts.

Tuurlijk maar een arts is ook maar een mens die foto's beoordelen..en volgens de wetenschap is dat niet zo eenduidig dat beoordelen.(behalve grote gebreken)....

maar de "grijze"gebieden de ene arts zegt tis toch die 2 (dus acceptabel) die andere zegt nee een 3....dus dan heb je het gelazer al

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:45

ikke schreef:
Somebody_ schreef:

En ook daarbij is de vraag, is dat relevant?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:46

studiemiep schreef:
Tuurlijk maar een arts is ook maar een mens die foto's beoordelen..en volgens de wetenschap is dat niet zo eenduidig dat beoordelen.(behalve grote gebreken)....

maar de "grijze"gebieden de ene arts zegt tis toch die 2 (dus acceptabel) die andere zegt nee een 3....dus dan heb je het gelazer al
Daarom keur ik alleen bij een erkend keuringsarts en niet bij de koeien- en kippenarts om de hoek. Dan nog heb je verschillen, maar over het algemeen heb je dan wel de betere artsen.

amarial

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:49

KarinvdM schreef:
studiemiep schreef:

Daarom keur ik alleen bij een erkend keuringsarts en niet bij de koeien- en kippenarts om de hoek. Dan nog heb je verschillen, maar over het algemeen heb je dan wel de betere artsen.

Die *** erkende dierenartsen die knoeien ook wat om hoor, praat mij er niet van >;)
Beetje vriendjes zijn helpt heel wat.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 19:50

Somebody_ schreef:
ikke schreef:

En ook daarbij is de vraag, is dat relevant?

Wellicht meer dan je toe wil geven..........

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:51

En luca is weer terug hoor! Nadat de advertentie verwijdert was is hij nu weer terug.. Nu 450,- duurder en van een C naar een C-D gegaan.. (dit is Luca niet maar ze gebruiken wel mijn foto's en luca staat helemaal niet te koop bij zijn nieuwe eigenaren)

http://nl.kapaza.be/antwerpen/aparte-we ... 634252.htm

Ze pakken nog steeds niet op -O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:52

Ik vroeg me al af hoe lang we zouden doen zonder discussie :D kk vind ik ergens in de heel lage prijsklasse zeker niet raar maar je zou bijv de keur kosten nog kunnen delen bij afkeuring :j

Kwa beoordelen ja dit is mens gebonden daarom heb ik inderdaad het liefste mijn eigen arts die weet wat ik wil en wat mn bedoelingen zijn die is strikt en vertrouw ik met mn leven. Daarnaast is het een heel goede vent staat altijd voor ons klaar naar 1 telefoontje. Een da en keuren is ook vertrouws kwestie