Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Somebody_ schreef:studiemiep schreef:nou somebody ook in de hogere prijsklasse zie je dit echt niet hoor (maar vaak zijn er dan van te voren al wel foto's gemaakt...) en is het toch echt keuren kk
Nou Studiemiep, ik ben behoorlijk bekend in de hogere prijsklasse en daarin is het vrij normaal om al foto's te hebben (soms) en dan wordt er overgekeurd op voorwaarden, zoals ik hierboven al zei.
KarinvdM schreef:Gefeliciteerd Pletje!
Spannend Seven.Somebody_ schreef:Nou Studiemiep, ik ben behoorlijk bekend in de hogere prijsklasse en daarin is het vrij normaal om al foto's te hebben (soms) en dan wordt er overgekeurd op voorwaarden, zoals ik hierboven al zei.
Inderdaad. Ik heb mijn paard bij aankoop ook over laten keuren, daar zat een rapport van 9 maanden oud bij. De foto's van de rug waren sowieso voor mij en de rest bij een postief advies ook en anders voor de verkoper.
En waarom ook niet, als je er bijna wel van uit kan gaan dat het paard goed is?
x_Quinta_x schreef:Wat vinden jullie van het gangenwerk van dit paard?
http://www.youtube.com/watch?v=dMwGGHTO ... ure=relmfu
5000euro voor een 5jarige
ikke schreef:KarinvdM schreef:Gefeliciteerd Pletje!
Spannend Seven.
Inderdaad. Ik heb mijn paard bij aankoop ook over laten keuren, daar zat een rapport van 9 maanden oud bij. De foto's van de rug waren sowieso voor mij en de rest bij een postief advies ook en anders voor de verkoper.
En waarom ook niet, als je er bijna wel van uit kan gaan dat het paard goed is?
Omdat je als verkopende partij niet in kunt schatten wat voor amateurs je over de vloer krijgt. Ik ga als verkoper niet de onkunde van de kopende partij financieren, NOOIT!!
Ik blijf het apart vinden dat men in de paardenwereld vindt dat de verkopende partij voor de kosten moet opdraaien bij een negatief advies, terwijl we, pak weg, in de trailerhandel niet eens op het idee komen om bij een negatief advies de verkoper op te laten draaien voor de kosten........
Leg dat verschil eens uit?!?
studiemiep schreef:@Quinta, leuk paard, kwa gangen niet verkeerd. Maar ze laat bv geen verruimde gangen zien (middendraf of stap) en dat vind ik ook altijd wel prettig om te zien dan alleen een basisdraf.
(moest wel heel de tijd naar het zweepje kijken..die zou ik weleens even op willen meten..hij lijkt langer dan toegestaan...of ben ik nu een hele zeikerd..)
studiemiep schreef:@Quinta, leuk paard, kwa gangen niet verkeerd. Maar ze laat bv geen verruimde gangen zien (middendraf of stap) en dat vind ik ook altijd wel prettig om te zien dan alleen een basisdraf.
(moest wel heel de tijd naar het zweepje kijken..die zou ik weleens even op willen meten..hij lijkt langer dan toegestaan...of ben ik nu een hele zeikerd..)
x_Quinta_x schreef:Ja met losrijden mag dat wel in Belgie. Ik vind hem eigenlijk maar gewoontjes en bovendien loopt ie niet recht. De amazone moet iets naar buiten zitten in de wendingen en naar links buigt het paard niet mooi in.
Dat haat ik dus altijd he, dat mensen mij maile met 'ik heb HET paard voor jou' en dan maar achteloos mijn max. prijs er tegenaan vlammen, in de hoop dat ik maar eens een idioot moest zijn.
Maarja, zwart maakt toch altijd 1000euro duurder denken veel mensen volgens mij.
Somebody_ schreef:ikke schreef:Omdat je als verkopende partij niet in kunt schatten wat voor amateurs je over de vloer krijgt. Ik ga als verkoper niet de onkunde van de kopende partij financieren, NOOIT!!
Ik blijf het apart vinden dat men in de paardenwereld vindt dat de verkopende partij voor de kosten moet opdraaien bij een negatief advies, terwijl we, pak weg, in de trailerhandel niet eens op het idee komen om bij een negatief advies de verkoper op te laten draaien voor de kosten........
Leg dat verschil eens uit?!?
Weer eens een stukje pure onzin! Het gaat hier niet om de kunde of onkunde van kopers, het gaat hier om de gezondheid en de kans op eventuele gezondheidsproblemen.
KarinvdM schreef:ikke schreef:Leg dat verschil eens uit?!?
Welk verschil, het verschil tussen een trailer en een paard?
Trailers koop ik nieuw, wel zo veilig...
Wat heeft onkunde van een koper met een keuring te maken? Die keuring doe je toch niet zelf? Daarvoor kies ik een erkend keuringsarts.
ikke schreef:Somebody_ schreef:Weer eens een stukje pure onzin! Het gaat hier niet om de kunde of onkunde van kopers, het gaat hier om de gezondheid en de kans op eventuele gezondheidsproblemen.
Maarre, hoeveel paarden heb jij intussen bekeken maar niet gekocht?
studiemiep schreef:Daarom keur ik alleen bij een erkend keuringsarts en niet bij de koeien- en kippenarts om de hoek. Dan nog heb je verschillen, maar over het algemeen heb je dan wel de betere artsen.Tuurlijk maar een arts is ook maar een mens die foto's beoordelen..en volgens de wetenschap is dat niet zo eenduidig dat beoordelen.(behalve grote gebreken)....
maar de "grijze"gebieden de ene arts zegt tis toch die 2 (dus acceptabel) die andere zegt nee een 3....dus dan heb je het gelazer al
KarinvdM schreef:studiemiep schreef:Daarom keur ik alleen bij een erkend keuringsarts en niet bij de koeien- en kippenarts om de hoek. Dan nog heb je verschillen, maar over het algemeen heb je dan wel de betere artsen.Tuurlijk maar een arts is ook maar een mens die foto's beoordelen..en volgens de wetenschap is dat niet zo eenduidig dat beoordelen.(behalve grote gebreken)....
maar de "grijze"gebieden de ene arts zegt tis toch die 2 (dus acceptabel) die andere zegt nee een 3....dus dan heb je het gelazer al