Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_aapjex

Re: Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:41

ow ja nog 1 ding ik vind wielrenners ook gewoon bruutaal als je in de auto zit en ze zijn met een hele groep op de autoweg! en vooral niet aan de kant gaan hoor.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:44

Rocamor schreef:
Ik weet niet wat ze bij jullie "schreeuwen", maar ik heb nog nooit gehoord van (bv):

Hey flikker op met die K*Tknol, ofzo. Meestal is het: Pas op of Let op ofzo

mm dan woon je in een beter gebied dan ik :) en ik sta dan niet eens overdwars op de weg, maar wandel gewoon aan de kant van de weg. ach tegenwoordig neem ik vriendlief mee, die legt het wel even haarfijn uit aan de wielrenners :)

ben ook een keer aangereden door een wielrenner, ik fietste op mn gewone fiets aan de kant van de weg en hij kon me niet ontwijken :? hij kon overigens wel hard weg fietsen daarna :j

Betteke schreef:
Tja, ik heb ook geen bel op mijn racefiets en roep altijd hard "tingelingeling", je moet wat om je kenbaar te maken. En ja, ik weet dat een bel verplicht is op een fiets, maar bij wielerwedstrijden zijn ze weer verboden en die fietsen zijn duur en kwetsbaar dus vandaar dat er zo min mogelijk op- en aangehangen wordt.

fiets jij :D

liberolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:53

ik word ook altijd uitgescholden en ben toen ik klein was bijna aangereden, ik slingerde en hij wou niet remmen. ik was pas 7! (ik kon toen nog niet zo lang fietsen)

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:55

wielrenners zijn idd vreselijk :j
bij ons op het fietspad fietsen ze vaak met 2 naast elkaar, en echt niet aan de kant gaan..
helaas zijn ik en mn paard dat ook niet van plan waardoor ze dus vaak op het laatste moment toch wel uitwijken, half in elkaar blijven hangen en dan gaan ze naar mij schreeuwen OF IK NIET EENS EVEN AAN DE KANT KAN GAAN. en dan roep ik terug: NEE IDD, DOEN JULLIE OOK NOOIT! .
maar mijn paard heeft er dan weer niks van..

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:57

Ze houden niet alleen niet rekening met paarden,
Met álle weggebruikers,
Ik irriteer me echt matenloos aan ze,
Die debielen rijden gewoon door rood..
En als je ze aanrijd is het nog jou schuld ook,

Als ik op de weg rij en ik zie er een groep aankomen,
Ga ik lekker midden op de wegrijden :D
En voor hun aan de kant gaan, no way!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:58

Tanuya schreef:
Nou jullie snappen allemaal wel wat er gebeurt zou zijn als die pony niet zo braaf was.

Nou, ik snap van je hele verhaaltje niet zo veel := ....

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:02

Ik heb een keer gehad dat ik buitenreed, en mijn vader reed naast me..
en ineens zat er een wielrenner achter hem,, die ook geen bel had.. die begon me pa ineens uit te schelden voor idioot enzo,, want hij had op moet letten en aan de kant moeten gaan? Daarna fietste hij weg.. heb mn paard er in volle galop achteraan gezet, wat dacht hij wel niet? heb er nog nooit 1 zo hard zien fietsen ;)

edit: vader was trouwens op de fiets
Laatst bijgewerkt door nikilover op 01-08-12 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:02

mijn pony en ik hebben er vaak last van, wat deed pony vorige week toen er een groep wielrenners begonnen te schreeuwen op 70 meter afstand,,,,,,,,,,,,,,,midden op het pad staan en bokken toen gingen ze allemaal zachter en toen namen ze maar een andere straat :D (hun durfden volgens mij niet langs ons :') )

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:09

Volgende stap is dat fietser voor het rechtmatig gebruik van hun eigen pad een hulpmiddel meenemen:

Afbeelding

Ook niet zo´n gek idee te paard trouwens voor als er weer eens een stapstop-blokkering gestressed met een zweep gaat zwaaien omdat je haar op haar niet goed opgeleide paard wil passeren, er naar haar idee te dicht achter zit, net iets te onbeleefd, of met een bij háár verkeerd gevallen woord, of ´onprettige ondertoon´, een verzoek tot svp passeren hebt ingediend.

Een paard is een groot beest dus je raakt allicht wát *\o/*
Ze heeft toch een cap op dus is veilig :P

Ik zal gelijk eens kijken op ebay. Ik héb al twee 17de eeuwse pistoolhouders aan de pommel tenslotte.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:14

Huertecilla schreef:
Volgende stap is dat fietser voor het rechtmatig gebruik van hun eigen pad een hulpmiddel meenemen:

[ Afbeelding ]

Ook niet zo´n gek idee te paard trouwens voor als er weer eens een stapstop-blokkering gestressed met een zweep gaat zwaaien omdat je haar op haar niet goed opgeleide paard wil passeren, er naar haar idee te dicht achter zit, net iets te onbeleefd, of met een bij háár verkeerd gevallen woord, of ´onprettige ondertoon´, een verzoek tot svp passeren hebt ingediend.

Ik zal gelijk eens kijken op ebay. Ik héb al twee 17de eeuwse pistoolhouders aan de pommel tenslotte.

Proest.....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:24

Rocamor schreef:
Proest.....

Ja, het is maar gekkigheid hoor; ze liggen hier gewoon bij de chinees :D

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:24

amykimmie schreef:
Haha, volgens mij is een paard nog steeds een vluchtdier? Blijft jouwn paard staan als ie schrikt?
Een paard kan altijd schrikken, hoe betrouwbaar ook.
Het zijn en blijven levende dieren.

Niet het hele topic doorgelezen, maar in dit geval ben ik het met Huertecilla eens dat een paard niet per definitie 'vluchtdier' is. Ja ik heb zo'n paard dat blijft staan als het schrikt. Sterker nog, ze springt om hoog of laat zich door haar hoeven vallen op haar plek en dan wacht ze op mijn reactie. Als zij dus bang is dan ligt het nog altijd aan mijn reactie of ze vlucht of blijft staan. Ik heb in de laatste 5 jaar buitenrijden (en dan spreek ik van gemiddeld 3x per week naar buiten toe) 2 situaties gehad waarbij ik het paard niet volledig onder controle had. In de ene situatie kon ik het ver zoeken, paard was in blinde paniek (gelukkig grote berm en na 100 meter stil kunnen zetten) en een situatie waar paard de weg op rende, we liepen naast de weg, waarin ik in 2 a 3 seconde de situatie onder controle had, nog steeds erg gevaarlijk want als daar een auto reed was het ook erger geweest, maar had mazzel). Ja ik heb een 100% bomproof paard welke als zij schrikt mijn reactie afwacht. De ene situatie is blinde paniek, de andere situatie gebeurde vlak nadat ik eraf was gevallen. Vertrouwen in mij was ze een beetje kwijt en i.p.v. af te wachten ging ze gelijk.

Dus ja imo kan je een paard zodanig trainen dat het jouw reactie afwacht. Dribbelen kan altijd, juist als ze willen vluchten, maar weten dat jij het niet toestaat. Opzij dribbelen is voor mij not done.

MAAR

ook ik heb wel eens een aanvaring gehad met wielrenners (grote berm naast de weg, geen fietspad). Dit keer trokken alleen zij aan het kortste eind. Daarna wel vriendelijk afgehandeld, dus vaak is het van hun kant ook onkunde. Met dat in het achterhoofd gaat dat een hoop frustratie tegen.

En hand in eigen boezem, het eerste 5 jaar was ik niet altijd even snugger en is er genoeg gebeurd buiten. In die 5 jaar is wel de relatie zodanig bevestigd dat bovenstaande nu echt regel is bij onze buitenritten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:29

haah wielrenners hou me op zeg als er een ....volk is dan zijn hun het wel.alleen hun eigen sport telt en de rest doet er niet toe want dat intereseert ze niet.ik vind ze enorm verschrikkelijk,niet alleen met het paard heb ik er last vanmaar met de auto ook.fietspaden waar zijn die voor,niet voor hun want dan kunnen ze niet met 10en naast elkaar fietsen.als ik een sport haat dan is ht die sport wel.

Yoline_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:33

Heel irritant die wielrenners! Kom ze vaak in de polder tegen.
Was een keer met m'n paard aan het stappen langs de berm, fietsen er 2 wielrenners langs, zeggen ze tegen elkaar; Ik heb het niet zo op die paarden..
Haha ik heb het dan weer niet zo op wielrenners :+
Ze racen altijd een paar cm van je vandaan met een groepje langs je. Gelukkig heeft paardje daar niet zo veel van, maar hij zou dan maar net een stap op zij doen. Liggen hun met z'n alle op de grond.
Zou wel fijn zijn als ze iets meer rekening houden met paarden.

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:38

Huertecilla schreef:

[ Afbeelding ]

_O- :')

Ik ben het ook zat met wielrenners, wat veel al zeggen niet alleen als ruiter maar ook als automobilist. Wij moeten ons aan de maximum snelheid houden 30km per uur (woonerf) en wielrenners rijden dan snel 10km te hard.
Daarnaast vind ik het schelden/ schreeuwen/ bellen a-sociaal, het rondjes draaien op de weg (pedalen niet losmaken), midden op de weg rijden zodat inhalen niet mogelijk is, aan je bumper kleven, mensen van de weg duwen, met grote groepen 3/4 man naast elkaar rijden op de weg.. enzovoorts..
Ik snap best dat zij last hebben van onze paardenpoep en als mensen met paarden midden op de weg/ fietspad rijden. Maar hoe moeilijk is het om met elkaar rekening te houden? We zijn allebei recreanten :roll: :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 15:48

En we blijven generaliseren...
Als ik achter een groep wielrenners rij (op dr scooter), zie ik regelmatig een leuk tafereel.
De achterste roept: scooter, en dat zie je dan naar voren verplaatsen ;) en vervolgens gaan ze rustig op een lint.
Dat dat niet in 1 seconde bij de voorste is snap ik, en heb ik begrip voor.

Ik ben ooit te paard een groep ligfietsers tegen gekomen. Hadden behoorlijke snelheid, en ik reed daar...
Die dingen staan niet ineen stil, en dat mijn paard daar niet tegen kan is imo mijn probleem.
Ben uiteindelijk een akker in gevlucht (sorry meneer boer... ;) )
Overigens heb ik het over buiten gebied.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:31

stef schreef:
Als ik achter een groep wielrenners rij (op dr scooter), zie ik regelmatig een leuk tafereel.
De achterste roept: scooter, en dat zie je dan naar voren verplaatsen ;) en vervolgens gaan ze rustig op een lint.
Dat dat niet in 1 seconde bij de voorste is snap ik, en heb ik begrip voor.

Projecteer dat op een groep ruiters welke je achterop rijdt.
De achterste roept never ever ´fíetsur´.
Dus jij belt.
FOUT!

Doordat verschillenden met slechts marginale vaardigheid op een inlegkruisje tegen lekkende angst op een te groen ´vluchtdier´ zitten ontstaat gelijk angstagressie.
Er onstaat géén zich naar voren verplaatsend smal wordend lint doch een wonderlijke verbréding met dwars gaande paarden.

Jij vraagt half grollend half geïrriteerd of ze vandaag de weg nog willen vrijmaken.
FOUT!
De zwepen gaan dwars over het pad om jou te léren hun plek op jouw fietspad te doen respecteren....

Vul gerust in dat jij hen te paard op een ruiterpad achterop rijdt.
Of waarmee ook om het even waar.
Je kan dat nooit goed doen wanneer er ruiters met te weinig vaardigheid op onvoldoende/niet opgeleide paarden de openbare ruimte ingaan.

Vervolgens wordt er weer verontwaardigd een topic geopend op Bokt dat die stomme boze buitenwereld geen rekening houdt met pennies op ´vluchtdieren´.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:38

_O- _O- _O-

Hou nou maar op HC.

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:44

Sterre schreef:
Tanuya schreef:
Nou jullie snappen allemaal wel wat er gebeurt zou zijn als die pony niet zo braaf was.

Nou, ik snap van je hele verhaaltje niet zo veel := ....

hahah ik zie idd dat het erg vol met typfouten staat ik heb weer eens last van typpolio haha maar ik word dus ook vaak uitsgescholden met de vragen (hebben die beesten thuis geen vreten) ga met die knollen naar de slacht enzz. (ik schreeuw zelf ook altijd hard terug :+ ) maar dat laatste stukje ::: ik reed dus gwn aan de goeie kant van het fietspad, je hoort normaal gesproken links in te halen maar deze meneer dacht even rechts in te halen op een stukje van 60cm tussen de berm (sloot) en mn pony belde niet nee niks ik hoorde hem echt niet aankomen de pony ook niet gelukkig was hij zo braaf!!echt keihard kwam hij voorbij

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:47

Betteke schreef:
_O- _O- _O-

Hou nou maar op HC.

Ok.
Jammer hoor.
Heb een bloemperk aan bloemlezingen over paardboemelende toeristengroepen (vooral engelsen en nl-ers) die ik te paard tegenkom of achterop rij.
Dát zijn dan nog betrouwbare nietsdieren (paarden die bij ´gevaar´ stil gaan staan en de ruiter negerend wachten op instructie van de begeleiding).

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:51

Ik en mijn vriendin werden net weer van het fietspad afgedrukt, met geschreeuw en wilde gebaren, terwijl hun de verkeerde kant van de weg reden. -O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:53

NeverGiveUp schreef:
Ik en mijn vriendin werden net weer van het fietspad afgedrukt, met geschreeuw en wilde gebaren, terwijl hun de verkeerde kant van de weg reden. -O-

_O- _O- _O-
Dat is een héle goede +:)+
Ik kom niet meer bíj.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:56

Wat een verhalen allemaal joh!
Is toch niet gezond eigenlijk?

Ik heb het een keer meegemaakt met een oud mannetje,
Was aan het wandelen, en die man was rustig aan het fietsen,
Komt er zo'n debiele groep aangeraced, en roept keihard "Aan de kant!"
Waardoor die man dus schrok, en naar links ging inplaats naar rechts,
En bam die wielrenners er op geknalt :(
De oude man lag met veel pijn op de grond,
En dan die kl*te wielrenners nog even zeggen dat die uit moest kijken..
Pfff vond het zo zielig voor die oude man!
2 van die wielrenners waren ook gewond,
En heb ze ook vriendelijk verteld dat ik daar heel blij mee was!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:59

Angeliquee18 schreef:
Wat een verhalen allemaal joh!
Is toch niet gezond eigenlijk?

Ik heb het een keer meegemaakt met een oud mannetje,
Was aan het wandelen, en die man was rustig aan het fietsen,
Komt er zo'n debiele groep aangeraced, en roept keihard "Aan de kant!"
Waardoor die man dus schrok, en naar links ging inplaats naar rechts,
En bam die wielrenners er op geknalt :(
De oude man lag met veel pijn op de grond,
En dan die kl*te wielrenners nog even zeggen dat die uit moest kijken..
Pfff vond het zo zielig voor die oude man!
2 van die wielrenners waren ook gewond,
En heb ze ook vriendelijk verteld dat ik daar heel blij mee was!!

Ja, hun moeten zich meer verdiepen in vluchtmensen -:(-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:03

Dit topic is net de mop over de man die in de auto op de radio hoort:

Waarschuwing; er is een spookrijder gesignaleerd bij....

en mompelt;

Één?? :? ?? Hónderden!! -:(- !!