Ik zoek merrie minimaal 1.68 body voorkeur voor predicaten en goede moederlijn beleerd rx goed
ship
Geplaatst: 01-06-12 11:49
Jeetje zeg lees net het vorige topic door is er al weer een nieuwe Wat gaat dat hard zeg.. Ik zoek nog steeds rustig door ga morgen Bij een 3 jarige brave tinker kijken hoop stiekum dat ze geschikt is ze is namelijk erg leuk...
Bij een echt onbeleerd paard zou ik vooral kijken naar de kwaliteit. Dus exterieur en beweging. Vaak kan je wel aan de reacties op de omgeving zien of het dier ril of koel is. Maar.. het geeft absoluut geen garantie. Een onbeleerd paard is vaak een hele leuke uitdaging, maar kan ook minder fijn uit pakken
zhippo
Geplaatst: 01-06-12 12:02
als ze maar gezond zijn en echt bij je passen! bij ons op stal is er nu iemand op zoek naar een vrij jong paard. de man die hem wilt hebben krijgt zijn andere paard niet nagefelijk gereden zonder tideman, we hebben hem gezegd dat het voor hem niet erg handig is om een paard te kopen dat nog niks kan.. teminste naar onze ideen is dit niet slim. hij heeft ook vrij weinig ervaring. hij rijd op B niveau.
Beginnende of onervaren ruiters hebben veel meer baat bij een goed leerpaard.
EllyC
Geplaatst: 01-06-12 12:03
Bij onbeleerde aarden kijk ik hoe hij/zij reageerd op iets onverwachts. Geef bv eens een klap(je) met je volle hand op zijn schouder of kont, trek eens aan de staart. Neem een paraplu mee en leg deze eens in de bak.
Haalt ie bv bij de eerste voorbeelden direct uit dan weet je dat ie bijna zeker wat dominant is. Als ie heel gestrest raakt van de parabplu en niet snel (enkele minuten) rustiger wordt dan weet je dat je er in ieder geval nog veel werk in moet investeren.
Thank you.. shoppen voor je nieuwe paard is ook zo leuk..gelijk nieuwe halster met halstertouw en liksteen gehaald. Heel veel succes voor wie gaat keuren en voor de zoekers wees geduldig ook jou paard komt ooit op je pad