Wereldkampioen 1940 en 1941: Haynes Peacock

Wereldkampioen 1943, Black Angel

Wereldkampioen 2010: The Coach

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Focussed schreef:Overigens vind ik dit wel heel interessant, om de verandering te zien van wat men het "gewilde plaatje" vindt.
Focussed schreef:Overigens vind ik dit wel heel interessant, om de verandering te zien van wat men het "gewilde plaatje" vindt.
[im]http://www.walkerswest.com/images/Champs/HaynesPeacock1940n1941.jpg[/img]
[ig]http://www.walkerswest.com/images/Champs/BlackAngelnSWBeech.jpg[/img]
[ig]http://www.walkerswest.com/images/Champs/TheCoachNBilly.jpg[/img]
thoraklover schreef:*Krijg geen hap meer door mijn keel, ook al is het Tom en Jerry ijs dat voor mijn neus staat* Ik kon het eerst niet geloven van die 'spierbundel' paarden, wow. Ik vind het zo misvormd, ik kan niet begrijpen dat sommige mensen dat mooi vinden... Ik word er verdrietig van, van al de posts in dit topic over de omgang met paarden, die schoenen van de TWH (zo kort je het toch af?) zijn afschuwelijk..
Ik ben vorig jaar in Spanje geweest naar zo'n hoge rijschool, en ik schrok me dood wat ik daar zag. En het was nog best een bekende rijschool, met mensen die, lijkt me, wel wat ervaring hebben in de paardenwereld. Paarden kregen rare ijzeren beugels met haaientanden op de neus om, met daaraan teugels, zodat ze mooi in de krul liepen. Paarden die daar op op stal stonden hadden striemen van die dingen op hun neus staan. Ook de bitten zagen er gemeen uit en het gebruik ervan niet bepaald zacht. Een vrouw (een Engelse) waar wij logeerden vertelde dat het de normaalste zaak van de wereld is om met die dingen te rijden, je kunt ze bij de plaatselijke dierenwinkel gewoon kopenDaarnaast staan veel paarden (in dorpen in Sevilla) een jaar lang in een garage, en dan was er 1 dag dat de eigenaren op zo'n show hun paarden mochten showen, en dan mochten ze er even uit.. Het dierenleed op straat was verschrikkelijk..
Ik lees trouwens veel in de trant van 'Ik schaam me om een mens te zijn door dit soort praktijken' en eerlijk gezegd erger ik me hier een beetje aan. Ik bedoel, en zijn genoeg mensen die wel met hart met dieren (en elkaar natuurlijk) omgaan, en veel dieren worden ook gelukkig van ons bestaan. Ik vind, zolang je weet waar je mee bezig bent, op het goede pad zit (dus anderen geen leed aandoet) en met hart en ziel leeft, etc., je blij mag zijn dat je een mens bent. Dat is niets om je voor te schamen. En ja, de rotte appels blijven er altijd tussen zitten, maar dat is niks waar jíj (voor de mensen die zich aangesproken voelen) je verantwoordelijk hoeft te voelen. Dit is mijn mening hierover, je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk.
stef schreef:euh authentic...
SIRE: PAGE IMPRESSIVE
DAM: LETS SKIP TOWN
Registration #3337834 -- HYPP N/N
EVA NEG.
1995 AQHA Palomino Stallion
die is dus negatief....
Authentic schreef:stef schreef:Maar omdat sommige het doen wil niet zeggen dat de basis slecht of niet goed is, en dat halterpaarden (want tja, halterpaarden dragen nu eenmaal hypp) dus slecht zijn.
Geen hypp, wel een 'winnaar' dus volgens een halterjury correct en het gewenste beeld.
thoraklover schreef:Ja, dat bedoel ikIk was de naam kwijt. Ik weet dat dierenleed overal voorkomt, maar ik denk dat het in Spanje toch nog wat erger is dan in Nederland. In ieder geval meer. Degenen waar we logeerden toen, woonden al een paar jaar in Spanje en die vertelden dat ze in die tijd meer leed hebben gezien dan niet-leed (weet niet hoe ik het anders moet noemen). Daarnaast word het hier in Nederland meer bestreden dan in Spanje. Volgens mij hebben ze daar geen 'dierenpolitie'?
thoraklover schreef:Ik ben het met je eens, ik dwaal van het onderwerp af door voorgaande posts over die hoefschoenen en paardenleed door te gaan.
Wat ik me eigenlijk afvraag is of die 'halter horse' (zo schreef je het toch?) ook in Europa voorkomt, ik heb er tot vandaag nog nooit van gehoord.. Vinden ze het alleen in Amerika zo'n mooi ras? Ik vraag me ook af waar het vandaan komt dat ze dat 'gespierde' zo mooi vinden en aan het andere uiterste dat ontzettend slanke (van de openingspost). Is het een soort 'Barbie (slank en sierlijk) en Ken (gespierd en stoer)' idee?
njiloj schreef:en het kan nog gekker....
in Amerika ziet een "halterhorse" er tegenwoordig zo uit:
http://equineink.files.wordpress.com/20 ... m-copy.jpg
dit is het ideaal op het moment.
dit "Halter Horse" veulen http://equineink.files.wordpress.com/2011/04/sorischsopretty.jpg is met een de afwijking HYPP gefokt.
Bewust gefokt.
Door deze afwijking krijgt ze een teveel aan spiermassa. Het paard die dit gen draagt heeft een hele grote kans op verschillende gezondheidsproblemen. Op bokt zijn hier in het verleden ook al topics over geweest. De dekhengsten die dit gen dragen, worden gewoon goedgekeurd en er word zelfs gewezen op de afwijking.
Ik ga maar niet meer verder kijken, ik word er nogal ontroostbaar van...