Waar zijn we mee bezig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 20:59

Overigens vind ik dit wel heel interessant, om de verandering te zien van wat men het "gewilde plaatje" vindt.

Wereldkampioen 1940 en 1941: Haynes Peacock
Afbeelding

Wereldkampioen 1943, Black Angel
Afbeelding

Wereldkampioen 2010: The Coach
Afbeelding

Anoniem

Re: Waar zijn we mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:00

idd :oo

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:01

Sjezus! Dat paard op dat filmpje lijkt zwaar gehandicapt! Waar zijn ze idd mee bezig! _-:(

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 21:10

Focussed schreef:
Overigens vind ik dit wel heel interessant, om de verandering te zien van wat men het "gewilde plaatje" vindt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is precies wat ik bedoel te zeggen. . . en het schokkende is dat dit nieuwe ras in amper 70 jaar tijd van een type dat sowieso al 'anders' was naar het huidige ideaal is gevormd. Nogmaals, ik heb het hier niet over een specifiek ras maar wat de mensen met paardenrassen aan het doen zijn.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:15

Focussed schreef:

[im]http://www.walkerswest.com/images/Champs/HaynesPeacock1940n1941.jpg[/img]

[ig]http://www.walkerswest.com/images/Champs/BlackAngelnSWBeech.jpg[/img]

[ig]http://www.walkerswest.com/images/Champs/TheCoachNBilly.jpg[/img]

Wow, hier schrik ik wel van. Op de eerste 2 lijkt het eigenlijk niet veel anders als ieder 'normaal' paard, en op die laatste is het niet eens meer een normaal paard!!!

DorSer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:16

Dat paard op de eerste pagina........., ik schrok me de pleu......ris.
Wat zijn die Amerikanen toch ziek.
Ik zie het ook wel eens op tv:
kat geboren met veel te korte pootjes ? Nieuw ras is geboren.
kat met raar gevouwde oren ? Nieuw ras is geboren.
enzovoort
Iedere afwijking aan een dier koesteren ze en wordt met inteelt verder gefokt, ziek is dat _-:( .

Zo'n paard creëren, en dan ook nog zo pijnigen om het "" mooi "" te laten lopen?
Hebben die mensen dan echt geen greintje gevoel in hun donder?

En laten we nou niet gelijk weer over Totilas beginnen, je kunt je wel afvragen hoe ver je mag gaan met het fokken van paarden en pony's. Maar die gedrochten zijn echt way out off line.

DorSer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:18

Wat zit die man in dat filmpje overigens naar achteren op de rug. Hij zit gedeeltelijk op de lendenen van dat paard te hobbelen en te stoten. Ik vind het in en in zielig voor dat beestje.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:25

deflin schreef:
zo donders, mag ik hopen dat dit gephotoshopt is??

Dacht ik ook meteen!

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 21:27

MickeyenVici schreef:
deflin schreef:
zo donders, mag ik hopen dat dit gephotoshopt is??

Dacht ik ook meteen!

Helaas niet. . . lees anders even het topic eens door en kijk vooral even naar de filmpjes op youtube :)

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:28

Let wel dat het 3e plaatje van hierboven slechts het ideaalbeeld is van een zeer klein gedeelte van de walker fokkers en eigenaren!
De meesten willen gewoon een gezond, ongecompliceerd en natuurlijk lopend familiepaard :)

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:32

Ja ik zag het al ik wordt er echt misselijk van! :r

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:35

*Krijg geen hap meer door mijn keel, ook al is het Tom en Jerry ijs dat voor mijn neus staat* Ik kon het eerst niet geloven van die 'spierbundel' paarden, wow. Ik vind het zo misvormd, ik kan niet begrijpen dat sommige mensen dat mooi vinden... Ik word er verdrietig van, van al de posts in dit topic over de omgang met paarden, die schoenen van de TWH (zo kort je het toch af? := ) zijn afschuwelijk..

Ik ben vorig jaar in Spanje geweest naar zo'n hoge rijschool, en ik schrok me dood wat ik daar zag. En het was nog best een bekende rijschool, met mensen die, lijkt me, wel wat ervaring hebben in de paardenwereld. Paarden kregen rare ijzeren beugels met haaientanden op de neus om, met daaraan teugels, zodat ze mooi in de krul liepen. Paarden die daar op op stal stonden hadden striemen van die dingen op hun neus staan. Ook de bitten zagen er gemeen uit en het gebruik ervan niet bepaald zacht. Een vrouw (een Engelse) waar wij logeerden vertelde dat het de normaalste zaak van de wereld is om met die dingen te rijden, je kunt ze bij de plaatselijke dierenwinkel gewoon kopen := Daarnaast staan veel paarden (in dorpen in Sevilla) een jaar lang in een garage, en dan was er 1 dag dat de eigenaren op zo'n show hun paarden mochten showen, en dan mochten ze er even uit.. Het dierenleed op straat was verschrikkelijk..

Ik lees trouwens veel in de trant van 'Ik schaam me om een mens te zijn door dit soort praktijken' en eerlijk gezegd erger ik me hier een beetje aan. Ik bedoel, en zijn genoeg mensen die wel met hart met dieren (en elkaar natuurlijk) omgaan, en veel dieren worden ook gelukkig van ons bestaan. Ik vind, zolang je weet waar je mee bezig bent, op het goede pad zit (dus anderen geen leed aandoet) en met hart en ziel leeft, etc., je blij mag zijn dat je een mens bent. Dat is niets om je voor te schamen. En ja, de rotte appels blijven er altijd tussen zitten, maar dat is niks waar jíj (voor de mensen die zich aangesproken voelen) je verantwoordelijk hoeft te voelen. Dit is mijn mening hierover, je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk :) .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 21:52

Je bedoelt een seretta (ja, ik lees me in ;) ) en ook hiervan heb je goede en slechte. Maar dierenleed is geen enkel land vreemd denk ik. Alleen meestal gebeurt het achter gesloten deuren

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:00

Ja, dat bedoel ik :j Ik was de naam kwijt. Ik weet dat dierenleed overal voorkomt, maar ik denk dat het in Spanje toch nog wat erger is dan in Nederland. In ieder geval meer. Degenen waar we logeerden toen, woonden al een paar jaar in Spanje en die vertelden dat ze in die tijd meer leed hebben gezien dan niet-leed (weet niet hoe ik het anders moet noemen). Daarnaast word het hier in Nederland meer bestreden dan in Spanje. Volgens mij hebben ze daar geen 'dierenpolitie'?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:06

thoraklover schreef:
*Krijg geen hap meer door mijn keel, ook al is het Tom en Jerry ijs dat voor mijn neus staat* Ik kon het eerst niet geloven van die 'spierbundel' paarden, wow. Ik vind het zo misvormd, ik kan niet begrijpen dat sommige mensen dat mooi vinden... Ik word er verdrietig van, van al de posts in dit topic over de omgang met paarden, die schoenen van de TWH (zo kort je het toch af? := ) zijn afschuwelijk..

Ik ben vorig jaar in Spanje geweest naar zo'n hoge rijschool, en ik schrok me dood wat ik daar zag. En het was nog best een bekende rijschool, met mensen die, lijkt me, wel wat ervaring hebben in de paardenwereld. Paarden kregen rare ijzeren beugels met haaientanden op de neus om, met daaraan teugels, zodat ze mooi in de krul liepen. Paarden die daar op op stal stonden hadden striemen van die dingen op hun neus staan. Ook de bitten zagen er gemeen uit en het gebruik ervan niet bepaald zacht. Een vrouw (een Engelse) waar wij logeerden vertelde dat het de normaalste zaak van de wereld is om met die dingen te rijden, je kunt ze bij de plaatselijke dierenwinkel gewoon kopen := Daarnaast staan veel paarden (in dorpen in Sevilla) een jaar lang in een garage, en dan was er 1 dag dat de eigenaren op zo'n show hun paarden mochten showen, en dan mochten ze er even uit.. Het dierenleed op straat was verschrikkelijk..

Ik lees trouwens veel in de trant van 'Ik schaam me om een mens te zijn door dit soort praktijken' en eerlijk gezegd erger ik me hier een beetje aan. Ik bedoel, en zijn genoeg mensen die wel met hart met dieren (en elkaar natuurlijk) omgaan, en veel dieren worden ook gelukkig van ons bestaan. Ik vind, zolang je weet waar je mee bezig bent, op het goede pad zit (dus anderen geen leed aandoet) en met hart en ziel leeft, etc., je blij mag zijn dat je een mens bent. Dat is niets om je voor te schamen. En ja, de rotte appels blijven er altijd tussen zitten, maar dat is niks waar jíj (voor de mensen die zich aangesproken voelen) je verantwoordelijk hoeft te voelen. Dit is mijn mening hierover, je hoeft het er niet mee eens te zijn natuurlijk :) .

:') Sorry.... _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:09

Maar goed, het gaat hier niet specifiek om dierenleed maar om paarden vormen naar een bepaald ideaal beeld. Niet om ze er beter van te maken, maar puur uit cosmetisch oogpunt

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:17

Ik ben het met je eens, ik dwaal van het onderwerp af door voorgaande posts over die hoefschoenen en paardenleed door te gaan := .

Wat ik me eigenlijk afvraag is of die 'halter horse' (zo schreef je het toch?) ook in Europa voorkomt, ik heb er tot vandaag nog nooit van gehoord.. Vinden ze het alleen in Amerika zo'n mooi ras? Ik vraag me ook af waar het vandaan komt dat ze dat 'gespierde' zo mooi vinden en aan het andere uiterste dat ontzettend slanke (van de openingspost). Is het een soort 'Barbie (slank en sierlijk) en Ken (gespierd en stoer)' idee? :P

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:18

stef schreef:
euh authentic...
SIRE: PAGE IMPRESSIVE
DAM: LETS SKIP TOWN
Registration #3337834 -- HYPP N/N
EVA NEG.
1995 AQHA Palomino Stallion

die is dus negatief....

euh stef...

Dat zei ik
Authentic schreef:
stef schreef:
Maar omdat sommige het doen wil niet zeggen dat de basis slecht of niet goed is, en dat halterpaarden (want tja, halterpaarden dragen nu eenmaal hypp :roll: ) dus slecht zijn.

Afbeelding

Geen hypp, wel een 'winnaar' dus volgens een halterjury correct en het gewenste beeld.

Ondanks dat dit dier geen hypp heeft als een van de weinigen op de site, heeft hij schijnbaar wel het gewenste uiterlijk want de jury's love him ;)

Beram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:19

echt niet normaal meer wat mensen met paarden doen, heel soms als mensen NIET te ver gaan is het soms nog mooi maar dat is echt heel zeldzaam, maar zoals al die plaatjes in deze topic, die gaan me echt te ver.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 22:26

thoraklover schreef:
Ja, dat bedoel ik :j Ik was de naam kwijt. Ik weet dat dierenleed overal voorkomt, maar ik denk dat het in Spanje toch nog wat erger is dan in Nederland. In ieder geval meer. Degenen waar we logeerden toen, woonden al een paar jaar in Spanje en die vertelden dat ze in die tijd meer leed hebben gezien dan niet-leed (weet niet hoe ik het anders moet noemen). Daarnaast word het hier in Nederland meer bestreden dan in Spanje. Volgens mij hebben ze daar geen 'dierenpolitie'?

Ik heb ruim een jaar gewerkt op een van de bekendste stallen van Spanje (naam evt. via pb, maar ik wil niet met modder gooien) en inderdaad gaan ze daar anders om met paarden dan wij. . . maar als we zo gaan kijken, behandelen ze in Duitsland (kijk eens naar die ene stal in Mühlen bijv.) de paarden ook anders dan hier, net als in België of waar dan ook ter wereld. Als dat het grootste probleem zou zijn, is dat vrij makkelijk op te lossen (ten op zichte van waar wij het hier over hebben). Die mensen mogen geen paarden meer houden, blackmail enz enz enz.

Waar ik aan denk zijn inderdaad mensen als dr. Mengele (extreem voorbeeld), die deels weten waar ze mee bezig zijn en enorm veel weten of wat ze kunnen veranderen en dat ook daadwerkelijk doen. Serieus, eens beest zou zulke dingen nog niet bedenken. En ja, als ik zulke dingen hoor/zie/lees dan schaam ik mij als mens zijnde. Niet voor ons als mens, maar wel wat wij anderen aan doen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 22:29

thoraklover schreef:
Ik ben het met je eens, ik dwaal van het onderwerp af door voorgaande posts over die hoefschoenen en paardenleed door te gaan := .

Wat ik me eigenlijk afvraag is of die 'halter horse' (zo schreef je het toch?) ook in Europa voorkomt, ik heb er tot vandaag nog nooit van gehoord.. Vinden ze het alleen in Amerika zo'n mooi ras? Ik vraag me ook af waar het vandaan komt dat ze dat 'gespierde' zo mooi vinden en aan het andere uiterste dat ontzettend slanke (van de openingspost). Is het een soort 'Barbie (slank en sierlijk) en Ken (gespierd en stoer)' idee? :P

Die paarden komen overal ter wereld voor, ze zijn gefokt door ons mensen omdat wij ze niet mooi genoeg vonden. Wat mensen alleen vaak vergeten is om eens na te denken over de toekomst, over het feit hoe zo'n paard er inwendig aan toe is.

Waar die gedachtegang vandaan komt? Dat is moeilijk te zeggen in een kort antwoord. . . sowieso macht. Macht doet hele vreemde dingen met mensen, trust me :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:32

Authentic schreef:
euh stef...

Dat zei ik
Authentic schreef:

Ondanks dat dit dier geen hypp heeft als een van de weinigen op de site, heeft hij schijnbaar wel het gewenste uiterlijk want de jury's love hm ;)

Mijn fout, sorry. Maar iemand kwam ermee dat ze bewust op hypp fokken

melaniehut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:33

Echt te vreselijk voor woorden, zo'n bouw kan niet gezond zijn!

ponyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:34

njiloj schreef:
en het kan nog gekker....

in Amerika ziet een "halterhorse" er tegenwoordig zo uit:

http://equineink.files.wordpress.com/20 ... m-copy.jpg

dit is het ideaal op het moment.

dit "Halter Horse" veulen http://equineink.files.wordpress.com/2011/04/sorischsopretty.jpg is met een de afwijking HYPP gefokt.

Bewust gefokt.

Door deze afwijking krijgt ze een teveel aan spiermassa. Het paard die dit gen draagt heeft een hele grote kans op verschillende gezondheidsproblemen. Op bokt zijn hier in het verleden ook al topics over geweest. De dekhengsten die dit gen dragen, worden gewoon goedgekeurd en er word zelfs gewezen op de afwijking.

Ik ga maar niet meer verder kijken, ik word er nogal ontroostbaar van...

Ik vind dat paard er nogal uitzien als een mismaakte olifant (sorry dat ik het zeg)
Laatst bijgewerkt door Ods op 07-03-12 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in quote gelinkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 22:35

Amber001 schreef:
echt niet normaal meer wat mensen met paarden doen, heel soms als mensen NIET te ver gaan is het soms nog mooi maar dat is echt heel zeldzaam, maar zoals al die plaatjes in deze topic, die gaan me echt te ver.

Een mooi, natuurlijk paard is zeldzaam? Overdrijven is ook een vak