@mindim,
dan corrigeer ik punt 2. ik dacht dat je wel begreep dat ik met rijden ook het omgaan met hengsten bedoelde.
Ik vind rijden en omgaan met paarden 2 verschillende dingen. Rijden doe ik niet, ik sta er liever naast. Je kan in het ene goed zijn in het andere niet. ik ken mensen die top rijden, maar er naast eigenlijk soms helemaal niets van het paard begrijpen. Ik zie liever dat men eerst de baas op de grond is en dan er pas op.Zoals ik al vaker heb gezegd kan dit bij elk geslacht voorkomen, en is hier geen uitzondering op hengsten, en als dit wel is zou graag een bewijs daarvan zien.
Je moet inderdaad bij elk paard consequent zijn, maar een hengst bij wie de hormonen spelen, ligt het toch wel iets anders. Zekers met een merrie onder je neus en nooit mogen dekken. Een gefrustreerde hengst is zo mogelijk nog erger.
Kijk als je een zeer consequent iemand bent en sterk in je schoenen staat en je er bewust van bent, van wat een hengst zoal bezig houd. Nou prima houd dan een hengst (alhoewel ik er zonder dekkingen niet het nut van zie). Maar aan de reacties van TS af te klezen, zou ik zeggen, nee niet doen. Nee ik zeg niet dat je ervan moet uitgaan dat een hengst poeslief is, maar je moet nooit van het ergste uitgaan, want dan is er niks meer veilig op de wereld.
Je moet gewoon realistisch zijn en in je achterhoofd houden, wat je in huis haalt. En niet alleen om de reden van dat het zo mooi staat. Tuurlijk kan dat een reden zijn, maar als men er verder niet ovre nadenkt, dan vind ik het een slechte reden. Weet dat ze als een blad aan boom kunnen omkeren, wees niet verrast. dat bedoel ik.Ik ben misschien niet zo heel oud, maar ik ben opgegroeid tussen de paarden, ik heb veel gekeken en veel geleerd bij familie en bij bekenden en natuurlijk van mijn eigen vader op onze springstal.
Wij hebben veel hengsten gehad, ik heb er ook zadelmak gemaakt en ingereden, dus ik vind dat ik best mag meepraten hierin. Het klopt dat sommige mensen veel meer ervaring hebben, maar dit wilt niet altijd zeggen een beter ervaring. En de mensen met meer ervaring en een betere ervaring daar kan ik van leren natuurlijk.
Ik zeg nergens dat je niet mee mag praten hoor 
Als je goed leest, deed deze persoon net zo tegen mij (of andere) als ik tegen die persoon.
Dus hier kun je niet de schuld geven aan mijn leeftijd.
Ik laat gewoon niet over me heen lopen en dit is nu eenmaal mijn karakter.
Ik vind verder niet dat ik respectloos heb gedaan en ik neem mensen zeker wel serieus.
Dan zie je dat anders dan ik.
Ik heb ook niet gezegd dat je respectloos reageert.