Een nieuw paard kopen deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tjappie112

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:06

ikke schreef:
Tjappie112 schreef:

Meer dan ik kan tellen. Maar nu vraag je naar mijn kunde? Hoeveel heb jij er verkocht zijn worden als je denkt dat een sportkeuring met 20 foto's 1000/1500 euro kost?

Ik trek jouw kunde in twijfel, dat heb je goed gelezen.

Een degelijke keuring, met goede foto's, beoordeling en uitgebreide rapportage, redt jij niet voor 500 euro. 20 foto's voor 500 euro, dat is 25 euro per foto. Daar kun je inderdaad een foto voor maken, maar als je daar een uitgebreid rapport bij moet schrijven, dan kom je toch echt wat te kort.......

Ik keur niet dagelijks paarden maar ik kan wel rekenen en ben zeer goed op de hoogte van tarieven. DAT doe ik namelijk voor de kost.......

Moet je toch Jan Mertens eens bellen...

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:06

nou inderdaad, laten we weer wat vrolijker gaan doen.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:09

Tjappie112 schreef:
deruijter schreef:
tjappie, bij ons is dat gewoon de regel die wij met de stallen hebben. Als ze vragen aan ons of wij betalen bij afkeuring vind pap dat ook goed, want wij kopen alleen maar paarden die goedgekeurd zijn!
En je kan niet zomaar zeggen dat je dan niet veel paarden zal verkopen want daar kan jij helemaal niks over zeggen. Wie weet verkoopt Ikke wel elke week een paard voor wie weet hoeveel. Je mag hier niet over gaan oordelen omdat jij een andere mening hebt.

Ik ga me niet uitlaten over jou handel... Dat interesseert me niet zoveel en ieder doet dingen op zijn eigen manier en dat vind ik prima.
Maar ikke verkoopt niet iedere week een paard dat weet ik zeker en zeker niet in de hogere prijsklasse want dan weet je wat een keuring kost...

Als je het niet interesseert waarom heb je dan commentaar op Ikke? Hoe kan het dat je dat zo zeker weet, ken je haar persoonlijk dan? Volgensmij niet. Dus hou die vooroordelen voor je.

deruijter

Re: Een nieuw paard kopen deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:16

Sorry voor mijn reacties op deze discussie, zal er over ophouden verder!

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:17

hoi :) zie net dit topic,en weet niet of het ook de bedoeling is om een leuk paard onder de aaandacht te brengen? ik heb een fijn paard in training,7 jarige merrie v. Contendro X kojak X cor de la bryere.ze is 1.63 en mooi donkerbruin met een kolletje en aan elk been wat wit . ze is als 4 jarige bij me gekomen,kon alleen aan een touwtje lopen en moest echt alles verder nog leren. ze leert vlug,is van zeer goede wil en ondanks dat ze wel sensibel is enorm goed bewerkbaar :) we hebben zelfs de m2 overgeslagen en meteen winstpunten en prijzen in de z1 gereden :) het is eigenlijk een springpaard,maar omdat ik daar niet zo goed in ben is ze nu z dressuur :D met mn vriendin is ze L springen,ze springt graag en goed maar het laatste half jaar rijd ik er alleen nog op dus springt ze niet meer.ze heeft in 2010 een veulen gehad van silverstone,ze is een goede moeder en het was een knap en groot schimmel merrieveulen.we zijn inmiddels bezig met de changementen,doet ze al erg goed dus met een poosje starten we z2.. vraagprijs is 8000 euro
op mijn hyves pagina heb ik ontieglijk veel fotoos en filmpjes van haar,dus voor iemand die interesse heeft pb me even.
groetjes deess

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:45

@Snoekiej: misschien een leuk paard voor jou, deze merrie? Kan fijn lopen en kan springen?

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:56

Denk dat daar wel interesse voor is in dit topic Deess! Klinkt als een fijn paard :j

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:02

ben benieuwd :) ze staat niet te koop op marktplaats of sporthorses maar daar zaten we wel over te denken.van de week heb ik voor denen voor gereden en ook gesprongen,ze sprong zo na al die tijd super,ik had zelf nog nooit met haar gesprongen maar wel alles gezien totnutoe en ze gaf een heel goed gevoel :) ik durfde niet hoger en toen is er iemand op gegaan die net een week weer reed na een zware val 3 jaar geleden. die sprong zo hup nog een paar dikke oxers met haar,knap van beide :D heb van de kijkers nog niet gehoord,maar zou haar graag bij iemand hebben die haar snapt en wat klikt.gun haar een fijne ruiter namelijk,tis zo'n eerlijk en fijn dier :)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:50

Oude eigenaren zijn vandaag niet opkomen dagen.. dus ze staat nog hier op stal..

denk file.. ze hebben ook niet gebeld of een sms gestuurd.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 01:55

@ pollux, ik zoek een jonkie. Maar dit paard zal vast snel verkocht worden!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:19

@ Duijfje: de oude eigenaren zouden hun paard komen ophalen, hadden een afspraak maar niet afgebeld? Hang jij dan niet meteen in de telefoon?
@ deess: klinkt als een zeer fijn paard dus dat zou toch niet zo moeilijk moeten worden. Iets aan de kleine kant... maar daar waren er hier ook een aantal opzoek naar.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:23

Even klagen hoor. Mijn paard gaat hoogstwaarschijnlijk verkocht worden aan Italianen. Ik ben verwend, want ik heb er nog eentje. Maar ja, met deze voel ik mij safe, prettig en kijk er elke dag weer naar uit met haar te rijden. Toen ze kwam was het een diep dal maar nu, na 2 jaar zijn we een echt team. Ze sjeest altijd naar me toe en hinnikt, ook al kom ik 20x per dag langs haar stal. Er is flink wat geld mee gemoeid en ik snap dat dat voor mijn ouders erg aantrekkelijk is, en ja, ik heb er dus nog eentje. Maar toch... het kost me slapeloze nachten en nu moet ik weer wachten op de export keuringsafspraak. Ik wacht al maanden want de onderhandelingen gaan supertraag ook al zijn de Italiaantjes al 3x wezen proefrijden en gaan ze vast super voor haar zorgen. |( Iedereen in mijn omgeving vindt het waarschijnlijk overdreven, mijn reactie. Ik mag zelfs weer een ander, goedkoper paardje gaan terugkopen! Maar ik kan er niks aandoen, ik voel mij zo enorm verdrietig. ;( Nog nooit zo'n band met een paard gehad. Hopelijk begrijpt op Bokt iemand dat want mijn ouders niet echt wat ik ze ook niet kwalijk neem hoor.

Torius16

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:34

Hier scheidt het kaf zich weer van het koren als het om keuren gaat.
Voordat wij een paard te koop zetten laten we het altijd klin en ront keuren.
Dan weet je waar je aan toe bent, scheelt een hoop tijd en ergenis énnnnnn 'napraat'......
Want laten we wel wezen als ik een paard te koop zet voor 10/m komt een koper, keuring niet oké en paard gaat naar 2/m dan is het een paard met een verhaaltje en dat kan je als handel en fokstal veel (imago)schade opleveren (en paard is vaak ook haast nog onverkoopbaar!).
Wil de koper opnieuw keuren? Prima maar dan wel op eigen kosten.
En idd een keuring is een aankoopadvies (of niet) beslis je bij afwijkingen toch tot koop over te gaan , heb je bij problemen helaas geen (paarden)pootje om op te staan!
Let op: er is een groot verschil tussen de diverse ront. keuringen neem bijv PROK (is voor fok) en sport..... worden andere foto's gemaakt en ook de aantallen verschillen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:36

@inekeN tuurlijk begrijp ik het wel. Elk paard is weer anders en met elk paard heb je weer andere gevoelens. Het maakt dan niet uit dat je er nog eentje hebt, daar heb je niet hetzelfde gevoel mee als met het paard dat weg gaat. En het maakt het natuurlijk nog moeilijker dat hij helemaal naar Italie gaat. Sterkte!

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:41

Dank je... fijn te lezen dat iemand het snapt. Paard was al helemaal gekeurd en 100% (2 jaar geleden), nu willen ze het nog een keer. Zucht. Moet even kijken hoe we dat met de betaling doen, we gaan natuurlijk niet nog een keer zo'n keuring zelf betalen.
Ik zit met de rijbroek aan maar heb helemaal geen zin meer om te rijden...net of ik al op het paard van een ander moet of het idee heb dat het weleens 1 van de laatste keren kan zijn. Jek :( [Geeft zichzelf een schop]

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:51

inderdaad, geef je zelf een schop en geniet nog even van de laatste (paar) keren dat je op je paardje kan rijden. Als je het nu niet doet, heb je er later spijt van!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 12:59

Er stond vorig jaar een iets andere tekst bij die grote vos waardoor ik dacht laat maar,paard moest dacht ik 5500,- kosten opmerking was gunstig geprijsd vanwege..... Als het je echt wat lijkt kan je eisen dat de verkopende partij de kosten betaald bij afkeuring maar dat zal wel niet ;)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:27

Evelijn schreef:
@ Duijfje: de oude eigenaren zouden hun paard komen ophalen, hadden een afspraak maar niet afgebeld? Hang jij dan niet meteen in de telefoon?

Ze zouden gisteren komen.. en een sms sturen als ze op 30 minuten afstand waren.. dus gisteren was echt wel heftig op stal... iedereen die je dan aankijkt...

hebben niks van zich laten weten..

Mijn vader wilde ze niet te veel opdringen. Heb hun een sms gestuurd of ze vandaag nog komen en anders moeten ze bellen voor een andere afspraak...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:31

Stond de afspraak er dat ze hun paard zouden komen ophalen Duijfje? Snap dat ze niet gekomen zijn ivm het weer, maar ze hadden toch op zijn minst kunnen bellen..

Ik heb net een gaaf dier gezien: http://www.youtube.com/watch?v=g_DsU0VKXcw
Ga er denk ik morgen maar naar bellen. Nadeel is dat hij nog hengst is en onbeleerd is, maar goed daar is wat aan te doen. Beleren doe ik zelf niet meer, maar ken wel mensen die dat wel voor mij kunnen doen.

meredith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:36

sannn; als je nog een groene zoekt dan weet ik nog een hele mooie zwarte/bruine namelus r merrie te koop.Wordt 3 jr en is echt een plaatje van een paard. De fokker vraagt er rond de 4500 euro voor.

staat in horst.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:57

@Sannn

Ze zouden eerst niet komen. Maar daarna stuurde ze een mail dat ze wel gingen komen..
Ja dat dacht ik dus ook! Hoorde donderdag pas dat ze gisteren zou opgehaald worden.. was ineens heel snel.. echt niet leuk als je dan er helemaal op ingesteld bent.. dat je haar niet meer ziet en dan komen ze niet.... ?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:26

Wat raar dat ze dan niets van zich laten horen Duijfje!

InekeN: een paard verkopen is nooit leuk, ookal heb je nog een andere staan, of mag je daarna een nieuwe kopen.
Sterkte :(:)

Grauwman: ben erg benieuwd wat er nu precies is met die grote vos. :P
Apart dat er nu niet bij staat 'gunstig geprijsd vanwege...'.
Vragen mbt keuringskosten kan altijd, maar indien ze niet willen betalen bij afkeuring zou ik sowieso al zeggen 'dan niet'.

deruijter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:37

Sann wij hebben ook nog een 3 jarige indorado is ook een hengst, en die zijn ze nu aan het inrijden.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:40

Lijkt een leuk dier Sann!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 22:07

wat een stilte hier!