Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yamcha schreef:Ik vind het onnatuurlijk om roofdieren te eten, daarom alleen al zou ik het niet doen. En verder eet ik mijn vriendjes niet op.
En als er al zoveel weggegooid wordt, en er dus vreselijk respectloos met eten omgegaan wordt, denk je dan dat ik van mijn paard een stuk vlees laat maken (met het risico dat het gewoon weggegooid wordt, een stuk vlees, dat ooit míjn prachtige paard was, paard waar ik zoveel van hou) in een land waar al veel te veel vlees gegeten wordt...... I don't think so.......
Daar is ze mij te dierbaar voor, mijn dieren worden niet geslacht en opgegeten. Ze worden ingeslapen, en de honden en katten laat ik cremeren, en weet je wat? Misschien het paard ook wel.
lifaya schreef:Vanwaar die knipoog? Ik vind dieren slachten en eten ect niet te vergelijken met mensen
idinn schreef:lexie2010 schreef:Ik eet ook geen paardenvlees, maar ik eet helemaal geen vlees!! Ik wordt al naar bij de gedachte.
Ik zal wijselijk mijn mond houden over brood en nog veel meer dingen
Langcara schreef:Fred_Kroket schreef:Inderdaad... waarom denk je dat brood zolang "vers" blijft...
Hm. Blijft brood dan lang vers? Ik laat het in de vriezer en dan lukt het wel. Maar anders niet.
Yamcha schreef:Ik hou dat niet uit elkaar eigenlijk, ben ik niet goed in.
Ik heb ook tijden gehad dat ik dagelijks bezig was met schapen en koeien, en daar kon ik ook dol op zijn, maar dat is vee. Dat voelt anders dan een paard, een paard is toch meer een huisdier, zoals een kat en een hond.
Ik zou ook niet weten hoe paardenvlees smaakt. Heb het nooit gegeten. Dat is trouwens omdat het volgens de joodse wet niet koosjer is
Aieshja schreef:Hmm, da's apart.
Je zou eens kunnen vragen of ze dat in hun assortiment willen opnemen?
Hebben wij een keer gedaan bij een ander product, week later hadden ze het in hun schappen (Y)
Kandor schreef:Een tijdje geleden at ik ook een paardenvlees.
Maar toen ben ik eens gaan nadenken: Waarom eet ik het nou eigenlijk niet? Ik eet ook gewoon koe, varken, kip, vis, dus waarom geen paard? Ja, het staat dichter bij mij dan bijvoorbeeld een koe, maar hij is toch al dood, dus waarom zou ik het niet eten? Het gemiddelde paard wordt tenslotte veel beter behandeld dan een koe, heeft veel liefde en vrijheid gekregen.
Dus heb ik besloten om het gewoon eens te proberen.
Nu heb ik eigenlijk 2 vragen:
1. Waar kan je paardenvlees kopen? Ik heb het niet over paardenrookvlees, want ik hou niet van vlees op brood, maar gewoon iets van een biefstukje. Heb het namelijk nog nooit in de C1000 of Albert Heijn zien liggen hier.
2. Uit welke landen is het paardenvlees dat in snacks zoals een frikandel of een kroket zit meestal afkomstig? Ik wil namelijk geen vlees eten van paarden die behandeld worden zoals je in die filmpjes uit Argentinië ziet.
Magrathea schreef:Huh? Als er vlees in brood zit, ga ik in hongerstakingKan je als vegetariër niet eens meer een stukje brood eten.
Citaat:Dierlijk vet is een verzamelnaam voor alle vetten die verkregen worden uit het vetweefsel van slachtdieren. Vet is een belangrijke energiedrager en een onmisbaar bestanddeel in goede voeding. Dierlijk vet wordt toegepast in voedingsmiddelen maar ook in andere producten, van soep tot baby-voeding, van koek tot vleeswaren, van zepen tot plastics en van kaarsen tot smeermiddelen.
Citaat:Eiwitten (proteïnes) zijn onmisbaar voor de bouw en instandhouding van het lichaam en de voorziening van warmte en energie. Dierlijk eiwit is daarbij het gemakkelijkst opneembaar omdat het is opgebouwd uit de amino¬zuren die mens en dier nodig hebben. Dierlijk eiwit heeft veel verschijningsvormen en toepassingen. Hieronder vallen voedingsmiddelen, van gelatine tot ingrediënten voor vleeswaren en diervoeders, van hondenbrokken tot visvoer. Onder de overige toepassingen vallen onder andere natuurlijke meststoffen en bindmiddelen voor o.a. muurpleister.
Citaat:Sonac is actief op de Pharma markt met bloedproducten voor oogmedicatie (Hemin voor Visudyne) en via Rousselot met gelatine voor capsules, pillen en met blood plasma supplementen.
Sonac ingrediënten worden gebruikt voor de productie van vers vlees, vleesproducten, zeevruchten en visproducten. De vetten vinden hun weg in frituurvetten, margarines en in pastries. Toevoeging van Sonac ingrediënten realiseert een functionele verbetering van de voedingsmiddelen. Bijvoorbeeld….. . Sonac producten worden ook toegevoegd vanwege hun eigenschap om een verbetering in smaak of uiterlijk te realiseren.
Enerzijds gebruiken bedrijven de Sonac producten als ingrediënt voor hun eindproduct; kaarsen, zeep, keramiek en muurpleister zijn slechts enkele voorbeelden van consumentenproducten waarin men de natuurlijke ingrediënten van Sonac aantreft.
Anderzijds worden de Sonac ingrediënten ook ingezet voor de optimalisatie van productieprocessen in industriële en technische omgevingen, zoals in aluminium- en kopergieterijen of de lijm- en papierindustrie. Het gebruik van Sonac ingrediënten realiseert een positief effect op de afschrijving van productieapparatuur en verhoogt de productieopbrengsten
saskia79 schreef:Kandor schreef:Een tijdje geleden at ik ook een paardenvlees.
Maar toen ben ik eens gaan nadenken: Waarom eet ik het nou eigenlijk niet? Ik eet ook gewoon koe, varken, kip, vis, dus waarom geen paard? Ja, het staat dichter bij mij dan bijvoorbeeld een koe, maar hij is toch al dood, dus waarom zou ik het niet eten? Het gemiddelde paard wordt tenslotte veel beter behandeld dan een koe, heeft veel liefde en vrijheid gekregen.
Dus heb ik besloten om het gewoon eens te proberen.
Nu heb ik eigenlijk 2 vragen:
1. Waar kan je paardenvlees kopen? Ik heb het niet over paardenrookvlees, want ik hou niet van vlees op brood, maar gewoon iets van een biefstukje. Heb het namelijk nog nooit in de C1000 of Albert Heijn zien liggen hier.
2. Uit welke landen is het paardenvlees dat in snacks zoals een frikandel of een kroket zit meestal afkomstig? Ik wil namelijk geen vlees eten van paarden die behandeld worden zoals je in die filmpjes uit Argentinië ziet.
werk zelf bij een keurslagerij, wij verkopen paardenworst met nederlands paardenvlees.
paardenbiefstuk komt voornamelijk uit zuid-amerika, daar worden ze speciaal gefokt.
nederlandse paarden zijn meestal niet mals genoeg voor paardenbiefstuk.
we verkopen steeds minder en minder paardenvlees.
Jolliegirl schreef:paardenbiefstukje.
Contact Jan v,d veen in Nijkerk even.
Staat ook 2x per week op de markt in Zeist.
nederlands paardenvlees.
Biefstuk kan je prima krijgen van een paard, als je bijvoorbeeld de paardenhaas neemt, is het zachtste stukje vlees van het paard omdat het een ongebruikte spier is!
heerlijk!