Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:29

Ingetje, fijn dat het zo goed is verlopen, die zal ook wel even een paar daagjes moeten wennen :)

Bon_Ita, succes morgen, spannend hoor!

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:59

Kimberley_ schreef:
@Frozen ras maakt ook niet uit?
@wreck toch maar je zinnen op afke gezet?? ;)
@iedereen die een nieuw paard heeft leuk :D:D:D:D

Nog even voor de mensen die een fries zoeken wij hebben hele leuke paarden op stal staan, stamboekers, stermerries, drachtig, niet drachtig.. Ook staan er nog 2 leuke paarden fries/nrps geloof ik. Hele leuke charmante dieren.

Niet te veel adverteren! Straks heb ik minder keus :+ ;) haha. Neej hoor. Idd ik vind Afke errug leuk. Maar goed, heb nog steeds nog meer projectjes lopen. Morgen ga ik ook lessen op Afke, kijken hoe dat gaat. Buiten was het in ieder geval een genot.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:52

Ingetje, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst...

Nathe: Ik wil best voor de kritieke noot zorgen maar vind bijv de foto's die arabiertje nu heeft geplaatst moeilijk te beoordelen. Tsja herkeuren zou ik persoonlijk bij elk paard doen..

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:02

Afbeelding

Je ziet duidelijke de twinkeling in haar ogen. hihi :D

Kijk dat mooi koppie nou. Wilde ik toch even laten zien.<3
Wie weet word ze mijn nieuwe topper....maar nog niet te vroeg juigen. Moet toch proberen objectief te blijven. B-)

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:19

Wreckh, wat een lief hoofdje, wanneer weet je of ze van jou wordt?

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:22

Als ik zelf de knoop doorhak. hihi. Ik ga haar eerst is een paar weekjes uitproberen en dan is het nog overleggen hoe we het allemaal gaan doen. Ze is drachtig en het is natuurlijk het best als ze daar kan blijven tot ze bevallen is en samen met het veulen in de kudde kan blijven tot het veulen kan worden afgespeend. Ik denk zelf niet dat ik het veulen hoef. Maar hoe we het allemaal gaan afspreken zien we dan wel. Ik heb ook die 10 jarige ruin nog steeds lopen, maar denk toch dat ik die afzeg. Twijfel Twijfel....haha. Ik word zo moe van mezelf.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:23

Maar met die 10 jarige ruin was het een en ander aan de hand, of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:27

Succes en gefeliciteerd voor iedereen die een paard op proef krijgt, laat keuren, gaat ophalen of gekocht heeft :D

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:31

Hallo dames,
Hier weer even een berichtje van mij. Jullie gaan zo snel dat ik het niet allemaal kan volgen, sorry. Ik heb het topic even snel doorgescrold.
Adin wat fijn dat didam zo goed bevalt. En je kunt er inderdaad aan werken hem wat pittiger te maken. Leuk hoor!

Arabiertje ik ben benieuwd zaterdag, hopelijk is ze het paard voor jou. :) Zijn de twijfels al wat minder of nog niet?

Wreck jij was toch bij die bruine ruin van 12 wezen kijken? is die van de baan?

Ik ben 2 weken geleden bij een haflinger wezen kijken. Een uur gereden, kom ik daar. Is hij doodsbang voor vrachtauto's. Tijdens het buitenrijden heeft hij schijnbaar enkele weken terug een trauma opgelopen tijdens een ongeluk met een koets.
Ik wil per se een bomproof en verkeersmak paard, dus dat ging mooi niet door.

Vorige week ben ik bij een fjord wezen kijken, maar die liep kreupel. En dan ook nog het beestje gaan voorrijden. := Het is dat mijn vriend in de randstad (daar stond de pony ook) woont anders had ik 2,5 uur enkele reis in de auto gezeten voor een kreupele pony.

Ik ben het af en toe zo zat. Ik hoor de mensen helemaal uit aan de telefoon, ik weet namelijk precies wat ik zoek. Maar eenmaal daar blijkt het toch allemaal weer mooier te zijn gemaakt.

Mensen praten je naar de mond over de telefoon, liegen gewoon recht in je gezicht en doen zich dommer voor dan ze zijn.
Af en toe ben ik het zo beu.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:37

Iessie, zoek jij een bomproof fjord? Op de stal waar ik donderdag naar toe ga staat er 1 te koop (als die nog niet weg is)
Zal ik wat meer info voor je vragen?

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:39

Wreckh, aha, je moet die keus toch zelf maken, hoop dat je er uit komt

Issie, wat balen hé, het is ook wel echt waardeloos dat die verkopers allemaal liegen, lijkt me zo frustrerend, denk je een leuk paardje te hebben gevonden en dan is er vanalles mee mis...

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:40

@Langcara: Nee daar was op zich niks mis mee, maar heb niet echt een klik. Ik dacht dat dat kwam omdat ik niet durfde. Bang om teleurgesteld te worden, maar gister is toch gebleken dat ik wel verliefd durf te worden.

@Iessie: Nee ik ben niet bij een 12 jarige ruin geweest. Het was een 10 jarige ruin.

@Marloes: Kom er vast uit. Het is in ieder geval fijn dat ik haar echt een tijdje kan uit proberen.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:43

Iessie: Hoe bedoel je twijfels?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:45

Rider01, waar staat die fjord?
Het liefste zoek ik in omgeving limburg, deels brabant/gelderland.
Ik woon in zuid limburg en ben de laatste tijd net iets te vaak ''voor niks'' gereden.
Ik heb er dan zo de balen van dat ik daar eigenlijk even geen zin meer in heb.
Het hoeft trouwens geen fjord te zijn. Als hij maar bombroof is, stabiel karakter en niet heet, in de D of E maat. Voorkeur gaat wel uit naar een iets stevigere pony, al is het uiterlijk niet echt van belang.
Arabiertje ik meen gelezen te hebben dat je twijfels had maar dat je die alleen via pb wilde vertellen. Ik weet ook niet wat voor twijfels dat dan zijn maar ik dacht dat het over het paard ging. Kan ook zijn dat ik het verkeerd gelezen heb hoor, het waren zoveel bladzijdes! :o

Marloes inderdaad. Rijden op een kreupele pony en dan net doen of je gek bent. Het was ook nog een bokker.
Je moet je doodschamen als je dat doet als eigenaar.

Wreck dan was hij 10 jaar, je weet toch wat ik bedoel.
Laatst bijgewerkt door Lievemeid op 03-01-12 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:45

wreckh schreef:
@Langcara: Nee daar was op zich niks mis mee, maar heb niet echt een klik. Ik dacht dat dat kwam omdat ik niet durfde. Bang om teleurgesteld te worden, maar gister is toch gebleken dat ik wel verliefd durf te worden.

@Iessie: Nee ik ben niet bij een 12 jarige ruin geweest. Het was een 10 jarige ruin.

@Marloes: Kom er vast uit. Het is in ieder geval fijn dat ik haar echt een tijdje kan uit proberen.

Dan ben je daar uit: die ruin gaat het niet worden. Dan nog eerder deze merrie.

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:48

Langcara schreef:
wreckh schreef:

Dan ben je daar uit: die ruin gaat het niet worden. Dan nog eerder deze merrie.

Zo makkelijk kan het zijn :+

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:49

Oh nee heeft niets met het paard zelf te maken. :j

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:51

Iessie, friesland, wel het zuidelijkste puntje ervan
Maar er wordt ook regelmatig iets richting het zuiden verhuist dus misschien heb je mazzel en mag deze als gezelschap mee op de trailer.
Ik weet in iedergeval dat hij bomproof is en geen ziektes/afwijkingen heeft, verder ken ik hem niet zo.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:53

Haha, idd zo makkelijk kan het zijn. :-) Bedankt!

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:59

wreckh schreef:
Haha, idd zo makkelijk kan het zijn. :-) Bedankt!

Waar bokt wel niet goed voor is :D

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:17

Zeg dat wel. Haha. Vind het wel moeilijk om die af te zeggen. Ben er al 4 keer geweest. Maar goed, hopelijk begrijpt ze het en anders maar niet.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:21

@Ingetje: yeah, ts is geslaagd! Wat leuk en hij staat al op stal, ik ben benieuwd!

@Bonita: succes!

@Tassie: erg lastig, wij hadden zo'n vijf jaar geleden de zoektocht naar een geschikte kinderpony, die zowel bereden als betuigd was.
De onze was uiteindelijk voornamelijk betuigd, beviel ons ook goed, paardenmensen en no-nonsense, veel van de kinderpony's die aangeboden werden waren in mijn ogen totaal verpest, qua omgang en rijden, dus bleek een menpony veel geschikter.
Wij hebben destijds gekozen voor een Welsh-pony van 1.20 ongeveer, onze dochter was toen 3 :o , inmiddels zijn ze zo'n 4,5 jaar een team en ze rijden ohz, voltigeren, mennen, sleeën samen. Ik hoop dat jullie ook zo'n gouden pony mogen vinden.

@Iessie: tjee, jij kunt langzaam een boek schrijven... :(:)

SimoneX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:46

Wie zocht er ook alweer een grote?
Op MP staat er 1 van 1.75 San liberty x gribaldi x concorde.
Mag geen link plaatsen maar zwarte ruin supermooi dan moet het lukken.
Ken dit paard niet, kwam hem toevallig tegen :o

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:49

Wreck ga nou maar gewoon voor de knappe afkeee.. Dan weet je tenminste wat je koopt.. Oke ik ben bevooroordeeld maar je weet dat ze bij ons op stal altijd zullen helpen als er iets is. Dat zie je nu wel aan Tessa (paard wat Tam veel rijd nu ivm dat de nieuwe eigenaren het galopknopje kwijt zijn)

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:56

Ja, dat weet ik wel. Maar toch even een tijdje proberen. Ik heb de tijd, die ga ik zeker gebruiken!