Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kailonne

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 23:27

Vandaag weer gereden op Jack. Het ging best goed. Hij was braaf. manlief was ook mee en die staat dan de hele tijd te roepen. draven, doordraven laat zien dat je de baas bent, pak dan een zweep als hij niet doorloopt en toen ik klaar was met rijden. Jij kan niet lekker gereden hebben je rijdt al hartstikke lang en dan doe je niet eens een galopje. Belachelijk. Weet je zeker dat je nog lol hebt in het paardrijden.
En ik had gewoon lekker rustig gereden. Jack deed het braaf en ik was tevreden.

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 10:15

Rij manlief zelf ook,of staat die de held te wezen naast de zijlijn? Dapper hoor hahahahaha Ik zou hem vragen om het je eens voor te doen dan;)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:51

manlief rijdt zelf niet. Hij doet wel mennen met Jack. Hij kan het niet voordoen, want hij is echt te groot en te zwaar voor jack. Ik moet het dus echt zelf doen.

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 22:59

wat mij wel goed helpt, is van te voren Verdi te laten rennen. doe ik altijd. voor ik erop kruip wil ik zien in welke stemming hij is, en elke grijntje stalmoed eruit hebben, al heeft hij daar niet veel last van. pas als ik zie dat hij wat moe wordt dan ga ik er op. scheelt altijd iets, spring hij wat minder van elke bakkabouter in de lucht.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:27

Goldz crost iedere dag 20 tot 30 minuten door de wei als een malloot :+ , de stalmoed is er dan wel uit :D . Helaas is het kwallen van Goldz onder het zadel dus ook geen stalmoed, maar puur kwallen }:0 .
Klinkt mischien vreemd, maar ik hoop stiekem dat Goldz morgen bij diegene die er op gaat ook gaat kwallen, dan kunnen we hopelijk aan zijn verstand brengen dat dat gedrag niet de bedoeling is, zodat hij het niet meer doet :o

swaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:41

lindahertha schreef:
wat mij wel goed helpt, is van te voren Verdi te laten rennen. doe ik altijd. voor ik erop kruip wil ik zien in welke stemming hij is, en elke grijntje stalmoed eruit hebben.

Haha, grappig... Dat doe ik ook altijd, maar eigenlijk bij elk paard doe ik dit voor ik erop kruip. Zelfs bij mijn eigen eigenheimers... Vind het ook fijner... Zo zie ik dit als even beleefd een praatje maken met je paard, "Zeg meneer paard, hoe is het met U vandaag?" :) Daarna lekker borstelen en dan erop... Is eigenlijk ook beleefder dan meteen *plof* zadel erop pleuren en gaan met de banaan :P ( kan natuurlijk ook hoor, niks mis mee ;) maar toch...)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 08:12

Als ik Orlando eerst laat rennen is hij helemaal niet meer vooruit te branden, hij is al niet zo van het werken, maar dan helemaal niet meer

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 10:34

Cos hoef ik niet eens te laten rennen, die gooi ik na 2 maanden zo een zadel op en weet dat hij niet gek gaat doen. Grappig om te zien dat er toch een soort tweedeling is tussen angstige mensen met ook echt hele moeilijke paarden, maar ook sukkels zoals ik bij wie het blijkbaar gewoon iets psychisch is...

Ik maak trouwens wel altijd beleefde praatjes met de paarden (en de koeien bij ons op sta ook trouwens) :') Om de 1 of andere reden praat ik graag tegen dieren (hmmm..misschien is er nog wel meer psychisch niet in orde met mij :') )

In het nieuwe jaar ga ik een paar lessen proberen van onze pensionhoudster, ik hoorde haar pas flink vitten op een lesklant en dacht meteen "DIE heb ik nodig"...Heb al eens eerder les gehad en meestal kwam het neer op een gezellig uurtje of half uurtje keuvelen en ach Cos deed z'n ding wel...maar ik heb echt een drilsergeant nodig die me huiswerk meegeeft en me ook op m'n kop geeft als ik m'n huiswerk niet gedaan heb....

Spannend vandaag...ben benieuwd hoe Goldz zich gaat gedragen!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 10:35

Kailonne schreef:
Vandaag weer gereden op Jack. Het ging best goed. Hij was braaf. manlief was ook mee en die staat dan de hele tijd te roepen. draven, doordraven laat zien dat je de baas bent, pak dan een zweep als hij niet doorloopt en toen ik klaar was met rijden. Jij kan niet lekker gereden hebben je rijdt al hartstikke lang en dan doe je niet eens een galopje. Belachelijk. Weet je zeker dat je nog lol hebt in het paardrijden.
En ik had gewoon lekker rustig gereden. Jack deed het braaf en ik was tevreden.

Wel jammer dat je man zo reageert terwijl jij zelf tevreden was. Mijn man is eigenlijk het tegenovergestelde....die probeert mij tegen te houden als ik vind dat ik mezelf zo moet pushen!

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:01

Ja hij denkt dat ik geen plezier in het rijden heb omdat ik zo angstig ben. Soms denk ik ook wel dat het een dure hobby is als je er niet met zoveel plezier heen gaat. Het stalgeld is een grote belasting op onze priverekening en als ik dan soms tegen mijn jongens moet zeggen dat ze nog een weekje (tot salaris binnen is) moeten wachten op schoenen, een broek of zoiets dan voel ik me ook wel schuldig.
Maar het is gewoon weer een fase waar ik doorheen moet. Als Jack straks weer braaf is rijdt ik weer lekker rond en ben ik weer dolgelukkig met mijn paardje en heb ik het geld er zeker weer voor over.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 12:34

Wat jij nu aanhaalt heb ik trouwens ook wel. Bij ons zijn de pony's eigenlijk de enige 'luxe' die wij hebben en dit is voornamelijk omdat ik het zo vreselijk graag wilde en omdat het mijn hele leven mijn droom is geweest en mijn man mij daar graag in wilde steunen.
Ik heb niet het idee dat onze kinderen iets te kort komen, maar ik voel me ook soms schuldig over de grote hap uit onze financien elke maand voor pensionkosten...

Edgar zegt voor de grap wel eens "reken eens uit wat elk ritje van 20 minuutjes kost, of elke keer dat je alleen gaat knuffelen/poetsen/spelen" maar daar begin ik maar niet aan :o

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 13:29

@Kailonne: Dat lijkt me wel heel vervelend, heb je zelf een goed gevoel over het rijden en dan denkt je vriend dat je geen plezier hebt.

Als ik Ille eerst (los) laat rennen, wordt hij juist vervelender, dan denk ie volgens mij dat hij ook mag rennen als ik erop zit. Heb dat 1 keer gedaan en tot kwamen er toch een paar bokken er steigers (hij staat trouwens echt rechtop als hij steigert, had er een foto van, maar toen ging pc kapot). Toen dacht ik: Laat maar doen, heb 'm flink op z'n donder gegeven, ging hij te dicht langs de paal en was mijn knie half ontwricht.

Gisteren nog even gereden (sinds 3 maanden ofzo) eerst iemand anders erop (verzorgster, die nog niet heel lang rijdt), die vroeg of ik nog wilde. Dus ja, ik met volle moet erop gestapt. Hij was ook heel braaf bij haar, dus kon niet mis gaan. Dat dacht ik dus even verkeerd. Het begon met heel erg aan de teugels hangen, dus had hem wat langer gelaten, zodat hij niet meer hing. En toen dacht hij dat het te langzaam ging dus ging meneer over in galop (heb ooit 1 keer in de bak gegaloppeerd met hem), ik zat er dus op van oliebol, en nu? Maar Ille maakte z'n rondjes galop op en ging steeds langzamer. Toen hij terug wilde heb ik hem zelfs even langer laten galoperen!!! Daarna nog rustig gedraafd en was meneer weer heel lekker te rijden.

Was trouwens de eerste keer dat ik hem met een dubbel gebroken trens reed. Er hing eerst een liverpool in, maar vond dat ie het ook wel op een trensje moest kunnen doen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 16:52

Helaas is het vanmorgen niet door gegaan met Goldz -O- . Ik moest met spoed met 1 van mijn hondjes naar de DA. Hij moest poepen, maar kreeg die enorme keutel er niet zelf uit :(:) :(:) . Dat heeft zelfs de DA nog moeite gekost, het arme kereltje.
Maar goed, nu is het even wachten op een nieuwe afspraak.

@kailonne, wat vervelend dat je man zo reageert zeg. Het gaat er toch zeker om dat jij plezier hebt en zelfrvertrouwen op bouwd. Ik snap dat ook niet hoor, dat er mensen zijn die vinden dat je niet hebt gereden als je niet galoppeert :?

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 20:27

Net weer lekker gereden met Jack. Hij was best wel braaf. Hij schrok een paar keer maar ik kon het meteen oplossen. Mijn man was wel trots op me. Ik heb er nu echt een goed gevoel over. Het gaat steeds beter en ik krijg mijn vertrouwen weer terug.
Inoterry; jammer dat het niet doorging. Sterkte met je hondje.

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:22

Jammer dat t niet door ging Ilonka! Sterkt met je hond, gaat t al weer beter met m?

@Kailonne: Fijn dat t steeds beter gaat!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:25

@Kailonne, mooi dat je weer een goed gevoel hebt over het rijden +:)+ .

Met Lars gaat het weer goed. Hij is, gelukkig, weer helemaal de oude :+: .

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 09:57

Arme Lars.....en jammer dat het niet is doorgegaan,maar je hebt vast alweer een nieuwe afspraak gemaakt Inoterry? ;)

@Kailonne en Nathalie2302 : Tja paarden houden is zekers een kosten plaatje,nu heb ik ze achter het huis dus geen stallingskosten maar ze leven zeker niet van de wind..... :o
Hoe vaak het niet door me hoofd is gegaan wat ik al 14 jaar lang in onze Pip stop en eigenlijk is zij alleen maar tuinopvulling.....maar ach ik krijg er daar in tegen zoveel ontspanning voor terug al is het maar door tegen haar te kletsen {ja ik klets ook tegen al mijn dieren,te veel en te vaak volgens mijn gezin} en haar te knuffelen..... <3

Morgen wil mijn vriendin weer samen rijden......en ik ben nu al aan de bibberritus want al dat vuurwerk wat al afgestoken word overdag brrrrrrr
Maar hoe dan ook,als het weer goed is ga ik! Boi staat alweer een week vakantie te houden en het is dus wel weer ff nodig de spieren te strekken :P
Maar eigenlijk diep in mijn hart hoop ik dat het heeeeeeeeeeeeeeeeel hard regent :o

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 10:24

Wat jammer dat het niet doorging Ilonka (ik kwam meteen kijken om te zien of er een verslag van de dag was ;) ), de reden waarom is dan ook nog eens zielig...arme hond!

Kailonne wat fijn dat het weer zo goed ging en ook nog eens schrik-acties meteen opgelost, dan kun je je weer met wat extra zelfvertrouwen opladen! :)

_Caitje_ ook alles weer goed opgelost! Wat zijn jullie allemaal vreselijk stoer bezig zeg! TOP!!! :) :)

Volgens mij krijg je wat je wenst binky, de weersvooruitzichten zijn niet zo denderend voor oud/nieuw ;)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:16

Diegene die hem zou rijden heeft in week 2 een week vrij, dan wil ze hem elke dag rijden. Nu maar hopen dat dat ook gaat lukken met mijn diensten := .
Omdat mijn zit nogal de wensen overlaat heeft mijn instructrice wel het voorstel gedaan om volgende week zitles aan de lijn te nemen. Dan hoef ik hem niet voorwaarts te houden en alleen te zitten. Alleen durf ik niet :=

Binky, gezien de weersberichten vraag ik me weer af waarom de mensen die slecht weer wensen zo vaak voorang krijgen op mensen die droog met hun hondjes willen wandelen >;) :D :D .

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 11:32

hier nog een angsthaas, Je verhaal kon over mij gaan.

Ik heb de oplossing wel gevonden alleen is er niet aan te komen. Ik wil wel een flesje flelix fortunas van Harry potter, Dan ben ik over mn ansgt heen. Dan hup ik net als vroeger over dat boompje heen. Ging galop mij nooit snel genoeg en een rare actie was alleen maar leuk,beter dan zo'n brave rustige knol.
Tja fjorden zijn zooo rustig en braaf, Dat heeft mijn ruitnje gemist. Hij is precies wat ik vroeger aan een paard wou. Nu heeft hij net wat teveel. Ik zoek dus helaas ook steeds uitvluchten om niet op hem te rijden en dar wordt ik zo vreselijk verdrietig van, want eigenlijk wil ik niet liever dan op hem door de bosen en velden struinen. Excuus van een bak heb ik niet, want ik heb geen bak toto mn beschikking.

En als ik dan je foto's zie van je dochter en PC, Dat is toch super...houd dat vast.

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:58

ik meld me ook, ik ben op het paard geen held meer.
ernaast wel dan is er niks aan de hand ;)

bij mij staat het nu een poosje stil omdat ik zwanger ben , ik ga het weer opakken als ik bevallen ben. ;)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:16

Inoterry schreef:
Binky, gezien de weersberichten vraag ik me weer af waarom de mensen die slecht weer wensen zo vaak voorang krijgen op mensen die droog met hun hondjes willen wandelen >;) :D :D .

Het regent het regent het regent *\o/* ohhhhhh erg he :o Maar er komen nog genoeg dagen om te rijden ;) in 2012!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:27

Zolang je maar niet elke keer als je een buitenrit afspreekt ook maar meteen slecht weer besteld >;)

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:28

Binky: jij blij dat je hier niet woont! Hier regent het niet.

Gisteren een buitenrit gemaakt met Ille, ik was nog geen 5 minuten weg en er komt een auto aan met volle vaart. Op het midden blijven rijden tot ik opzij kon, maar toen gaf hij toch gas... Ille schrok en kwam een klein stukje omhoog.

Verder was Ille erg langzaam, maar het galopje was heerlijk!
Snel en gecontroleerd, Ille houdt van snel, ik van gecontroleerd.

Al met al was het gewoon weer heeeel lekker.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:07

In de regen kan je ook rijden. :j Heb ik net ook gedaan!

Misschien dat ik morgen nog even een buitenritje doe. :j

Fijn dat je lekker gereden hebt Caitlin! :D