Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:03

Naima_72 schreef:
mijn leukste verhalen vond ik:

-Nimrod- Over een meisje en die woont al heel lang op een en heeft een eigen paard en dat heet Nimrod paardenstal maar de eigenaar gaat dood en ze verhuizen naar New Zeeland volgensmij en dan krijgt het schip een ongeluk en spoelt dat meisje aan en ze denkt dat haar paard ook dood is gegaan net zoals haar vader maar na lang zoeken vind ze haar vader en Nimrod weer :j

- Blacky - Er was een meisje en die werkte volgensmij (?) bij een paardenstal en die paarden moeten naar Mexico om te vechten in de oorlog maar dan krijgt het schip een ongeluk en dan spoelt dat meisje aan met haar lievelings paard Blacky, en met een ander paard. veder weet ik het niet meer :+

- Appleby Fair- Over een Zigeuner familie die hun Tinker Harpist moeten verkopen, Maar dan gaat dat meisje
nog een laatste rit maken met Harpist en dan komen ze bij een mens wat harp speelt en Harpist vind dit dan helemaal geweldig. En op het einde blijkt het harp meisje en dat andere meisje zussen te zijn. (?)

- Mistral - Een meisje vind een camarque veulen en brengt hem naar haar vaders boerderij in de Camarque, Maar 4 jaar later wilt haar vader hem temmen maar hij krijgt het niet voor elkaar.
Ik ben op zoek naar dit verhaal en als iemand hem heeft zou die hem in willen scannen?

Dat waren mijn fafo penny strips, ik heb er nog wel meer maar die ben ik een beetje vergeten :')

pony33

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:01

Heerlijk topic, feest der herkenning.
Ergens op pagina 8 ofzo werd er Chalk en .. geroepen, en dat ging over in Claude en Henri ofzo, maar er was ook een Chalk en Cheese, 2 broertjes/moeder/dochter paarden (2 vossen met witte benen en een bles dacht ik) die konden ook niet zonder elkaar, de ene kwijnde weg en toen kwamen ze weer bij elkaar en ging het weer goed.

Verder vond ik ook 1tje, meisje en dacht opa in IJsland, veulentje wil zij mee laten doen aan De wedstrijd, is maar eens in de 4 jaar en opa vindt hem niet goed genoeg en wil hem verkopen naar het vaste land. Maar dat wil dat meisje niet want dan mag ie nooit meer terugkomen. Zij stiekem trainen en uiteindelijk wint ze geloof ik wel (natuurlijk ;) )

Toen ik vorig jaar op vakantie ging heb ik ook een penny gekocht en daar stond een vervolg verhaal in, meisje werkte op een stal en de dochter van de baas Veronica Booth had haarl ieveling de dood ingejaagd door de springen over een hindernis van een heuvel af, Monarch heette die geloof ik en dit verhaal ging over de zoon van Monarch, erg grappig.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:20

takkie_muis schreef:
lavender <3 zo heerlijk penny :P en claude en hendri de 2 friezen :P

Claude en Henri herinner ik me nog vaag!

De verhalen die ik me nog kan herinneren zijn die over twee mijnpony's, eentje heette Holly en hoe die andere heette weet ik niet meer, maar met één van die pony's ging het op den duur heel slecht, waarna ze ze hebben omgeruild. Sterre, waarvan de eigenaresse door een ongeluk haar geheugen verliest en die uiteindelijk weer terugkrijgt als ze voor een fotowand met prijzen en foto's van haar en de pony wordt gezet. Flits, dat was iets met een vrij moeilijk hanteerbare pony, echt een heerlijk Pennyverhaal. :)) Pepito de lachende pony heb ik al ergens langs zien komen, Pedro herinner ik me nog, met een blinde eigenaresse die na een operatie weer kan zien en tot de ontdekking komt dat haar vader ondertussen Pedro verkocht heeft. Er was er ook eentje met een criollo, Curro, maar hoe dat verhaal precies ging weet ik niet meer, dat verhaal van dat meisje dat met haar pony één of ander toppaard elke keer gerust moest stellen en Shamrock, die heb ik ook al voorbij zien komen. Tot slot het verhaal van Dapper, dat verhaal speelde zich af in Zuid-Afrika. De verhalen van Stal Penny vond ik ook altijd leuk om te lezen, evenals de verhalen die zich afspeelden op Pinto Valley(?). Hmmm, misschien moet ik binnenkort maar weer een Penny halen. :))

elodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:28

Apple schreef:
een heel zielig verhaal over paardjes in de kolenmijnen :-)

waar ging dat verhaal over?
een paar jaar geleden stond er zo'n verhaal in de penny..
toen had ik een abbonnement :o ik heb dat penny verhaal nog steeds

elodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:31

_Summerly_ schreef:
takkie_muis schreef:
lavender <3 zo heerlijk penny :P en claude en hendri de 2 friezen :P

Claude en Henri herinner ik me nog vaag!

De verhalen die ik me nog kan herinneren zijn die over twee mijnpony's, eentje heette Holly en hoe die andere heette weet ik niet meer, maar met één van die pony's ging het op den duur heel slecht, waarna ze ze hebben omgeruild. Sterre, waarvan de eigenaresse door een ongeluk haar geheugen verliest en die uiteindelijk weer terugkrijgt als ze voor een fotowand met prijzen en foto's van haar en de pony wordt gezet. Flits, dat was iets met een vrij moeilijk hanteerbare pony, echt een heerlijk Pennyverhaal. :)) Pepito de lachende pony heb ik al ergens langs zien komen, Pedro herinner ik me nog, met een blinde eigenaresse die na een operatie weer kan zien en tot de ontdekking komt dat haar vader ondertussen Pedro verkocht heeft. Er was er ook eentje met een criollo, Curro, maar hoe dat verhaal precies ging weet ik niet meer, dat verhaal van dat meisje dat met haar pony één of ander toppaard elke keer gerust moest stellen en Shamrock, die heb ik ook al voorbij zien komen. Tot slot het verhaal van Dapper, dat verhaal speelde zich af in Zuid-Afrika. De verhalen van Stal Penny vond ik ook altijd leuk om te lezen, evenals de verhalen die zich afspeelden op Pinto Valley(?). Hmmm, misschien moet ik binnenkort maar weer een Penny halen. :))

woow al die verhalen komen nu terug!
bijna alle verhalen die je nu opnoemt zijn in deze 2 jaar terug gekomen!
ik heb er ook nog heel veel van 12 jaar geleden, die komen nu ook weer terug..

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:03

NeverGiveUp schreef:
antje_vip schreef:
Ik herinner me nog een verhaal uit de PonyClub; gaat een groepje meiden buitenrijden in de sneeuw. Tijdens de galop stapt 1 vd paarden in een gat en moet ter plekke worden ingeslapen. Ik moest ervan huilen zelfs :=
Uit de Penny: wie kent de RAPPers nog?

Red alle paarden _O-
Dat was leuk. Ik baal nogsteeds dat ik ze allemaal weggegeven heb :\

Sommige blijven me wel bij, Scarlet, Pelo Blanco..

Pele Blanco heb ik hier nog wel liggen.
Ik heb ze destijds allemaal weggegeven maar kwam met opruimen laatst nog 2 tegen.

Ik zag trouwens het werk van Lena Furberg, nooit geweten dat zij de tekenaar was, maar dankzij haar ben ik begonnen met het tekenen van paarden.

Weet iemand, of liever nog heeft iemand, het verhaal van een witte hengst die op de prairie leeft en op het einde van zijn leven van een hoge berg afspringt om naar de eeuwige groene velden te gaan? Het is getekend door Lena, heb hier zelfs nog nagemaakte schetsen liggen. Weet alleen absoluut niet meer hoe het verhaal heet. Alleen dit staat me nog bij.

edit: kom hem net op internet tegen. Snowfalcon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:21

@Daisyree, kun je dat verhaal ergens online lezen? Wil je link sturen? Lijkt me wel een mooi verhaal om te lezen :)

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 21:55

Was dat met die mijnponies ook niet dat het meisje de muren wit ging verven? want dan was het wat lichter in de mijnen ofzoiets? heerlijk jeugdsentiment dit topic _/-\o_

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:07

Wauw ja, das lang geleden allemaal! Een feest der herkenning! :)*
Dat verhaal over de mijnpony staat me nog wel iets van bij, en een verhaal over een paard dat Sprout heette.
Nutmeg inderdaad, daar moest ik altijd wel om lachen. :D
En over het Ijslandse paard dat ijs gevoerd kreeg voor de wedstrijd en daarom verloor. :j

En een verhaal (van Stal Penny??) over een spookpaard. Bleek dat dat paard omgekomen was door een brand die ontstond door een windvlaag die een petroleumlamp in het stro blies. Het paard bleef spoken omdat de eigenaresse zichzelf de schuld gaf voor de dood van haar paard en het paard haar duidelijk wilde maken dat het niet haar schuld was... :=
Vond ik een heel eng verhaal toen. :Y)

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:11

Cyrilletje schreef:
Wauw ja, das lang geleden allemaal! Een feest der herkenning! :)*
Dat verhaal over de mijnpony staat me nog wel iets van bij, en een verhaal over een paard dat Sprout heette.
Nutmeg inderdaad, daar moest ik altijd wel om lachen. :D
En over het Ijslandse paard dat ijs gevoerd kreeg voor de wedstrijd en daarom verloor. :j

En een verhaal (van Stal Penny??) over een spookpaard. Bleek dat dat paard omgekomen was door een brand die ontstond door een windvlaag die een petroleumlamp in het stro blies. Het paard bleef spoken omdat de eigenaresse zichzelf de schuld gaf voor de dood van haar paard en het paard haar duidelijk wilde maken dat het niet haar schuld was... :=
Vond ik een heel eng verhaal toen. :Y)

Jaa dat is ook zo :j

En die is hier ook al genoemd, ook zo mooi, dat meisje in een rolstoel met die muurschildering, heel mooi. Was dat hetzelfde meisje dat renpaarden ofzo trainde en waarbij het paard tijdens de training op een bevroren plas stapte en viel en zij daardoor in een rolstoel belandde of haal ik er nu 2 door elkaar?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:17

Wil iemand mij danser sturen? Hij lijkt mij heel erg mooi :)

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:23

amykimmie schreef:
@Daisyree, kun je dat verhaal ergens online lezen? Wil je link sturen? Lijkt me wel een mooi verhaal om te lezen :)

Hier staan er een paar. Heb ze nog niet doorgelezen of ze compleet zijn, maar zo op het oog dacht ik van wel.
Is trouwens wel in het Engels.

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:24

Hoe ging dat verhaal van Dancer ook alweer? hoor hem hier vaak voorbij komen

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:27

Haha, dit topic doet mij denken aan de strip over Zwarte Beer vroeger in de Ponyclub. Die zoek ik ook al jaren... Vond ik zo'n mooi verhaal, over een meisje dat vlucht samen met haar grote zwarte paard. Ofzoiets. Maar de tekeningen waren heel mooi. Moet ook ongeveer zo lang geleden zijn. Heb er geloof ik ook al eens een topic over geopend. :')

Volgens mij was de strip getekend door dezelfde tekenares die ook Malle tekende, alleen dan 'serieus'.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:43

Aangezien ik toch een week rust moet houden van de verloskundige zal ik eens kijken of ik van de week mijn penny´s in kan scannen en online kan zetten.
Voor degene die daar belang bij hebben. Altijd leuk om nog eens te lezen.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 22:53

Ik ga morgen toch naar paps en mams om te eten, kan ik gelijk even kijken of mijn oude penny's nog op zolder liggen. Kan me niet meer herinneren of ik ze ooit weg heb gegooid of niet. :=
Er zaten echt hele mooie verhalen tussen.
Kennen jullie de serie 'dierenarts Veronica' nog? Die vond ik ook reuze interessant om te lezen. :j

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 23:04

Jaa met haar assistente, Hilde Hilda? die was niet altijd zo snugger in mijn herinnering...:D

Naima_72

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 00:40

Kennen jullie de strip van Pegasus nog? dat was een manga strip over het verbond van de 7 volgensmij (?) en die helpen pony's in nood! dat was een vervolgstrip! die vond ik zo leuk he haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 01:07

Ja ligt me ook iets van bij naima!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 01:10

hahahanneke schreef:
Maar kennen jullie Lucky nog? De pony die je kon winnen. Het diertje zal vast niet meer leven, was ookal zo'n 30 jaar terug toen die prijsvraag in de Penny stond. Daar heeft ook menig meisje over gedroomd! Ikke wel iig, haha.

Oja dat was serieus als kind de eerst ponyclub die ik ooit gelezen heb zelfs het eerste paardenblad , een onuitwisbare indruk omdat ik eindelijk kon dromen en naar dingen kobn kijken die ik erg leuk vond een feest der herkenning en eigenlijk mn eerste serieuze ervaring in de paardenwereld buiten ponyritjes.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 01:13

Doanique schreef:
Oh oh oh,
en die van dat meisje met de haflingerstoeterij dat er bijna nooit meer is omdat ze van school moest veranderen,
En dan komt er een meisje daar op vakantie in de buurt die mag helpen verzorgen,
En dan denkt het vakantie-meisje goh laat ik is die krant naar de vader van *** brengen bovenaan de berg, en dan gaat het stormen,
zijn ze d'r kwijt en daarna vinden ze d'r, en dan mag het meisje van de stoeterij incl. pony bij dat meisje van de vakantie gaan wonen.

Ha het meisje in het verhaal de diochter dus van die vader in de bergen heet ook Franka. dus die ken ik

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 01:25

jamiroquai schreef:
Na het weekend ga ik zoelen ....... Van dat Camarquepaard komt me vaag bekend voor.

Er was ook een meisje die een robotpaard had, die vader wat uitvinder.
En de mijnpony Storm.
En Nutmeg, die had atijd ruzie met Ginger....

Dat robot paard had ze door de helm die ze opzetten met een vituele wereld waardoor haar vader haar genas door opeens haar ongeluk waardoor ze niet meer liep te herhalen waardoor ze opsprong en liep zonder dat ze het doorhad

DolleBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:47

pony33 schreef:
Hoe ging dat verhaal van Dancer ook alweer? hoor hem hier vaak voorbij komen

Dat is volgens mij het verhaal waar de TS naar zocht. Dus de omschrijving ervan staat op pag 1 (en volgende ;-))

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:52

Cyrilletje schreef:
Ik ga morgen toch naar paps en mams om te eten, kan ik gelijk even kijken of mijn oude penny's nog op zolder liggen. Kan me niet meer herinneren of ik ze ooit weg heb gegooid of niet. :=
Er zaten echt hele mooie verhalen tussen.
Kennen jullie de serie 'dierenarts Veronica' nog? Die vond ik ook reuze interessant om te lezen. :j
O ja! Die verhalen waren ook altijd onwijs leuk om te lezen!

Er was er ook eentje met een meisje die op een stoeterij met Arabische volbloeden woonde en haar vader wilde haar lievelingspaard verkopen omdat hij haar niet meer drachtig kreeg. Toen kreeg zij een ongeluk en kon tijdelijk niet meer lopen, maar omdat haar ouders hadden beloofd dat die merrie (Castilja of zo heette ze) mocht blijven zolang zij verlamd was deed ze nog veel langer alsof ze niet kon lopen. :=

DolleBokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:02

_Summerly_ schreef:
Er was er ook eentje met een meisje die op een stoeterij met Arabische volbloeden woonde en haar vader wilde haar lievelingspaard verkopen omdat hij haar niet meer drachtig kreeg. Toen kreeg zij een ongeluk en kon tijdelijk niet meer lopen, maar omdat haar ouders hadden beloofd dat die merrie (Castilja of zo heette ze) mocht blijven zolang zij verlamd was deed ze nog veel langer alsof ze niet kon lopen. :=

Jaaa, die ken ik ook nog wel! Volgens mij viel ze door de mand toen ze uit haar rolstoel viel ofzo, maar toen mocht die merrie toch nog blijven!
Mag ik ook van iemand het verhaal van dancer en die van lavender, of me vertellen hoe ik hieraan kan komen?
Ik ga ook nog eens op zoek bij m'n ouders ik had nog een paar mooie verhalen bewaard, ik hoop dat m'n moeder ze niet heeft weggegooid...