Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:59

lonimma schreef:
lang geleden reed mijn moeder in een les, toen kwam haar lesgenootje alleen kijken, want rijden kon ze die dag niet..
ze zág eruit.. bont en blauw... niet normaal, op krukken, blauw oog, gekneusde ribben... heel sneu...

toen we vroegen wat er gebeurd was, vertelde ze dat ze op haar 3 jarige was gaan rijden, want ja, hij was 3 geworden, en dan kon je erop rijden... eeeh... het hele verhaal over dat paarden beleerd moesten worden, had ze gemist! hoe ze er in hemelsnaam op gekomen is..... maar goed, ze had wel wat geleerd... :+

:wow: :wow: :wow: 8)7

Juist...

Nessie

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:17

Gister trainde ik buiten de spaanse pas met Goldy.. Loopt er een jongentje langs met zijn moeder: Wow kijk mam! Dat paard is aan het joggen :j !

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:29

Mijn buurmeisje haar moeder ging een keer mee toen mijn buurmeisje ging rijden.
Ze hadden nogal haast dus snel dat hoofdstel erop, maar de neusriem zat gedraaid, waarop mijn buurmeisje zei: Oh, dat zit niet helemaal goed.
Waarop haar moeder zegt: Nee inderdaad dat ijzeren ding zit de mond.. 8)7

Saartje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:36

mijn vader elke keer als ik een nieuw hoofdstel koop: 'moet hij nu WEER een nieuw bit hebben', euh ja pap (ik rij bitloos btw..)..

Zadel, zadeldekje, singel,.. heet allemaal een zadel..

En mijn vriendinnen allemaal: 'dus jij staat elke morgen op om je paarden te gaan verzorgen, ook in het weekend :wow: ?' nee hoor in het weekend zetten ze zichzelf buiten zodat ik lekker lang uit kan gaan en geen wekker moet zetten.. duuhhhh >;)

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:43

benamingen voor onze shetlander NOORTJE door mijn vader: Floortje, Kloortje, Doortje, Moortje..

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:49

ik reed gisteren door het dorp, zegt een dame: wat leuk die witte beenwarmers van dat paard :? :? :? Dus ik vraag: wattu??? (Blaricums voor: wat bedoelt u?)
Wijst ze op z'n benen, die zijn van onderen wit en vanaf halverwege bruin (bont paard).... 8)7

Op mijn werk snappen ze er na al die jaren nog geen bal van: of ik iedere dag voor mijn werk ga uitmesten en voeren en na mijn werk nog es.... en dan hoeft dat in het weekend toch zeker niet en als ik aan de andere kant van het land zit, moet het dan ook..... ja ja en ja, het moet iedere dag, 2 x......

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:56

Iemand heeft mij eens diepbeledigd door mijn 1.80m bonte merrie Esther ( in wedstrijdconditie) een 'leuke Tinker' te noemen. Met alle respect voor Tinkers, maar dat ging me te ver! :+

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 15:57

Ik moest op een huis passen van iemand anders. Ik ging toen een weekend naar het chio Aken en de buren moesten de hond doen waar ik op aan het passen was. Toen ik terug kwam om de hond op te halen voregen ze of ik had gewonnen :')

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 16:34

Ik had vandaag het briljante idee om bij de vereniging te gaan rijden, ik net 10 minuutjes voordat de intocht ons huis bereikte weggegaan, en natuurlijk krijg je dan van iedereen de opmerking 'hé, kijk Amerigo'. Want tjah, mijn paard is ook zo ontzettend wit. ._.

Ilverette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:43

Tari_42 schreef:
Eentje van mezelf: Op de manège waar ik rijd, zag ik een paard met een brandmerk dat ik niet kende. ik vroeg aan de manègehouder wat voor ras hij was. Een Hannoveraan kreeg ik als antwoord. En ik tegen het paard: "oh, dan moet ik Engels tegen jou praten" 8)7

Dus je begrijpt nu dat Hannoveranen uit Hannover komen en dus duits spreken :') 8)7

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:47

Moeder: 'Ja en dan ga ik jou heel mooi poetsen en dan.. Annemarie moet je de poten ook met deze borstel doen?'
Ik: 'Nee mam daar moet je deze voor hebben, en het zijn benen.'
Moeder: 'Juist ja. Nou Dikor ga ik mooi je pootjes poetsen!'

Ze leert het nooit :+

Tesssie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 18:49

ik was een keer samen met een stalgenootje aan het buitenrijden(door een woonwijk) ik op een welsh zij op een friesxshire(volgens mij) zegt er iemand kijk 2 mustangs haha

MoBi90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:18

Dat is overduidelijk een hengst, wat een beest!
Uhm, het is een 3jarige merrie meneer... :Y)

(ok het is ook een kast van een paard maar moest toch even lachen, hij was heel zeker van zijn zaak :D )

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:33

lisaaahtjuuh schreef:
Ze hadden nogal haast dus snel dat hoofdstel erop, maar de neusriem zat gedraaid, waarop mijn buurmeisje zei: Oh, dat zit niet helemaal goed.

Dat kan die moeder toch gewoon vinden?

Vind het niet raar!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:47

Morrie schreef:
Op mijn werk snappen ze er na al die jaren nog geen bal van: of ik iedere dag voor mijn werk ga uitmesten en voeren en na mijn werk nog es.... en dan hoeft dat in het weekend toch zeker niet en als ik aan de andere kant van het land zit, moet het dan ook..... ja ja en ja, het moet iedere dag, 2 x......

Dat vínd jij. Dat moet van jouzelf. Niemand die je verplicht om 2 keer per dag uit te mesten?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:50

hestejente schreef:
Morrie schreef:

Dat vínd jij. Dat moet van jouzelf. Niemand die je verplicht om 2 keer per dag uit te mesten?

Als het een geheel doe het zelf stal is, is het vaak wel goed voor je paard om 2 keer per dag een portie eten te krijgen in plaats van 1 keer ;)

Lisadliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:52

Maritje1991 schreef:
lisaaahtjuuh schreef:

Dat kan die moeder toch gewoon vinden?

Vind het niet raar!

ik denk dat je het niet helemaal snapt, die moeder had nog nooit gezien dat een paard onder het rijden een bit in de mond had..
ik zou denken dat je dat ooit wel op een plaatje ofzo moet opgevallen zijn.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:53

Geef jij dan stro als voer?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:54

Ik heb het over 2 keer per dag uitmesten. Overigens sta ik ook bij een dhz-stal en daar wordt 1 keer per etmaal gevoerd. Kwestie van genoeg in je netten proppen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:54

Er staat toch in haar bericht 'uitmesten en voeren' ? Dat zou ook brok kunnen zijn..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:56

Morrie schrijft dat je voor het werk en na het werk onder andere uitmest en dat dat MOET. Wat naar mijn idee niet zo is. Het is fijn als je het doet. Maar het komt op mij over alsof die collegas nu het idee krijgen dat iedereen met een paard 2 keer per dag uitmest. Ik moet er niet aan denken :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 19:58

Ik hoef helemaal niet uit te mesten :D K voel me verwend :+ al vind ik het niet erg om uit te mesten. :)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:00

Mijn vorige huis stond op 630 m2 grond. Hoeveel niet paardenmensen het niet snapten dat ik mijn paard niet lekker aan huis heb, je hebt tenslotte plek zat := := :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:03

Ach uitmesten... ze staan voor het keukenraam dus als ik wat zie liggen ruim ik het op. Twee of meer keer per dag :-). Leuke opmerking van mijn buurman, die beter zou moeten weten want zijn kinderen hebben ooit ook pony's gehad... Kun je die beesten iet wat minder voeren, er komt veel te veel poep uit (ik voer bijna onbeperkt ruwvoer en vet zijn ze niet).

amber2588

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 20:03

Miepie77 schreef:
vanmiddag op stal was een beginnersles, bij 3 van de 4 ruiters zaten de ritsen van de chaps aan de binnenkant van het been, want dan zie je ze niet :P Nee maar je voelt ze wel :+

Dat heb ik niet al te lang geleden (per ongeluk, dat dan wel...) ook nog een keer gedaan, en ik ben toch echt al jaren geen beginner meer :o . Merkte het serieus pas toen ik ze thuis weer afdeed en ik er achter kwam dat de rits niet meer zat waar ik 'm verwachtte :') Niks van gemerkt tijdens het rijden O:)