Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jamiroquai schreef:Hiposjuhhh, wat is daat zo speciaal dan? Zijn ze in de 70's blijven hangen, of is het juist pracht en praal?
Voor de Pennymeisjes:
Herinnert iemand zich nog de verhalen van Wodka, en zijn baasje Monique Schins?
Dat meisje zat bij mij in de klas, die bestond dus echt. Geniaal!
kimberley82 schreef:En lig het aan mij of waren de ouders toen ook veeeeel relaxter?
Tenminste... de mijne 'dumpte' me op de manege en heel soms bleef ze kijken, maar stond dan vooral gezellig te kletsen met de andere moeders.
Tegenwoordig bemoeien ze zich met alles! Ze gaan de instructrice wel even vertellen op welke pony hun kind wel of niet moet rijden en staan langs de kant allemaal van die goedbedoelde aanwijzingen te bléren.
De rand van een paardenbak of de rand van een voetbalveld... het maakt geen verschil meer![]()
Fantastisch en herkenbaar topic trouwens
onne schreef:Er komt steeds meer boven drijven, en wat was je blij als je een prive pony mocht uit stappen.
Of als je de opdracht kreeg om een paard op te zadelen en voorop moest rijden in het park als begeleiding.
Toen ik mijn pony kreeg stond ze ook later in een stand, omdat ze beet naar alles en iedereen die voorbij kwam.
Idd alles kon in die tijd, ik weet nog wel dat we voltige les kregen op een groot paard, we moesten bokkie springen om er op te komen, helaas lukte dit niemand, dus gat gegraven peerd met z'n achterbenen er in en hoppa het lukte .
Toen mijn pony nog van de manege was had ik ook een deken gemaakt, gut wat stond dat beest voor l*l met die panterdeken op.
Kennen jullie nog patroulie springen , dus drie naast elkaar en een voor op, lekker met die prikkend knieen.
Toevallig nog oud groenesteiners hier ?
JJane schreef:Wat ik het meest mis aan vroeger ik rij al va 1976 is dat je gewoon fouten mocht maken. Ik viel voor dat de les begon soms wel drie keer van mn shetals ik hem al uit het ponyhok kreeg waar hij met 6 anderen in stond
en dan riep er niemand dat hij te sterk, moeilijk of wat dan ook was.