Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SuusBN

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 09:55

Meeten is leuk, maar dan eerst op BOKT dmv foto´s? De merrie die ik op het oog heb is net onder het zadel...
Niet zo´n strak plan dan...

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:13

Als we ooit gaan meeten duurt dat nog wel even. Dit paard is ook pas 16 keer ohz geweest. Maar dat zien we allemaal nog wel haha.. Eerst allemaal onze aanwinsten thuis hebben staan!

@nien, leuk beestje hoor! :j
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 20-04-11 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:24

Goedemorgen :wave:

Ik moet nog langer wachten, m'n vader heeft een bod uitgebracht op het weiland. Verkoper moet het overleggen met z'n broers, en reageert binnen 2 weken. Pffff..

@Alice: Wat geven ze nu voor reden dan om het te verplaatsen? Dat andere paard wat je post is ook schitterend!

Janique22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:26

Ik doe graag mee, zoek ook een paard, zijn afgelopen week 2 keer wezen kijken. Ene paard is al verkocht. Andere was een handelsstal van Ab ..

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:30

thx voor felicitaties!!!
Vind het zo leuk.. nu alles aanschaffen :D
Ze moet nog bereden worden etc..

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 10:59

Goedemorgen!

Willemlover wat irritant dat je nu weer tweeweken moet wachten! aaah om gek van te worden!
Niene gefelicteerd met je grote knuffel beer! ;)
Lioony, jij hebt goede ervaringen, denk je dat ze (ik weet niet of je me adv. hebt gezien) ook wat voor mij hebben?:D

Net op marktplaats een stal Jansen ofzo gemaild die ook echt is van 50 paarden aanbied. Ze hadden ook wel enkele die ik helemaal geweldig vond dus even de prijs gevraagd.

Burning love (schimmeltje wat ik eerder noemde) gaat niet door, ik heb er een punt achter gezet. Hij had zich verstapt afgelopen zaterdag kan gebeuren, dus ging de afspraak zondag niet door. De eigenaar mailde me zondag dat het heel goed ging en we woensdag wel konden komen. Weer een afspraak gemaakt. Mailde hij Maandag dat hij het weer moest afzeggen omdat bl nog steeds niet goed liep. En omdat hun de aankomende weken geen tijd hadden wordt het pas rond pasen. Niet dat ik niet zolang wil wachten maar ik had echt zo iets van wil je hem nu verkopen of niet!
Als ze tegen die tijd contact op nemen kijk ik wel of ik nog ga kijken, voor nu schuif ik het naar de achtergrond.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:03

Groot gelijk Alice, zo schiet het ook niet op!

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:09

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:12

Ik ga binnekort bij een haflinger ruin kijken,superbraaf en zadelmak.Hij wordt in juni 3, dus dat wordt voorlopig lekker poetsen en knuffelen en mee wandelen.Oohhh heb er zo,n zin in, hoop dat het wat wordt? Mijn dochter weet het nog niet,die weet pas wat als ze hoort dat we gaan kijken.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:15

hij moet nog 3 worden en is al zadelmak?

Voor de gene die nog geen keuze hebben kunnen maken hebben jullie een top 3 of 4 waar je bij gaat kijken. Ik heb net even mijn top 3 samengesteld. Van paardjes die me wel aanspraken, die ik eventueel wel zou willen zien.

1 http://link.marktplaats.nl/432148476 Allround merrie 165 (denk ik) 4 jaar net onder zadel

2 http://link.marktplaats.nl/426078871 new forest 166 ruin 7 jr. L niv

3 http://link.marktplaats.nl/436045255 Calvin klein 167 aanhankelijk en geschik voor minder ervaren ruiter. --> super lief koppie!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:14

Oeh, een meeting is leuk! Ik vrees alleen dat ik tegen die tijd nog geen eigen knollie heb, maar dan kom ik wel foto's maken :D! Ik weet nog niet wat voor master ik ga doen en waar, verder weet ik ook niet of ik dan nog tijd heb voor een bijbaantje dus misschien wordt het wel lange, lange termijn. Ik hoop dat het allemaal mee gaat vallen qua tijd!

Alice, ik vind die Melvin een heel gaaf beest! De derde spreekt mij het minst aan, de eerste merrie vind ik ook heel leuk! Kijk wel uit met Jansen vd Hout, ik heb daar verschillende verhalen over gehoord (er zijn verschillende topics over). Over het algemeen goede verhalen, maar je moet erop verdacht zijn dat ze je van alles en nog wat aan willen smeren. Ik weet niet of ik dat in mijn eentje aan zou durven. Zou denk ik in zo'n geval mijn oude instructrice meenemen.

Ik woon trouwens in Groningen, en in de weekenden nog wel eens in Enschede :D
Laatst bijgewerkt door Saar88 op 05-04-11 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:15

En gefeliciteerd Niene, wat een leukerd! Mooi met dat vele wit :j

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:25

@ Alice, ik zou indd goed oppassen met die stal. Ik zie dat er ook een paard op staat Visioen, stalgenootje van mij heeft dit paard op proef gehad, maar was levensgevaarlijk, waarschijnlijk door rugproblemen, paard wordt nu weer verkocht als gezond paard zie ik..

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:45

Dat soort verhalen hoor ik inderdaad vaker over die stal. Denk dat je er best hele leuke en goede paarden kunt kopen hoor, daar niet van, je moet gewoon op je hoede zijn.

En Willemlover, spannend! Wat vervelend dat je pas over twee weken uitsluitsel krijgt..

Nemen jullie eigenlijk een verzekering? Of liever een potje voor onverwachte kosten? Ik ben er nog steeds niet uit..

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:49

Oeh Lisane, zou dan toch oppassen daarmee. Ik vind die 4jarige wel erg tof. Die is niet van die stal toch?

mijn top 4 op het moment:

1. 12 jarige Z-paard vos met brede bles. is niet duur! ga vanmiddag even bellen. Misschien is er iets mis mee (waarom kost ie anders maar 1500 euro?) http://link.marktplaats.nl/430365568
2. 11 jarige vos, Tuesday. Bitloos gereden, polocross, basis van de dressuur + wijken. Nadeel is wel dat hij lang stil heeft gestaan, maar dat koppie is zooo lief! Misschien aanstaande zondag kijken.
3. 12 jarige dressuur bruine. Staat op marktplaats is eventueel over te nemen met zadel en hoofdstel. http://link.marktplaats.nl/434826895
4. 15 jarige waar we donderdag gaan kijken. Weet nog niet hoe hij eruit ziet en wat hij kost. Maar 15 is toch wel een beetje...weet niet. heb dan liever een 11 of 12-jarige, vooral als hij al Z heeft gelopen

Ik houd jullie op de hoogte!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:00

Zoo, die 12 jarige donkerbruine is gaaf om te zien! Vind de vos ook leuk trouwens. Misschien staat ze al een tijdje stil, aangezien de reden van verkoop ook tijdgebrek is? Of moet ze met spoed weg (ruimtegebrek)? Dan zul je natuurlijk moeten zakken in de prijs.. Goed dat je 'achterdochtig' blijft, dat is echt waar ik heel erg voor op moet gaan passen, dat ik niet meteen loop te stuiteren van enthousiasme en dan vergeet te kijken :P

Heb trouwens even profielen gespiekt en wat hebben jullie een fantastische barefoot set zeg :~

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:09

Alice13 schreef:
hij moet nog 3 worden en is al zadelmak?

Voor de gene die nog geen keuze hebben kunnen maken hebben jullie een top 3 of 4 waar je bij gaat kijken. Ik heb net even mijn top 3 samengesteld. Van paardjes die me wel aanspraken, die ik eventueel wel zou willen zien.

1 http://link.marktplaats.nl/432148476 Allround merrie 165 (denk ik) 4 jaar net onder zadel

2 http://link.marktplaats.nl/426078871 new forest 166 ruin 7 jr. L niv

3 http://link.marktplaats.nl/436045255 Calvin klein 167 aanhankelijk en geschik voor minder ervaren ruiter. --> super lief koppie!

De nieuw forest vroeg hij laatst 5000 euro, dus hoop voor jou dat hij een normaler bedrag gaat vragen.

Iedereen succes met het vinden van zijn droompaardje.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:24

Hey bedankt voor jullie reacties betreft die stal! Toch blij het even hier te hebben gepost! Ik ga er zeker mee oppassen. Die 4 jarige is voor mij gewoon een droompaard (ondanks dat ze alleen zadelmak is) En hier heb ik goede verhalen van gehoord van Lioony!
Ik ben heel erg op me hoede eerder een miskoop gedaan (eigenschuld btw) maar daardoor wel oplettender geworden voor een nieuwe aankoop.
5000 euro vind ik te veel voor een paard, dan durf ik er niet meer op te rijden bang dat ik hem stuk maak hahaha

Ik zou mijn paard niet verzekeren, van de week nog met een vriendin over gehad haar paard was verzekerd. van af een bepaalde leeftijd krijg je nog maar 80 procent haar paard was voor 3000 verzekerd(hier betaal je premie voor) maar je krijgt dus in haar geval maar 2400 terug, + dat je jaarlijks 200 euro premie betaalde. Reken maar uit zij had al 3 jaar betaald dus al 600 euro kunnen sparen. Ze zou dan nog 1800 euro moeten sparen om het uitgekeerde bedrag uit te komen. Tevens gaat je paard gewoon naar de slacht (je kan hem terug kopen)maar dat vind ik echt een verschrikkelijke gedachte!

Nu werken wij allemaal ( zij heeft een goede baan goede opleiding ) dus met een paarmaandjes zou ze dat bij elkaar hebben. Dan is zo'n premie al snel te duur. Mocht je een paard van 12000 euro hebben kan ik er in komen dat je je paard verzekerd. De verzekering die ik benoem was trouwens geen ziekte kosten verzekering puur basis, dus diefstal en schade geloof ik!

Wie heeft er ervaring met staldoorstap ?(dit gaat even niet om een paard kopen, maar verkopen)

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:39

Verschilt dat dan niet per verzekering of is dit gewoon overal hetzelfde?

Ik heb echt geen geduld meer. Maar ik moet toch echt de zomer even afwachten en begin volgend school jaar, want dan ben ik weer leuk een eerste klassertje :P Na de zomer heb ik ook al een groter bedrag aan spaargeld etc. omdat ik drie weken van de vakantie werk. Zo'n vier dagen per week denk ik. Dan heb ik al spaargeld achter de had voor het geval dat. En dan nog duurt het nog eventjes maar ik kan gewoon amper wachten. Word er soms heel chagerijnig van, dat het nog niet kan allemaal.

Bovendien is het voor mij beter om in de winter te beginnen. Anders valt het zo tegen met vies weer reizen, en dan ben ik er al mooi aan gewend. Toekomstige pony komt toch wel rond heemsker wat twintig minuten met de trein is te staan..

Een meeting lijkt me nog steeds heel leuk. Misscihen handiger als iedereen al langer zn paard heeft. En degene die nog geen paardje hebben kunnen dan toch ook wel mee? Ach dat duurt nog wel even denk ik.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:47

Alice13 schreef:
Lioony, jij hebt goede ervaringen, denk je dat ze (ik weet niet of je me adv. hebt gezien) ook wat voor mij hebben?:D

Niet in jou budget := Die merrie is een uitzondering qua prijs denk ik, en die zal vast wel nog niet goed doorgereden zijn. Ze begint over het algemeen pas bij de 8000 en eindigt ergens in de 40 := Maar je zou eigenlijk gewoon even moeten bellen, dan weet je het zeker. Ze verkoopt er 200 in een jaar, dus er komt ook altijd wel weer wat nieuws. Ook niet alles wat ze heeft staat op haar website.

willemlover schreef:
@ Alice, ik zou indd goed oppassen met die stal. Ik zie dat er ook een paard op staat Visioen, stalgenootje van mij heeft dit paard op proef gehad, maar was levensgevaarlijk, waarschijnlijk door rugproblemen, paard wordt nu weer verkocht als gezond paard zie ik..

Hadden ze die niet laten keuren dan?

Saar88 schreef:
Dat soort verhalen hoor ik inderdaad vaker over die stal. Denk dat je er best hele leuke en goede paarden kunt kopen hoor, daar niet van, je moet gewoon op je hoede zijn.

En Willemlover, spannend! Wat vervelend dat je pas over twee weken uitsluitsel krijgt..

Nemen jullie eigenlijk een verzekering? Of liever een potje voor onverwachte kosten? Ik ben er nog steeds niet uit..

Wij sluiten wel een verzekering af. Weet nog niet voor hoeveel ik hem wil verzekeren, maar wel minstens 4000 denk ik. En dan ook voor koliekoperaties en operaties bij botfracturen. Trouwens, als je paard naar de slacht gaat, dan heb je hem verzekerd voor als hij niet meer te gebruiken is voor de sport.
Voor de overige dierenartsen kosten ga ik niet verzekeren, ze keren toch lang niet alle DA bezoekjes uit.

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:56

Ik wist niet dat je zo specifiek verzekeringen kunt afsluiten. Hoeveel kom je dan op qua maandelijkse kosten? Of jaarlijks?
Jij hebt dus eigenlijk een mix van een spaarpotje en een verzekering, misschien is dat best verstandig. De slacht zou ik niet heel vervelend vinden als je het paard toch moet laten gaan, maar ik zou daar wel graag zelf de uiteindelijke beslissing over willen maken, zonder het paard terug te moeten kopen. Weet iemand hoe dat zit?

Jessicajoann: ik weet precies wat je bedoelt! Ik ben voor mijn gevoel zo toe aan een paard voor mezelf, maar die financiën he.. Ik vind het soms ontzettend moeilijk te accepteren dat het nog heel lang gaat duren voordat dat paard er ook is!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:07

Lioony schreef:
Niet in jou budget := Die merrie is een uitzondering qua prijs denk ik, en die zal vast wel nog niet goed doorgereden zijn. Ze begint over het algemeen pas bij de 8000 en eindigt ergens in de 40 := Maar je zou eigenlijk gewoon even moeten bellen, dan weet je het zeker. Ze verkoopt er 200 in een jaar, dus er komt ook altijd wel weer wat nieuws. Ook niet alles wat ze heeft staat op haar website.

Nou dat idee had ik al, vandaar die vraag ook! Ik vind deze al schitterend! en ik ben niet als jij zo'n topruiter die de topsport in gaat ;)

Ze is trouwens ook niet door gereden, maar dat is geen probleem. Als ze maar niet gaat stijgeren en bokken, (ag al val ik er een keer af) vind ik het al goed!

een paard van 8000 zou ik ook verzekeren hoor! maar niet een van 3 of minder!

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:09

Ik zou gewoon bellen Alice13, nooit geschoten is altijd mis geschoten! En aan Lioony's verhalen te horen weten ze heel goed iets te vinden dat bij je past :)

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:10

@saar88 gelukkig ben ik niet de enige! Begin dit jaar zocht ik ook vzponys maar toch maar afgezegt(mede door school) omdat ik het ergens toch niet zag zitten om niet zelf te kunnen beslissen enzo. Ik heb ook een andere wijze van omgaan dan de doorsnee paarden eigenaar. Soms hele rare bedenkingen die andere dus echt raar vinden. Dus dan is een eigen ook makkelijker omdat ik wil ontwikkelen enzo. En ja ik wil veel.

Maar dat verdomde geld!

Ik heb soms ook echt mn kinderachte momentjes van "Ik kan helemaal niks door dat stomme geld" :o

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 14:16

Jammer genoeg kosten paarden heel veel geld. Maar misschien ook niet jammer. Er zijn nu (na mijn idee) al heel veel mensen die een paard kopen zonder er enig verstand van te hebben of enig idee waar ze aan beginnen.
klein voorbeeldje:
Ik had mijn Epony te koop staan kreeg ik een gezin waarvan dochter (echt een kind van 7 heel klein meisje) een half jaar paard ree op een manege en de moeder had 3 lessen gehad. Dachten ze even een paard te kopen waar moeder en dochter beide op konden! Nou dat ging echt niet door!
Daarna kreeg ik nog een gezin, die hadden al een fjord of haflinger die tijdens de hengstigheid of dracht echt zwaar gemeen was. Hij keek in de mond van mijn paard dacht hij dat ie tanden miste! Tussen de kiesen en voor tanden mistte hij tanden volgens hem! Nou schrok me dood, toen ik zag wat ie bedoelde dacht ik jij krijgt mijn paard nooit mee!

Ik ga eerst even thuis overleggen, en dan denk ik wel contact opnemen met de eigenaar. Want ik ben verliefd! Ze is gewoon weg schitterend!