Maneges voor mensen met overgewicht?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 13:17

Danielledm schreef:
lies1000 schreef:
[*]Ik wou dat ik een manege voor je wist TS. Op dit moment ben ik zelf ook zwaarder dan wenselijk en kon ook geen manege vinden. Gelukkig ben ik de gelegenheid (en lag het in de planning) dat ik een paard gekocht heb voor mezelf. Een prachtige merrie die mij zal helpen met afvallen (en ja ik ga ook naar de sportschool)
Ik reageer bijna nooit maar ik baal er zo van op bokt dat er zoveel gezeik is over gewicht. Bokttruttjes van 50 kg hebben makkelijk praten helaas is niet voor iedereen zo vanzelfsprekend om graatmager op een pennypaard rond te rijden. (niet dat graatmager mijn ideaal is )

Ts ik hoop dat je een plekje vind waar je kunt genieten van het paardrijden![*][*]
ik vind dat je helemaal gelijk heb ik vind mij zelf ook te zwaar ik ben 13 jaar oud en 1.49 lang en ik weeg 47.5 kg ik wil 40 wegen dus 7.5 kilo afvallen maar ik woog eerst 44kg toen wou ik avallen dus ging op een dieet maar ik woord alleen maar swaarder want binnen een week woog ik op eens 47.5 weet iemand mischien waarom en hoe ik wel kan afvallen

Haha dat eerste stuk geweldig! Het is wel zo...hier op bokt is iedereen fotomodel geloof ik :p iedereen weet het beter en ow geen grammetje te zwaar...maar een verkeerd zadel met 50 kg is ook slecht voor de paardenrug...want er zijn der maar weinig met een goed passend zadel. Maar ga geen mensen afzeiken. Het topic is gestart in 2010...misschien is de ts nu wel een fotomodel die lood in der jasje heeft omdat ze nu van het paard afwaait :p

Een verkeerd zadel met 100 kg nog slechter, maakt niet dat je er met 50 kg en verkeerd harnachement wel op moet gaan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:11

Mindim schreef:
BelgenGek schreef:
ik vind het een beetje jammer dat sommigen hier
denken dat je kogelrond bent als je 100+ weegt..

Mijn pa is 2.07 en weegt 130 kilo
hij heeft een heel klein buikje, verder is hij DUN,
hij heeft echt spillebeentjes..
Dat kan dus ook!

Mijn oom is 2.04 en weegt ongeveer zelfde als pa
hij rijd op een stevige holsteiner, ziet er mooi uit
en ook hij heeft dunne beentjes en is echt verder ook niet te dik
Mijn oom rijd al vanaf zn 12e? als het niet eerder was
rijd keurig netjes en zit het paard echt niet in de weg,
zou hij dan ook nietmeer mogen rijden?!

Verder wil ik er niets meer over zeggen..

Maakt niet uit toch of je 100 kilo bent en kogelrond of 100 kilo weegt en dun bent. 100 kilo is 100 kilo. Als in die 100 kilo een behoorlijk percentage vetmassa zit dan is dit dood gewicht en werkt tegen. Maar goed als ik jou vraag een ijzeren staaf van 100 kilo mee te nemen op je rug of een zak aardappels van 100 kilo, beide keren moet je toch 100 kilo dragen. En persoonlijk vind ik 100 kilo (ongeacht wat voor uiterlijk aan die 100 kilo vast zit) te veel voor een paardenrug. Zekers als iemand ook niet uitmuntende zit en houding heeft.

Tuurlijk maakt het wèl uit of je tonnetjerond bent en minder controle over je lijf hebt, of gewoon lang bent en controle hebt :roll:
De laatste is gewoon 100 kilo. Maar die eerste voelt als 120 kilo...

Anoniem

Re: Maneges voor mensen met overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:32

Dat zeg ik toch Sonja, dat stukje over vetmassa?
Ik bedoel te zeggen 00 kilo niet per definitie overgewicht hoeft te zijn, maar toch nog steeds 100 kilo (en het is maar wat je gewoon noemt, ik ken ook mensen van dik 2 meter die met 100 kilo een behoorlijke buik hebben hoor) is. Dus te zwaar imo om op een paard te gaan zitten.

NathalietjeB

Re: Maneges voor mensen met overgewicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 19:36

ik vind als je 100+ dat je gewoon op de grond hoort te blijven en anders op een men kar maar niet op het paard...