Chaos schreef:amyz schreef:Een kennisje loopt idd een hengstenstage, daar is het heel normaal om een hengst met een plank voor zn kop te slaan alsie niet luistert![]()
Maar dat is idd het jammere, dat er vaak geen tijd is om een hengst of andere etterbak op een nette manier op te voeden.. en dat levert in mijn ervaring het soort hengsten op die het heersende vooroordeel ook daadwerkelijk waarmaken. Mijn hengst is de grootste sul die je onder de paarden zult vinden denk ik zo'n beetje, maar das idd een mazzeltje, dat weet ik gerust ook welOpvoeding is lang niet alles, karakter weegt ook ernstig mee..
Maar goed, ik dwaal af
Zo heb ik altijd ergens erg prettig mogen werken. Was toen 15. Totdat er een uitging en ik met de eigenaar kwam te werken. Hij ging alle paarden met een bamboestok langs, want paarden hadden pas respect voor hem op het moment dat ze achter in een hoekje gingen staan op het moment dat hij het stalgebouw binnenkwam. Niet luisteren? Ook dan een bamboestok. Hij heeft het mij ook letterlijk zo gezegd, na die dag ben ik gestopt. Compleet in shock. Gelukkig daarna altijd bij fijne stallen gewerkt.En bamboe komt écht heel hard aan.
Dat vind ik dus ook te gek voor woorden.
Heb inderdaad ook genoeg hengsten meegemaakt die zo heerlijk waren in de omgang en makkelijker dan welke ruin/merrie dan ook. We hebben er nu een staan die zo makkelijk is....lijkt wel homo