Stel, er word een miljoen geboden..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:21

wist je ik had hier straks al gereageerd,..maar vraag bleef spoken door mijn kop!

Ik wordt er een beetje pissig van zelfs,voor geld is niet alles te koop. Ik weet dat er veel voor geld te koop is en dat sommige mensen de meeste gekke dingen doen voor geld.

Maar mijn eigen paard, is voor geen geld te koop!
Ik heb begin deze zomer mijn paard in moeten laten slapen en weetje ik had een miljoen willen lenen bij de bank als ik haar daar mee had kunnen houden!

Ben heel eerlijk de paarden die hier bij ons staan voor de fok waar ik geen klik mee heb,..daar gaat een mooie strik om en gaan echt verkocht worden dan!
Iemand die zo veel bied is er vast ook heel goed voor ;)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:23

En dan je levenlang in de schulden vlek? Tevens niet meer de financiele zekerheid gehad voor jezelf en je paard? Klinkt niet verantwoord, maar dat neemt niet weg dat ik het je had gegund en dat ik dat erg rot voor je vind :(:)

Maar, hoe erg je het ook vind, laat ieder in zijn waarde, iedereen kijkt anders naar de dingen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:25

strikje erom en ,wil je ze alle3? :+

knollentuin

Re: Stel, er word een miljoen geboden..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:27

{kan dat makkelijk zeggen .wordt toch never nooit niet geboden}

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:29

haha, hier krijgen ze dan ook een mooie strik en ik breng ze ook nog :')
Als iemand een miljoen bied dan krijgen ze het wel goed :D maar goed of ze het bieden dat is ook maar een vraag :+

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:29

Al was het een tiende van een miljoen, dan gaat er alsnog een dikke strik om. :D

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:34

Ik denk niet dat ik mijn paarden ooit zou verkopen, ze slepen me overal doorheen. Het is het enige wat nog echt van mezelf is waar ik me echt aan vast kan houden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:45

Larissa3 schreef:
Coentjuh schreef:
ZOUDEN JULLIE OOK JE PAARD VERKOPEN ALS JE NIET WEET WAAR TIE TERECHT KOMT, maar dat miljoen is gegarandeerd...

Denk je nou echt dat een paard die een miljoen heeft gekost een slecht te huis krijgt? :+

Gek dat mensen daar van uit gaan.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:51

pharagirlke schreef:

Miljoen of niet, ik kijk eerst waar die terecht komt :)
Anders gaat het feestje niet door.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:57

smeetjoew schreef:
Stel, er word een miljoen geboden.. dan is het handje klap, strik erom en huppa op de trailer. :D

Ik sla ze de hand er af :D en breng ze gister

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:03

kensha schreef:
Ik verkoop mijn paard niet. Dan heb je totaal geen respect tegen over je paard voor die miljoen euro dan mag je gelijk wel stoppen met het paardrijden vindt ik.

helaas, ik heb ook mijn kosten..
mijn paardje heeft het erg goed en ik ben ontzettend gek emt haar.
maar voor een miljoen en een goed huis zeg ik geen nee.
niet omdat ik niet gek ben op mijn paardje.
maar omdat ik ook dromen heb voor de toekomst en hoewel ik er zo ook wel ga komen, zou die miljoen het een stuk makkelijker maken ;)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:04

MizzMontana schreef:
smeetjoew schreef:
Stel, er word een miljoen geboden.. dan is het handje klap, strik erom en huppa op de trailer. :D

Ik sla ze de hand er af :D en breng ze gister

_O- :')

Heel gevat!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:06

mijn paarden gaan alleen weg als ik er financieel nie meer voor op kan draaien en anders niet. Ook niet voor een miljoen.
Voor een miljoen heb je veel nieuwe paarden terug, maar de band die ik met mn fjord heb zal ik nooit meer met een ander paard krijgen, dat weet ik zeker! Heb haarvan kleins af aan en ze is nu 6 en kan ALLES met dr, ik dacht dat ik met mn vorige paard een band had ( een sterke ) maar dat valt nog in het niets bij mij en Bonito

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:06

klomp schreef:
pharagirlke schreef:

Miljoen of niet, ik kijk eerst waar die terecht komt :)
Anders gaat het feestje niet door.

En dat vind ik nu getuigen van volwassenheid, verstand en liefde voor het dier gecombineerd...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:11

dan ga ik heel hard lachen en me afvragen welke gek zich met haar wil inlaten voor dat geld....... Willen ze haar houden, mogen ze haar houden, want heb vertrouwen dat zij dan wel naar waarde wordt geschat *D .(en als ze dan toch spijt krijgen, graag retourneren bij vorige eigenaar, die centen krijgen ze dan wel terug...slik)

tja hoe serieus kun je deze vraag nou nemen. ik wil de bokker weleens meemaken die echt nee zegt. tuurlijk hebben we het over een goed plaatsje zoeken en echte liefde, maar ik ben benieuwd wie echt zo stevig in zijn schoenen staat als er een koffer met zo veel geld voor je ligt.

}> en een stapje verder, zou je ze voor een million euro laten inslapen/slachten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:15

celticpony schreef:
dan ga ik heel hard lachen en me afvragen welke gek zich met haar wil inlaten voor dat geld....... Willen ze haar houden, mogen ze haar houden, want heb vertrouwen dat zij dan wel naar waarde wordt geschat *D .(en als ze dan toch spijt krijgen, graag retourneren bij vorige eigenaar, die centen krijgen ze dan wel terug...slik)

tja hoe serieus kun je deze vraag nou nemen. ik wil de bokker weleens meemaken die echt nee zegt. tuurlijk hebben we het over een goed plaatsje zoeken en echte liefde, maar ik ben benieuwd wie echt zo stevig in zijn schoenen staat als er een koffer met zo veel geld voor je ligt.

}> en een stapje verder, zou je ze voor een million euro laten inslapen/slachten

ik ben dus de bokker die stevig in de schoenen staat en nee zegt, tenzij ik ik geld noot zit en anders echt niet!

edit er is al eens toen ze een jaarling was uitzonderlijk veel voor een fjordenveulen op geboden 3000 euro want die was helemaalg weg van haar..en ook toen zei ik nee ;) is niet te vergelijken met een miljoen maar voor een fjordenveulen ERG veel geld
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-09 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:15

celticpony schreef:

Zeg geen nee voor een miljoen, een goed tehuis en een leuke eigenaar.

Om op je 2e vraag te komen.....nee dan blijft ze bij mij, niet voor 100% zeker maar voor 200%

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:16

nee! evil! ~~}> dan kunnen ze dat geld net zo goed gewoon geven...

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 23:22

Als je zeker weet dat jouw paard het bij een ander beter krijgt "geef je hem weg" :')

Nou ikke niet!En dan niet doen als je een miljoen geboden wordt.....?
Iedereen denkt dat hij of zij het het beste doet met zijn of haar paard.
Als je paard het goed moet krijgen ....dan laat je hem los in de wildernis nooit meer bereden laten worden nooit meer laten werken!
Dan heeft ie pas een paarde-leven. :P

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 01:03

Larissa3 schreef:
Coentjuh schreef:
ZOUDEN JULLIE OOK JE PAARD VERKOPEN ALS JE NIET WEET WAAR TIE TERECHT KOMT, maar dat miljoen is gegarandeerd...

Denk je nou echt dat een paard die een miljoen heeft gekost een slecht te huis krijgt? :+

Als 1 of andere lompe zak een miljoen heeft gewonnen, jouw paard wilt kopen, hem op de wei pleurt, er verder geen verstand van heeft, ondertussen zo dronken zijn dat ie het wel best vind, geen verstand van nog maar een hoefsmid of vee arts.. Of misschien laat ie hem wel een week op stal..

Kan toch ook? Zou er helemaal niet zo zeker van zijn hoor!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 01:12

celticpony schreef:

Zal ik hem voor u inpakken of eet u hem hier op :')

:D :D

Nee onzin dat zou ik niet kunnen ...

Maar iemand die een miljoen wil betalen voor mijn paard....prima hoor.Waar ik haar gekocht heb, hebben ze er nog meer :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 01:15

Citaat:
="Coentjuh

Als 1 of andere lompe zak een miljoen heeft gewonnen, jouw paard wilt kopen, hem op de wei pleurt, er verder geen verstand van heeft, ondertussen zo dronken zijn dat ie het wel best vind, geen verstand van nog maar een hoefsmid of vee arts.. Of misschien laat ie hem wel een week op stal..

Kan toch ook? Zou er helemaal niet zo zeker van zijn hoor!

Die lompe zak zal wel eerst, ik geloof 25%, kansspel belasting moeten betalen.

Tja en voor 750.000 euro gaat ze niet weg hoor O:)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 01:49

Mijn haflinger die ik nu 4 jaar heb zou ik voor een miljoen wel wegdoen mits een naar mijn idee goed plekje, mijn shetlander die ik ondertussen toch al euhm.. 11 jaar heb en 15 jaar ken.. dat wordt wat moeilijker :+ oftewel die gaat nog voor al het goud van de wereld nog niet weg.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 01:58

zo zie je maar weer wat mensen over hebben voor geld.
mij paard is vroeger achter mijn rug om verkocht en weet wat het is als je paardje weg is. ik zou er een moord voor plegen of idd 1 miljoen euro voor bieden om hem TERUG te krijgen :P dusss ben je de eigenaar van een fjord genaamt robinn.
kan ik je bij deze feliciteren : U BENT MILJONAIR hahahaha :D :D :D
Het zijn me vriendjes .. kan absoluut niet met mensen opschieten .. dusja
never nooit dat ik dus mijn paardjes verkooop !!

Laura_Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 11:02

JustaLive schreef:
Laura_Robin schreef:
Nee, als je weet dat ie slecht terecht komt gaat ie niet weg. Maar anders wel hoor. 't Is mijn kind niet.

Voor jou niet, Voor mij bijvoorbeeld wel. :)

Ik begrijp dat. Dat is volgens mij ook waar de discussie een beetje pijn doet bij sommigen hier. Ik zie het ook bij vrienden of vriendinnen, dat het paard als een kind (of partner) is - of zelfs aan een kind in de weg staat. Als je zo aan je paard gehecht bent, doe je hem natuurlijk niet weg. Dat standpunt respecteer ik.

Evenzeer vind ik dat het standpunt van iemand die zijn paard wel kan verkopen, gerespecteerd moet worden. Ik merk dat ik me gewoon wat minder aan een paard hecht. Ik bedoel, ik ben er wel aan gehecht, maar op een andere manier. Zoals ik ook aan mijn werk en mijn collega's gehecht ben. En aan de buren gehecht zo kunnen zijn (ben ik alleen niet ;) ). Toch switch ik van baan en van huis als de gelegenheid zich voordoet. En zou ik dus ook van paard kunnen switchen. Je kunt het ook andersom zien: zowel mijn collega's als mijn buren als mijn paard zijn niet reddeloos verloren zonder mij. Een paard hecht zich niet zo aan een mens, hij hecht zich vooral aan het welzijn dat een mens meebrengt. En dat welzijn is dus wel van belang: ik zou wel willen weten of het paard goed terechtkomt. Voor een miljoen gaat hij niet naar de slacht.