nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:31

Woow echt top. Het is echt een knapperd.
Hopelijk zijn de luizen snel weg ! :D

RelarDevi

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:35

Ik moet toch wel even reageren hier..
Ik heb deze topic helemaal doorgelezen, echt knap van jullie dat jullie dit kunnen en willen doen.

Ze zien nu al veel beter uit.. Top!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 23:10

Hier Roiba en Syl, hoe Rockwitch en ik hun aantroffen.
Afbeelding

Afbeelding

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 23:15

ziet er goed uit Brainless! lekker die grasbuikjes :9

Liber en Soare doen het heel goed.
Ze gaan vanaf morgen avond naar de grote weide (word gehooid nouja morgen geperst) Waar ze lekker de hele dag in kunnen knabbelen.
Zal gauw weer eens foto's van ze plaatsen.

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 23:44

die gaat vooruit zeg!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 00:13

Dat ziet echt veel beter uit :j

suddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:13

worden al echt mooie paardjes
geweldig

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:15

Ze zien er steeds beter uit! Echt top!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:22

Heeft hier nu niemand dubbele gevoelens bij?. We gaan dieren uit andere landen halen terwijl we er zelf al teveel hebben rondlopen.

Gebeurt nu al met honden en nu ook al met paarden. Vind dat ze dit moet verbieden en eerst maar in ons eigen land de paarden een goed tehuis geven voordat we de problemen van andere in huis halen.

Klinkt hard maar dit soort landen leren hier echt geen les van.

Is er nu werkelijk niemand die vraagtekens zet?.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:37

Prisca schreef:
Heeft hier nu niemand dubbele gevoelens bij?. We gaan dieren uit andere landen halen terwijl we er zelf al teveel hebben rondlopen.

Gebeurt nu al met honden en nu ook al met paarden. Vind dat ze dit moet verbieden en eerst maar in ons eigen land de paarden een goed tehuis geven voordat we de problemen van andere in huis halen.

Klinkt hard maar dit soort landen leren hier echt geen les van.

Is er nu werkelijk niemand die vraagtekens zet?.

Er is al vaker gemeld dat dit gebeurd om aandacht te krijgen van de EU.
Door de regels van de EU mogen paarden niet meer op alle wegen komen (helemaal niet meer op de doorgaande).
Daarom hebben de Roemenen minder aan hun paard (en minder inkomen) en worden ze op grote schaal gedumpt.
Het is dus helemaal niet de bedoeling om 1000den paarden hierheen te halen, maar zorgen dat de regering (en de EU) de regels voor Roemenië gaat aanpassen en zij hun paarden weer kunnen en mogen gebruiken.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:46

Dat weet ik maar moeten we dat ons probleem maken?.

Ga naar een paardenmarkt in nl ergens en haal daar een paard vandaag die anders naar de slecht gaat. Ipv dit.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:51

Prisca schreef:
Dat weet ik maar moeten we dat ons probleem maken?.

Ga naar een paardenmarkt in nl ergens en haal daar een paard vandaag die anders naar de slecht gaat. Ipv dit.

het is een beetje dubbel,afgelopen weekend was er hier een paardenmarkt
en s`middags werden er veel pony`s die over waren opgeladen in een vrachtwagen van een slager.
het rotte was dat dat er ook met grote letters op stond.
heel triest ..omdat je die diertjes vlak daarvoor nog hebt geaaid,en dat je weet dat ze naar de slager zijn.

maar toch blijf ik het een goed iets vinden om die Roemeense zielige paardjes hierheen te halen
het kan...dus waarom niet doen?
er is plek voor ze bij paarden liefhebbers,en deze dieren hebben het nu goed,en anders waren ze van de honger en ziekte omgekomen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:57

Ja en hier in Nederland gaan er ook dieren door van honger en ziekte vaak zelfs om de hoek van je huis. En die worden net als die op de markt gewoon vergeten.

Denk dat enkele van deze roemeense dieren ook weer op de markt komen en dus slacht.

Hoeveel geld moeten deze mensen betalen voor zo'n roemeen?.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:02

In Nederland gaan zielige paardjes naar de slager, in Roemenië niet.
Ze eten daar geen paardenvlees, en daarom worden ze bij dodingstations vastgezet aan de paal om dood te gaan.
Of voor half dood achtergelaten op straat.

Tuurlijk zijn hier paardjes te "redden", maar we willen juist aandacht voor Roemenië en de stugge regels van de EU.
In de dierentuinen liggen beesten dood te gaan, omdat ze moesten sluiten (dus geen inkomsten) omdat ze niet voldoen aan de regels van de EU. Maar er wordt geen oplossing voor gevonden.
Het voor- en nadeel van de EU is dat wij met z'n alle verantwoordelijk zijn voor de hele EU en niet alleen voor Nederland.
Mensen willen open grenzen en 1 grote staat. Dus we moeten allemaal voor elkaar zorgen en klaar staan.

ps de paardjes die hier op de markt staan zijn niet te vergelijken met hoe de paarden daar worden gevonden.
Bij de mijne was een paar honderd kilo te licht, het tuig helemaal ingegroeid op de borst en onder de buik. Ook de broek- en staartriem veroorzaakte wonden.
Haar koten waren kapot en er liep bloed uit haar hoeven door het vernagelen.
Er zaten in 1 hoef ong. 30 spijkers (is blijkbaar goedkoper dan een ijzer).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:05

Prisca schreef:
Ja en hier in Nederland gaan er ook dieren door van honger en ziekte vaak zelfs om de hoek van je huis. En die worden net als die op de markt gewoon vergeten.

Denk dat enkele van deze roemeense dieren ook weer op de markt komen en dus slacht.

Hoeveel geld moeten deze mensen betalen voor zo'n roemeen?.

We hebben met alle adoptanten regelmatig contact en komen ook op "visite".
En op dit moment is er nog geen 1 naar de slacht gegaan.
Dit denk je toch ook niet van Nederlandse paarden die opgevangen worden?
Je moet ook wat vertrouwen in de mens hebben.

En wat ik al zei, de paarden op onze markten staan er veel beter bij dan dat ze (gemiddeld) daar voor de kar staan.
(en ja ik kom regelmatig op paardenmarkten).

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 16:15

Het is absoluut niet de bedoeling dat deze paarden op de markt of bij de slacht terecht komen. Als er mensen om een of andere reden niet meer voor hun paard kunnen of willen zorgen, gaan wij heel hard onze best doen om een andere adoptant te zoeken.
We hebben niet voor niks dit topic en van iedereen een telefoonnummer en adres zodat we nog eens kunnen afspreken om te gaan kijken.
Zo kan je bij alle goeie doelen in het buitenland vraagtekens zetten. Er worden ook kinderen uit het buitenland geadopteerd terwijl hier ook kinderen zijn die lieve ouders willen. En dan krijg je vast wel weer het commentaar dat je kinderen niet met paarden mag vergelijken, maar waarom niet?
Je hebt toch ook Brooke Hospital? Moet dat dan ook maar stoppen, omdat we het hier eerst moeten oplossen. Je hebt hier een dierenbescherming en LID, dat hebben ze daar niet, de dieren daar zijn om te gebruiken, werken ze niet meer dan laat je ze maar lopen, of je bind ze vast. Heel anders als hier en niemand kijkt er daar naar om, op de paar mensen na waar wij dan contact mee hebben die nu 2x onze hulp hebben ingeroepen.
Trouwens, de mensen hoefden niks voor de paarden te betalen, tenzij ze dat zelf wilden. En heb jij dan hier van de paardenmarkt een paard vandaan Prisca?
zo ja, super dat je dat gedaan hebt. Zo nee, wat doe jij dan om het leven van dat soort paarden makkelijker te maken?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:26

Bij Brooke komen de paarden niet hierheen er wordt DAAR een oplossing gevonden en daar ben ik ook voorstander van. Waarom niet zoiets oprichten in dat soort landen en daar de mensen op hun probleem wijzen. Kijk uit dat je ze nu geen reden geeft ze op straat te gooien want er komen wel mensen die hun probleem opruimen. Net als de hondje die hierheen komen terwijl de asiels vol zitten met gezonde honden.

Mijn eerste paard was wel zo'n geval niet van de markt maar als hij niet de manegeles in kon zou dat wel zijn weg zijn (hij beet en was agressief) hij heeft een goed leven gehad.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:34

Prisca schreef:
Bij Brooke komen de paarden niet hierheen er wordt DAAR een oplossing gevonden en daar ben ik ook voorstander van. Waarom niet zoiets oprichten in dat soort landen en daar de mensen op hun probleem wijzen. Kijk uit dat je ze nu geen reden geeft ze op straat te gooien want er komen wel mensen die hun probleem opruimen. Net als de hondje die hierheen komen terwijl de asiels vol zitten met gezonde honden.

Mijn eerste paard was wel zo'n geval niet van de markt maar als hij niet de manegeles in kon zou dat wel zijn weg zijn (hij beet en was agressief) hij heeft een goed leven gehad.

De Roemenen willen ook niet zomaar hun paard op straat gooien, maar ze leven daar (in het binnenland) net zo als hier 100 jaar terug.
Wij (en heel veel met ons) willen ook dat daar wat wordt opgericht, maar dit is ook aan de EU!!!!!
Het is nl officieel geen derdewereldland.

Er is al veel bereikt met honden en katten.
In bepaalde grote steden is door te castreren al 90% minder zwerfhonden en katten.
Maar alles kost (veel) geld. Dit moet dus door de EU betaald worden, maar die willen dit (nu) nog niet.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:38

Volg het al ff vindt het toppie en wat is dat vosje opgekapt +:)+ +:)+ *\o/*

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:38

Zou mooi zijn als de paarden die uit roemenie binnen komen ook geholpen worden. Ben namelijk zo bang dat mensen er weer mee gaan fokken. Dan krijg je echt troep.

Hoop echt dat er in de landen snel een oplossing komt en dat dit gewoon stopt.

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 16:41

Ik ben het helemaal met Prisca eens. Kijk eerst eens - los van de misstanden in ons eigen land - wat je in de landen zelf kan doen. En dan niet alleen Roemenie, want er zijn in meer europese landen misstanden (om dezelfde redenen, in meer landen wonen zigeuners). Ik heb ook in Griekenland zigeunerpaarden gezien die langs de kant waren gezet in de volle zon......

Overigesn zit het adopteren van kinderen iets anders in elkaar dan het adopteren van dieren. Geen eerlijke vergelijking, sorry

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:00

Dit was mijn paardje zoals zij voor de kar liep in Roemenië.
Afbeelding

En vorig jaar winter.
Afbeelding
Hier is ze nog lang niet in goede conditie.
Ik zal vanavond nieuwe zomer foto's maken.
Ze is nu prachtig glimmend zwart en weer helemaal in goede verhouding.

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:03

Van die foto's krijg je echt wel de bibbers. Dat mense uit landen zo erg kunnen zijn. Als je een keer in NL je hond schopt of slaat en iemand ziet dat krijg je al een fikse boete. Daar is dierenleed een soort van lol.
Dat ene ald zo achter kan blijven mág gewoon niet.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:07

GEEN_ZIN schreef:
Van die foto's krijg je echt wel de bibbers. Dat mense uit landen zo erg kunnen zijn. Als je een keer in NL je hond schopt of slaat en iemand ziet dat krijg je al een fikse boete. Daar is dierenleed een soort van lol.
Dat ene ald zo achter kan blijven mág gewoon niet.

Het is niet een soort van lol, hun weten niet beter.
(net als de eigenaren van de ezeltjes in de steengroeve bij Brooks)
Arme mensen hebben een ander gevoel bij dieren.
Een dier is nuttig of niet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-09 22:45

Prisca schreef:
Zou mooi zijn als de paarden die uit roemenie binnen komen ook geholpen worden. Ben namelijk zo bang dat mensen er weer mee gaan fokken. Dan krijg je echt troep.

Hoop echt dat er in de landen snel een oplossing komt en dat dit gewoon stopt.

Hoe bedoel je dan krijg je troep??? Die paarden daar zijn geen troep, zijn oersterke pony's waar gewoon niet goed genoeg voor gezorgd is. Zowiezo is de hengst die mee is gekomen zodra hij op krachten was gecastreerd en verder is er ook absoluut niet de intentie om ermee te fokken. Ik vind het alleen lichtelijk beledigend om het dan troep te noemen, is niks troep aan. Moet dan alles raszuiver zijn?
Alleen dit gaat offtopic, iedereen mag zijn mening geven, ik ben echt niet zo dat er op dit soort topics alleen maar gereageerd mag worden met aaaah wat gooeeeeed. Maar ik ben gewoon van mening dat deze paarden het ook verdienen om een nieuwe kans te krijgen, ze hebben hun leven lang keihard gewerkt en worden dan afgedankt omdat door de EU nieuwe regels zijn, waardoor paard en wagen in Roemenie niet meer over de openbare weg mogen. Daardoor worden nu heel veel paarden daar nutteloos en gedumpt, want ze hebben er niks meer aan dus het kost alleen maar geld. Ik vind het rot voor de mensen, maar de dieren hebben geen keus, dus voor hun vind ik het nog erger. Ik kijk nou eenmaal verder dan grenzen en ik wil graag helpen in dat soort landen, en als dit mijn manier van helpen is. De gene die er tegen zijn, jullie worden er niet slechter, we vallen niemand ermee lastig. De paarden zijn 1000x beter af en gelukkiger en gezonder en de nieuwe eigenaren zijn hardstikke blij met hun paardjes. Dit is gewoon hun manier van ook iets goeds doen voor de wereld. Wat maakt het uit op welke manier, als dit betekend dat er voor deze paarden weer een kans is, dan krijgen ze die.