Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

crossmonster schreef:Die irritante flapper springschoenen worden godzijdank ook niet veel meer gebruikt, dat waren net een soort hawai-rokjes, en die dingen maakten een herrie , was echt niet stoer in elk geval

je zag ze vroeger ook nog
dia248 schreef:crossmonster schreef:Die irritante flapper springschoenen worden godzijdank ook niet veel meer gebruikt, dat waren net een soort hawai-rokjes, en die dingen maakten een herrie , was echt niet stoer in elk geval
wij hadden er op een gegeven moment 3 tegelijk die in de springles reden met die ondingen, horen en zien verging je! we noemden ze ook wel de "kleppertjes".
Helaas bijna niet meer te krijgen. Knor schreef:Strikjes en lintjes mogenneit (meer) op wedstrijd, manen vet is voor de hoeven, schijnt de hoorngroei te stimuleren omdat het lichaams - eigen is. Ik gebruikt he tniet, vet sluit af, je kunt beter zorgen voor een goede ondergrond en voldoende vocht voor de hoeven
Arabesk schreef:Oh zo'n oud legerzadel lag ook nog op de fokkerij waar ik een tijdje werkte, wat een raar ding
.dia248 schreef:crossmonster schreef:Die irritante flapper springschoenen worden godzijdank ook niet veel meer gebruikt, dat waren net een soort hawai-rokjes, en die dingen maakten een herrie , was echt niet stoer in elk geval
Ik vond het juist wel een leuk geluidje !Helaas bijna niet meer te krijgen.
Wel handig: Als er 1 onderdeel van kapot ging, kon je er gewoon weer 1 "aanreigen", nu moet je hele springschoen weg....
Mochten jullie iemand tegenkomen met één piepende beugel, geef me even een seintje!

germie schreef:Maar eigenlijk is een enkelgebroken bustrens ook uit de gratie. Vroeger had elk manegepaard zo'n bustrens. Tegenwoordig een enkelgebroken watertrens, en als het een eigen paard betreft koop je een KK bit of een Myler.
beantsje schreef:Kunnen jullie ook zo slecht weggooien?
Ik laatst, met mijn laatste kastverhuizing; ik heb er zo'n groen emmertje hoevenvet met laurier uitgehaald, nog voor 3/4 vol omdat ik inmiddels weet dat het helemaal niet zo goed is. Nu dan eindelijk maar weggegooid. Dat spul was ruim 19 jaar oud!
, er ligt ook nog een oude zweep en mijn allereerste dekje & halster heb ik ook nog en die gaan niet weg ook al zijn ze verkleurd
Lynn_Nikita schreef:die handschoentjes van hierboven, maar dan in zwart en alle vingers een andere kleur
__Nathalie__ schreef:toen ik een jaar of 12 was had iedereen (waaronder ik want stoer dat het was) bij ons een stoere chapbroek! en dan het liefst met franjes
juf_esther schreef:kazary schreef:Geen paarden artikel maar wel uit de gratie:
Parade en 8 tallen.
Het achttal oefent bij ons nog behoorlijk fanatiek geloof ik.... Ze hebben er in elk geval ontzettend veel lol in. Maar je hoort het inderdaad niet echt veel meer.
)