Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Perrokai schreef:Even lezen sul, het wordt al negatief omschreven en gaat als negatief op bokt rond. Zijn niet mijn woorden maar die van de bokkers......is ook niet mijn quote. Zei jij zelf niet dat je moe was iedereen alles overnieuw uit te leggen iedere keer en jezelf blijven herhalen en dat mensen dan nog steeds niet willen begrijpen wat je bedoelt of wat er staat ?Gebeurt dat niet op heel bokt ?
LDRD schreef:Ah, we gaan nog even door.
Is het niet zo dat om het fenomeen paardenmens veel te veel romantiek hangt en dat het daardoor al snel als iets positiefs wordt gezien?
Denk dat de realiteit namelijk een stuk minder romantisch is.
suleilitha schreef:LDRD schreef:Ah, we gaan nog even door.
Is het niet zo dat om het fenomeen paardenmens veel te veel romantiek hangt en dat het daardoor al snel als iets positiefs wordt gezien?
Denk dat de realiteit namelijk een stuk minder romantisch is.
Helemaal waar, een paardenmens is vaak helemaal niet zo lief.
suleilitha schreef:Ik kan het wel uitleggen, een paardenmens is eerder geneigd een paard heel paards op zijn plek te zetten, ik vind er zelf niet veel mis aan overigens maar t wordt al snel uitgelegd als dierenkwelling
Ik vind het niet raar om een paard waarmee niks te beginnen valt, op rantsoen te zetten bijvoorbeeld. Moet je bij een hoop mensen met paarden niet mee aankomen
suleilitha schreef:Ik vind het niet raar om een paard waarmee niks te beginnen valt, op rantsoen te zetten bijvoorbeeld. Moet je bij een hoop mensen met paarden niet mee aankomen
Adil18 schreef:Die mensen die dat dierenmishandeling vinden zijn vaak de topicstarters met titels als "Help, mijn paard is vals", "Mijn paard laat mij niet in zijn stal", "Mijn paard sleurt me naar de wei toe als ik hem naar buiten wil brengen" etc. etc.
Anya schreef:Adil18 schreef:Die mensen die dat dierenmishandeling vinden zijn vaak de topicstarters met titels als "Help, mijn paard is vals", "Mijn paard laat mij niet in zijn stal", "Mijn paard sleurt me naar de wei toe als ik hem naar buiten wil brengen" etc. etc.
Ik merk dat ik op die dingen niet meer reageer. Het is niet te doen om genuanceerd te reageren.
Het genuanceerde antwoord zou zijn: doe zoveel als nodig is om het gedrag af te leren. en nooit zo dat het dier het niet begrijpt of het dierenmishandeling is.
Dat kan dus variëren van 'terugzetten, nee zeggen...... alles daartussen in... tot geef hem een 'rotschop' (wat nog niet 20% zo aankomt als een paard dat een ander paard schopt). Maar als je kiest voor de laatste versie: wees er dan van overtuigd dat je het goed doet en het paard je begrijpt. En bij dat laatste zinnetje zit het probleem. De mensen mét het probleem vinden het sielugh, de mensen die het snappen hebben de tip niet nodig. En meestal kun je het wel af met duidelijk zijn en terugzetten.
Er zijn dan mensen die denken dat ik mijn leven paardenschoppend doorbreng![]()
Anya schreef:Adil18 schreef:Die mensen die dat dierenmishandeling vinden zijn vaak de topicstarters met titels als "Help, mijn paard is vals", "Mijn paard laat mij niet in zijn stal", "Mijn paard sleurt me naar de wei toe als ik hem naar buiten wil brengen" etc. etc.
Ik merk dat ik op die dingen niet meer reageer. Het is niet te doen om genuanceerd te reageren.
Het genuanceerde antwoord zou zijn: doe zoveel als nodig is om het gedrag af te leren. en nooit zo dat het dier het niet begrijpt of het dierenmishandeling is.
Dat kan dus variëren van 'terugzetten, nee zeggen...... alles daartussen in... tot geef hem een 'rotschop' (wat nog niet 20% zo aankomt als een paard dat een ander paard schopt). Maar als je kiest voor de laatste versie: wees er dan van overtuigd dat je het goed doet en het paard je begrijpt. En bij dat laatste zinnetje zit het probleem. De mensen mét het probleem vinden het sielugh, de mensen die het snappen hebben de tip niet nodig. En meestal kun je het wel af met duidelijk zijn en terugzetten.
Er zijn dan mensen die denken dat ik mijn leven paardenschoppend doorbreng![]()
suleilitha schreef:Het is maar hoe negatief je het zelf maakt, Perrokai
KiWiKo schreef:I Hear
mensen schijnen van mij ook te denken dat ik een of ander paardenmishandelend iemand ben gewoon weg omdat ik wel eens zeg "als het MOET dan pak ik er een eind hout bij" wat men dan niet wil lezen is het woordje MOETen men denkt dan al snel dat het eind hout standaard al overal klaar staat
![]()
Nou, zo is het dus niet![]()
maar als het gevaarlijk word, en alle andere meer vreedzame oplossing resulteren in een dikke vinger van een paard, dan vind ik het OK om wat zwaarder geschut in te zetten. Daar wint de functionaliteit van de emotie.
Perrokai schreef:Er gaat een eeuwige dooddoener op bokt rond die in discussies altijd gebruikt word om een iemand of een hele groep uit te schakelen, te betitelen als mensen met minder kennis en ervaring of mensen die er niet voor de volle 100% voor gaan en dus minder of slechter zijn dan de ander groep. De dooddoener is:
Je hebt paardenmensen en mensen met paarden...
Dit betekent voor mij dat de laatste groep waar ik zelf onder val, denk ik, niet zou kunnen tippen aan de eerste groep namelijk paardenmensen. Ik vraag me af of ik dat juist opgevat heb en of dit idd ook zo is ? Of wordt het puur gezegd om je monddood te maken ?
Wat is de definitie van een paardenmens in jullie ogen en wat is de definitie van een mens met paard ?
Dit om eindelijk eens deze dooddoener uit de wereld te helpen en men er dus niet meer op aangevallen wordt of dat daarmee een hele groep of individueel persoon telken weer schaakmat wordt gezet ermee.
Succes !
Perrokai schreef:Ik voel me helemaal niet aangesproken dat maak jij er van.