Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Anya schreef:Jeuh, die deed ik ook. Eén keertje mét een emmer voederbieten onder de arm trouwens. Waardoor ik uiteindelijk steeds verder naar achteren schoof (ik had zo'n pony waarbij je niet mocht klemmen, dan ging ik harder) en uiteindelijk net bij de laatste galopsprongen niet meer kon blijven zitten en op mijn kont in het gras eindigde. Met de emmer nog onder de arm en de voederbieten overal. Zeer stuitje gehad weken. Maar het was wel bitloos![]()
![]()
Ik heb het jaren moeten horen
Daan_Ordeal schreef:De goede oude tijden
Maar Kiwiko rijdt dus ook bitloos, leuk
KiWiKo schreef:Daan_Ordeal schreef:De goede oude tijden
als het moet welgeen probleem........... sommige paarden raad ik bitloos aan ......... maar dat zijn over het algemeen meer de rotzakken
![]()
die niet sensibel zijn........... een sensibel paard moet je nooit op een bitloos hoofdstel willen rijden, dat word je dood want die gaat flikflakken van de druk.........
pharagirlke schreef:KiWiKo schreef:als het moet welgeen probleem........... sommige paarden raad ik bitloos aan ......... maar dat zijn over het algemeen meer de rotzakken
![]()
die niet sensibel zijn........... een sensibel paard moet je nooit op een bitloos hoofdstel willen rijden, dat word je dood want die gaat flikflakken van de druk.........
Dus voor Prettewet zou bitloos geen optie zijn?
KiWiKo schreef:Daan_Ordeal schreef:De goede oude tijden
als het moet welgeen probleem........... sommige paarden raad ik bitloos aan ......... maar dat zijn over het algemeen meer de rotzakken
![]()
suleilitha schreef:Ik heb me altijd fel uitgesproken tegen bitloze optomingen, vanwege de vele drukpunten die ik als oncontroleerbaar beschouw.
Maar ik zou ik niet zijn, als ik het niet ging uitproberen, en dat heb ik dus twee weken terug gedaan. Van iemand op de rijvereniging heb ik een bitloos hoofdstel geleend, zelfde als op de foto met de fjord in dit topic en ik ben overtuigd!niet van de milde werking ahum, maar van het feit dat een bit paardvriendelijker is.
Wat gebeurde er namelijk, mijn doorgaans zo brave en correct ingereden paard reageerde alsof hij met een pistool werd bedreigd toen ik iets meer verzameling vroeg en het had een haartje gescheeld of ik was op mijn rug op de bakrand neergekomen.
Overtuigd dus, genoeg overtuigd om het noooooit meer te doen. Ja, en bitloos geeft inderdaad vele malen meer druk....
O ja, wat ik zou doen als bitten verboden zouden worden? De overheid nog meer in twijfel nemen dan dat ik nu al doe
suleilitha schreef:Ik zeg er nog wel even bij dat ik wel eens zonder zadel, met een stalhalster het bos in ga en hem daar een beetje laat slenteren, maar een bitloos hoofdstel hoeft ie van mij nooit meer om, hij wordt staatsgevaarlijk en behalve dat ik makkelijk dood had kunnen vallen, had er met mijn trouwe knol ook vanalles kunnen gebeuren en dat laatste, daar moet ik niet aan denken, is ie me veel te dierbaar voor!